Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 20/05/2016 23:05

Danilleida ha escrit: Els trens dormen a balaguer... almenys aprofitarien els trens de balaguer a la pobla de segur i el 592 de renfe que fes el servei lleida balaguer... o l'altra opcio seria lleida alcoletge amb bus i alcoletge a la pobla amb tren... aixo si ho podrien fer...
El problema és que Renfe exigirà una morterada de diners a FGC si fa els nous serveis amb els 592. Precisament per això es van suprimir freqüències i comprar els nous trens, per treure's de sobre el lloguer altíssim que li demanava Renfe. Ja s'ha dit mil vegades per activa i per passiva que FGC no vol més trens llogats a Renfe.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 21/05/2016 0:08

Ara tècnicament només es pot prestar el servei amb Renfe.
Qui homologa és l'operador i ara, administrativament parlant no hi ha operador (està en fase de creació).
Per tant, sense operador, material no homologat, material que no pot prestar servei (Tant a terreny FGC com a terreny ADIF)

A mode de compensació al territori podrien posar en servei el nou quadre horari; de moment explotat per Renfe i, que quan estigui tota la paperasa posin els 331 directament, sense cap tipus d'inauguració a mode de "càstig"

Pot ser una picossada?
Si, però, per què ha de "pringar" el territori amb retatrds? Que "pringui" qui s'ha equivocat amb les previsions de la paperassa



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 21/05/2016 12:10

albe6 ha escrit:Ara tècnicament només es pot prestar el servei amb Renfe.
Qui homologa és l'operador i ara, administrativament parlant no hi ha operador (està en fase de creació).
Per tant, sense operador, material no homologat, material que no pot prestar servei (Tant a terreny FGC com a terreny ADIF)

A mode de compensació al territori podrien posar en servei el nou quadre horari; de moment explotat per Renfe i, que quan estigui tota la paperasa posin els 331 directament, sense cap tipus d'inauguració a mode de "càstig"

Pot ser una picossada?
Si, però, per què ha de "pringar" el territori amb retatrds? Que "pringui" qui s'ha equivocat amb les previsions de la paperassa
Desconec si FGC Rail li han atorgat el certificat i la llicència per operar. De moment estic mirant la llista d'operadors que sí que en tenen a la web de l'AESF i encara no apareix.

Tota aquesta animalada per operar uns nous trens, i el que és pitjor, amb un conveni que permetia a la Generalitat utilitzar el tram Lleida Pirineus - pk 1,927.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 21/05/2016 12:14

Renfe451 ha escrit:De moment estic mirant la llista d'operadors que sí que en tenen a la web de l'AESF i encara no apareix.
Llista a la que es refereix en Renfe451: http://www.seguridadferroviaria.es/AESF ... /EMPFERRO/


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 21/05/2016 12:15

Adolescent barceloní ha escrit:
Renfe451 ha escrit:De moment estic mirant la llista d'operadors que sí que en tenen a la web de l'AESF i encara no apareix.
Llista a la que es refereix en Renfe451: http://www.seguridadferroviaria.es/AESF ... /EMPFERRO/
Sí senyor, era aquesta mateixa. Gràcies per posar-ho!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 21/05/2016 12:24

Yo reconozco que ADIF no me gusta como funciona pero tampoco me gusta lo que esta haciendo FGC, el Presidente de la coimpañia en su twitter ofrecio fotos y mas fotos de estos nuevos trenes y ahora que? al parecer como han metido la pata con el tema Homologacion y de creacion de nueva operadora callan, eso a mi no me gusta, prefiero que hablen claro y mira si se ha equivocado FGC con unas buenas explicaciones se les puede perdonar, lo que no concibo es que digan unas fechas de apertura y Horarios Nuevos (mucho mejores que los actuales) todo a bombo y platillo y ahora todo este parado y sin fechas.

Estoy seguro que ni ADIF ni Renfe Operadora estan en la labor de facilitar que estos nuevos horarios sean ya operativos con trenes de Renfe operadora, por que tampoco se entiende que una vez llegados los trenes nuevos de FGC, Renfe enviara el S592 a Portugal tan pronto, aqui hay cosas que no se entienden y como siempre nosotros los aficionados nos quedaremos con hipotesis y dudas, pero nada en claro ya que las administraciones callan.

Eso si cuando entren en servicio "Festa Festassaaaaa!!!" por parte de FGC que se dara un baño de masas y nosotros con cara feliz y pagando nuestro billete para probarlos, Yo el primero.

