FGC licita la nueva serie de trenes 115

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Re: FGC licita la nova sèrie UTE 115

EntradaAutor: Renfe451 » Dijous 09/11/2017 22:19

122-042-132 ha escrit:Anunci de licitació

Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ap=203649&


Això era per l'obertura del concurs el passat mes de maig. El que no sé és quan se sabrà l'adjudicació oficial...
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1912
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaAutor: davroca5 » Diumenge 12/11/2017 0:52

Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.
Salut!
#volemL9
Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
 
Entrades: 458
Membre des de: Dissabte 01/06/2013 16:47
Ubicació: Tutututú. Pròxima estació: Can Boixeres

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaAutor: Renfe451 » Dimarts 14/11/2017 15:48

davroca5 ha escrit:Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.


A veure, en un principi la sèrie 115 ha d'incloure algunes característiques idèntiques que les dues sèries anteriors 113/114, especialment pel que fa la cabina i distribució de portes.

I de sospitós, res. Si Stadler s'ha presentat i com sembla ser (veurem que passa finalment) hauria presentat la millor oferta de les tres, s'adjudica a aquesta com a bon concurs públic que ha de ser. Si la situació hagués estat al revés, hauria passat igual. Crec que s'ha de pensar més amb el cap que amb el cor, aquest argument de "perquè estan fabricats a casa nostra" comença a ser massa favoritista. En aquest país, i a Catalunya especialment, s'han donat massa favors a CAF i Alstom pel fet de ser nacionals i de casa, i no es dóna cap oportunitat a altres fabricants que poden aportar també grans coses al ferrocarril estatal i que a més tenen plantes al mateix Estat Espanyol. Suposo que tots sabeu que Stadler té una planta a València, i també convé que necessiti feina també, no poden quedar-se sense fer res, i per tal d'aconseguir-ho necessita presentar-se a concursos, i si aquests guanyen, doncs càrrega de treball que tindran. Tan senzill com això. I si CAF/Alstom confirma el tercer resultat al concurs, sentint-ho molt per ells, s'hauran de resignar. Cal deixar de banda el "xovinisme patri" i apostar per altres alternatives.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1912
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaAutor: França451 » Dimarts 14/11/2017 15:52

ortegote ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados

ues Renfe tiene las 446 y las 447 que exteriormente son un calco, vale que sean diferentes por dentro en cuestion de motores, wc... pero para la gente "mortal" no aficionada estoy seguro que las ven Igualitas.
Saludos.


Depende de la serie de 447, ortegote. A mí las "catalanas" (447-001-447-117) me parecieron 446 con baño desde que vine a Barcelona. Las 118 y posteriores de 447 se diferencian al vuelo las mires por delante o por detrás.
Fin off-topic
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1045
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Anterior

Torna a: Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron