Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quins canvia haurien de tenir els nous trens respecte els actuals?

Més seients
9
20%
Agafadors al sostre
16
36%
Avisos d'incidències a dins, per pantalles i megafonia
17
39%
Interiorisme canviant, patrocinat per Ikea
2
5%
 
Vots totals: 44
Miquel
Administrador
Entrades: 4139
Ubicació: Barcelona

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 23/10/2018 20:51

albert28 ha escrit:Segons a https://www.facebook.com/56431861042982 ... 852677099/ ja són força cotxes
Han salido nuevos trenes con amianto
3001-3004, 3005-3007, 3013-3016, incluidos los remolques asociados, amianto en pintura bajo bastidor e interior de caja. 3034 y R3318 bajo bastidor. Unidades 4009-12, 4013-16, bajo bastidor e interior de caja. 4053, 4055 y R4317bajo bastidor. R4314, 4061, 4062, R4317, 4049, R4313, 4050, 4051 y 4069 en interior de caja.
Todo esto de momento, cuando dispongamos de nuevos datos lo comunicaremos. 38 coches afectados de la serie 3000 y 4000.
Pinta que algunes línies patiran reducció de freqüències si s'han de retirar aquests cotxes.
I dins la caixa què vol dir? Part dels viatgers o directament l'estructura?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1860

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 23/10/2018 21:10

Fem un tòpic nou pel tema del amiant?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23384
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/10/2018 21:34

Ja n'hi ha un d'obert, que cobreix tant les instal·lacions com el material rodant del metro: viewtopic.php?f=2&t=14608


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 287
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 24/10/2018 1:01

Miquel ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:I la gent gran, si us plau, penseu en tots. Salut!
Aquí es donde debería de entrar el civismo. Dejar sentarse a las personas que lo necesiten.
Exacte, el tren te seients suficients. Qui no necessiti seure, que el cedeixi. El mateix al bus.
Fran-Ikarus ha escrit:
Miquel ha escrit:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...
L'amiant realment canvia les coses, ja que és un problema realment greu. Però si que penso que abans de trinxar-los, poder es millor mirar de retirar l'amiant. Però vaja, des de que s'ha sabut (oficialment) que n'hi havia, ja els podiem donar per sentenciats.

Ara probablement veurem com canvien els temps. Per TMB la prioritat 1 era la compra d'unes poques unitats per a reforçar freqüències i imagino que l'ampliació de L1 i L4. I en una segona fase més endavant, la retirada per substitució de la generació de mitjans dels 80, i cap amunt.

En funció de com afecti el tema de l'amiant (perquè s'està parlant de la retirada dels trens afectats), calen nous trens amb urgència ja que no tenim trens (ja han dit avui que tot això pot afectar la freqüència en les properes setmanes). Per tant, segurament tiren pel dret i demanin a CAF 24 trens més de la sèrie 5000 (per substituir els 18 de la sèrie 3000 i els 6 de la sèrie 2000), i uns altres 24 addicionals de la sèrie 6000.

A tot això, caldria veure què passa amb els trens de la sèrie 2100, que són de l'any 1997 i no es comenta enlloc. Si TMB entén per "2000" els S/2000 i S/2100 (que no es la primera vegada), hem d'afegir 15 trens més al lot.
si urge la compra de trenes en vez de comprar de nuevos se podrian adquirir de otros paises de segunda mano siempre y cuando no tengan amianto..., en vez de tirar el dinero en comprar trenes nuevos... porque hoy dia no estamos para tirar coetes... y aqui el ejemplo de la paralizacion de la linea 9... entre otras....



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5206
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/10/2018 9:27

"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administració (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa política...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4139
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 24/10/2018 18:05

Fran-Ikarus ha escrit:"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administració (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa política...
Home, ningú dirà pas que no. Si es pactessin les coses amb gent amb una mica de seny doncs no es farien d'altres coses. Aquí hi haurà la valoració política, com sempre, i ningú dirà que no a, de cara al públic, a no renovar uns trens """""vells""""" i amb amiant.
Al final, és la nostra desgràcia de sempre amb tot tema ferroviari que acaba en decisió política. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 24/10/2018 22:01

Pues todo el tema del amianto me parece sinceramente que se exagera un poquito bastante mucho, y que es una maniobra para quitarse del medio vehículos y material que todavía tiene vida útil pero que no interesa que circule.
Si nos vamos al vehículo privado, la táctica de los gobiernos fue enviarte las letritas esas de colores para que pusieras la pegatina en el coche, y que realmente era una forma de decir: los que tengan letra C, baja y al desguace o serán multados, luego, con la letra B, y luego con la que se les ocurra. Ahora también dirán que han encontrado amianto en no sé cuantos miles de coches para quitarse de encima los seiscientos, los seat clásicos, los renault clásicos etc, etc, etc. Y en muy poco tiempo vamos a tener trenes, tranvías, metros, coches y aviones que a los dos años ya resultarán obsoletos, y los que logren superar la obsolescencia programada famosa, se les encontrará amianto, gases venenosos o cualquier gilimemez para que te compres otro, y llegará un momento en el que losvehículos, sean del tipo que sean se renovarán cada dos años.

Os apostáis algo a que no va a ser así? Venga, venga, quién apuesta más alto?
Cuánto os jugáis que los 6000, 5000 y 9000 no pasan de diez años de vida útil?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/10/2018 22:05

En la barra de un bar triunfarías.



Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 24/10/2018 22:10

UNA MICA PALLISSA. Salut!



iFercat
N6
N6
Entrades: 291

Entrada Autor: iFercat » Dijous 25/10/2018 14:12

França451 ha escrit:Pues todo el tema del amianto me parece sinceramente que se exagera un poquito bastante mucho, y que es una maniobra para quitarse del medio vehículos y material que todavía tiene vida útil pero que no interesa que circule.
Si nos vamos al vehículo privado, la táctica de los gobiernos fue enviarte las letritas esas de colores para que pusieras la pegatina en el coche, y que realmente era una forma de decir: los que tengan letra C, baja y al desguace o serán multados, luego, con la letra B, y luego con la que se les ocurra. Ahora también dirán que han encontrado amianto en no sé cuantos miles de coches para quitarse de encima los seiscientos, los seat clásicos, los renault clásicos etc, etc, etc. Y en muy poco tiempo vamos a tener trenes, tranvías, metros, coches y aviones que a los dos años ya resultarán obsoletos, y los que logren superar la obsolescencia programada famosa, se les encontrará amianto, gases venenosos o cualquier gilimemez para que te compres otro, y llegará un momento en el que losvehículos, sean del tipo que sean se renovarán cada dos años.

Os apostáis algo a que no va a ser así? Venga, venga, quién apuesta más alto?
Cuánto os jugáis que los 6000, 5000 y 9000 no pasan de diez años de vida útil?
Tu charla tendria sentido si el tema del amianto no fuera una reclamacion de los trabajadores que ni les va ni les viene el comrpar nuevos vehiculos chachipirulis.

Secundo el tema de la barra de bar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/10/2018 13:38

Veient en streaming la jornada del futur dels metros, a on no es para de parlar de la importància de l'automatització de la conducció i en la reducció del manteniment dels trens, etc., I tot i què el tema de l'amiant és prou important de per sí, explicaria la pressa en què acabi la vida útil de la 3000-4000,no ho penseu?



Vox
N8
N8
Entrades: 1232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 26/10/2018 16:33

108 nous trens? :o (contant els 12 ja demanats)


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 26/10/2018 17:20

metring ha escrit:Veient en streaming la jornada del futur dels metros, a on no es para de parlar de la importància de l'automatització de la conducció i en la reducció del manteniment dels trens, etc., I tot i què el tema de l'amiant és prou important de per sí, explicaria la pressa en què acabi la vida útil de la 3000-4000,no ho penseu?
Cof, cof, cof, cof, cof, algo huele a quitárselos del medio cuanto antes, claramente... Ah! No has mencionado los dos miles, que también son viejos, así que fuera también. Con 108 trenes nuevos cubres toda la flota de sobra, cepillándote de un golpe los 2000, 2100, 3000 y 4000.

Firmado: el de la barra del Bar :bleah

Ah! Y iros olvidando de que TMB se guarde un ejemplar de cada uno de recuerdo. Como todos tienen amianto en todas partes, os alegarán que es megapeligrosísimo quedarse un ejemplar, así que todos por el soplete.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 25/06/2019 11:16

https://noticies.tmb.cat/transport/foto ... fabricacio

Fotos: els futurs trens per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a les cadenes de fabricació

Hem visitat els tallers de CAF i Alstom, on ja estan agafant forma les caixes dels primers cotxes de les 12 composicions que l'any passat va contractar TMB.

La primavera del 2018, TMB va contractar a CAF i Alstom el subministrament de 12 trens per reforçar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 del metro amb vista a millorar-ne les prestacions i la capacitat. Les dues empreses ja tenen avançada la construcció de les caixes d'alumini dels primers cotxes, com es veu a les fotografies.

CAF construeix a les seves plantes de Saragossa i Beasain quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda, Alstom fabrica a Santa Perpètua de Mogoda dues composicions de la sèrie 9000 destinades a la línia 4.

Les primeres unitats de cadascun dels conjunts han d'arribar a finals d'aquest any per iniciar les proves i el procés d'homologació.

Imatge

Imatge

Cotxe de la sèrie 5000 en fabricació a la planta de CAF a Beasain / Foto: CAF

Imatge

Imatge

Vista frontal i de l'interior de la caixa d'un 5000 / Foto: CAF

Imatge

Cotxe de la sèrie 9000 en procés de muntatge d'instal·lacions / Foto: Alstom



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimarts 25/06/2019 14:09

NOOOOOOOOOOOOO!!!


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 25/06/2019 19:28

M1171-M1172-M1169... ha escrit:NOOOOOOOOOOOOO!!!
Se suposa que aquests nous trens són per reforçar el servei, res més.



Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 25/06/2019 21:00

Renfe445 ha escrit:
M1171-M1172-M1169... ha escrit:NOOOOOOOOOOOOO!!!
Se suposa que aquests nous trens són per reforçar el servei, res més.
Exacte, no entenc aquest NO. Salut!



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 28/06/2019 1:55

Ja ho sé que ho diuen, però sent TMB no podem baixar la guàrdia, i ja tinc de sospitosos els tres 4000 híbrids que no es veuen des de fa molt de temps (4009-4044,4017-4032 i 4073-4028) i possiblement el 3000 accidentat (el primer reformat), que tot i que no vaig gaire per la L3 ja em sembla que fa temps que no es veu.


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 17/07/2019 10:17

Recordem que aquesta licitació , ja ha estat adjudicat a l'any 2018, i els nous cotxes ja estan en avançat procés de construcció, s'espera que els primes arribin a finals d'any i que estiguin plenament operatius dins de l'any 2020. Salut!

Aquesta licitació consta de:

-4 trens sèrie 6000 per a L1
-2 trens sèrie 9000 per a L4
-6 trens sèrie 5000, 2 trens per a L3 i 4 trens per a L5.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/07/2019 13:09

Els missatges sobre els trens substituts dels 3000 i 4000, dels quals encara no se saben quins números de sèrie tindran, han estat derivats al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=4 ... 04#p285004



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”