Esperemos que alguien de explicaciones o aguantemos hasta que la puesta en marcha de trenes y horarios sean un realidad.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 21/05/2016 16:12

ortegote ha escrit:Yo reconozco que ADIF no me gusta como funciona pero tampoco me gusta lo que esta haciendo FGC, el Presidente de la coimpañia en su twitter ofrecio fotos y mas fotos de estos nuevos trenes y ahora que? al parecer como han metido la pata con el tema Homologacion y de creacion de nueva operadora callan, eso a mi no me gusta, prefiero que hablen claro y mira si se ha equivocado FGC con unas buenas explicaciones se les puede perdonar, lo que no concibo es que digan unas fechas de apertura y Horarios Nuevos (mucho mejores que los actuales) todo a bombo y platillo y ahora todo este parado y sin fechas.
Lo que no se entiende por ningún lado son las exigencias que ha puesto Adif/AESF/Fomento para operar los nuevos trenes por un pequeñito tramo de 1,9 km, teniendo en cuenta que había/hay un convenio que era válido desde el minuto uno del traspaso de la línea el 2005. Nadie ha dicho nada sobre que ha pasado con el dichoso convenio, aunque por lo que se ha visto, Adif/AESF se lo han pasado por el forro, directamente.

Entiendo que la seguridad en el ferrocarril es básica y imprescindible para un buen funcionamiento de una línea ferroviaria. Los 331 son los primeros nuevos vehículos que se incorporan en la red de Adif después de los sucesos de Santiago, así que no es raro que después del trágico accidente se hayan endurecido las normas para homologar cualquier tipo de vehículos, de ahí que los nuevos Stadler han sido los primeros que se han topado con las normas más endurecidas.

Ahora bien, lo que no se puede hacer tampoco, y desde Adif y AESF lo deben entender, es hacer esperar a todo un territorio que lleva más de cuatro meses esperando a que se pongan en marcha los nuevos trenes con los nuevos horarios. La gente se está empezando a impacientar, ya que se han generado unas expectativas muy altas, con un interés enorme por parte de los ciudadanos de la zona. En otros países donde se han implantado los GTW, han ido más deprisa con las homologaciones, en buena parte porque había el interés también por parte de los responsables de infraestructura de ponerlos en servicio lo más rápido posible. Aquí como siempre, vamos lentos de narices... Lo último que se ha dicho y como bien se puso en este mismo post hace unos días, es que la homologación podría llegar en un mes y medio, eso significaría que no entrarían en servicio hasta julio todavía. Y ya veremos si se cumple... pero se necesita mejorar el servicio de forma URGENTE.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/05/2016 16:32

Però si FGC hagués fet les coses com calia fer-les, hauria posat noms i cognoms als responsables de la situació a la qual hem arribat. Que en aquesta ocasió, hagi optat per un perfil baix a l'hora de tractar públicament amb Adif, fa pensar que FGC també deu un bon grapat d'explicacions...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 21/05/2016 16:37

El fet que marxin ja supermans a Portugal és per l'agument de material llogat per part de CP. Lloguer, que pel que s'ha sabut, aporta bastants beneficis a Renfe ROSCO

L'augment del material llogat ve donat perquè CP ha desballestat cotxes convencionals i automotors antics dièsel amb els que prestava serveis en linies sense electrificar, adduint que els surt més barat llogar camells (tant sense reformar com supermans) que operar amb el material que tenien

Operar el nou horari amb Renfe? Només depèn de qui paga la factura, FGC
Pagues x diners? Tens aquest servei
Pagues y diners? Tens aquest altre servei

A mi em sorgeix un altre dubte gros amb la RFIG.
Pot ser que s'exigeixi a l'operador que el personal que hàgi de conduir trens tingui en regla la llicència + certificat B per conduir trens de viatgers?

EDITAT DESPRÉS DE PUBLICAR
Jo només disposo del Conveni (està a Tranvia Portal) en pdf però sense els Annexos.
I precisament a l'Annex núm 5 està reflectit el tema de la llicència necessària per part del personal d'FGC.
Si algú ens pot il·luminar...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 22/05/2016 22:31

Aquests dies es tenia dubtes sobre si havia començat ja les proves dels Stadler a la xarxa d'Adif. Doncs bé, avui l'usuari The STB al seu flickr ha penjat un parell de fotos del GTW a Lleida-Pirineus, fent proves ja amb el seus propis mitjans, sense acoblaments amb la 333. Aquí el veiem descansant després de realitzar el BG505 procedent de Balaguer:
ImatgeLleida Pirineus 21.05.2016 by The STB, en Flickr

També el veiem des de l'andana de la via 6 de l'estació, on encaixa perfectament amb les noves andanes que recentment s'han adaptat per aquestes unitats:

ImatgeLleida Pirineus 21.05.2016 by The STB, en Flickr

I per acabar una altra del la 331.01 a Santa Linya amb els teleindicadors activats:
ImatgeSanta Linya 21.05.2016 by The STB, en Flickr



