Pàgina 2 de 2

Re: FGC licita la nova sèrie UTE 115

EntradaPublicat: Dijous 09/11/2017 22:19
Autor: Renfe451
122-042-132 ha escrit:Anunci de licitació

Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ap=203649&


Això era per l'obertura del concurs el passat mes de maig. El que no sé és quan se sabrà l'adjudicació oficial...

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaPublicat: Diumenge 12/11/2017 0:52
Autor: davroca5
Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaPublicat: Dimarts 14/11/2017 15:48
Autor: Renfe451
davroca5 ha escrit:Doncs que voleu que us digui... jo no se fins a quin punt és millor tenir ara una nova sèrie d'un nou fabricant circulant al costat de trens CAF/Alstom. De cara al manteniment és molt pitjor (és molt més senzill mantenir trens semblants o idèntics).
En qualsevol cas, si el projecte és millor en tots els aspectes, endavant. Però d'entrada em sembla sospitós, ja que fins ara el consocrci CAF/Alstom era el que guanyava els concursos de golejada.


A veure, en un principi la sèrie 115 ha d'incloure algunes característiques idèntiques que les dues sèries anteriors 113/114, especialment pel que fa la cabina i distribució de portes.

I de sospitós, res. Si Stadler s'ha presentat i com sembla ser (veurem que passa finalment) hauria presentat la millor oferta de les tres, s'adjudica a aquesta com a bon concurs públic que ha de ser. Si la situació hagués estat al revés, hauria passat igual. Crec que s'ha de pensar més amb el cap que amb el cor, aquest argument de "perquè estan fabricats a casa nostra" comença a ser massa favoritista. En aquest país, i a Catalunya especialment, s'han donat massa favors a CAF i Alstom pel fet de ser nacionals i de casa, i no es dóna cap oportunitat a altres fabricants que poden aportar també grans coses al ferrocarril estatal i que a més tenen plantes al mateix Estat Espanyol. Suposo que tots sabeu que Stadler té una planta a València, i també convé que necessiti feina també, no poden quedar-se sense fer res, i per tal d'aconseguir-ho necessita presentar-se a concursos, i si aquests guanyen, doncs càrrega de treball que tindran. Tan senzill com això. I si CAF/Alstom confirma el tercer resultat al concurs, sentint-ho molt per ells, s'hauran de resignar. Cal deixar de banda el "xovinisme patri" i apostar per altres alternatives.

Re: FGC licita la nueva serie de trenes 115

EntradaPublicat: Dimarts 14/11/2017 15:52
Autor: França451
ortegote ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados

ues Renfe tiene las 446 y las 447 que exteriormente son un calco, vale que sean diferentes por dentro en cuestion de motores, wc... pero para la gente "mortal" no aficionada estoy seguro que las ven Igualitas.
Saludos.


Depende de la serie de 447, ortegote. A mí las "catalanas" (447-001-447-117) me parecieron 446 con baño desde que vine a Barcelona. Las 118 y posteriores de 447 se diferencian al vuelo las mires por delante o por detrás.
Fin off-topic