Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
14
61%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
5
22%
Lletjos de nassos!
2
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
1
4%
Altres (expliqueu)
1
4%
 
Vots totals: 23
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Entrada Autor: metring » Divendres 26/10/2018 20:41

Nota de l'administració: fil provinent de https://transport.cat/viewtopic.php?f=4 ... 05#p285005

https://beteve.cat/societat/compra-trens-metro-amiant/


S’accelera la compra de 42 trens per substituir els combois de metro amb amiant

L'alcaldessa, Ada Colau, ha explicat al ple que les mesures per eliminar l'amiant de la xarxa de metro tenen un cost d'1,3 milions
Guillem Martínez | divendres, 26 d'oct. del 2018, a les 18.34


L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat aquest divendres al ple que s’accelerarà la compra de 42 trens per substituir els combois de metro en què s’ha detectat que hi ha amiant. Són trens, ha dit l’alcaldessa, que ja estaven previstos al contracte programa per renovar els antics metros de les sèries 3.000 i 4.000. TMB va explicar, aquest dimarts, que aquests trens ja es troben al final de la seva vida útil i que estava previst substituir-los durant els propers tres o quatre anys. Es desprèn de les paraules de l’alcaldessa que aquesta renovació es farà abans. L’Ajuntament demanarà que s’acceleri aquesta compra en el marc de la propera reunió del consell de l’administració de l’ATM.


Colau també ha xifrat en 1,3 milions d’euros els diners que es destinaran a les tasques per eliminar l’amiant de la xarxa de metro i a les revisions mèdiques dels treballadors.

L’anunci de Colau d’aquest divendres coincideix amb la detecció de pintura amb amiant a l’interior del xassís de combois de les línies 1 i 3. En un principi, s’havia trobat només als bastidors, a la part de sota d’alguns vagons. TMB insisteix que l’amiant d’aquesta pintura no és friable. És a dir, no allibera fibres que puguin perjudicar la salut de passatgers i treballadors. Els sindicats del metro no hi estan d’acord i reclamen que es retirin de la circulació els trens afectats.



Miquel
Administrador
Entrades: 4088
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 26/10/2018 22:05

Fran-Ikarus ha escrit:"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administració (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa política...
I al final, tal com deia, han tirat pel dret. Catalunya style. ;)

Pel moment només es passen pel fusell 3000 i 4000. Veurem què passa amb els 2000 i 2100.


El metro de Barcelona amb motoristes!

davida
N9
N9
Entrades: 1687
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 27/10/2018 1:04

Per favor no sigueu tan papistes.
Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Invertir diners en aquests trens es llençar diners. Per tant es normal que ja que hi havia una comanda prevista, s'amplii per cubrir l'imprevist. Pero esta clar que sense el tema de amiant tambe es fet la comanda en pocs anys



Miquel
Administrador
Entrades: 4088
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 27/10/2018 1:46

davida ha escrit:Per favor no sigueu tan papistes.
Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Invertir diners en aquests trens es llençar diners. Per tant es normal que ja que hi havia una comanda prevista, s'amplii per cubrir l'imprevist. Pero esta clar que sense el tema de amiant tambe es fet la comanda en pocs anys
El material no te una vida mitjana de 35 anys, li fem tenir una vida mitjana de 35 anys. Si volguessin que els trens tinguessin una vida mitjana de 45 anys, la hi tindrien sense problemes, només cal veure com tots els paisos poden fer-ho, menys el nostre clar, que aquí som especials.

Que certament el tema de l'amiant ha desencadenat una substitució prematura i gairebé obligatòria. Però penso que en comptes de "tirar pel dret", es podria haver plantejat investigar una desamiantització del tren, no oblidem que fa quatre dies es van deixar una milionada per a reformar-los.
Que si no recordo malament, el darrer 4000 reformat va ser el 2012, i només han passat 6 anyets de res.


El metro de Barcelona amb motoristes!

premixero
N8
N8
Entrades: 706

Entrada Autor: premixero » Dissabte 27/10/2018 9:24

todo el material tiene una vida util de una cantidad de años x, y esta claro que se puede alargar todo lo que se quiera pero conlleva un gasto de mantenimiento que crece exponencialmente y un aumento de averias por bien mantenido que este.
quitar el amianto tiene un coste que seguramente no compense.
además hay que hacer que la economia funcione, nos guste o no vivimos en una sociedad de consumo......por cierto por aqui hay muchos que se quejan de que tal o cual linea de bus solo usa buses viejos y reclaman que los cambien rapidamente por nuevos......



