sorolls extranys a les 2100,2000 i altres....

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
hugobcn
N3
N3
Entrades: 29

sorolls extranys a les 2100,2000 i altres....

Entrada Autor: hugobcn » Diumenge 04/12/2005 21:21

ola a tots!, veureu...fa molt de temps que escolto als trens, sobretot a la L2, una espècie de pitido mentres el comboi està en marxa, sobretot el fa cuan aquest frena, o canvia de velocitat molt rapidament....és una espècie de piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, que para més o menys quan el tren frena

si algú sap k es akest soroll.....espero resposta!
mercii!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 04/12/2005 21:52

No sols és als 2100. Aquest so, bastant escandalós per cert, també es pot escoltar i fins i tot amb més freqüència, als 2000, 3000 i 4000.
Jo tampoc sé ben bé què és, encara que té alguna cosa a veure amb la frenada segur perquè, tal com comentes, se sent quan frena més aviat fort... però no quan fa una frenada d'emergència, per exemple.
Igualment, una altra cosa que tinc comprovada és que el so no prové dels altaveus, sinó que se sent al lateral del sostre. Vaja, o com a mínim això sembla.
A veure si algun tècnic ens treu de dubtes.



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 04/12/2005 21:55

em sembla k el so k dieu es el sistema ATO de frenada



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 04/12/2005 21:57

Pel que jo sé té a veure amb que s'acopla el circuït elèctric de tracció amb la megafonia.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

hugobcn
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: hugobcn » Diumenge 04/12/2005 22:29

correcte! sona al sostre, al costat, i al tramvia també surt.....



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 04/12/2005 23:07

Loyster ha escrit:em sembla k el so k dieu es el sistema ATO de frenada
Hola!

Subscric el que diu el senyor Loyster, és l'ATO frenant el tren.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 04/12/2005 23:11

la nova L9/L10 incloura el sistema ATO de frenada o en tindra algun de mes modern? u dic xk tindra dacoplarse am akelles portes de seguretat noves.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 04/12/2005 23:19

l'ATO no és un sistema de frenada és un sistema de conducció automàtica.

Els trens de la línia 9 i 10 funcionaran sense conductor i la conducció serà completament automàtica així com serà automàtica l'obertura i el tancament de les portes.

Evidentment el sistema de conducció automàtica haurà de ser molt més precís que el que s'utilitza a la resta de la xarxa, però hi ha sistemes que són molt precisos, desconec quin serà


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 04/12/2005 23:45

El soroll del què parles prové del chopper, si es que t'he entès bé i no estàs parlant d'un altre pii



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 05/12/2005 11:26

El Soroll que sens és l'avis de la maquina per punxar i no punxar la palanca i/o butó de MÁ MORTA. :o


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 05/12/2005 12:53

josep_serre ha escrit:...l'ATO no és un sistema de frenada és un sistema de conducció automàtica...
Hola!

Doncs jo he sentit dir a tècnics de TMB dient que és l'ATO que frena el tren; de fet la frenada forma part de la conducció automàtica. Potser m'erro...

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 05/12/2005 13:15

MMM

Em penso que la conversa està derivant en conceptes una mica surrealistes :D

Home dic jo que la conducció automàtica consisteix en iniciar el moviment del tren accelerar, mantenir la velocitat, frenar i aturar el tren, bàsicament, es podria explicar més en detall, però bàsicament és això.

El que frena el tren són els sistemes de frenada sobre els que l'ATO hi actua, aquí ja entraríem en els sistemes de frenada que hi ha però serien aspectes tècnics.
JaMiRo! ha escrit:
josep_serre ha escrit:...l'ATO no és un sistema de frenada és un sistema de conducció automàtica...
Hola!

Doncs jo he sentit dir a tècnics de TMB dient que és l'ATO que frena el tren; de fet la frenada forma part de la conducció automàtica. Potser m'erro...

Salut!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 05/12/2005 14:04

esteu "arrissant el rínxol", el que se sent no pot ser l'ato, per començar perquè quan no hi havia ato també se sentia, i dir que l'ato frena el tren és com dir que el maquinista frena el tren, o sigui no és cap mentida, però només estem dient qui "pitja" el fre.
si us referiu al so que em sembla, té tota la pinta de ser un punt del chopper en concret que s'acopla amb la megafonia (que dius, ja s'hi podrien haver fixat), coses de les freqüències de ressonància


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dilluns 05/12/2005 16:27

El soroll que es sent a l'interior del tren, crec que es, l'acoblament de les frecuències del sistema chopper amb el circuit de megafonia. El soroll ès produit per l'electrónica dels equips chopper durant el procès de chopejat. Aquest fet ès també anomenat trocejament, fet de donar i deixar d'enviar corrent als motors de l'unitat. Al realitzar aquest fet, els semiconductors del chopper produeixen aquest soroll.