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 23/05/2016 18:05

:plas


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dilluns 23/05/2016 23:10

Avui avistats al mati el 331.02 !a lleida fent proves entrant i sortint de l'estacio com 5 o 6 vegades... a la tarda he vist a l'estacio tambe el 331.01 fent el mateix que feia el 331.02 al mati... sembla que aviat els tindrem amb circulacio...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 24/05/2016 8:38

FGC ja prova els trens de la Pobla a l’estació de Lleida

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha començat a provar els nous trens per a la línia de la Pobla de Segur a l’estació de Lleida. Així ho va confirmar ahir el departament de Territori, que va indicar que la circulació d’aquests combois en aquesta infraestructura, propietat de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), forma part del procés d’homologació necessari per posar-los en servei. En aquest sentit, val a recordar que aquest requisit és necessari perquè puguin circular pel poc més d’un quilòmetre de via de propietat estatal, l’únic tram del recorregut que no va ser traspassat a la Generalitat.

La conselleria va assenyalar que encara es desconeix quan obtindran l’homologació per poder posar en marxa els nous trens. Fins ara, aquests combois només s’havien pogut veure a l’estació de Lleida remolcats per altres vehicles. Ahir, en canvi, van fer diferents entrades i sortides de l’estació al llarg de la tarda.

Aquests nous trens i el personal de FCC hauran de substituir l’operativa de Renfe en aquesta línia. Així mateix, han de permetre recuperar freqüències retallades anys enrere i establir dos trajectes diaris entre el Segrià i el Pallars Jussà.

http://www.lleida.com/noticia/fgc-ja-pr ... -de-lleida



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 24/05/2016 17:05

Sens dubte és una gran notícia, veig que a can Adif han optat per homologar-los a la línia on toca realment, així que ja descartem totalment que vagin a Pajares i La Cañada. Veurem a veure quan triguen en posar una nova data ja definitiva... això només acaba de començar.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 27/05/2016 11:25

Ferrocarrils, sense llicència per circular amb els trens de la Pobla per la xarxa estatal a Lleida

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) no té la llicència que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) exigeix als operadors de trens per circular per la xarxa ferroviària d’interès general, que inclou els primers 1,9 quilòmetres de la línia de la Pobla a Lleida ciutat. Així ho va confirmar ahir el ministeri de Foment, que va puntualitzar que aquesta autorització està actualment en tràmit. El fet que no es tingui impedeix que FGC posi en servei els dos nous trens, fabricats per encàrrec a Suïssa, que han de substituir l’operativa de Renfe a la línia de la Pobla per vehicles i personal de l’empresa pública de la Generalitat. Ara per ara, es desconeix quan podran circular aquests combois.

El departament de Territori i Sostenibilitat va declinar fer declaracions sobre aquesta qüestió i va recordar que tant la conselleria com FGC treballen de forma coordinada amb Foment, Adif i Renfe per engegar els trens com més aviat millor, tot i que encara sense una data concreta. Altres fonts pròximes al procés van apuntar que, a l’espera que Ferrocarrils obtingui l’autorització de l’AESF, es planteja que els nous trens puguin entrar en servei conduïts, de forma temporal, per maquinistes de Renfe, habilitats per circular per la xarxa d’interès general.

D’acord amb aquesta proposta, maquinistes de Renfe conduirien els trens almenys fins a Alcoletge, primera parada del recorregut de la línia de la Pobla, i ja en vies transferides a la Generalitat. En aquest punt, fora de la xarxa d’interès general de l’Estat, podria rellevar-los un maquinista de FGC per prosseguir els trajectes fins a Balaguer i la Pobla de Segur. Les mateixes fonts van apuntar que això permetria engegar els trens a partir del proper mes, mentre prossegueix la tramitació de la llicència. Aquesta autorització inclou certificacions de seguretat que també ha d’expedir l’AESF. També als maquinistes que operen en aquests 1,9 quilòmetres de la xarxa d’interès general a Lleida se’ls exigeixen certificacions específiques d’aquesta agència del ministeri de Foment.

Un total de 39 empreses tenen llicència per operar trens a la xarxa d’interès general espanyola, entre les quals hi ha societats públiques com Eusko Trenbideak-Ferrocarriles Vascos i la SNCF francesa. A Catalunya, el Consell Executiu va aprovar a començaments de mes la creació de la firma FGC Rail, amb capacitat per operar trens en aquestes vies de propietat estatal.

http://www.lleida.com/noticia_canal/fer ... xa-estatal



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 27/05/2016 13:14

Renfe451 ha escrit:
ortegote ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y hacer las pruebas por las pendientes de Toses en lugar de llevárselos a Pajares no vale también para homologarlos?
Creo que las rampas mas grandes estan en Pajares por eso van alli.
Como bien dice ortegote, en el puerto de Pajares es donde hay las rampas más grandes de toda la red ferroviaria estatal, con una pendiente de 20 milésimas. Debido precisamente a las fuertes pendientes que hay, es el lugar perfecto para realizar pruebas con todo tipo de material nuevo que venga a circular por la RFIG. Absolutamente todos los trenes que se han puesto en servicio por la red estatal han tenido que pasar las pruebas por allí, desde los Civias, 449/599, 252... hasta los buques (450) en su momento, por no hablar también del caso más reciente que ha sido el tren-tranvía de la Bahía de Cádiz (serie 801).

