FGC licita la nueva serie de trenes 115

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: FGC licita la nova sèrie UTE 115

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 09/11/2017 21:19

122-042-132 ha escrit:Anunci de licitació

Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Això era per l'obertura del concurs el passat mes de maig. El que no sé és quan se sabrà l'adjudicació oficial...



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 11/11/2017 23:52

Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 14/11/2017 14:48

davroca5 ha escrit:Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.
A veure, en un principi la sèrie 115 ha d'incloure algunes característiques idèntiques que les dues sèries anteriors 113/114, especialment pel que fa la cabina i distribució de portes.

I de sospitós, res. Si Stadler s'ha presentat i com sembla ser (veurem que passa finalment) hauria presentat la millor oferta de les tres, s'adjudica a aquesta com a bon concurs públic que ha de ser. Si la situació hagués estat al revés, hauria passat igual. Crec que s'ha de pensar més amb el cap que amb el cor, aquest argument de "perquè estan fabricats a casa nostra" comença a ser massa favoritista. En aquest país, i a Catalunya especialment, s'han donat massa favors a CAF i Alstom pel fet de ser nacionals i de casa, i no es dóna cap oportunitat a altres fabricants que poden aportar també grans coses al ferrocarril estatal i que a més tenen plantes al mateix Estat Espanyol. Suposo que tots sabeu que Stadler té una planta a València, i també convé que necessiti feina també, no poden quedar-se sense fer res, i per tal d'aconseguir-ho necessita presentar-se a concursos, i si aquests guanyen, doncs càrrega de treball que tindran. Tan senzill com això. I si CAF/Alstom confirma el tercer resultat al concurs, sentint-ho molt per ells, s'hauran de resignar. Cal deixar de banda el "xovinisme patri" i apostar per altres alternatives.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 14/11/2017 14:52

ortegote ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados
ues Renfe tiene las 446 y las 447 que exteriormente son un calco, vale que sean diferentes por dentro en cuestion de motores, wc... pero para la gente "mortal" no aficionada estoy seguro que las ven Igualitas.
Saludos.
Depende de la serie de 447, ortegote. A mí las "catalanas" (447-001-447-117) me parecieron 446 con baño desde que vine a Barcelona. Las 118 y posteriores de 447 se diferencian al vuelo las mires por delante o por detrás.
Fin off-topic


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 24/12/2017 19:32

Al final s'han complert tots els pronòstics, i Stadler Rail ha resultat guanyadora del concurs per a la nova sèrie 115. Per tant, els nous trens es fabricaran a la planta valenciana d'Albuixech. Ja apareix l'adjudicació del contracte a les licitacions de contractacions d'FGC que podeu consultar clicant aquí.

Per tal de seleccionar el guanyador han fet la mateixa fòrmula de puntuacions que va exposar l'usuari adri ara fa un mes, sumant els resultats econòmics i tècnics:
adri ha escrit: alstom 44,38+ 41,89= 86,28
talgo 50 + 42,07= 92,07
stadler 48,62+ 46,15= 94,78
Una de les característiques que oferirà Stadler per les noves UT 115 és que les portes seran més amples, seients més còmodes i ergonòmics, pantalles TFT amb informació a l'usuari, càmeres panoràmiques 360º per al recompte de persones, entre d'altres.

Suposo que en breu no tardarem en veure l'anunci per part d'FGC i la corresponent imatge virtual dels futurs vehicles.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 25/12/2017 11:04

I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 25/12/2017 21:05

albe6 ha escrit:I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.
No ho descartis pas, potser una part d'aquesta tercera 331 la fan a Albuixech.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 25/12/2017 21:39

albe6 ha escrit:I no seria gens estrany que en aquest lot hi posin també el 3r tren de La Pobla; aconseguint reducció de costos.
Tan estrany que seria il.legal. Si volen comprar un 3r tren, cal fer una ampliació del contracte per les primeres 331 o un concurs nou.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 25/12/2017 23:12

No tenen res a veure, sí us plau no feu barregues extranyes. Son contractes independents, ja adjudicat en el cas del tercer 331. Igual que la comanda per Núria, també és independent de les altres dues. Stadler és un bon constructor ferroviari, amb una llarga experiència a Europa, i esperem i desitgem que la nova sèrie 115 estigui a l'alçada de les expectatives i del plec de característiques constructives previst! I crec que fins i tot millorat. Salut!!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 27/12/2017 11:33




Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 27/12/2017 17:32

Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?

Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 27/12/2017 17:41

La comanda de 15 unitats de la sèrie 115 és per ampliar el parc disponible i augmentar les freqüències de pas a la línia del Vallès. No és contempla en cap cas la substitució de les 112, ni el seu traspàs a la Línia Llobregat-Anoia, entre d'altres motius la seva longitud no permet la inscripció en segons quines corbes, a part dels boguis mètrics. El que sí que hi ha previst és una modernització de les 112. El parc final serà de 22 UTE 112, 24 UTE 113/114 i 15 UTE 115, total: 61 UTE, que no està gens malament. Salut!



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimecres 27/12/2017 21:45

ortegote ha escrit:Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?

Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.
Els 115 són per ampliar, els 112 segueixen al Vallès. Tot i així, si se’ls ha de fer alguna reforma als 112, aquests trens estan demanant a crits l’intercomunicació entre cotxes (Actualment són els únics que tenen els vagons separats), crec que ja va tocant. I unes pantalles com les dels 113/114 tampoc anirien malament.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/12/2017 22:39

SrYeri ha escrit:
ortegote ha escrit:Tenim els nous Trens 113, 114 i ara els 115.
Es posible que retirin algunes 112? o encara tenen molta vida util? o les podrien traspasar a la LLobregat Anoia si es posible l'adaptacio a ample metric desde el ample Internacional?

Son uns petits dubtes que tinc ara.
Salutacions.
Els 115 són per ampliar, els 112 segueixen al Vallès. Tot i així, si se’ls ha de fer alguna reforma als 112, aquests trens estan demanant a crits l’intercomunicació entre cotxes (Actualment són els únics que tenen els vagons separats), crec que ja va tocant. I unes pantalles com les dels 113/114 tampoc anirien malament.
Si són pantalles per a ocupar-les amb qualsevol cosa excepte la informació que toca, ja se les poden estalviar. El termòmetre compleix mil cops millor la seva funció, que es la de donar informació constant. Espero que els 115 els tornin a incorporar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 28/12/2017 12:36

Totalment d'acord. Jo també prefereixo 100 vegades els termòmetres de les 112 abans que les pantalles de les 113/114...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 28/12/2017 13:46

Buenas,
lo primero gracias por las respuestas.
Sobre el tema pantallas creo sinceramente que solo son validas para poner publicidad adicional y que la compañia genere ingresos extras, con los Termometros en las puertas y los avisos en las pantallas de los extremos con el nombre de siguiente estacion y lado de apertura de puertas, tenemos mas que suficiente.

Quiero comentar por experiencia propia en la LL-A que los trenes diafanos, pueden dar mareos a los usuarios, tanto en mi familia como en mas gente que conozco les pasa, 1h 30min viendo como el Tren hace el gusano marea y se de gente que si es para ir a Barcelona prefiere ir a Igualada y pillar una Hispano a utilizar el tren y Marearse.

Asi que es cierto que para evacuar un tren es mejor el diafano pero puede traer consigo estas molestias, que no a todos los viajeros claro esta pero si habra gente que lo empezara a pasar mal en estas nuevas unidades.
Saludos.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 08/01/2018 14:05

Adjudicació:

Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)

Data d'adjudicació del contracte:
22/12/17
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER RAIL VALENCIA, SAU per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes: 3
Codi CPV:
34600000
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STALER RAIL VALENCIA, SA
Nacionalitat:
Espanya
Import:
120.395.000,00 € amb IVA
Import sense IVA:
99.500.000,00 €

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimarts 09/01/2018 22:04

Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 10/01/2018 0:51

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???
A lo mejor podrían ser así. :D



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 10/01/2018 14:57

Renfe445 ha escrit:
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:Hola, ya se sabe como sera la serie 115, me refiero a si seran de carroceria como los 331 de la pobla ???
A lo mejor podrían ser así. :D
No, no seran com els Siemens de l'S-Bahn de Berlin, no seran tan quadrats de frontal; peseu que seran Stadler, doncs pot ser una pista, i molt semblants lateralment al 113-114, la disposició de portes mana molt. Salut!



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”