Pàgina 1 de 19

Nous trens per a la Línia de La Pobla

Publicat: Dijous 24/09/2015 11:16
Autor: metring
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... 47#p251547


L'Enric Ticó ha penjat al seu Twitter una foto d'un dels futurs trens de la línia:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 13:30
Autor: Renfe451
La veritat fa molt de goig... tinc moltes ganes de veure com queda finalment!!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 16:49
Autor: bigcoaster
Visualment és dels millors que s'han vist en temps per Catalunya que no siguin Aves.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 16:59
Autor: albe6
Fa tota la pinta que seran Flirt.

Pot ser que tinguem un "cargometro 2" en la numeració,(serie 353 per FGC, però a efectes de circulació a Adif es 310) FGC pot posar-li internament la que vulgui però com que ha de circular per RFIG (Lleida Pirineus - Bif. Pk 1,927) se li haurà de posar la que assigni Adif.
Això també implica que, abans de circular comercialment, els tocarà passar homolgació a les rampes més característiques: Pajares i Ávila - La Cañada.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 17:05
Autor: Renfe445
Creo que son STADLER FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train).

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 17:25
Autor: albert28
albe6 ha escrit:Fa tota la pinta que seran Flirt.

Pot ser que tinguem un "cargometro 2" en la numeració,(serie 353 per FGC, però a efectes de circulació a Adif es 310) FGC pot posar-li internament la que vulgui però com que ha de circular per RFIG (Lleida Pirineus - Bif. Pk 1,927) se li haurà de posar la que assigni Adif.
Això també implica que, abans de circular comercialment, els tocarà passar homolgació a les rampes més característiques: Pajares i Ávila - La Cañada.
Hauran d'anar a Pajares?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 18:49
Autor: albe6
Si, les proves en rampa es fan a les més fortes de tota la Rfig, Pajares i Ávila - La Cañada
Els tramvies de la Bahia de Cadiz (sèrie 800) també han passat el mateix periple. Es el "preu" a pagar per usar Rfig

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 19:19
Autor: UT440_132M
Juraria que les rampes més fortes són al Transpirinenc (45 mil·lèssimes). Pel que veig han mantingut el frontal de la resta de Flirt. Pensava que la normativa d'impactes frontals, el faria fer diferent.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 19:53
Autor: Renfe445
UT440_132M ha escrit:normativa d'impactes frontals
¿Por qué crees que el STADLER FLIRT cuestiona, por así decirlo, esta normativa?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 20:03
Autor: UT440_132M
Renfe445 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:normativa d'impactes frontals
¿Por qué crees que el STADLER FLIRT cuestiona, por así decirlo, esta normativa?
Enlloc he dit que qüestiona la normativa. Simplement, gent propera a FGC, em van comentar fa temps, que els Flirt de la línia de La Pobla, serien diferents als que circulen per la resta d'Europa, no només per l'amplada de la via.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 20:26
Autor: Renfe445
UT440_132M ha escrit:Enlloc he dit que qüestiona la normativa. Simplement, gent propera a FGC, em van comentar fa temps, que els Flirt de la línia de La Pobla, serien diferents als que circulen per la resta d'Europa, no només per l'amplada de la via.
Pues al final parece que sólo es por el ancho y alguna cuestión eléctrica más, supongo.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 21:43
Autor: Renfe451
albe6 ha escrit:Fa tota la pinta que seran Flirt.

Pot ser que tinguem un "cargometro 2" en la numeració,(serie 353 per FGC, però a efectes de circulació a Adif es 310) FGC pot posar-li internament la que vulgui però com que ha de circular per RFIG (Lleida Pirineus - Bif. Pk 1,927) se li haurà de posar la que assigni Adif.
Això també implica que, abans de circular comercialment, els tocarà passar homolgació a les rampes més característiques: Pajares i Ávila - La Cañada.
Això és el que vaig preguntar jo exactament feia uns mesos enrere, hi ha dubtes sobre quina numeració tindran els Stadler i més si circulen per un petit tram dins de la xarxa d'Adif. Veurem què passa ja que els 59X estan quasi tots ocupats ja... jo els posaria 589.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 21:59
Autor: albe6
El que és segur es que seran 5XX

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 24/09/2015 22:29
Autor: Renfe445
¿Por qué no 500? :P

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Divendres 25/09/2015 18:36
Autor: ortegote
A renfe tots del S590 al S599 estan tots agafats.
Segurament començi per 5 però ja veurem la resta sera una incognita i una sorpresa aquesta nova numeració.
Salutacions.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dissabte 26/09/2015 18:46
Autor: Renfe451
ortegote ha escrit:A renfe tots del S590 al S599 estan tots agafats.
Segurament començi per 5 però ja veurem la resta sera una incognita i una sorpresa aquesta nova numeració.
Salutacions.
Per això ho deia, veient que els 59X estan ocupats, el millor seria començar a utilitzar 58X, i es pot utilitzar qualsevol, del 0 al 9 estan tots lliures.

Sobre les proves d'homologació que deia l'albe6, veurem si això farà repercutir en la seva posada en servei, ja que les proves per Pajares i Ávila-La Cañada comporten cert temps i si sumem les pròpies d'FGC a la línia, pot ser que triguin uns bons mesos en entrar en funcionament.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dissabte 26/09/2015 20:27
Autor: Granolleri
Si no mal recordo en el conveni de traspàs que es va firmar inclou el dret d'ús del tram d'accés i l'estació de Lleida, per tant com no es farà servir enlloc més no caldrà habilitar-lo per circular a la xarxa ADIF.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dilluns 28/09/2015 15:43
Autor: Renfe451
Granolleri ha escrit:Si no mal recordo en el conveni de traspàs que es va firmar inclou el dret d'ús del tram d'accés i l'estació de Lleida, per tant com no es farà servir enlloc més no caldrà habilitar-lo per circular a la xarxa ADIF.
Llavors, s'haurà de descartar les proves per Pajares i La Cañada... no tenen res a veure els tren-tram de Cadis que sí utilitzaran la xarxa ADIF, amb els nous Stadler que només utilitzaran un petit tram de la RFIG.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dilluns 28/09/2015 19:31
Autor: davida
El que no descartaria es que Fgc contractes a Renfe, part o talment, per fer les proves d'homologacio de Fgc. Ja que Fgc no te el personal o el material per fer homologacions en ample ibèric.
Adif te que aceptar el material de Fgc fins a Lleida, de forma similar que acepta trens francesos o portuguesos fins l'estació fronterera.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dilluns 28/09/2015 20:45
Autor: Renfe451
Jo tinc un altra pregunta al respecte: què passa amb el tema tallers? Estem parlant molt del tren, però a hores d'ara no sabem encara a quin lloc es mantindrà aquestes unitats. No es volia construïr un nou taller a Tremp? O seguiran mantenint-los a Pla de Vilanoveta? De moment, el tema tallers la cosa continua igual... i ja tarden massa en decidir-se.