440 de via estreta?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
David
N4
N4
Entrades: 59

440 de via estreta?

Entrada Autor: David » Divendres 25/08/2006 10:57

Aquests dies he estat per Euskadi, i vaig tenir la sort de que el pas a nivell que hi ha a Gernika, correponent a la línia Bilbao-Bermeo se'm tanques just davant el meu cotxe.

D'aquesta manera vaig poder veure passar a molt poca velocitat un Eusko Tren gairebé idèntic al 440 en via estreta.

Pot ser que sigui una sèrie igual que els 440 però d'ample mètric??



Avatar de l’usuari
p_p_b22
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: C1 i C4 Molins City

Entrada Autor: p_p_b22 » Divendres 25/08/2006 13:23

si li dona un aire :o mira aquesta web http://listado.pizias.net/ en material motor i busca feve mira les unitats 3500



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 25/08/2006 15:20

Jo a aquestes les anomeno "440 de via estreta"... :roll:



Avatar de l’usuari
Talgo
N3
N3
Entrades: 30
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Talgo » Divendres 25/08/2006 18:48

Bones!!!!

Podrieu facilitarme una fotografia de aquesta unitat.

Gracies.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 25/08/2006 19:51

Talgo ha escrit:Bones!!!!

Podrieu facilitarme una fotografia de aquesta unitat.

Gracies.
Talgo:
p_p_b22 ha escrit:si li dona un aire :o mira aquesta web http://listado.pizias.net/ en material motor i busca feve mira les unitats 3500



Avatar de l’usuari
Talgo
N3
N3
Entrades: 30
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Talgo » Dissabte 26/08/2006 1:27

Bones!!

Moltes gracies per la web en al qual demanava una fotografia de la unitat citada.

Gracies company salut!!!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 26/08/2006 11:12

De fet...per a ser francs...la línia és d'EuskoTren, no de FEVE, pel que les unitats, tot i ser la mateixa sèrie (la d'ET és continuació de la de FEVE), són força diferents al haver-se reformat de diferents maneres. Les d'ET només tenen els interiors reformats (tipus CEX), mentre que les de FEVE estan reformades de forma semblant a les 440R de RENFE, amb seients de rodalia inclosos...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

David
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: David » Dissabte 26/08/2006 12:27

Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".

Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 26/08/2006 12:48

David ha escrit:Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".

Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Exacte...quan ET era FEVE encara, es van demanar 45 unitats. Al independitzar-se altre cop ET, les 15 últimes unitats van passar a aquesta empresa, mentre que les 30 anteriors es van quedar a FEVE per fer serveis a les rodalies d'Asturies i Cantàbria.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/08/2006 17:13

Ara que ha sortit el tema de la 440 mètrica... és possible que d'un tipus de tren, o de màquina determinada, la marca en qüestió es dediqui a fer el mateix model adaptat a una versió diferent, segons les necessitats de la infraestructura?

Per posar alguns un exemples...

Diesel:
Imatge

Elèctrica:
Imatge


Diesel:
Imatge

Elèctrica:
Imatge

De fet, pel que fa a les 440, i tinguent en compte que EuskoTren va sorgir d'un traspàs d'infraestructures per part de FEVE, segurament pretendrien "unificar" de la mateixa manera la imatge RENFE - FEVE, no?



david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Dilluns 28/08/2006 19:26

Jo aquest estiu que vaig estar per Euskadi vaig muntar en una d'aquestes, en el trajecte entre Sant Sebastià i Bilbao, l'interior és de seients molt còmodes i regulables al sentit de la marxa, com els 448 o 470 de renfe, i al que jo vaig muntar a més tenia a les parets dibuixos de llocs del País Basc. En canvi per tornar a Sant Sebastià van posar una unitat de la sèrie 200, amb seients durs de plàstic, així durant 2h30' que dura el trajecte, ja al final del viatge no sabia com posar-me del mal que em feia el cul.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 29/08/2006 14:34

La web de l'amic pizias...jejeje



swansea
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: swansea » Diumenge 03/09/2006 23:12

Hola a tots!

