Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 23/07/2016 13:35

Maquinistes de Renfe entre Lleida i Alcoletge conduint, al tren fins Balaguer (així sortia el divendres tant al Segre com a les emissores de ràdio)




albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 27/07/2016 21:56

Són les 3 setmanes que queden de "vacances per calor" del material històric.
No es mala idea aprofitar-ne el solc, apliquen el sentit comú i cobren un preu intermedi, més car que el servei de línia regular i més barat que amb el material històric.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 28/07/2016 21:34

Als teleindicadors posarà "Tren dels Llacs"? Estaria bé si algú de la zona podria caçar el servei turístic operat amb 331...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 04/08/2016 0:30

Segons he sentit avui que comentaven la interventora de FGC i la maquinista de Renfe que anava a bord del tren, els motors dels Stadler han donat algun tipus de problema, relacionat amb un avís que sortia a pantalla de sobreescalfament. En cap cas ha deixat el tren inútil, però si que ha sigut necessàri parar i tornar a encendre els motors algun dels cops. Algú ha sentit alguna cosa?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dijous 04/08/2016 6:28

oriolp13 ha escrit:Segons he sentit avui que comentaven la interventora de FGC i la maquinista de Renfe que anava a bord del tren, els motors dels Stadler han donat algun tipus de problema, relacionat amb un avís que sortia a pantalla de sobreescalfament. En cap cas ha deixat el tren inútil, però si que ha sigut necessàri parar i tornar a encendre els motors algun dels cops. Algú ha sentit alguna cosa?
Aquestos dies esta fent a les terres de lleida al voltant de 40°... potser els tindran de posar algun equip mes de refrigeracio per evitar escalfaments... els trens tot el dia amb el motor amb marxa... fgc tindria de buscar una sol-lucio al problema... si peta algun stadler posaran busos segurament...
Tambe recordo que els 592 que donaven problemes amb altes temperatures...
FGC tindria de plantejar-se la compra de un parell de trens per no fatigar el material...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 04/08/2016 6:38

Totalment cert...però si no van fer la comanda juntament amb aquests dos....crec que serà molt més costós ara fer una altra comanda.
Per cert, ahir hi vaig viatjar i quína delícia de trens! Còmodes, vidre gros, silenciosos i una bona arrancada! Res a veure amb els seus predecessors! (i això que a la majoria de la línia no se'ls treu tot el potencial que tenen)


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/08/2016 8:46

oriolp13 ha escrit:Totalment cert...però si no van fer la comanda juntament amb aquests dos....crec que serà molt més costós ara fer una altra comanda.
Per cert, ahir hi vaig viatjar i quína delícia de trens! Còmodes, vidre gros, silenciosos i una bona arrancada! Res a veure amb els seus predecessors! (i això que a la majoria de la línia no se'ls treu tot el potencial que tenen)
Em fas posar les dents llargues!! Avui els estrenaré jo, baixant a Lleida des de Sant Llorenç de Montgai amb el de les 16:26, aprofitant que ens han augmentat els horaris Balaguer amunt :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 04/08/2016 10:29

Fins que no estiguin les instal·lacions de manteniment noves de Balaguer no es pot pensar en més material (ARMF ja està bastant plenet...)

Dos senyors trens.
Ni punt de comparació en sonoritat (augmenta una mica si estan obertes les portes de comunicació entre cotxes pel mòdul central) ni en acceleració (qui no recorda un gotxi anant lleugerament enrere abans d'arrencar?)

No m'extranya lo de la calor.
Almenys no passa com els TRD de Renfe que més d'un cop queden inútils per a circulació en condicions de calor semblants a les de un estiu normal de Lleida. :D



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dijous 04/08/2016 12:11

albe6 ha escrit:Fins que no estiguin les instal·lacions de manteniment noves de Balaguer no es pot pensar en més material (ARMF ja està bastant plenet...)

Dos senyors trens.
Ni punt de comparació en sonoritat (augmenta una mica si estan obertes les portes de comunicació entre cotxes pel mòdul central) ni en acceleració (qui no recorda un gotxi anant lleugerament enrere abans d'arrencar?)

