Com funciona l'avís de "Pròxima estació"? (Metro TMB)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dilluns 05/11/2007 23:36

Respecte als 3000/4000:

L'equip en cuestió es obra de SEPSA(corporación Albatros).

L'equip consta d'una unitat de control situada als cotxes MA de cada composició, de 4 gráfics per leds (termómetres)per cotxe, així com d'una antena situada sota testera, concretament al centre del pis de cada cabina, fixada al bogie. Aquestes antenes capten les senyals emeses a través de les balises muntades al llarg de la línia, ubicades al centre de la via, entre els dos carrils.

Imatge

El senyal emès per aquestes balises son missatges emesos en frequència modulada a 8 bits a una portadora.

Al rebre aquesta senyal, el sistema interpreta aquesta senyal i reprodueixa continuació el missatge en questió. Aquest missatge es emés a través del sistema de megafonía, compost per un sistema d'altaveus electrodinámics, que, conectats a una etapa de potència de 30W, emeten els esmentats missatges, emessos dintre d'un camp de frecuències que abarca entre els 300 i els 3400 Hz, ample de banda superior a la banda telefónica.

Imatge

L'esmentat equip de megafonía pot ésser també emprat per a l'emissió de missatges per part del motorista, establirse una interconexió amb el CCM a travès de RadioMetro, o be emissió de musica ambiental.


Lamento haberos dinat el "tostón"



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/11/2007 22:50

No és possible desactivar l'avís de Mercat Nou, ara que restarà fora de servei una bona temporada? Trobo que es presta a confondre la gent desprevinguda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/12/2007 13:27

Avui, fent el trajecte Catalunya-Vallcarca en un 2000, m'he fixat que el termòmetre lluminós estava indicant tota l'estona com si el tren es trobés entre Zona Universitària i Palau Reial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 21/12/2007 13:32

Són coses que passen. Jo he arribat a Magòria i s'ha anunciat Vilanova del Camí.

Guigui ha escrit:Avui, fent el trajecte Catalunya-Vallcarca en un 2000, m'he fixat que el termòmetre lluminós estava indicant tota l'estona com si el tren es trobés entre Zona Universitària i Palau Reial.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 21/12/2007 21:45

liniadelRipollés ha escrit:Són coses que passen. Jo he arribat a Magòria i s'ha anunciat Vilanova del Camí.
Ah, però no és del terme municipal de Vilanova del Camí? :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 28/12/2007 11:58

Ahir a la L-2 un 9000 va dir l'estació d'Encants 3 cops!!!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Divendres 28/12/2007 12:32

Miquel ha escrit:Ahir a la L-2 un 9000 va dir l'estació d'Encants 3 cops!!!
Doncs diverses vegades m'ha passat a 5000's, sobretot a Sagrada Família i Pl. de Sants. :P



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 28/12/2007 14:20

En el metro de Barcelona la propera estació s'anuncia tot just surts de l'anterior, en canvi a Madrid, la propera estació s'anuncia poc abans de entrar a ella, curiós.

Les memories EPROM actuals son del tot fiables i mes encara les EEPROM, les EPROM (Electrical Programable ROM) es borren amb llum Ultraviolada i es programen electricament, les EEPROM (Electrical Erase Programable ROM) es borren i es graven electricament, Ara el futur es la memoria Flash, que es la que tots tenim als sticks USB, mp3 etc...

A lo millor el módul rep el nom de EPROM per referirse a la part de la memoria de la megafonia, pero relament usa unes memories d'un tipus diferent, ho dic perque tot i encara estar en ús les Eprom cada cop van quedant mes relegades per altres tecnologies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/09/2008 18:26

Una curiositat que m'ha passat avui en un 5000 a la L3 en sentit Zona Universitària: la megafonia ha anunciat dos cops seguits l'estació de Catalunya.

Ha sigut una excepció o passarà a ser sistema?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/09/2008 18:44

Guigui ha escrit:Una curiositat que m'ha passat avui en un 5000 a la L3 en sentit Zona Universitària: la megafonia ha anunciat dos cops seguits l'estació de Catalunya.

Ha sigut una excepció o passarà a ser sistema?
No, no ho és, algun cop ho he sentit, a la L1.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 29/09/2008 18:51

Guigui ha escrit:Una curiositat que m'ha passat avui en un 5000 a la L3 en sentit Zona Universitària: la megafonia ha anunciat dos cops seguits l'estació de Catalunya.

Ha sigut una excepció o passarà a ser sistema?
el tren s'aturat en algun moment?



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dilluns 29/09/2008 21:39

Vaig agafar la L1 desde Catalunya-Sagrera y era un 3000 reformat, i a Clot van dir l'estació ''a mitjes'' per que cuan va dir Clo... es va tallar y no va dir res mes fins a la Sagrera, on em vaig baixar.
MetroBCN l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 02/10/2008 21:24, en total s’ha editat 1 vegada.


