Els trens dos pisos sempre han circulat per la R2?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 04/12/2006 19:55

Absolutament en res, pero estic dient que és preferible que els trens tardin una mica més a fer un recorregut, si és la manera que els passatgers no hagin d'anar apil·lats com sardines.

I per cert... si el gran problema per no ficar trens de dos pisos en aquesta línia és el pont de Plaça Catalunya, es podrien fer arribar aquests trens a l'Estació de França, i fins i tot, a Sant Andreu Comtal.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 04/12/2006 20:00

Sí els trens de 2 pisos haurien de circular per la R1,la R4,etc....peró simplement,la renfe no té ganes.
I el pont de Pl.catalunya,potser quan les rodalies passin a FGC ,potser ho arreclen.
Encara que en aquest post surt una 451 a Plaça Catalunya.Pàgina 2.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 04/12/2006 20:26

Jordi Freixas ha escrit:Absolutament en res, pero estic dient que és preferible que els trens tardin una mica més a fer un recorregut, si és la manera que els passatgers no hagin d'anar apil·lats com sardines.
Si poses una 450 a fer el recorregut Sants -Arc de Triomf (per la R1) o Sants-Montcada Bifuració (per la R4) guanyaràs capacitat en aquest tren, però també aconseguiràs que hi passin menys trens per aquest tram perquè ja està saturat. Unes parades més llargues a les estacions i uns temps de recorregut més llarg pels túnels faran que hagis d'eliminar circulacions per aquest tram si no vols que els trens facin cua un darrera l'altre.
Jordi Freixas ha escrit: I per cert... si el gran problema per no ficar trens de dos pisos en aquesta línia és el pont de Plaça Catalunya, es podrien fer arribar aquests trens a l'Estació de França, i fins i tot, a Sant Andreu Comtal.
Podria servir, sí. Però cal tenir en compte quants dels usuaris de la R1 han d'anar més enllà de Clot-Aragó. Perquè si els poses una 450 i han de baixar a Clot per esperar la següent... malament.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 04/12/2006 21:10

Per començar, això de que els trens hagin de fer cua l'un darrere de l'altre, no seria la primera vegada que passaria, ni serà l'última. I això és així a Pl Catalunya, i també al Pg de Gracia.

I si el problema, és que això pot congestionar encara més Barcelona, és que potser s'hauria de mirar de repartir el tràfic de trens de la línia de la costa entre Pl Catalunya i Pg de Gràcia.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 04/12/2006 21:16

Jordi Freixas ha escrit:Per començar, això de que els trens hagin de fer cua l'un darrere de l'altre, no seria la primera vegada que passaria, ni serà l'última. I això és així a Pl Catalunya, i també al Pg de Gracia.
Això és el que t'estem dient, que aquest tram actualment ja està saturat. Si a sobre hi poses trens que necessiten més temps, agreuges el problema.
Jordi Freixas ha escrit:I si el problema, és que això pot congestionar encara més Barcelona, és que potser s'hauria de mirar de repartir el tràfic de trens de la línia de la costa entre Pl Catalunya i Pg de Gràcia.
El túnel de Passèig de Gràcia pateix també saturació de circulacions. Encara que només hi passen dues línies de rodalies (R2 i R10), per aquí hi passen els regionals de Girona, Tortosa i Lleida, a més de trens de llarga distància. Se suposa que amb la nova LAV es podran treure alguns trens d'aquí i això permetria fer-hi passar més trens de rodalies.

El problema de Renfe a Barcelona és primer d'infraestructura i després de material mòbil.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 04/12/2006 21:43

El que no pot ser, és que es deixin les coses com estan ara. Precísament per la saturació, sería també una bona sortida enviar uns quants trens cap a l'Estació de França (collons!! que ja s'havia fet en temps inmemorials!!!). Encara no entenc, com s'els va acudir de treure l'estació de rodalies...



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimarts 05/12/2006 0:52

amb una mica de previsió, es podrien haber portat trens de 2 pisos de 3 portes per vagó, per desallotjar més ràpidament. Segons recordo, a la línia A del RER Parisí en tenen.
Sobre el que es diu de no ficar-les en les línies que no agafa ni déu, m'agradaria saber de quines línies estem parlant.
De moment, no agafa ni deu la linia mataró-terrassa-vilafranca-vilanova, la castelldefels-cornellà-vic en el tram cornellà-castelldefels i poc més.
De la resta, estem d'acord en que per aquest ordre, les més utilitzades deuen ser R1 i R2 sud però trens col·lapsats en tenim a totes les linies i a més crec que introduir o no trens de 2 pisos ha de tenir més relació amb les característiques de la línia i la freqüència que es pot oferir, que no pas tan directament amb el nombre de viatgers.
No crec que tingui gaire sentit que hi hagi trens de 2 pisos a la linia de mataró ja que els temps de viatge s'allargarien bastant, entre allotjar/desallotjar i accelerar/frenar, a més poden gaudir de freqüències més altes. A la R2 tenen les estacions més espaiades i per certs problemes (LD, MD) no poden gaudir de tan alta freqüència, per això són més adients en aquesta línia. I això ho dic tenint en compte el material existent. Quan tinguem trens de 2 pisos amb 3 portes per vagó oamb altres característiques ja hauriem d'estudiar que fer-ne dels nous trens.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 05/12/2006 1:22

Jo, sincerament, crec en, més frquencia, menys capacitat. Allotjar i desallotjar un tren de dos pisos, no es el problema, el problema es quan hi ha molta gent. Aquests trens son ideals per fer un regional Barcelona - Tarragona - Lleida, no creieu? Una doble composició, amb sients comodes, de gran capacitat, a una linia on no hi han preses per pujar ni baixar entre tanta gent, es ideal, i més si, assobre, com que son grans espais entre parades, hi ha mes temps per pujar i vaixar, de manera que no s'aglutina gent a les escales i les portes. A Lleida, per exemple, ja gent enbarca amb temps, i sense pressa, i es ideal.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 05/12/2006 19:39