Exemples rápids: sèrie 450/450 de RENFE(sobretot als caps motrius d'aquests, que ès on es troba l'equip de tracció). El PIIIIIIII que es sent en aquest al traccionar i al frenar ès perfectament perfceptible.

Un altre exemple sorollós:
Els 2000 de MetroMadrid(tremendo l'estrident soroll del chopper, aixi com l'avis de tancament inminent de portes).

Els hi ha també mès silenciosos, com les 3700 de FGV, on el chopper es prácticament imperceptible(no sol fer gaire soroll l'equip de tracció, fet contrastable amb el tarrabastall que provoquen a l'entrar a les estacions subterránies). Es tracta d'un Fuuuuuu.... molt suau.

Mesures per a evitar els acoblaments? "Blindar" els equips en questió, ès a dir, millorar l'aïllament electromagnètic d'aquests, amb la finalitat d'aïllar el reste d'equips de la unitat de frequències parásites, tal com es fa amb els cables de so en equips HiFi o informática entre d'altres. Aquests incoporen una malla metálica al voltant del conductor que porta el cable que porta la senyal en questió.



Com a comentari, voldria comentar l'exitència, de forma temporal, d'un equip de tracció chopper en un tren de la série 1000 del FCMB. Al cap d'un temps, aquest equip va ser retirat i es va procedir a la reimplantació de l'equip de tracció habitual de la seriè. Algu sap quin numero de tren es tractaba?

Coordialment,



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 05/12/2005 23:09

Val a dir que jo creia que aquest so el causava el corrent de retorn a la catenària del fre de recuperació (per la qual cosa només se sent quan frena i no quan ho fa d'emergència).

De fet, ho segueixo creient.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/03/2007 19:54

Hola,

Si hay ruiditos extraños en los 2100... ¿se escuchan ahora psicofonías raras en la L4? ¿los han pasado a la L4 para hacerla más misteriosa y que los usuarios se relajen con esos ruidos o ya han desaparecido los sonidos extraños?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 08/03/2007 20:50

Yo he estado en un 2100 en la L4 y no he notado nada. Si que es cierto que el ruido que hace en la vía no es el mismo, pues en las curvas chirría bastante y la vía tiene muchas juntas. De hecho creo que el 2100 que circula por ahi lo hace con bastante dificultad. La L4 tiene muchas rampas y la vía no está para tirar cohetes.

Un Saludo.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/03/2007 23:11

Hola,

Además, en la L4 hay un movimiento muy curioso del convoy entre las estaciones de Jaume I y Barceloneta, es un vaivén que te desplaza lateralmente y creo que puede ser debido a la antigua "Correos".

Es decir, cuando tapiaron ese tramo para dejar de utilizar la estación y posteriormente transformaron ese ramal de GMB en la línea IV prolongándolo hasta Barceloneta, en esa prolongación debieron tener que abrir en la zona el nuevo camino y desestimar el antiguo, y me parece que a esa altura es cuando los convoys que pasan por allí, para salvar la diferencia de lo que sea, porque se ha hecho muy brusco, aminoran la marcha y antes de tomar la curva a izquierda que les llevaría a Barceloneta se nota un movimiento de balance muy fuerte y un traqueteo lateral de banda a banda del metro muy curioso.

Si el metro va muy deprisa se nota más, claro, pero si va despacio y el conductor es de los que aminora, puedes ver en la pared que te queda a la derecha, si vas dirección Barceloneta, como alguna discontinuidad que yo interpreto como que ahí es donde tapiaron el acceso ferroviario a "Correos".

A los que saben más que yo sobre esto... ¿qué hay de cierto en estas suposiciones mías?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 08/03/2007 23:43

Hola:

Si es cierto: a unos 10m antes de acabar Correos y dirección La Pau, la vía pega un fuerte cambio de rasante, de hecho vereis como vosotros os hundiís y el andén sigue recto.

Un saludo.-



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”