Pàgina 5 de 6

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 12/11/2019 14:05
Autor: metring
Notición, arriba el primer tren de reforç!!!!!!!!

http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... encionals/

Rosa Alarcón assisteix a l’arribada del primer tren de metro dels 12 que reforçaran les línies convencionals

11/11/2019

Dimecres, 13 de novembre, a les 11:30 hores (Cotxera de Metro del Triangle Ferroviari, entrada per les oficines de Bus, al c/Jaume Brossa s/n), la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón, atendrà als mitjans després de l’arribada del primer tren de metro dels 12 que reforçaran les línies convencionals.

Els 12 trens que TMB va contractar el 2018 per ampliar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 de metro comencen a arribar a mesura que els fabricants els van enllestint. El primer entrarà aquest dimarts a les instal·lacions de Metro del Triangle Ferroviari, en una operació de transport i descàrrega que els mitjans podran cobrir a partir de les 10.30 hores del matí.

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 12/11/2019 14:11
Autor: Renfe445
Tornem a 2005... aquells seguiments de quina unitat és, i el més important, torna l'olor a nou. :)

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 12/11/2019 14:43
Autor: Vox
Si es al Triangle hauria de ser una 9000, oi? (bé, tambè una de les 5000)

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 12/11/2019 18:15
Autor: Miquel
Els 5000 fa un temps es veien avançats. Demà veurem, llàstima no poder-me escapar :(

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 13/11/2019 10:25
Autor: metring
Ja hi han fotos del tren nou, és un 9000 [media] [/media]

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 13/11/2019 10:55
Autor: metring

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 13/11/2019 16:53
Autor: metring
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... ilitzades/

TMB rep el primer dels 12 trens que reforçaran les línies de metro més utilitzades

13/11/2019

El comboi, de la sèrie 9000, s’incorporarà a la flota de la línia 4 i començarà a
donar servei amb passatgers a partir de la segona quinzena de desembre
Avui ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona al Triangle Ferroviari el primer dels
12 trens adquirits el 2018 per incrementar el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5, un
increment que es fa necessari perquè tinguin més fiabilitat i capacitat i puguin captar nous
usuaris. Sobre les 142 unitats que formen la flota de les línies convencionals de la xarxa,
l’entrada d’aquestes 12 suposa una ampliació del 8,5%. En termes de servei, l’augment de
combois en hora punta al final del 2021 serà del 9,2%.

Els primers dos cotxes d’aquest primer tren, de la sèrie 9000, han arribat avui per carretera
des del centre industrial d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda en transports especials,
mentre que els altres tres arribaran al llarg de demà de la mateixa manera. A les cotxeres de
Metro s’acoblaran els cinc vehicles i es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació
oficial abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 4, a partir de la segona
quinzena de desembre.

Els trens de la sèrie 9000 circulen actualment per les línies 2 i 4 (amb conductor) i 9/10
(automàtics) i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de
longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una
capacitat màxima de 973 persones (en la versió amb cabina de conducció), de les quals 112
poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a cadires de rodes (als dos extrems) i un
per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.480 kW que els
permeten assolir una velocitat màxima de 85 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària
de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.

Per al confort i la seguretat, compten amb aire condicionat d’alt rendiment, senyalització
òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia,
intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes.
D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB rebrà a mig desembre un
segon tren 9000, també per a la línia 4. Per la seva banda, CAF entregarà el primer
semestre del 2020 quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000
per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Els 12 nous trens estan
valorats en 92 milions d’euros i TMB els adquireix mitjançant una operació d’arrendament
financer o lísing.

Millora d’intervals a les línies convencionals
L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per a
una nova millora de l’oferta de metro, després de la que es va posar en pràctica els anys
2017 i 2018, en què es van afegir fins a deu trens més als carrusels en hora punta. Així, es
va passar dels 120 als 130 combois circulant simultàniament. Això implica donar servei
comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que complica les tasques de
manteniment preventiu.

Amb els 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries en la infraestructura i el
subministrament d’energia, la xarxa de metro podrà posar, a les cinc línies convencionals,
fins a 142 trens en circulació simultània a l’hora punta matinal (un 9,2% més) i podrà fer
noves millores de freqüència que s’aplicaran de manera escalonada els anys 2020 i 2021,
fins a situar-les per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les
línies 2 i 4.

