Nou material de tracció i mòbil per a FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1395
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Nou material de tracció i mòbil per a FGC

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 25/06/2019 23:44

El #Govern autoritza la compra de nou material mòbil per al transport de mercaderies @FGC. Ferrocarrils adquirirà cinc locomotores i seixanta-sis vagons per modernitzar el seu material mòbil @territoricat

El Govern ha autoritzat la compra per part de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de cinc locomotores i seixanta-sis vagons per tal de renovar el material mòbil de mercaderies de la companyia i incrementar la demanda d’aquest servei. El transport de mercaderies prestat per FGC té un impacte molt important en l’economia del país i, en particular, a les comarques del Baix Llobregat i el Bages, així com permet fomentar el transport sostenible en el sentit d’afavorir el transport per ferrocarril versus el transport per carretera.

Informació de 25 juny 2019 14:41

Nota de premsa

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... deries-fgc

Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1395
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 26/06/2019 15:23

Podría ser aquesta locomotora?
Eurodual Stadler.jpg
Stadler Eurodual
Eurodual Stadler.jpg (46.96 KiB) Visualitzat 9796 cops
, la Stadler Eurodual, adaptada a via mètrica.

Stadler València va presentar fa relativament pocs dies (mes de maig) la locomotora de sis eixos EURODUAL, una nova generació híbrida, adaptada als reptes que plantegen el Corredor Mediterrani o l'Atlàntic per la seva versatilitat, amb la qual aspira a créixer i reforçar el seu lideratge després de la venda de 52 màquines a Europa.

La EURODUAL, dissenyada i fabricada íntegrament a la planta valenciana d'Albuixech, és la locomotora amb major capacitat d'arrossegament del mercat europeu, i ha estat capaç de travessar el túnel fronterer del Pertús arrossegant un tren de més de 2.000 tones amb una única màquina, segons ha informat Stadler València.

Es tracta d'una nova generació de locomotores híbrides que ofereix dues solucions en una: una locomotora elèctrica que a més té un potent motor dièsel, per poder circular per tot tipus de línies, electrificades o no, ha indicat Parra a la presentació als mitjans de comunicació d'aquesta màquina, durant la realització d'unes proves dinàmiques a la planta.

Es tracta a més, ha informat l'empresa, d'una locomotora interoperable que compleix els requeriments europeus de les Especificacions Tècniques d'Interoperabilitat (ETI) i va equipada amb els sistemes de seguretat i comunicació locals necessaris per a realitzar un transport transfronterer segur i eficient, inclòs el nou estàndard de seguretat europeu ETCS (European Train Control System).

Entre les seves qualitats, ha afegit, destaca la seva versatilitat, per la seva alta potència (amb fins a 7,0 MW en manera elèctrica i 2,8 MW en mode dièsel) i el seu elevat esforç tractor, de fins a 500 kN.

Un assaig realitzat recentment a la línia Figueres-Perpinyà, al túnel fronterer del Pertús, va constatar les altes prestacions d'aquesta locomotora que va ser capaç d'arrencar i traccionar un tren de més de 2.000 tones en una rampa de 18 mil·lèsimes, que fins ara requeria de dues locomotores, "una fita en el transport de mercaderies".

Des del punt de vista mediambiental, a més de la reducció de locomotores dièsel, EURODUAL pot operar en manera elèctrica, amb menors costos energètics i zero emissions, i quan ho fa en dièsel "incorpora les últimes tecnologies en reducció de soroll, emissions i consum energètic ".

Fins a la data, Stadler València ha venut 52 unitats de la plataforma EURODUAL, sobretot al mercat europeu (Alemanya, França i Suïssa).

Salut!



