Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Quins canvia haurien de tenir els nous trens respecte els actuals?

Més seients
9
20%
Agafadors al sostre
16
36%
Avisos d'incidències a dins, per pantalles i megafonia
17
39%
Interiorisme canviant, patrocinat per Ikea
2
5%
 
Vots totals: 44
victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Entrada Autor: victorromo99 » Divendres 04/08/2017 4:31

Revisant la web de licitacions de TMB m'he trobat amb una licitació on s'indica aquesta descripció: "Suministro de 12 trenes para el plan de mejora de la oferta 2017-2021". Entenc que la intenció serà millorar freqüències de pas.
Aquesta licitació consta de:
-4 trens sèrie 6000 per a L1
-2 trens sèrie 9000 per a L4
-6 trens sèrie 5000, 2 trens per a L3 i 4 trens per a L5.
Us deixo l'enllaç de la web de licitacions on podreu corroborar la informació
https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... ent/E00382



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 8:55

I per a la L10 Sud res?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/08/2017 9:09

Algú recorda comandes (remeses) adicionals d'alguna sèrie del metro, tants anys posteriors a la primera de la mateixa sèrie, com passarà amb aquests 5000?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/08/2017 9:42

metring ha escrit:I per a la L10 Sud res?
Per les Línies L9-L10 cal que ho demani l'ATM.

Per la primera ampliació de la línia L10 Sud, ja tenen els 9000, que ja han portat, o estan portant cap a cotxeres de ZF, alguns eren encara sobrants, i d'altres que es retiren de L-4.

Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 04/08/2017 16:35, en total s’ha editat 2 vegades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/08/2017 9:43

Fran-Ikarus ha escrit:Algú recorda comandes (remeses) adicionals d'alguna sèrie del metro, tants anys posteriors a la primera de la mateixa sèrie, com passarà amb aquests 5000?
Fa uns anyets es van demanar 6 trens més de la sèrie 9000, actualment n'hi ha 56.
victorromo99 ha escrit:Revisant la web de licitacions de TMB m'he trobat amb una licitació on s'indica aquesta descripció: "Suministro de 12 trenes para el plan de mejora de la oferta 2017-2021". Entenc que la intenció serà millorar freqüències de pas.
Aquesta licitació consta de:
-4 trens sèrie 6000 per a L1
-2 trens sèrie 9000 per a L4
-6 trens sèrie 5000, 2 trens per a L3 i 4 trens per a L5.
Us deixo l'enllaç de la web de licitacions on podreu corroborar la informació
https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... ent/E00382
Jo la veritat no entenc aquesta llista.
L1 te actualment 34 trens (24/4000 + 10/6000), no arriben ni a 30 trens en servei avui dia. Les ampliacions al Prat/Sant Boi per un costat, i Badalona per l'altre, per molt PDI que hi hagi ja tenim coll abaix que no es faran en els propers 10 anys mínim. Així que ara per ara no li veig la punta demanar 4 trens més.

Per si fos poc, els S/4000 tenen ja 30 anys, vist que ara als 35 anys ja volen carregar-se els trens, Per què no esperar al final de la sèrie 4000 per demanar 28 o 30 trens de la sèrie 6000?

Els dos trens S/9000 per L4 era de calaix, ja que li treuen trens per enviar-los a L9/L10N/S. La línia funciona amb 19 trens, hi ha 15 S/2100 i calen 9000 per acabar d'omplir flota i reserva.

I la comanda de 5000 era esperable, L5 i molt especialment L3 van molt justes de material. L5 disposa de 33 trens, en hora punta corren 30 o 31, per tant, tota la flota disponible gairebé.
Més sagnant és a L3 on hi ha actualment 30 trens (18 S/3000 + 6 S/2000 + 6 S/5000), però des de fa un temps, amb la reforma dels S/2000, un o dos trens no es poden usar. En hora punta corren 26, tenint en compte que 1 és en revisió i l'altre està a la reserva, no hi ha material suficient si hi ha trens averiats.

Ara bé, mateix cas que L1, els S/3000 dubto també que els vulguin aguantar gaire més, per tant la comanda de 5000 la centraria per ara més en L3 que L5 (ja que la primera te marge de posar més trens), i suposo que caldrà fer una nova sèrie d'aquí a que els retirin. Podent enviar tots els 5000 de L3 a L5.