L'unica ocasió que record que s'hagi fet una "transformació" d'una locomotora de d'ample ibèric a via estreta, ha estat a la línia de Ponferrada-Villablino. La companyia minera que explota el jaciment carbonífer, va comprar dues locomotores tipus ye-ye a RENFE (sèrie 313) i les va adaptar per circular per la via mètrica de la línia, substituint-li els boggies. Aquesta adaptació es produí l'any 1997 D'aquesta forma va jubilar les locomotores CRUPP diesel que la servien i s'uniren a les General Motors que fabricà MACOSa epr a la companyia.
Tot un invent que no deixa de ser curiosísim!!.
Fitxers adjunts
pv-ren1.jpg
pv-ren1.jpg (55.67 KiB) Visualitzat 6878 cops



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/09/2006 23:34

No es veu la vida*...

D'altra banda... algú em podria respondre a la pregunta que vaig fer dies enrere adjuntant aquestes fotos?

*volia dir VIA, perdó... :oops: :oops: :oops:
Jordi Freixas l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 03/09/2006 23:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 03/09/2006 23:34

swansea ha escrit:Hola a tots!

L'unica ocasió que record que s'hagi fet una "transformació" d'una locomotora de d'ample ibèric a via estreta, ha estat a la línia de Ponferrada-Villablino. La companyia minera que explota el jaciment carbonífer, va comprar dues locomotores tipus ye-ye a RENFE (sèrie 313) i les va adaptar per circular per la via mètrica de la línia, substituint-li els boggies. Aquesta adaptació es produí l'any 1997 D'aquesta forma va jubilar les locomotores CRUPP diesel que la servien i s'uniren a les General Motors que fabricà MACOSa epr a la companyia.
Tot un invent que no deixa de ser curiosísim!!.
Una sola correcció...les Yé-yé són les 308 (ex-10800). Per la resta, sí, és molt curiós el fet d'adaptar una locomotora d'ample ibèric al mètric...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 04/09/2006 1:49

aarongilp ha escrit:
David ha escrit:Mirant amb més deteniment la pàgina http://www.euskotren.es s'hi pot trobar informació a l'apartat "fotografias".

Aquest tren en concret l'anomenen Serie 3500 i fou constuit per CAF el 1978. Pel que es veu tenen unes 15 unitats en circulació.
Exacte...quan ET era FEVE encara, es van demanar 45 unitats. Al independitzar-se altre cop ET, les 15 últimes unitats van passar a aquesta empresa, mentre que les 30 anteriors es van quedar a FEVE per fer serveis a les rodalies d'Asturies i Cantàbria.
Inexacte, Aaron. Se´n van comandar 31, d´UTs 3500, de les quals les 3501 a 3515 van anar a parar a FEVE Euskadi (línies Bilbao Atxuri-Donosti, Donosti-Hendaia i Amorebieta-Bermeo; la línia BilbaoConcordia-Balmaseda no era electrificada encara).
Les 3516 a 3531 es van destinar a Cantàbria (Santander-Liérganes i Santander-Puente San Miguel; el tram fins a Cabezón es va electrificar amb posterioritat); i a Astúries (en aquell temps la única línia asturiana electrificada era la Gijón-Avilés).

Quan Eusko Trenbideak neix, es fa càrrec de totes les línies que li són atribuïdes, a l´inici les línies servides pels 3500 i d´altre material; les línies de Plentzia, Sondika i Lezama eren gestionades per FTS (privada), i la Zumaia-Zumárraga ho era per la Diputació de Guipúscoa.

Des d´aquell moment, al pertànyer a dues companyies diferents, la sèrie s´ha vist modificada de manera diferent: a ET hi ha 3500 de quatre cotxes; a Astúries i Cantàbria no és així.