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 123

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 26/06/2019 16:09

Per un mercat com el d'FGC és innecessària, amb unes de l'estil de les 255 que van vindre d'Euskotren en tindria de sobres, pel tipus de trànsit i les velocitats comercials en mercaderies d'FGC no fa falta gaire més potència.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1395
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 26/06/2019 16:58

mfuentesll2 ha escrit:Per un mercat com el d'FGC és innecessària, amb unes de l'estil de les 255 que van vindre d'Euskotren en tindria de sobres, pel tipus de trànsit i les velocitats comercials en mercaderies d'FGC no fa falta gaire més potència.
Estic d'acord amb la teva apreciació, però les 255 van quedar descartades doncs no van acabar d'agradar a FGC. I no sé sí hi ha al mercat un model que s'ajusti a les característiques tècniques de FGC; i com que hi ha molt bona relació entre Stadler i FGC, he pensat que podría ser una candidata, convenientment adaptada a la via mètrica i a les caracteristiques demandades per FGC, línia del Llobregat. Salut!



AntiATO
N3
N3
Entrades: 23

Entrada Autor: AntiATO » Diumenge 30/06/2019 23:20

mfuentesll2 ha escrit:Per un mercat com el d'FGC és innecessària, amb unes de l'estil de les 255 que van vindre d'Euskotren en tindria de sobres, pel tipus de trànsit i les velocitats comercials en mercaderies d'FGC no fa falta gaire més potència.
Ja saps què dius? Les 'basques' son pura xavalla.
Ni potència, ni fiabilitat ni adherència.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 123

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 01/07/2019 1:47

He dit estil, FGC amb unes màquines de 2000-2500 kW va de sobres, no li fa falta un monstre de 7kW (a part de que no donaria el pes per eix). Recordem que les TD-2000 d'Euskocargo tenen una potència de 1500kW i les 254 d'FGC de 1200 (i fan el servei de sobres).



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 17/08/2019 15:45

Ja s'ha licitat les 4+1 locomotores duals:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 7&lawType=



AntiATO
N3
N3
Entrades: 23

Entrada Autor: AntiATO » Dimecres 21/08/2019 0:30

mfuentesll2 ha escrit:He dit estil, FGC amb unes màquines de 2000-2500 kW va de sobres, no li fa falta un monstre de 7kW (a part de que no donaria el pes per eix). Recordem que les TD-2000 d'Euskocargo tenen una potència de 1500kW i les 254 d'FGC de 1200 (i fan el servei de sobres).
Les 255 estaven tarades a 1500CV ja que per a obtenir els 2000CV havien d'anar llastrades i amb 1500CV patinaven per poc pes adherent. Es van fer proves amb 20 tremuges i la sortida de mines camí per la presó de Lledoners anava a 4Km/h i en sec. Cosa que la 254 no s'arronsa ja que son locomotores de disseny americà i poden arrossegar moltes tones amb un par motor bestial. Eren totalment inviables les 255 per al trànsit de potassa. I ara volen arribar a fer trens amb 24 vagons per lo que faran falta locomotores amb 6 eixos i molta potència.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dijous 26/12/2019 22:09

sag470 ha escrit:
Dissabte 17/08/2019 15:45
Ja s'ha licitat les 4+1 locomotores duals:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 7&lawType=
Encara que no s'hagi encara adjudicat, farà 2 mesos que es varen obrir els sobre, i la millor posicionada és Stadler.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 23

Entrada Autor: AntiATO » Dijous 02/01/2020 18:23

Estan adjudicades des del dia 5 de desembre a Stadler que és la única que s'ha presentat.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1395
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 03/01/2020 22:25

Doncs seran Eurodual adaptada a via métrica.
Gràcies per la informació.



escursso
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Diumenge 26/04/2020 19:24

Si son les Stadler, haurem de fer cua per fotografiar-les, espero que no triguin molt a circular,.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1395
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 07/05/2020 11:09

FGC compra 5 locomotores a la planta valenciana d'Stadler per 36 milions

Fon de la noticia: EXPANSION

Les màquines incloses en el nou contracte estan destinades al tràfic de mercaderies i s'utilitzaran a la línia Llobregat-Anoia.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), l'empresa ferroviària catalana, ha adjudicat a Stadler Rail València la fabricació de cinc locomotores per a l'activitat de mercaderies que desenvolupa la companyia a la línia Llobregat-Anoia.