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/10/2018 11:22

Us agradarien uns metros d'aquest estil, per quan facin la nova comanda? xD

https://transport.cat/viewtopic.php?f=2 ... 16#p279316



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5140
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 27/10/2018 13:09

davida ha escrit:Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Fa poques setmanes vaig anar a Munic (sí, molta cervesa...), on vaig poder gaudir de bastants trajectes en aquests encantadors trens que es donen un aire als 1000, malgrat després el soroll dels motors no hi tingui res a veure:
https://en.wikipedia.org/wiki/MVG_Class_A

Si interpreto bé, tenen entre 35 i 48 anys, tot i que és probable que les unitats més antigues ja no circulin des de fa temps.

Com s'ho fan allà (o al metro de Moscou, o al de Milà, o a d'altres...)?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dissabte 27/10/2018 17:44

Sempre la mateixa história, en quant els trens arriben als 30 anys o més, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre país d'Europa encara el tindríem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passaràn dels 35, i els 4000 dels 33.

Mentrestant, a Berlín encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els més antics en servei son de 1972, i a París fins i tot encara hi circulen trens de 1959.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3856
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 27/10/2018 17:52

Kane_84 ha escrit:Sempre la mateixa história, en quant els trens arriben als 30 anys o més, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre país d'Europa encara el tindríem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passaràn dels 35, i els 4000 dels 33.

Mentrestant, a Berlín encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els més antics en servei son de 1972, i a París fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
En Berlín hasta han recuperado trenes de los años 50 por falta de material, y los restauraron fantásticamente.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dissabte 27/10/2018 18:11

Renfe445 ha escrit:
Kane_84 ha escrit:Sempre la mateixa história, en quant els trens arriben als 30 anys o més, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre país d'Europa encara el tindríem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passaràn dels 35, i els 4000 dels 33.

Mentrestant, a Berlín encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els més antics en servei son de 1972, i a París fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
En Berlín hasta han recuperado trenes de los años 50 por falta de material, y los restauraron fantásticamente.
La serie D, tienen una composición MM haciéndo servicio lanzadera en la U55, me subí en ellos el año pasado y son una pasada. Allí tienen tal urgencia de trenes en las líneas de gálibo ancho, que hasta están adaptando trenes de gálibo estrecho para circular por ellas.



davida
N9
N9
Entrades: 1687
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 27/10/2018 21:01

Sabeu que es mitjana?

Una mitjana de 35 anys es per exemple jubilar un tren als 30, un als 35 i un als 40 anys.
El U55 de Berlin es un cas especial. Es un ramal d'una estació aillat de la resta del Metro.



França451
N9
N9
Entrades: 1727
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 27/10/2018 21:27

davida ha escrit:Sabeu que es mitjana?

Una mitjana de 35 anys es per exemple jubilar un tren als 30, un als 35 i un als 40 anys.
El U55 de Berlin es un cas especial. Es un ramal d'una estació aillat de la resta del Metro.
Olvidáis que estamos en España y Spain is different. Aquí mantener un tren de los años 50 sería como Argentina con sus Mitshubishi de segunda mano de los 60 en TBA, es decir, accidentes constantes, porque por mucho que nos empeñemos, excepto FGC y poco más, y ni eso, la palabra mantenimiento no tenemos ni pajolera idea de lo que significa: ni en los trenes ni en las instalaciones. Fijaos en las instalaciones de Metro: sólo cuando se caen a cachos, salen ratas en plaga, o caen diluvios universales, se corta el verano de turno el tramo correspondiente y se arregla, y luego lo del mantenimiento sencillamente es un cachondeo. Rodalies, no es ni mejor ni peor: es más de lo mismo. Y todos los transportes, tranvías, metros, trenes, buses del país tienen la misma imagen y estampa de dejadez hasta límites que ya huelen a podrido. Y si no hacedme el favor de hacedme la comparativa: los que tengan unos años, que recuerden cómo estaban los trenes de los años 80 en España y que hagan el favor de comparármelos con cualquier país de Europa que mencionáis, porque aunque circulaban casi sin grafitis o sin ninguno, tampoco es que estuvieran relucientes de oro. Más bien me recordaban a lo que hace cuatro o cinco años era la línea de Sarmiento en Argentina, con un poco menos de dejadez pero en absoluto con la impecabilidad que lucían los transportes de Centroeuropa. Y las UT 111 y 211 de FGC tampoco es que fueran la panacea: estaban mejor mantenidas que el metro de Barcelona, pero comparadas con centroeuropa también perdían puntos.