Al cap d´un temps, degut a l´extensió de l´electrificació a Cantàbria fins a Cabezón de la Sal, FEVE va comandar més 3500 (crec que fins a sis, 3532-3538), que es diferencien de la sèrie original pel fet de tenir DOS pantògrafs i no un, i per venir de fèbrica amb els colors gris, vermell i taronja de la nova imatge corporativa, mentre que els originals , a part de tenir un pantògraf, anaven pintats de blau i blanc.

Com a primera anècdota, en aquell moment la FEVE tenia en projecte l´electrificació de la línia Bilbao-Balmaseda, i va encomanar la sèrie 3600. Aquesta sèrie va acabar per anar a la línia València Jesús-Villanueva de Castellón, que com tothom sap va ser traspassada a FGV, formant part actualment de la línia 1 de Metrovalencia, on encara circulen.

Com a segona anècdota, l´arribada de les 3500 a Gijón va comportar la reelectrificació de la línia Gijón-Avilés de 550V a 1500V, amb la qual cosa la sèrie 3400 (els famosos "belgues"), va anar a parar a València, on es va reunir amb la resta de la sèrie que FEVE feia servir a la xarxa de l´Horta Nord (línies del Grau, de Llíria, Bétera i sobretot Rafelbunyol). La sèrie va sobreviure fins la transformació de la línia 4 en tramvia.

Altres casos de sèries que acaben de manera diferent en companyies diferents són dos sèries ben conegudes: els Naval elèctrics, i els MAN dièsel, que van ser enviats a diferents companyies privades (entre les quals CGFC i el Vasco-Navarro) i a EFE (nom antic de FEVE), i si no m´equivoco també a RENFE (Cercedilla-Navacerrada!).

Així doncs l´aspecte exterior absolutament diferent dels Navals de FGC (5000/5100) i dels Navals de ET (3000) d´un costat i de l´altre la mateixa situació però entre els MAN de FGC, FGV i FEVE. Curiós que FGV tingui a la línia Alacant-Denia dos tipus de trens MAN idèntics en origen però absolutament irreconeixibles en l´actualitat: els 2300 ex-FEVE i els 3000 ex-CGFC/FGC.

Hala, ja estic. :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 04/09/2006 1:55

La situació també es podia aplicar fins fa no massa als Ferrostaal dièsel de FGC (3001-3004, 4001-4002) i als de SFM.
Alguns dels Ferrostaal de FGC van acabar assimilats als MAN, com a remolcs intermitjos.

Dels Ferrostaal de Mallorca no sé si SFM en deu haver conservat algun...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 04/09/2006 2:02

S'accepta correcció. Jo no conec massa ET i em sonava lo de les 45 unitats, que sembla ara que en són 36... Gràcies per les noves!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 28/10/2006 18:08

He trobat aquesta foto a Tranvia Portal, i...

Imatge

... he recordat que ningú em va respondre la pregunta. Pertanyen al mateix model i/o marca, aquestes dues màquines?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 28/10/2006 20:36

NOOO!!!

:x :P :o :x :P :o :x :P :o :x :P :o :x :P :o :x :P :o :x :P :o

La locomotora de la dreta és dièsel, això vol dir que funciona amb dièsel, de la sèrie 333.4. Té més de 30 anys, tot i que està bastant reformada.

La locomotora de l´esquerra és una 252, elèctrica, això vol dir que funciona amb corrent elèctrica que en el cas de la RENFE es rep per un calble situat sobre el tren, anomenat catenària, del qual la locomotora en pren l´electricitat per un mecanisme metàl.lic anomenat pantògraf, que sol tenir aspecte de rombe o de mig rombe. Les locomotores 252 van començar a funcionar a principis dels anys 1990.

Fixa´t en el número que porten escrit al frontal.
A RENFE, el número que tenen les locomotores elèctriques comença per "2", les que comencen per "3" són dièsel, les unitats de tren elèctriques comencen per "4", les unitats de tren dièsel comencen per "5", els trens de gran velocitat per "1".

P.S: no seràs d´Andorra o de Perpinyà, per un casual?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”