I als PDF posa que els primers trens s'han d'entregar el Febrer de 2019.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/08/2017 10:26

Miquel ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Algú recorda comandes (remeses) adicionals d'alguna sèrie del metro, tants anys posteriors a la primera de la mateixa sèrie, com passarà amb aquests 5000?
Fa uns anyets es van demanar 6 trens més de la sèrie 9000, actualment n'hi ha 56.
Sí, però els 9000 són posteriors, i aquesta comanda de fa uns anys també és anterior, així que ni s'acostarà als 11 anys de diferència entre primera remesa i última comanda (que serien 13 entre primera remesa i lliurament de la comanda)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 04/08/2017 11:11

Juraría que este hilo es de hace años y que ha sido recuperado, pero no. :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 13:54

Apart de tot això, seran exactament iguals que els que existeixen? No tindria més sentit que tinguessin numeració nova? La tecnologia va avançant, i modificacions de ben segur que en tindran respecte als anteriors.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/08/2017 15:03

Això penso jo... Fàcil que doni lloc a sèries 5100 (o 5200) i 6100.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/08/2017 16:34

En respota a la pregunat d'En Miquel
"Jo la veritat no entenc aquesta llista.
L1 te actualment 34 trens (24/4000 + 10/6000), no arriben ni a 30 trens en servei avui dia. Les ampliacions al Prat/Sant Boi per un costat, i Badalona per l'altre, per molt PDI que hi hagi ja tenim coll abaix que no es faran en els propers 10 anys mínim. Així que ara per ara no li veig la punta demanar 4 trens més."

Per millora de la freqüència, segons diu el títol: "Subministrament de 12 trens pel Pla de millora de la oferta 2017-2021". Entenc que la intenció serà millorar freqüències de pas. Salut!



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 04/08/2017 16:37

Jo crec que és una gran noticia, i ja tocava! Aquests 4 trens per a la L5 aniran molt bé per reduir la freqüència de pas i també per donar servei a Ernest Lluch, que obre al 2019. I els dos 9000 que es compren per a la L4 també, ja que significa que mouran (a curt o mitjà termini) 2 trens actuals de la L4 per a la L10 Sud, quan obrin Provençana i Ildefons Cerdà al 2019.

Sobre si era millor crear una nova sèrie: doncs no estic d'acord. Sí que estic d'acord en numerar-les diferent (sobretot si tècnicament tenen diferències), però crear ara un nou concurs, esperar a que es presentin empreses, adjudicar la licitació... és una operació molt més llarga. Crec que la opció de TMB ha estat la correcta: anar sobre segur comprant una nova remesa d'unes sèries que no han donat pràcticament cap problema en els 10 anys que porten en servei. :plas


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/08/2017 17:28

davroca5 ha escrit:Sobre si era millor crear una nova sèrie: doncs no estic d'acord. Sí que estic d'acord en numerar-les diferent (sobretot si tècnicament tenen diferències), però crear ara un nou concurs, esperar a que es presentin empreses, adjudicar la licitació... és una operació molt més llarga. Crec que la opció de TMB ha estat la correcta: anar sobre segur comprant una nova remesa d'unes sèries que no han donat pràcticament cap problema en els 10 anys que porten en servei. :plas
Exactament, i a nivell de manteniment interessa que siguin iguals per tenir el material unificat. La veritat es que aquestes cafeteres no decepcionen. :)

De fet, si portessin diferències potser ho haurien d'esmentar. Pel moment els únics lleugerament diferents són els 5000 de L3 i L5 pel tema de l'ATP/ATO, i que els vidres frontals dels 5000 de L3 per normativa de seguretat s'han d'obrir. (D'aquí que s'especifiqui la línia al plec, suposo).
122-042-132 ha escrit:Per millora de la freqüència, segons diu el títol: "Subministrament de 12 trens pel Pla de millora de la oferta 2017-2021". Entenc que la intenció serà millorar freqüències de pas. Salut!
Esclar, però el què jo deia es que la freqüència de L1 la poden millorar demà mateix, ja que tenen material per fer-ho avui dia. Certament si la volen millorar molt (posem, >32 trens en hora punta) caldrà material. Però això no ho sabem, per això penso també que no te molt de sentit comprar 4 trens més per fer bulto si en quatre dies hauràs de renovar 24 trens.
Que potser m'equivoco, i tantdebó! jajajaja Res millor que veure les japoneses de L1 i L3 durar fins als 50 anys!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 04/08/2017 17:37

