Merci! A les hores, ja està dat i beneït i els podem posar al títol!victorcasta ha escrit: ↑Dimecres 09/10/2019 20:20Doncs s’ha publicat el contracte signat al Perfil de contractant de TMB. https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2metring ha escrit: ↑Dimecres 09/10/2019 19:04On han sortit els noms de les noves sèries?victorcasta ha escrit: ↑Dimecres 09/10/2019 10:49Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1
Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro
El primer 9000 és del 2006, el primer 7000 serà del 2021. Han passat molts anys com per a que siguin trens "tècnicament similars". A nivell d'interiorisme no crec que hi hagi gaires canvis respecte un 9000 (per desgràcia), però la resta segurament siguin diferents. I si et llegeixes el plec que van publicar fa un temps, hi havia força novetats respecte els trens actuals.
De fet, FMB ja va demanar un parell de nous trens de la sèrie 9000 per L4. que haurien d'estar al caure ja (igual que els nous 5000 i 6000). Si haguessin volgut, haurien pogut ampliar les sèries ja existents.
I vaja, la numeració era la esperada, veurem què fan quan trobin amiant als 2000 i 2100 i tinguin excusa per trinxar-los, havent de demanar trens nous aprofitant l'oportunitat.

El metro de Barcelona amb motoristes!
Donada la controvèrsia que porta la retirada dels 3000 i 4000, vaig preguntar al cap de premsa de TMB sobre la qüestió, i si únicament ha estat la troballa d'amiant en alguns trens, el motiu, i el cas és que no:
Oriol Pàmies ha escrit:Com hem anat informant, l’objectiu principal de renovar els trens 3000 i 4000 és elevar la fiabilitat i la qualitat del servei de les línies 1 i 3 amb un material mòbil que tingui la tecnologia més actual, de baix consum, equipat amb sensors, etc. El 8 de febrer, en el moment de comunicar l’obertura de la licitació, vam escriure: “En la part final de la seva vida útil, augmenten les necessitats de manteniment dels trens i els costos associats, mentre que disminueix la seva disponibilitat per al servei diari, cosa que en el metro de Barcelona dificulta el compliment de l’oferta programada en moments com els actuals, en què la voluntat de millorar freqüències fa que pràcticament no quedin trens de reserva a l’hora punta.”
És a dir, allargar la vida dels 3000 i 4000 comportaria suportar més avaries, disposar de menys trens per al servei efectiu i assumir costos més alts de manteniment, en comparació amb els trens moderns. Això amb independència dels diferents materials amb contingut d’amiant que s’han detectat en aquestes unitats i que estan relacionats al web monogràfic http://www.metrorespon-amiant.cat/, a l’apartat Documents.
De fet, la substitució dels 3000 i 4000 es va començar a planificar el 2017, i la presència dels materials amb contingut d’amiant, en especial la pintura bituminosa, molt difícil d’eliminar, el que va fer és accelerar un procés que ja estava en marxa.
I això no vol dir que haver tancat l’operació de substitució faci innecessari el desamiantatge d’aquests trens: igualment se’ls està retirant, substituint o encapsulant els components identificats, de manera controlada i segura, perquè se’n pugui normalitzar el manteniment durant els anys que encara hauran de circular. L’objectiu és disposar del màxim nombre de trens per al servei per donar una oferta de qualitat en tot moment.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1377
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
Barcelona compra 42 trens d’alta eficiència per al metro amb el suport del BEI, l’ICO i l’ICF
TMB Noticies
El banc de la UE facilitarà fins a 205 milions d’euros a TMB sota el Pla Juncker per promoure l’acció pel clima. Els bancs públics del govern espanyol i la Generalitat aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions, respectivament, per retirar el material mòbil més antic de la xarxa
L’operació per renovar els 42 trens més antics del metro de Barcelona s’ha tancat avui una vegada signats els contractes de subministrament dels combois a l’operador local TMB i el seu finançament per part del Banc Europeu d’Inversions (BEI), l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), l’Institut Català de Finances (ICF) i diverses entitats privades. L’operació està valorada globalment en 268 milions d’euros.
El subministrament dels 42 trens, de cinc cotxes cadascun, va ser adjudicat per concurs públic a Alstom, que lliurarà els dos primers trens el 2020 i la resta en el termini de dos anys i mig. Es construiran a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda, d’acord amb els criteris de sostenibilitat que TMB ha requerit: estructura lleugera, baix consum energètic, altes taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment.
Per fer possible aquesta adquisició de material mòbil, gràcies a la qual es retiraran totes les sèries 3000 i 4000, TMB ha concertat diverses operacions de crèdit a molt llarg termini amb entitats públiques i privades, amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona.
El BEI finançarà la major part de la renovació d’aquests trens, destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, ja que ha facilitat fins a 205 milions d’euros a TMB. Aquests fons permetran substituir les 42 composicions, que fa prop de 35 anys que circulen, per trens nous que comptaran amb les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per la L1 i als 900 per als de la L3.
