Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
14
61%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
5
22%
Lletjos de nassos!
2
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
1
4%
Altres (expliqueu)
1
4%
 
Vots totals: 23
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Primera impressió visual

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/07/2019 13:26

Si bé els renders no mostren per definició el resultat definitiu, el que es s'intueix és que per fora es tracta de 9000 amb variacions al frontal, però amb un interiorisme que tira molt més als 5000/6000 actuals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/07/2019 19:42

Ara no els podran portar per la via de Renfe si els fan a Sta. Perpetua, des que van treure el desviament a Pl. Catalunya



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/07/2019 20:06

Afegida enquesta, per a què dieu la vostra de què us semblen els renders publicats avui.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 29/07/2019 21:06

A mi l'únic que m'agrada són les portes laterals per accedir a la cabina que els 5000, 6000 i 9000 no tenen.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 29/07/2019 22:23

Era una demanda dels motoristes des de fa molt de temps.
A nivell de disseny, no aporten gaires novetats estètiques, però no els trobo malament. A veure de sí és veritat i finalment posen barres longitudinals al sostre. 'Es un greu error que venim arrossegant des de fa anys. Només el 425 en va incorpora de manera experimental. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/07/2019 23:05

122-042-132 ha escrit:Era una demanda dels motoristes des de fa molt de temps.
A nivell de disseny, no aporten gaires novetats estètiques, però no els trobo malament. A veure de sí és veritat i finalment posen barres longitudinals al sostre. 'Es un greu error que venim arrossegant des de fa anys. Només el 425 en va incorpora de manera experimental. Salut!
Hi havia a més, un problema d'ergonomia amb uns seients i cabines, no recordo la sèrie. Se sap si això ho resolen en els nous trens?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 29/07/2019 23:40

I estaria bé també posar seients abatibles entre la cabina i la primera porta, un exemple pot ser aquest.

I per què no proven en posar seients amb tapisseria com al bus?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 30/07/2019 7:15

Renfe445 ha escrit:I estaria bé també posar seients abatibles entre la cabina i la primera porta, un exemple pot ser aquest.

I per què no proven en posar seients amb tapisseria com al bus?
Seients abatibles no, dubto que hi hagi pas cap espai entre la porta i la porta de cabina per l'interior. A l'haver la porta, la cabina segurament sigui un pel més llarga per posar els armaris al lateral, pel que no crec que hi hagi pas gaire espai.

Seients amb tapisseria ja se sap que no, pel tema vandalisme, el plec de condicions ja diu ven clar que el que volen són coses ja provades, fiables i de poc cost de manteniment.

Abans de tenir coses millors, potser hem de començar a posar ma dura de veritat contra l'incivisme. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1167
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 30/07/2019 20:32

Bones,
A mi m'agrada que si es nou sigui diferent, per variar.
La veritat que viatjant fora m'he adonat que aqui no sabem aprofitar la distribució interior dels Trens sobretot a hores punta, però no es tot culpa del disseny també es que la gent no sap aprofitar bé l'interior del tren.
Salutacions.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 09/10/2019 10:49

Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 09/10/2019 14:17

Moltes gràcies per la informació Victorcasta. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/10/2019 17:47

http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... elona.html

La planta d’Alstom de Santa Perpètua fabricarà 42 nous trens per al Metro de Barcelona


TMB i l’empresa francesa han firmat el contracte per un import de més de 260 milions d’euros
ACN - STa. Perpètua de la Mogoda

Alstom Espanya fabricarà 42 trens nous per a la xarxa de metro de Barcelona a la planta de Santa Perpètua de Mogoda.

L’empresa francesa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han firmat el contracte valorat en més de 260 milions d’euros per al disseny, la fabricació i la posada en marxa dels nous metros que circularan per les línies 1 i 3 del suburbà barceloní.

Els nous trens substituiran els més antics que actualment hi operen i estaran preparats per circular sense conductor per línies automàtiques. El model escollit és el ‘Metropolis’ i Alstom té la voluntat d’afegir-hi nous elements estètics que reflecteixin la identitat de la ciutat, com ara grafismes a les portes que recordin l’Eixample. (Com què?)

El model ‘Metropolis’ d’Alstom ha estat utilitzat per 25 ciutats del món des del 1998 i, en aquest cas, farà una picada d’ullet a la capital catalana introduint nous grafismes que homenatgen l’urbanisme del Pla Cerdà, a l’Eixample. L’empresa ja ha estat l’encarregada anteriorment de dissenyar els trens sense conductors de la línia 9 del metro de Barcelona.



Imagino que ja sabeu que la Comissió Europea mitjançà el Pla Junker, dona suport amb 205 mil·lions d'euros per finançar la compra d'aquests trens https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_19_6031, però a Europa, no tothom s'ho ha pres bé, i sinó, llegiu respostes a aquest tweet:




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/10/2019 18:02

metring ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 17:47
Imagino que ja sabeu que la Comissió Europea mitjançà el Pla Junker, dona suport amb 205 mil·lions d'euros per finançar la compra d'aquests trens https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_19_6031, però a Europa, no tothom s'ho ha pres bé, i sinó, llegiu respostes a aquest tweet:

Entremig de no pocs missatges certament sensats, la xarxa també es nodreix d'un bon nombre de trolls. Jo no m'ho prendria tant al peu de la lletra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 09/10/2019 18:26

Guigui ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 18:02
Entremig de no pocs missatges certament sensats, la xarxa també es nodreix d'un bon nombre de trolls. Jo no m'ho prendria tant al peu de la lletra.
És twitter, Guigui, aquest és nivell de respostes que un s'espera allà.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/10/2019 19:04

victorcasta ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 10:49
Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 09/10/2019 19:31

metring ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:04
victorcasta ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 10:49
Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/10/2019 19:38

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:31
metring ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:04
victorcasta ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 10:49
Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
Era d'esperar, però jo preguntava quina era la font de la informació, perquè encara no ho he llegit enlloc, igual se m'ha passat, no sé.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23372
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/10/2019 20:11

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:31
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
El sol fet de tractar-se d'un fabricant diferent i de tenir característiques diferents justifica que la sèrie comenci amb un altre miler. Altrament, també s'hauria pogut assignar als 9000 una numeració a partir del 5200, per exemple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 09/10/2019 20:20

metring ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:04
victorcasta ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 10:49
Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Doncs s’ha publicat el contracte signat al Perfil de contractant de TMB. https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 09/10/2019 21:36

Guigui ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 20:11
Renfe445 ha escrit:
Dimecres 09/10/2019 19:31
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
El sol fet de tractar-se d'un fabricant diferent i de tenir característiques diferents justifica que la sèrie comenci amb un altre miler. Altrament, també s'hauria pogut assignar als 9000 una numeració a partir del 5200, per exemple.
Home, els nous trens tècnicament serien similars als 9000… així que per què no fer una sèrie 9300 i 9400?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”