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dissabte 14/12/2019 11:20
Autor: Miquel
Pel que he vist, sembla que Alstom ja ha entregat els dos trens de la sèrie 9000, el 57è i 58è tren de la sèrie! Ara sí, seran aquests els darrers? :x


Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 29/01/2020 10:51
Autor: 122-042-132
El primer tren de la sèrie 9000, de la tercera generació, ha entrat en servei.
Tren nº 57, model Alstom Metropolis, de 5 cotxes nº 9225-9226-9557-9227-9228, 4 motors i el remolc corresponent. Salut!
tren-metrobcn-57-serie-9000-l4_opt.jpg
tren-metrobcn-57-serie-9000-l4_opt.jpg (51.98 KiB) Visualitzat 19967 cops

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 29/01/2020 11:40
Autor: 122-042-132
Una sugerència als administradors.
Crec que caldria canviar el nom d'aquest fil, i deixar-lo:
Nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000.
Salut!

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Divendres 28/02/2020 14:06
Autor: Vox
Hi ha una foto d'una 5000, amb portes vermelles, en proves al twitter @Abel_Canedo

Imagino que deu estar ja al caure la primera de les 6 s5000.

Imatge

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Publicat: Divendres 28/02/2020 15:39
Autor: fgc113
Fixeu-vos en el detall del llum a la part superior de la fulla dreta de les portes. Supose que deu ser l'avís visual del tancament de portes.

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 10/03/2020 17:42
Autor: metring
Vídeo de ma germana, quina caçada!!!!


Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 10/03/2020 19:31
Autor: 122-042-132
Gracies Metring, primícia molt bona. Salut!

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 26/05/2020 12:58
Autor: adriaesc

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimarts 26/05/2020 17:35
Autor: metring
Avui he pogut veure només dos tràilers sortint ja buits de Vilapicina mentre treia els nens de passeig :'(

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dimecres 01/07/2020 17:43
Autor: metring
I mireu les fotasses a l'enllaç:

http://www.miniautobusero.com/estrenado ... ar-oferta/

Estrenado el primer tren de la L5 para ampliar oferta


TMB ha comenzado a poner en marcha, el primer tren fabricado por CAF que viene a reforzar y ampliar la oferta de trenes de la L5 para hacerse cargo del aumento de demanda y de la apertura de la estación Ernest Lluch en los proximos meses.

El convoy se trata de un tren de la serie 5000 que se entregó en el mes de marzo. El tren se compone de la composición 5161-5162-5541-5163-5164.
Exteriormente, se diferencian por la alta intensidad de las luces LED del tren y de que ya circula decorado con las puertas de color rojo que mejoran el contraste visual. Lo podemos verlo en la estación de El Carmel.
También, cambia la ubicación del acceso a PMR centrandose en la primera puerta justo antes de la testera. Incorpora además, de un aviso en la parte de arriba para avisar de que la puerta está fuera de servicio y de un aviso acustico antes de abrir puertas.
El interior, muestra mucha luminosidad comparado con los hermanos de serie con casi 15 años prestando servicio.
Las pantallas, muestran con más nitidez las imagenes del MouTV, aun que muestra un error que se muestra en castellano y sin enlaces, las estaciones.
En el espacio para el PMR, son dos plazas por costado con pulsador y que deja también, dos plazas sentadas.
Y en los asientos reservados, se les ha añadido un pulsador para las personas que necesiten necesidades especiales.

En las proximas semanas, se incorporará el otro tren en el carrusel de la L5.

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dilluns 06/07/2020 20:20
Autor: ferroviario_catalan
Tuve la suerte de subir en él a las 7 de la mañana ese día. Con turno 523. Por cierto, señalar que le han puesto un doble “nino-nino” de silbato cuando se abren las puertas... espantoso!

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dijous 16/07/2020 10:24
Autor: adriaesc
Avui ha arribat un altre 5000

Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000

Publicat: Dijous 16/07/2020 16:40
Autor: Vox
Es el 3er dels nous per la L5, oi?

Sembla que han donat prioritat a la L5 sobre la L3.