El problema de España es el mismo que el de Argentina, nos guste o no: aquí el transporte público siempre es y será el camión viejo de ganado. En otros países, si hay trenes literalmente llenos tipo sardinas en lata, se extreman las precauciones y los sistemas de seguridad, pero se trata de evitar esa estampa. Aquí es como en Argentina: sólo nos faltan que los trenes circulen con las puertas abiertas, como allá, con la gente agarrada al testero. El concepto de transportar personas, seres humanos, es similar en nuestro país al transporte de cerdos o gallinas, y mientras que nuestros políticos sigan teniendo la idea de que el transporte público es el transporte de gallinas, así nos va a lucir el pelo.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/12/2018 16:12

https://www.atm.cat/gestor/uploads/2017 ... =hootsuite

L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro de Barcelona amb una inversió de 555 M€


• Amb aquesta decisió del Consell d’Administració es modernitzarà la
flota i la qualitat del servei
• El 2019 s’iniciarà amb els mateixos preus dels títols de transport
vigents al 2018
El Consell d’Administració ha acordat iniciar la renovació de 42 trens del metro amb un cost estimat de 555 milions d’euros, per motiu d’obsolescència
i eliminant la presència d’amiant al material mòbil, tot i que, per la seva localització, no suposa cap risc ni per als usuaris ni per al personal.
És TMB qui encarregarà les unitats i formalitzarà els acords de finançament. L’import de la inversió serà assumit per l’ATM a través de les aportacions de les
administracions consorciades els pròxims 20 anys.



Vox
N8
N8
Entrades: 1228
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 14/12/2018 10:43

42 entenc que es la suma dels 24 4000s i dels 18 3000s. Els quals apenes fa 10 anys que van començar a renovar-se (com a mínim el primero 3000R es de 2007, que en sva sorprendre a tots els del FTC visitant el Triangle al febrer de 2007) i deuria acabar 3-4 anys més tard, i encara més els 4000 que crec van acabar de renovar-se cap 2013?

Entre que es fa la comanda i arriben pasaran uns 2 anys, suposo, però tot i això crida l'atenció.

Seran 7000-8000 o donat que es ja mateix demanaran directament 5000 i 6000?


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1597
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 14/12/2018 13:02

Tal com diu el títol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.

I sí, totalment d'acord en que és una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3856
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 14/12/2018 13:06

Una tomadura de pelo, la excusa perfecta para deshacerse de esos trenes, además que según las tablas que publicó Miquel hay más de la mitad de trenes sin amianto!

Y ahora imaginémonos cuál sería el destino de los 3000 y 4000 si se venden a otros ferrocarriles de este país… Los 4000 al tranvía de la bahía de Cádiz! (Previamente adaptados claro :D )


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22686
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/12/2018 15:17




Miquel
Administrador
Entrades: 4088
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 14/12/2018 21:59

Javi M ha escrit:Tal com diu el títol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.

I sí, totalment d'acord en que és una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
En principi no. El fil aquest deriva d'una comanda anterior realitzada l'any passat, per a comprar uns pocs trens de forma puntual per augmentar la freqüència. Ara per ara no se sap si es volen més trens de la sèrie 5000 i 6000 o directament es farà una nova sèrie. Recordem que els 5000, cap al 2020-2021 tindran ja uns 15 anys aproximadament i no se si interessa més fer una renovació evolutiva que no pas conservadora.

Però vaja, del que demanin, quan els hagin entregat tots, hauran de demanar 6 més per a substituir els 2000 i en quatre dies 15 més pels 2100.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Vox
N8
N8
Entrades: 1228
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 14/12/2018 23:01

Javi M ha escrit:Tal com diu el títol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.

I sí, totalment d'acord en que és una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
Tal i com diu en Miquel, no se saps si seran nova serie o bé més 5000 i 6000 . La noticia s'ha posat en el fil de compra de 12 unitats per reforç de les L1, L3, L4 i L5 però la noticia dels 42 trens es apart.

Tant 5000 com 6000 han donat bon resultat, sembla ser, així que podrien anar directes a demanar-ne més encara que fosin un pel més moderns o mantenint estética (TMB va fer servir 17 anys trens similars per fora: 1986-2003).


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4229
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 14/12/2018 23:26

Per un valor de 555 milions d’euros, no cola com a ampliació de contracte i cal fer un nou concurs sí o sí.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”