Megafonia dels trens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 15/11/2005 11:33

De megafonies estranyes, un cop només sortir de Sabadell Rambla (FGC) escolto per megafonia "Pròxima estació: Provença. Correspondència amb Metro línia 3 i línia 5". Vaig pensar "Òstitu, sí que va ràpid l'S2!". A Sant Quirze anuncià "Gràcia", "Muntaner" a l'Autònoma... i així fins a la Floresta, on el maquinista se n'adonà. Curiosament, la única estació que la megafonia encertà...



EduGali
N1
N1
Entrades: 8
Ubicació: Llinars, Vallès Oriental

Entrada Autor: EduGali » Dimecres 16/11/2005 23:41

Sembla que a TMB hagin llegit aquest fòrum, avui a la línia 5 en un 1000 he sentit--> Pròxima estació, Diagonal ... Correspondència amb línia 3, línia 6, línia 7 i altres línies de FGC. La campaneta del principi era la típica de les 1000, la veu era diferent a la que diu el nom de les parades.

D'altra banda i ja que parlem en aquest mateix fil de la megafonia dels autobusos, vaig comprovar en un viatge a Portugal que tots o la majoria dels busos urbans de Porto portàven indicadors amb el nom de la parada i s'anunciaven per megafonia, això aquí ho havia vist algun cop als autobusos urbans de Granollers i potser en algun lloc més però no a les empreses més importants de transport.

Salut



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 17/11/2005 14:28

A Terrassa també hi ha algun autobús urbà que anuncia les parades per indicador de LEDs i per megafonia.

Fa uns quants anys, però, es va fer una prova pilot a Girona amb indicadors de quatre colors (verd, taronja, vermell i crec que un més) que anunciaven la propera parada i donaven informació diversa (parlo de fa 10 anys). La prova resultà un desastre perquè no encertava les parades ni de casualitat, tot i que em sembla recordar que algun indicador d'aquests s'escapà a TMB amb no sé quins resultats.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 18/11/2005 11:39

A Girona es va provar lo de la propera parada?? En quins autobusos??

Per cert, d'indicadors...hauria de parlar del Volvo Habit que fa la L8, el qual marca la data...que és aquesta: "??/??/?? ??:??"


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 18/11/2005 18:38

Uf! Et parlo de l'època en què hi havia només cinc línies i els pals de parada eren paral·lelepípeds metàl·lics...



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Divendres 02/12/2005 15:35

Fran-Ikarus ha escrit:Molt interessant tema. Afegir que a la L4 la teoria és aquesta, però la pràctica, segons vinc observant jo, és que el que hi hagi megafonia o no, directament, ja depèn de la sort que tinguis (no sé pas si és que queden trens pendents d'instal·lació, o que la porten desconnectada, o...)

La veritat és que, com dieu, fa ràbia veure com van polint unes parts dels avisos, per espatllar o empitjorar la informació que es dóna en d'altres.
Perque els nous 5000 quan es dirigeixen a la estacio de diagonal no diuen enllas am linies 3, 6 i 7 em ves de dir enllas am linies 3 i altres linies ?????



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 02/12/2005 15:48

Aquí ja entraríem en una altra qüestió (ja debatuda en algun tema d'aquest mateix fòrum) com ara la voluntat, o manca d'ella, d'integració real de les L6..8 a la xarxa de Metro, la seva consideració com a tals per part de TMB, etc.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Divendres 02/12/2005 20:56

Eii per cert quina cagada el xilofon aquest dels 5000, no m'agrada, trobo molt millor el altre que es tipic de bcn. Tan costaria deixar-ho com estava. pero veus les veus si que m'agraden.

Per cert sobre els missatges a M Cristina i Palau Reial diu " enllaç amb Tram" i a Sants Estacio " Enllaç amb L5, Rodalies Renfe i Altre linies renfe" o algu aixi", sabeu si a Espanya diu la correspondencia ab la L8?????



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dissabte 03/12/2005 17:28

Efectivament MetroBaix, es una de les múltiples cagades dels 5000: la megafonia.

L'avis utilitzat(el mateix l'utilitzat per el IRIS dels 448 R de RENFE), trenca completament amb l'avis, per excelència, del Metro de Barcelona, el "tin tIn tiriruiNNNNNnnnnn...... " . Pasa el mateix amb els de la L4.



Crec, segons el meu criteri, que seria molt millor tornar al avis de sempre, i no implantarne'n de nous.

Coordialment,



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dissabte 03/12/2005 18:29

SISI el canvi del xilofon aquest ha sigut una cagada monumental es horroros ,amb lo q mola el caracteristic de bcn...no crec q costi tant en tornaru a posar no?



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Divendres 06/10/2006 13:23

Hola, aquest és el meu primer missatge en aquest fòrum i voldria continuar el llegat del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... light=sons i que seguíssiu posant sons, ara que Rodalies ha canviat la megafonia.

Gràcies.