Después de Pajares, la segunda rampa más grande de toda la red ferroviaria española se encuentra en el tramo Ávila-La Cañada.

Vista la situación pues, los nuevos Stadler no tendrán más remedio que pasar estas pruebas sí o sí si quieren operar en territorio Adif, viendo el panorama que se ha presentado.
La línia de Puigcerdà (i Toses, és clar) ja ha servit per homologar material. Hi va haver algun Talgo a La Tor de Querol per a homologar-lo per a més de 40 miŀlèsimes. I sí, aquí és on hi ha les rampes més fortes de la RFIG (deixem de banda doncs FGC i via mètrica).
fgc113 ha escrit:Però no hi havia una consigna especial d'Adif perquè els trens pogueren entrar a Lleida-Pirineus? Ja no entenc res. :nose
Crec que aquesta consigna era pels maquinistes, i no pel material. És a dir, podien conduir els trens qui designés FGC, però no recordo que s'autoritzés el pas de material no homologat.
Renfe445 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Això es una creença errònia. Les 440 no duien un fre reostàtic com les seves antecessores suïses ut800 (438), si no que van reforçar el fre neumàtic i es va afegir un pis més de resistències al sostre del cotxe motor.
Dejándolo de lado, si viendo que las pendientes del Transpirinenc llegan a los límites de la adherencia, por qué no se habilitan para homologar trenes también?
Tant les 438 com les 440 tenien frè reostàtic. És clar que sí. Però: les 438 tenien el frè reostàtic reforçat, mentre que les 440 circulaven amb els frens "estàndar" de la sèrie. Per que donéssin la frenada suficient n'hi havia prou amb traure el remolc intermig, i per això circulaven en M-Rc, i tenien prohibida la circulació en la composicó típica M-R-Rc. Aquesta és la informació que jo tinc.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 27/05/2016 13:16

Si al principi han d'operar els 331 personal de Renfe; es confirma que a l'annex 5 del conveni de traspàs hi figura que el personal que operi per part d'FGC haurà de tenir en regla el carnet (llicència + certificat B) per conduïr trens de passatgers, exactament igual que els maquinistes de Renfe

Quan es va fer la contractació de personal propi per part d'FGC, no es va tenir en compte això?
Quant temps costarà que el personal d'FGC es tregui el "carnet"?

No fa falta enviar els 331 enlloc a homologar pel conveni.
En quan estigui l'operador constituït, aquest homologarà els trens al seu tram (pk 1.927 - La Pobla) i presentarà els papers a AESF, a partir d'aquí els 331 ja poden operar en el tram RFIG.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 28/05/2016 12:56

La proposta de operar les 331 amb personal de Renfe pot ser bona a curt plaç, ja que surt guanyant tothom, FGC aconseguirà que els trens entrin en servei i podrà posar en pràctica els nous horaris, mentres fan les proves d'homologació. Però es evident que aquesta sol·lució "xapussera" no servirà de gaire si la situació s'acaba allargant.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 10/06/2016 23:35

Atenció!

FGC està estudiant seriosament posar en servei comercial les 331 ni més ni menys que a partir de la propera setmana, segons una informació del diari Segre. Sembla ser que finalment el personal de Renfe s'encarregarà de la conducció dels nous trens entre Lleida i Alcoletge de forma provisional fins que FGC no obtingui tots els permisos necessaris per operar a la RFIG.

La notícia ja es troba a la web del diari en qüestió però no es pot consultar de forma completa. A veure si algun mitjà local amplia de forma completa la informació.

Esperem confirmació oficial per part d'FGC... caldrà estar atents de cara a aquests propers dies.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 10/06/2016 23:46

Sempre segons la notícia del diari, es contempla com a molt tard el dia 21 per a inici del nou horari, per la campanya d'estiu del Pirineu
Personal de Renfe a bord entre Lleida i Balaguer; conduïnt entre Alcoletge i Lleida.

Esperem que tenir maquinistes de Renfe a la línia no desquadri els R12 / R13 / R14 (recordo el R14 tirat a L'Espluga el conductor del qual li tocava el R12 Cervera...)

PD: el personal d'FGC que s'ha de treure el carnet se l'haurà de pagar de la seva butxaca? Perquè barat no és...



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”