No m'extranya lo de la calor.
Almenys no passa com els TRD de Renfe que més d'un cop queden inútils per a circulació en condicions de calor semblants a les de un estiu normal de Lleida. :D
Cada stadler dorm amb una via separada el un del altre... de espai hi ha per dos mes de sobres...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 04/08/2016 14:59

Però el problema és que, si ara en compres dos només, sortiran bastant més cars dels 9,6 milions que han costat els 2 ja en servei; a no ser que es donés la casualitat d' una comanda més gran on encabir-los (els 2 actuals anaven de "suplement" de les unitats del Metrorail d'Austin)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 04/08/2016 17:16

Miquel ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Totalment cert...però si no van fer la comanda juntament amb aquests dos....crec que serà molt més costós ara fer una altra comanda.
Per cert, ahir hi vaig viatjar i quína delícia de trens! Còmodes, vidre gros, silenciosos i una bona arrancada! Res a veure amb els seus predecessors! (i això que a la majoria de la línia no se'ls treu tot el potencial que tenen)
Em fas posar les dents llargues!! Avui els estrenaré jo, baixant a Lleida des de Sant Llorenç de Montgai amb el de les 16:26, aprofitant que ens han augmentat els horaris Balaguer amunt :D
Jo vaig baixar des d'Esterri d'Àneu, i segons em va comentar el conductor del bus, al ser horaris coordinats per a permetre el transbord al tren, si l'autobús arribés tard el tren en teoria s'ha d'esperar, ja que és un enllaç garantit. I vaig enllaçar al cap de 20 minuts d'arribar amb un AVE cap a Barcelona.

La ocupació no va ser molt alta respecte altres viatges (comentat per el personal del tren). A les parades facultatives només vam parar a Vallfogona de Balaguer (va fer un amago a Salàs, perquè hi havien dues persones a l'andana, però només feien fotos). A Tremp van pujar unes 9-10 persones, de les quals la majoria anaven a Lleida o Balaguer, excepte dues que van baixar a Cellers (havien anat al Bonarea a comprar :x ).

Tot i això trobo que a la zona de túnels del Congost de Terradets i a alguna altra zona encara deuen quedar limitacions temporals per eliminar, doncs el tren hi passa força poc a poc...
Tot i això aquest augment de freqüències era molt esperat. Ara tens més possibilitats d'enllaços en trajectes cap a Barcelona.


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 04/08/2016 18:54

Ara m'ha vingut al cap que la megafonia es deixa de cantar un enllaç: amb la R43 de Regionales (Lleida - Monzón - Zaragoza)
Només n'hi ha 3 al dia, però allí estan.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/08/2016 21:01

Ja he estrenat el tren a bord de la 331.01/51. La gran primera impressió és l'amplitud del tren, que deu ser la mateixa que la de la 592, però coi, m'ha semblat amb més espai interior. Els seients m'han semblat més durs que els dels 592 però tota la resta és una millora abismal, ni punt de comparació possible.

Pel que m'he fixat, el maquinista de Renfe, tot i portar el tren entre Lleida i Alcoletge fa el viatge dins el tren fins a Balaguer. He de dir que veure el canvi en directe m'ha semblat el més curiós que he vist dalt d'un tren :x

L'he agafat a la meva estació, Sant Llorenç de Montgai, on hi ha baixat una família sencera (suposo que eren del Càmping La Noguera, que sempre està a rebentar per aquestes dates), i dalt el tren, com a mínim al meu cotxe hi havia una ocupació digna tenint en compte que són els primers dies.

A Balaguer hi ha baixar força gent, cosa que m'ha sorprès molt, doncs com a usuari de la línia, poca gent feia un trajecte entre Balaguer i La Pobla (tenir 1 tren al dia ha fet molt de mal). Així que ha estat un índex de recuperació força bo.
A Balaguer també hi ha entrat gent, i al segon cotxe destí Lleida portava una bona ocupació, doncs a l'arribar a aquesta, no ha parat de sortir gent, més de la que pensava.

A banda dels treballadors de la fruita, he vist que el jovent de les comarques torna a retrobar-se amb el tren, que en els darrers temps gairebé que n'era l'únic. He vist algun treballador, i gent normal que suposo que anava a passar la tarda a Lleida. També hi havia excursionistes que hauràn passat el dia o uns dies als pantans de la part alta.

En fi, bones sensacions si ho comparo amb els darrers tres anys. Espero que es millorin els horaris, doncs molts enllaços són infumables i que de cara al setembre, es canviïn els turistes pels treballadors i escolars.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 07/08/2016 13:17

Danilleida ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Segons he sentit avui que comentaven la interventora de FGC i la maquinista de Renfe que anava a bord del tren, els motors dels Stadler han donat algun tipus de problema, relacionat amb un avís que sortia a pantalla de sobreescalfament. En cap cas ha deixat el tren inútil, però si que ha sigut necessàri parar i tornar a encendre els motors algun dels cops. Algú ha sentit alguna cosa?
Aquestos dies esta fent a les terres de lleida al voltant de 40°... potser els tindran de posar algun equip mes de refrigeracio per evitar escalfaments... els trens tot el dia amb el motor amb marxa... fgc tindria de buscar una sol-lucio al problema... si peta algun stadler posaran busos segurament...
Tambe recordo que els 592 que donaven problemes amb altes temperatures...
FGC tindria de plantejar-se la compra de un parell de trens per no fatigar el material...
Els 331 estan ja dissenyats per a les condicions climàtiques de la zona, amb capacitat per a suportar temperatures de fins a 40ºC.