El suport del BEI contribuirà a promoure l’acció a favor del clima tot reforçant la qualitat del transport públic per fomentar-ne l’ús enfront del privat i reduir, així, les emissions contaminants a Barcelona. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. El banc de la UE atorga aquests fons gràcies al suport del Pla d’Inversions per a Europa.
Per completar l’operació, TMB ha obtingut el finançament de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), entitat pública del Ministeri d’Economia i Empresa, per un import de 54 milions d’euros, i de l’Institut Català de Finances (ICF), entitat financera pública propietat de la Generalitat de Catalunya, per 50 milions d’euros. També han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank.
TMB Noticies
El banc de la UE facilitarà fins a 205 milions d’euros a TMB sota el Pla Juncker per promoure l’acció pel clima. Els bancs públics del govern espanyol i la Generalitat aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions, respectivament, per retirar el material mòbil més antic de la xarxa
L’operació per renovar els 42 trens més antics del metro de Barcelona s’ha tancat avui una vegada signats els contractes de subministrament dels combois a l’operador local TMB i el seu finançament per part del Banc Europeu d’Inversions (BEI), l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), l’Institut Català de Finances (ICF) i diverses entitats privades. L’operació està valorada globalment en 268 milions d’euros.
El subministrament dels 42 trens, de cinc cotxes cadascun, va ser adjudicat per concurs públic a Alstom, que lliurarà els dos primers trens el 2020 i la resta en el termini de dos anys i mig. Es construiran a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda, d’acord amb els criteris de sostenibilitat que TMB ha requerit: estructura lleugera, baix consum energètic, altes taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment.
Per fer possible aquesta adquisició de material mòbil, gràcies a la qual es retiraran totes les sèries 3000 i 4000, TMB ha concertat diverses operacions de crèdit a molt llarg termini amb entitats públiques i privades, amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona.
El BEI finançarà la major part de la renovació d’aquests trens, destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, ja que ha facilitat fins a 205 milions d’euros a TMB. Aquests fons permetran substituir les 42 composicions, que fa prop de 35 anys que circulen, per trens nous que comptaran amb les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per la L1 i als 900 per als de la L3.
El suport del BEI contribuirà a promoure l’acció a favor del clima tot reforçant la qualitat del transport públic per fomentar-ne l’ús enfront del privat i reduir, així, les emissions contaminants a Barcelona. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. El banc de la UE atorga aquests fons gràcies al suport del Pla d’Inversions per a Europa.
Per completar l’operació, TMB ha obtingut el finançament de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), entitat pública del Ministeri d’Economia i Empresa, per un import de 54 milions d’euros, i de l’Institut Català de Finances (ICF), entitat financera pública propietat de la Generalitat de Catalunya, per 50 milions d’euros. També han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank.
Presentació del projecte de 42 trens d'alta eficiència i tecnologia avançada d'Alstom
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... osteniblesN’hi haurà 18 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a la L1.
Per potenciar l’accessibilitat, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.
Se’ls aplicarà el manteniment predictiu, a partir de l’anàlisi de les nombroses dades que els sensors registren, per avançar-se a les fallades. Per reduir els temps d’aturada en cas d’avaria, molts elements seran de tipus modular, per poder-los reemplaçar ràpidament al taller.
Salvem l'Estació de França!
- M1171-M1172-M1169...
- N4
- Entrades: 40
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Amb el bé que van els 3000 i 4000! Quins trens més lletjos, i a més recordo que algú va dir que els 9000 estaven causant molts problemes a la infraestructura, i això que la L2 és la nova (del segle XX). Qui sap què ens donaran (i quantes batalles caldran per evitar l'extinció dels 3000 i 4000).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Home, veient com han acabat tots els trens que ja no estan en servei, dubto que es faci una excepció ara.M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑Divendres 22/11/2019 22:03Amb el bé que van els 3000 i 4000! Quins trens més lletjos, i a més recordo que algú va dir que els 9000 estaven causant molts problemes a la infraestructura, i això que la L2 és la nova (del segle XX). Qui sap què ens donaran (i quantes batalles caldran per evitar l'extinció dels 3000 i 4000).
Sandy
- M1171-M1172-M1169...
- N4
- Entrades: 40
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Malauradament això és el que em temo que passarà, i seguim sense veure el 1100, a més el 300 qui sap quan se'l torna a veure. Això sí, a gaudir del poc que ens queda de 3000 i 4000!
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Peaso primícia ens han fet arribar per Twitter!!!!!
Sóc jo, o els seients tenen relleu a cul i esquena? 

