Reforma unitats 112 FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: metring » Dimarts 06/03/2018 13:30

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22565
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: metring » Dimarts 06/03/2018 13:33

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -valles.do

FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès

Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.

Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.

La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.

Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.

Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.

La flota de trens de la línia del Vallès

Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.

Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.

L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.

Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.

Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22565
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: 122-042-132 » Dimarts 06/03/2018 17:35

Una molt bona noticia, tot i que ja fa més d'un any que se'n parlava, ara sembla que ja hi ha diners per iniciar amb timidesa aquesta reforma de les UTE 112; cosa que no és va fer amb les UTE 111; aixó permetra, pel cap baix, afegir un mínim de 15 anys de vida útil a aquest trens. És comença per petites intervencions, com el tema de les portes, i compressors i desprès vindrà l'interiorisme i la gran intervenció mecànica, per allargar la fiabilitat d'aquestes unitats, quan és disposi de les primeres UTE 115, que obligarà a retirar del servei algunes UTE 112 mentre és fa la gran intervenció mecànica i d'interiorisme, amb els passadissos d'intercomunicació.

Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1037
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: victorcasta » Dimarts 06/03/2018 17:53

122-042-132 ha escrit:Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!


40 trens a l'hora és una mitjana d'un tren cada 90 segons. Pel que sembla, abans d'instal·lar CBTC s'instal·larà un ATP per distància objectiu.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4544
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 06/03/2018 20:41

Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 887
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: adriaesc » Dimarts 06/03/2018 21:27

ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.

Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 298
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Reforma unitats 112 FGC

EntradaAutor: ortegote » Dimecres 07/03/2018 19:47

adriaesc ha escrit:
ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.

Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.


Reconozco que he usado las 2 series y no sabia con exactitud si estaban adaptadas por eso he preguntado.
Gracias por la respuesta.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 887
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF


Torna a: Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 3 visitants

cron