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 06/10/2006 15:41

I mijor no parlem de les megafonies d'FGC,perqué mare meva.
Quan anuncien Gornal;próxima estació Gornal correspondencia amb renfe línies R1 i R2I la R10?I la R1 ja passa per aquí?Senyors de FGC,actualizeu-vos ja!
Peró mès curiòs al metro del vallès quan anuncien Catalunya:
"Próxima estació Plaça de Catalunya correspondencia amb metro línia 1 i 3 i renfe línies 1,3 i 4",la correspondéncia amb la R7,qué?Surt al termometre,peró res de res els de FGC semblan tenir conflictes amb renfe,fa un any o més de que ja hi ha la R7,a que espereu??Tant costa modificar una megafonia?Senyors de FGC,actualizeu-vo,sisplau.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 06/10/2006 16:49

El tema de la megafonia l'hauria de portar l'ATM.

Com diria un quasi-enginyer, el sistema actual té una baixíssima cohesió. 8) :P



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Divendres 06/10/2006 20:08

És que aquest tema m'agrada molt, la veritat, un tema que és molt freak i que per a una altra gent és banal.

Salut!


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 06/10/2006 20:37

Hola, benvingut al fòrum!

A mí la nova megafonia dels trens Renfe no em mola, la música massa llarga, amb tres notes hi havia prou. El que si trobo a faltar, la megafonia de la Renfe a les estacions de fa 20 anys. Fa uns dies, vaig veure una peli espanyola d'aquella època, i em va fer il·lu tornar-la a sentir :'(



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Divendres 06/10/2006 21:37

Està guai els de la renfe d'abans, però amb els d'ara a la llarga els agafes carinyo.

Enllaçau-me fonts d'avisos que s'hagin postejat en aquests fòrums.

Gràcies
Salut!


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 23:48

metring ha escrit:Hola, benvingut al fòrum!

A mí la nova megafonia dels trens Renfe no em mola, la música massa llarga, amb tres notes hi havia prou. El que si trobo a faltar, la megafonia de la Renfe a les estacions de fa 20 anys. Fa uns dies, vaig veure una peli espanyola d'aquella època, i em va fer il·lu tornar-la a sentir :'(
Si t'agrada la megafonia dels Rodalies de Renfe, al menys la "musiqueta introductòria" (aquella mena de trinnn tronnn trinnnnnnn :x ) trens del Metro de València i de Madrid la tenen clavada... :o

trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estació...BURJASSOT GODELLA :!:

trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estación...ALTO DEL ARENAL :!:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 06/10/2006 23:57

Uuuuui millor no parlar de megafonies :D :D 8) 8)

A Renfe les estacions que tenen mal posada la megafonia de moment son:

- De moment hi ha molta confusió amb que son els trens que van a Puigcerdà. Gestiona tota la linia Rodalies, mentre que les tarifes son de Regionals. La megafonia a Sants quan volen els anuncien com a "Tren destino Puigcerdà" o a vegades posen l'antiga megafonia de Regional, mentre que a les altres estacions els anuncien com a Rodalies. Però jo em nego a escoltar la megafonia que posen a Ribes , Rodalies destinació La Tor de Querol, via 5 O sigui que les Rodalies de Barcelona (Afores de Barcelona) Arriben fins a Puigcerdà ? :x :x

-Els trens a Lleida per Manresa els anuncien com a Delta, però son Regionals. La Denominació Delta ha deixat d'existir.
-Els Regionals a Lleida per Manresa que van programats, no anuncien res de la línia R7, i a Torre Baró no anuncien la correspondència amb la línia 11.
-Als Catalunya Expres no anuncien la R10 a Passeig de Gràcia, si no que anuncien Tren al aeropuerto
- A Sant Vicenç de Calders millor no veure com anuncien els trens de Grandes Lineas
- Els trens a Cerbère que van programats només anuncien les estacions del tren com si fos un Catalunya Expres.

Posats a fer avui he enganxat una 440R a Clot-Aragó amb un Regional a Cerbère programat.

Prova:
Imatge


FGC.

-No anuncia la correspondencia amb la R7 a Plaça Catalunya
-No anuncia la correspondencia amb la R10 a Gornal.

I segur que em deixo un mogollon de cagades. :x :x

EDITO: Com que hi ha tanta polémica amb les línies sis i set rectifico.
Pere l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 07/10/2006 0:09, en total s’ha editat 3 vegades.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 23:59

Pere ha escrit:METRO.

-Anuncia les correspondencies amb L6, L7 i L8 com si formessin part de TMB.
D'això, a mi no em sembla cap cagada... :D

Anuncia la L6, L7 i L8 com si fossin Metro, i de fet són Metro... :P


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 07/10/2006 0:04

Pere ha escrit:METRO.

-Anuncia les correspondencies amb L6, L7 i L8 com si formessin part de TMB.
1. No les anuncia com a part de TMB. Exemple L3 Diagonal en 5000: "Pròxima parada: Diagonal. Enllaç línia 5, línia 6, línia 7 i altres línies FGC"

2. L6, L7 i L8 és nomenclatura oficial de l'ATM, no té a veure amb ser o no ser TMB.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”