El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Entrades: 1810
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
- Contacta:
Los asientos tienen una "cobertura" de plástico con curvitas pa la espalda, el coxis y el culete y si me apuras un huequito "para que los perros apoyen el rabo" cuando alguien venga con mascota acompañada.

Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Recordad que no es el tren real sino un mockup… es posible que haya una diferencia enorme con el tren real.
El disseny dels futurs trens 7000 del metro es posa a prova amb un model de fusta

La maqueta reprodueix a escala real i amb tot detall l'interior i l'exterior d'un dels cotxes perquè passi totes les aprovacions abans de començar la fabricació en sèrie



La maqueta reprodueix a escala real i amb tot detall l'interior i l'exterior d'un dels cotxes perquè passi totes les aprovacions abans de començar la fabricació en sèrie
En una nau d'un polígon industrial de Sant Boi de Llobregat s'està confeccionant la maqueta a mida real dels futurs trens 7000 de la línia 3 del metro de Barcelona. És un pas previ a l'inici de la construcció del primer tren, habitual en el procés industrial del sector, i serveix per validar els diferents aspectes del disseny de l'exterior i l'interior, des dels seients fins a les finestres, passant pel terra, les portes, els agafadors i les manetes.


https://noticies.tmb.cat/innovacio/diss ... l-de-fustaLa maqueta vol representar un dels cinc cotxes que tindran els trens 7000 i serà també referència per al disseny dels seus cosins de la sèrie 8000, d'ample ibèric, destinats a la línia 1. Dels 8000 es fabricarà únicament el model simulat de la cabina de conducció.
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5253
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Seria xulo veure l'encarregat, amb ulleres, mostatxo (ara tapat per la mascareta) i un puro(*), pujat al model a mig enllestir, cridant: "Traed maderaaaaa... Traed maderaaaaaaa..." (**)
(*) impossible amb la llei anti-tabac, evidentment
(**) tothom diu "¡Más madera, es la guerra!", però la frase que se sent realment (al doblatge en castellà) és aquesta
(*) impossible amb la llei anti-tabac, evidentment
(**) tothom diu "¡Más madera, es la guerra!", però la frase que se sent realment (al doblatge en castellà) és aquesta
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
El frontal aquest.....
Sembla un funicular, cony....
Espero que el retoquin una mica....






Sembla un funicular, cony....
Espero que el retoquin una mica....