Miquel ha escrit:i que els vidres frontals dels 5000 de L3 per normativa de seguretat s'han d'obrir. (D'aquí que s'especifiqui la línia al plec, suposo).
Y los de la L5 no? O utilizan un sistema parecido?
Miquel ha escrit:Que potser m'equivoco, i tantdebó! jajajaja Res millor que veure les japoneses de L1 i L3 durar fins als 50 anys!
Ojalá. Y espero que en alguna la restauren a su diseño original (y de paso que recuperen la placa del 3001). :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 18:08

davroca5 ha escrit:
Sobre si era millor crear una nova sèrie: doncs no estic d'acord. Sí que estic d'acord en numerar-les diferent (sobretot si tècnicament tenen diferències), però crear ara un nou concurs, esperar a que es presentin empreses, adjudicar la licitació... és una operació molt més llarga. Crec que la opció de TMB ha estat la correcta: anar sobre segur comprant una nova remesa d'unes sèries que no han donat pràcticament cap problema en els 10 anys que porten en servei. :plas
Noves sèries no, però inevitablement els nous trens no seran idèntics als altres per canvis tècnics, encara que siguin compatibles entre ells.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/08/2017 18:13

Si són "similars però amb diferències tècniques rellevants" és de calaix que constituïran sèrie nova (precedents 3000 -> 2000 i 2000 -> 2100; 1000 -> 1100 ens vam quedar sense saber-ho, perquè igualment la 1000 havia arribat just al cotxe 1100)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/08/2017 21:08

Estem parlant de 2-4 trens més per sèrie. Tot i que hi hagi alguna revisió puntual d'algun element, són els mateixos trens (només cal veure les ampliacions de material de les 112 i 213, no van fer sèries noves si els canvis no eren res rellevant). i no te sentit fer sèries noves per dos trens, que a al 99% seran idèntics als que ja hi ha. Al cap i a la fi, el que estan fent es trucar a CAF i Alstom i dir que els hi facin aquests trens de més.
Però bueno, el tiempo dirá. :x

2000 i 3000 ja eren prou diferents en el seu dia per ser directament un projecte de tren nou, per molt que derivés del 3000. I els 2100 (que si mal no recordo, també va venir en dues remeses) també eren ja diferents als 2000, sent una altre evolució.

Però aquesta comanda no es pas cap evolució de res, si no una ampliació :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 21:17

El que passa és que són una quants anys de diferència, no sé ara si entre 1000 i 1100 n'hi havia tanta, algú ho pot dir?

Apart, Conrayas es pregunta si hauran canvis a l'ergonomia a les cabines de conduccio dels 5000 i 6000, sembla que hi han problemes



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 21:38




David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dissabte 05/08/2017 22:02

En vez de comprar mas trenes 5000, 6000 i 9000, porque no ponen los 9000 de las lineas 9 y 10 para la linea 2 y los que hay en la linea 2 pasar algunos de ellos a ATC y los demas sobrantes de la linea 2 con el ATP llevarlos alas lineas 4, 3 y 5. Para las lineas 9 y 10 como algun dia.... seran dos lineas bastante largas podrian comprar trenes tipo 113 y 114 como los que tiene FGC en la linea del valles con asientos acolchados y con estanterias para las maletas ya que la linea 9 es la que va al aeropuerto y creo que hiria bien un tren con estanterias.

o sino dejar los 9000 tal y como estan ahora y hacerles un cambio interior substituyendo los asientos actuales por unos de acolchados con un lateral del tren asientos de tertulia 4+4 y en el otro lateral ponerlos fijos de espalda ala pared como tienen las ut 114 y añadirles unas estanterias.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 06/08/2017 11:41

Toda esta (respetable) disgresión tuya creo que tendría sentido en el tema dedicado a los trenes de la L9 y/o del metro al aeropuerto.

Aquí se está hablando de que las L1, L3, L4 y L5 tienen necesidad de más trenes, y no le veo sentido darle la vuelta, empezar a hablar de unas supuestas conveniencias de configuración e interiorismo de los 9000 de la L9 Sud, y de rebote que las necesidades de L2, L3 y L5 tengan que ajustarse a las mismas (ya sin entrar en que convenga o no que estas 3 líneas circulen con una "ensalada" de series distintas)

Insisto, no opino a favor ni en contra de tu propuesta de "interiorismo de los 9000 para L9 Sud", pero creo que "aquí no toca".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”