L'empresa ferroviària desenvolupa el transport de càrrega a través de les societats Cargometro -per portar peces entre les fàbriques de Seat de Martorell i la Zona Franca i vehicles amb l'Autometro; i també se centra en el transport de potassa des de les mines de Bages d'Iberpotash a el Port de Barcelona-.

La filial valenciana de el grup suís Stadler va ser l'única que es va presentar al concurs i s'ha emportat l'encàrrec per un volum de 36.270.000 d'euros, un 0,1% per sota de l'import de licitació. La planta d'Albuixech, que es troba en aquests moments en nivells històrics de càrrega de treball, té un termini de dos anys i mig per lliurar aquesta comanda. A més, el contracte inclou també repostos per aquestes locomotores duals.

La nova adjudicació suposa reforçar a la factoria valenciana com a proveïdor de l'operador català. Abans d'adquirir la planta valenciana, Stadler ja era proveïdor d'FGC. Després de la seva incorporació el fabricant ferroviari es va emportar el contracte de cent milions per construir 15 nous trens de passatgers de l'empresa pública i també ha realitzat altres trens per la línia de la Pobla i pels cremalleres de Montserrat i Núria, per a la companyia FGC.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/05/2020 11:55

122-042-132 ha escrit:
Dijous 07/05/2020 11:09
FGC compra 5 locomotores a la planta valenciana d'Stadler per 36 milions

Fon de la noticia: EXPANSION

Les màquines incloses en el nou contracte estan destinades al tràfic de mercaderies i s'utilitzaran a la línia Llobregat-Anoia.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), l'empresa ferroviària catalana, ha adjudicat a Stadler Rail València la fabricació de cinc locomotores per a l'activitat de mercaderies que desenvolupa la companyia a la línia Llobregat-Anoia.

L'empresa ferroviària desenvolupa el transport de càrrega a través de les societats Cargometro -per portar peces entre les fàbriques de Seat de Martorell i la Zona Franca i vehicles amb l'Autometro; i també se centra en el transport de potassa des de les mines de Bages d'Iberpotash a el Port de Barcelona-.

La filial valenciana de el grup suís Stadler va ser l'única que es va presentar al concurs i s'ha emportat l'encàrrec per un volum de 36.270.000 d'euros, un 0,1% per sota de l'import de licitació. La planta d'Albuixech, que es troba en aquests moments en nivells històrics de càrrega de treball, té un termini de dos anys i mig per lliurar aquesta comanda. A més, el contracte inclou també repostos per aquestes locomotores duals.

La nova adjudicació suposa reforçar a la factoria valenciana com a proveïdor de l'operador català. Abans d'adquirir la planta valenciana, Stadler ja era proveïdor d'FGC. Després de la seva incorporació el fabricant ferroviari es va emportar el contracte de cent milions per construir 15 nous trens de passatgers de l'empresa pública i també ha realitzat altres trens per la línia de la Pobla i pels cremalleres de Montserrat i Núria, per a la companyia FGC.
Se sap alguna cosa sobre el tren extra que s'havia encarregat per a la línia de La Pobla? Gràcies.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 917

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 07/05/2020 12:40

metring ha escrit:
Dijous 07/05/2020 11:55

Se sap alguna cosa sobre el tren extra que s'havia encarregat per a la línia de La Pobla? Gràcies.
L'última notícia en un mitjà de comunicació el preveia per "finals de 2020".

Tampoc tenim cap notícia del tren "accidentat" durant el temporal Glòria. Oficialment es troba "en reparació", tot i que probablement estigui reparat de fa temps però aprofitin l'excusa per cancel·lar el servei entre Balaguer i La Pobla.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 18/01/2021 19:41

Anunci previ de licitació de la construcció i subministrament de 14 trens per als nous serveis ferroviaris a l'Aeroport de Barcelona i les Rodalies de Lleida
  • Pas previ a la licitació de 10 trens per al nou servei a l’Aeroport, per un import de 187 MEUR
  • Es destinen 4 unitats al corredor Lleida-Cervera-Manresa, en el marc del nou sistema de transport públic a la demarcació
El Departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha impulsat els anuncis previs de licitació de la construcció i subministrament de 14 unitats de tren per al servei R-Aeroport i les noves rodalies de Lleida per un valor total de 252 MEUR. Les licitacions corresponents a aquests contractes s’iniciaran el mes que ve.

