Civia Alpí

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Re: CIVIA ALPI

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 14/10/2008 19:21

Aix perdona el lapsus. Pero han ampliat la comanda de trens aleshores???



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 14/10/2008 19:45

No. L'última comanda feta (fa un any) era de 60 trenes Civia IV. Els 80 trens Civia V i els 100 trens Civia VI, són només una programació pressupostària, que l'únic que indica són les intencions de Renfe però res més.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 14/10/2008 19:57

Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 14/10/2008 22:58

Els civia alpino no son cap llegenda urbana, eren uns trens que estaven pressupostats i que finalment s'ha decidit que no es fagin.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 30/10/2008 19:33

UT440_132M ha escrit:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 31/10/2008 2:21

canalcole ha escrit:A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi
http://www.trenscat.com/renfe/circesp070214_ct.html



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 31/10/2008 16:21

Boniques fotos!
Felicitacions als que fan possible http://www.trenscat.cat

Xavi



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 29/09/2009 13:39

La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 29/09/2009 13:41

davida ha escrit:La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
Veient com pugen a Puigcerdà unitats 447 en doble, i podrien pujar-hi perfectament unitats 463, 464 i 465, començo a dubtar que aquests Civia Alpino siguin per a aquesta línia i no siguin per a la línia de Cercedilla a Cotos, que sí que necessita d'unes característiques diferents (ample de via mètric).



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimarts 29/09/2009 17:51

El que em va dir un maquinista, aquest cap de setmana, és que hi pujarien 463 en doble, per qüestions de tracció. Així si una falla no hi hauria problema.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 29/09/2009 22:14

Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 29/09/2009 22:45

Vilarrubla ha escrit:Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
463 = Civia de 3 cotxes.
464 = Civia de 4 cotxes.
465 = Civia de 5 cotxes.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 29/09/2009 23:08

I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 30/09/2009 0:10

Vilarrubla ha escrit:I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
Les 447 són les que pugen actualment.

Les altres són 440R (de reformades). Les dels seients tous eren unitats reformades específicament per a aquesta línia, i les de seients durs, tenien l'interiorisme normal d'aquesta sèrie. I les que dius que més vells que Maria Castanya eren 440 a seques, sense reformar.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 30/09/2009 18:48

Vilarrubla, fes-te una volta per Trenscat, o per Wefer, o qualsevol altre pàgina de trens on puguis veure quin és cada model, de seguida aprendràs qui són les 447 o les 440.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 30/09/2009 19:18

Merci a tots dos!! Ara em queda força més clar ;)


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 30/09/2009 23:08

UT440_132M ha escrit:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Jo temps enrere els hi deia Civia Virtuals xD



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 01/10/2009 16:32

A veure, hi ha una cosa que no tinc clara. Jo tenia entès que:

- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.

En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.

M'ho podríeu confirmar?



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Dijous 01/10/2009 16:39

Petita precisió:

-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).

Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/10/2009 17:16

Això de la tracció als bogies compartis, no era al revers amb els Civies de 2 cotxes?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”