Estic d'acord i ja ho vaig dir des del principi, que dos trens no eren suficients per a cobrir la línia amb garanties. Almenys hi hauria d'haver un tren més com a reserva per a casos d'avaria.

D'altra banda, m'alegro moltíssim l'acceptació que el nou servei està tenint en aquestes darreres setmanes. A veure si un cop finalitzat l'estiu, es continua amb aquesta tendència a l'alça.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 07/08/2016 15:13

Supongo que hoy por hoy es más barato tirar de autobuses si llega a petar un tren, al fin que es improbable que haga falta más de un bus para asumir la demanda. Ahora, en un corto o medio plazo tal vez sí consideren un tercer tren, como reserva y tal vez para un par de servicios más en hora punta.

Se sabe si podrían pedir un tren más ahora que en Stadler ya tienen el proyecto hecho, o sería muy caro si no lo cuelan entre otro pedido más grande?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 07/08/2016 16:45

Don Ramón ha escrit:Supongo que hoy por hoy es más barato tirar de autobuses si llega a petar un tren, al fin que es improbable que haga falta más de un bus para asumir la demanda. Ahora, en un corto o medio plazo tal vez sí consideren un tercer tren, como reserva y tal vez para un par de servicios más en hora punta.

Se sabe si podrían pedir un tren más ahora que en Stadler ya tienen el proyecto hecho, o sería muy caro si no lo cuelan entre otro pedido más grande?
Tendrian de incluir un minimo de 1 o 2 trenes para hacer el mantenimiento en condiciones... los actuales stadler dijeron que en 2 o 3 años estarian amortizados, ya que renfe les pedia un dineral... esta linea con el tiempo sera prolongada a sort con el tiempo... es una linea con potencial que hace falta sacarle mas partido... ya que tarda menos que el bus y por ese hecho cara a temporada escolar va a subir la demanda...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 07/08/2016 20:27

Don Ramón ha escrit:Supongo que hoy por hoy es más barato tirar de autobuses si llega a petar un tren, al fin que es improbable que haga falta más de un bus para asumir la demanda. Ahora, en un corto o medio plazo tal vez sí consideren un tercer tren, como reserva y tal vez para un par de servicios más en hora punta.

Se sabe si podrían pedir un tren más ahora que en Stadler ya tienen el proyecto hecho, o sería muy caro si no lo cuelan entre otro pedido más grande?
Cuando se redujo la oferta de Trenes entre Balaguer y Lleida y se pusieron buses, bueno un bus, recuerdo a ver visto por este foro fotos de gente de pie y quejandose en la forma que tenian que hacer el viaje.
Asi que deduzco que harian falta mas Buses para llevar a la demanda, por lo menos entre Balaguer y Lleida,
Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 08/08/2016 12:55

ortegote ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Supongo que hoy por hoy es más barato tirar de autobuses si llega a petar un tren, al fin que es improbable que haga falta más de un bus para asumir la demanda. Ahora, en un corto o medio plazo tal vez sí consideren un tercer tren, como reserva y tal vez para un par de servicios más en hora punta.

Se sabe si podrían pedir un tren más ahora que en Stadler ya tienen el proyecto hecho, o sería muy caro si no lo cuelan entre otro pedido más grande?
Cuando se redujo la oferta de Trenes entre Balaguer y Lleida y se pusieron buses, bueno un bus, recuerdo a ver visto por este foro fotos de gente de pie y quejandose en la forma que tenian que hacer el viaje.
Asi que deduzco que harian falta mas Buses para llevar a la demanda, por lo menos entre Balaguer y Lleida,
Saludos.
Cert. I si la demanda torna a nivells de fa uns anys, ja us dic jo que 1 bus serà totalment insuficient. A banda, no li farà pas cap bé a la línia que les 331 petin, doncs de cara a l'usuari, si veu que de tant en tant ha d'anar a pel bus perquè no hi ha tren, la gent pot estar temptada a deixar-lo d'utilitzar.

Sempre he pensat que dos trens era agafar-se els dits davant de qualsevol problema. I ja no parlem si per la divina sort les dues pel que sigui han de passar pel taller o quan una unitat hagi de passar la Revisió anual.
Jo veia més útil comprar-li a renfe una 592 i mantenir-la de reserva pel que pugui passar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 08/08/2016 13:01

Miquel ha escrit: Jo veia més útil comprar-li a renfe una 592 i mantenir-la de reserva pel que pugui passar.
FGC no vol llogar més trens a Renfe per l'alt cost que li suposa. Prefereix tenir el seu propi material (pagant 0 euros) que cobrar un lloguer excessiu per part de la operadora estatal.

Jo hauria demanat a Stadler comprar una tercera unitat, un cop que ja tenen el projecte fet.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”