El contracte per al nou servei R-Aeroport, que discorrerà entre l’estació de Sant Andreu Comtal i l’aeroport de Barcelona-El Prat Josep Tarradellas, inclou la construcció i subministrament de 10 unitats de tren elèctriques de longitud màxima de 100 metres i de capacitat per a 600 persones, així com el seu manteniment per un període de 15 anys. L’import de licitació previst és de 187 MEUR.

L’altre contracte del qual ara s’ha publicat l’anunci previ de licitació correspon a la construcció de 4 unitats de tren elèctriques de 60 metres de longitud màxima i capacitat per a 325 persones per a circulació del servei de rodalies de Lleida. Així mateix, també s’inclou el manteniment integral de les unitats de tren per un període de 15 anys, per un valor total de 65,1 MEUR.

L’R-Aeroport

El Govern està treballant per implantar el nou ferroviari d’accés a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat com a servei de rodalies de Catalunya, que prestarà FGC, segons l’acord de Govern de desembre de 2019, un cop estigui enllestit el ramal ferroviari actualment en construcció per part de l’Adif, empresa pública dependent del Ministeri Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Aquest nou ramal ferroviari, de 4,5 quilòmetres de longitud, s’està construint des de l’estació del Prat de Llobregat fins a la terminal T1 de l’Aeroport. Aquesta actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i la T2, amb intercanvi amb la línia L9 del metro.

Una vegada dutes a terme les proves tècniques i de seguretat corresponents, es podrà establir un nou servei ferroviari entre la ciutat de Barcelona i l’Aeroport. La Generalitat té la voluntat de garantir uns serveis de viatgers amb unes condicions adequades de freqüència i de qualitat, afavorir una mobilitat més sostenible i contribuir a la vertebració territorial.

Aquesta nova línia de rodalies representa diverses millores respecte de l’oferta actual: prestarà servei a totes dues terminals de l’Aeroport –actualment, s’atura només a la T2– i tindrà el doble de freqüència, amb un tren cada 15 minuts, front dels 30 minuts actuals. Aquesta freqüència, a més, es podrà millorar en funció de les necessitats futures.

Noves Rodalies de Lleida

D’altra banda, el Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) la prestació del servei a la línia Lleida-Cervera-Manresa, segons l’acord de Govern de desembre de 2020, en el marc d’un sistema de Rodalies de Lleida basat en una oferta conjunta i coordinada de tren i autobús.

Les quatre unitats de tren que s’adquiriran s’afegiran a les tres que FGC ja disposa per a la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.

Entre les millores que s’implantaran, es preveu doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les sis actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes. Així mateix, entre Cervera i Manresa, s’incrementaran les expedicions de les tres actuals fins a les cinc previstes. Paral·lelament, es millorarà la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuïts al llarg del dia.

A més, d’augmentar i millorar l’oferta amb més expedicions i més repartides, els objectius d’aquest nou model són:

Afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei
Incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l’àmbit de Lleida i facilitar la connectivat amb el nucli de Rodalies de Barcelona mitjançant un intercanvi d’entre 5-10 minuts.
Millorar la coordinació i connectivat a Lleida, tant amb els serveis d’alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.
Millorar la velocitat comercial i l’eficiència, introduint parades discrecionals en estacions que tinguin una demanda més baixa.
Coordinar-se i complementar-se amb el transport públic per carretera d’una manera més eficient.
Afavorir la intermodalitat amb altres modes de transport: mobilitat a peu i bicicleta i vehicle privat.

La gestió dels dos corredors comportarà la implantació d’una nova central operativa d’FGC, amb tallers i cotxeres, a l’àrea de Lleida, així com la contractació de nou personal. El nou servei ferroviari al corredor Lleida-Cervera-Manresa entrarà en funcionament el 2024.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... RZXfoL8Pqs




Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”