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/09/2008 22:21

El LLOP ha escrit:el tren s'aturat en algun moment?
No. Ha funcionat amb normalitat. Per això em demanava si formava part d'un nou sistema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 01/10/2008 15:52

Guigui ha escrit:Una curiositat que m'ha passat avui en un 5000 a la L3 en sentit Zona Universitària: la megafonia ha anunciat dos cops seguits l'estació de Catalunya.

Ha sigut una excepció o passarà a ser sistema?
A mi també em va passar en un 5000 anunciant Verdaguer 2 vegades


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 12/10/2008 14:03

El LLOP ha escrit:
Guigui ha escrit:Una curiositat que m'ha passat avui en un 5000 a la L3 en sentit Zona Universitària: la megafonia ha anunciat dos cops seguits l'estació de Catalunya.
Ha sigut una excepció o passarà a ser sistema?
el tren s'aturat en algun moment?
Jo això també ho he sentit ja unes quantes vegades a la L5, i diria que també a la L2. I no, no s'havia aturat el tren ni havia fet res d'estrany.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 12/01/2014 1:12

Pujo el tema per dir que, ara que ho penso, a la L11 el sistema de megafonia canvia. Qui diu "pròxima estació?" i "estació L11" és la veu d'home. A més, quan diu "Torre Baró|Vallbona", diu "correspondència" enlloc de dir "enllaç".

Aquí en teniu la prova, en un vídeo que he trobat a YouTube:


Per cert, també m'he fixat que, a les correspondències amb Rodalies es diu "enllaç amb Rodalies Renfe" (i, si escau, "altres línies de Renfe). Doncs a La Sagrera diu "enllaç amb Rodalies".

Una altra curiositat és que en les 3000R (L3) la veu d'home no diu "pròxima estació?", sinó que diu "pròxima estació." (és a dir, sense l'entonació de "pregunta").
Adolescent barceloní l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 12/01/2014 1:15, en total s’ha editat 1 vegada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 12/01/2014 1:14

Seguint buscant a YouTube, he trobat les megafonies completes de les línies L1, L2, L3, L4, L5 i L9 del metro.







Suggerència: potser es pot canviar el títol del fil per un de més genèric ;)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 12/01/2014 11:40

Adolescent barceloní ha escrit:Pujo el tema per dir que, ara que ho penso, a la L11 el sistema de megafonia canvia. Qui diu "pròxima estació?" i "estació L11" és la veu d'home. A més, quan diu "Torre Baró|Vallbona", diu "correspondència" enlloc de dir "enllaç".


Per cert, també m'he fixat que, a les correspondències amb Rodalies es diu "enllaç amb Rodalies Renfe" (i, si escau, "altres línies de Renfe). Doncs a La Sagrera diu "enllaç amb Rodalies".

Una altra curiositat és que en les 3000R (L3) la veu d'home no diu "pròxima estació?", sinó que diu "pròxima estació." (és a dir, sense l'entonació de "pregunta").
La Línia 11 és l'única que per ara manté la ja clàssica megafonia vella, per això diu "correspondència" en comptes d'enllaç, el que passa és que per l'arribada de la L3 a Trinitat, van fer el pegot de canviar la locució de la correspondència vella per la nova saltant-se per complet l'esquema de la resta d'estacions.

On diu altres línies de renfe, es per que quan es va gravar, el servei de les Rodalies era "marca" Renfe, quan va entrar en servei l'estació de La Sagrera - Meridiana el servei de rodalies era de la "marca" Rodalies de Catalunya, d'aquí a que sigui l'única estació en que es digui "Rodalies", tot i que jo penso que haurien de dir el nom complet.

No crec que mai la locució de pròxima estació hagi estat mai com una pregunta, potser és l'entonació de l'accent del locutor el que et fa pensar que ho pregunta.
Jo per You tube he cercat les megafonies velles, però no n'hi ha cap vídeo, les d'ara no fan cap gràcia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 12/01/2014 13:58

Yo lo que detesto es la musiquita que suena en los nuevos trenes previo al aviso de la siguiente parada. Con lo agradable y reconocible que es la que hay en los trenes más viejillos, no sé por qué tenían que cambiarlo a ese silbido que retumba horriblemente.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/01/2014 14:34

Miquel ha escrit:No crec que mai la locució de pròxima estació hagi estat mai com una pregunta, potser és l'entonació de l'accent del locutor el que et fa pensar que ho pregunta.
Jo per You tube he cercat les megafonies velles, però no n'hi ha cap vídeo, les d'ara no fan cap gràcia.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... B3#p131362

Sí, estic d'acord en què era l'entonació (força particular i reeixida, en la meva opinió)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”