Jordi Freixas ha escrit:No... :roll: no he vist mai cap 448 a Girona... :roll: però prefereixo estar en un núvol que no pas en una llauna de sardines :roll: :roll: :roll:
Aquest comentari teu no fa cap mena de gràcia. T'ho diu un ue ha hagut de deixar passar trens de la línia de Girona per com anaven de plens. I esperar el següent tren era una hora.
Jordi Freixas ha escrit:I tu has vist això? ;)

Imatge
Sí, a Perpinyà també hi arriben.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 05/12/2006 20:10

Aquest comentari, era una ironía (a mi tampoc em fan gracia comentaris com que estic en un núvol per defensar una cosa, que com tu saps, és elemental).

Evidentment he estat a Girona (encara que no tant com altra gent), hi he agafat i deixat trens, i en certa manera també he patit les aglomeracions. Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimecres 06/12/2006 11:50

Jordi Freixas ha escrit:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.

Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)

Salutacions.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 06/12/2006 12:32

neroon ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.

Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)

Salutacions.
Dic el mateix. Aquest matí li comentava a la meva mare això, que vindrien molt bé en línies com la Ca2 o el tram BCN - Tarragona. Ara bé, no crec que arribéssim mai al extrem de França o Alemanya amb composicions de 9-10 cotxes de doble pis...Però almenys UT's de 4 cotxes de doble pis...anirien força bé, sobretot en estacions d'andanes curtes.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 06/12/2006 12:38

Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,i espereu-vos amb l'obertura de Martorell-Central,perqué quan s'obri aquesta estació,molta gent de l'Anoia i el Bages faran el canvi a Martorell i això significarà un augment notable dels passatgers,i si els trens ja van ben plens,quan s'obri Martorell Central,encara més plens,i s'haurà de deixar passar trens i trens.
Crec que fa falten trens de dos pisos a la R4,en serio,que algú vagi aveure un dia de cada dia com estan les andanes de Molins,Sant Feliu o Cornellà.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 06/12/2006 12:45

Hola,
Mako448 ha escrit:Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,i espereu-vos amb l'obertura de Martorell-Central,perqué quan s'obri aquesta estació,molta gent de l'Anoia i el Bages faran el canvi a Martorell i això significarà un augment notable dels passatgers,i si els trens ja van ben plens,quan s'obri Martorell Central,encara més plens,i s'haurà de deixar passar trens i trens.
Crec que fa falten trens de dos pisos a la R4,en serio,que algú vagi aveure un dia de cada dia com estan les andanes de Molins,Sant Feliu o Cornellà.
Y lo mismo los andenes de Sants, Pl. Cataluña, etc. en el sentido inverso.

Creo que sí que hacen falta trenes de dos pisos, quizá este modelo que tiene RENFE ahora mismo no ofrece las ventajas y prestaciones que debiera y haya que esperar a algún tipo de Civia de 2 pisos, pero lo que parece evidente es que se están quedando pequeñas las estaciones.

Veamos a ver cómo queda la situación cuando se traslade la circulación de mercancías y servicios que NO son de cercanías a las vías exteriores ahora en construcción y cuando aumenten las frecuencias de cercanías. Caso de seguir igual, habría ya que plantearse seriamente el meter aquí trenes de 2 pisos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimecres 06/12/2006 13:21

El problema esta en que son una mica lents de reflexes i que un tren no es disenya i es contrueix d'avui per demà, ni els calers per fer-ho surten del no re. Comprar nous trens comporta tota una planifiació que ja hauria d'estar feta. I com que no ho està, no hi haura trens de dos pisos ni a curt, ni mig termini...

Sempre hi ha la possiblitat de que ja hi estiguin pensant, però que sigui top secret i ho portim amb molta discressio... :boig



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 06/12/2006 13:51

neroon ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Si he ficat la foto de l'AVE de dos pisos, és per si (per casualitat) a algú se li ha acut en que també es podrien fer trens Catalunya Exprés de dos pisos (agafar unitat 450/451 i adaptar-les a les prestacions requerides, per exemple).
No saps la de vegades que he somiat amb això que has dit. La gran solució per el corredors de regionals mès saturats. No ens vindria malament seguir l'exemple de França, Alemanya, Holanda i alguns mès que em deixo pel camí.

Si de fet ja ho fan a Madrid amb el regionals a Àvila... (amb UT450's)

Salutacions.
Però que facin una reforma exaustiva dels trens (canviar els seients, per exemple). Que no es limitin a agafar els trens ja existents, i posar-los com a Catalunya Exprés.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimecres 06/12/2006 14:34

Mako448 ha escrit:Doncs algú deia per allà que a la R4 no calia alta trens de dos pisos perqué ja n'hi ha FGC,doncs,vagi a donar una volta,els trens de la R4 van massa plens,...
No té cap sentit aquesta afirmació. Els FGC Llobregat-Anoia i la R4 Sud no són dues línies que estiguin solapades l'una amb l'altra al llarg del seu recorregut, A l'inici, sí passen per les mateixes poblacions (Barcelona, L'Hospitalet i Cornellà), però no arriben ni tan sols a creuar-se en cap moment. Els potencials usuaris de FGC a BCN no ho són de la R4 (ni al revés). Qui vagi des de Cornellà a Plaça Catalunya, agafarà la Renfe a no ser que tingui excessivament a prop alguna de les dues estacions dels FGC a Cornellà. De Cornellà en amunt, els FGC L-A tenen tan poc a veure amb la R4, com amb la R3 o la R1. Serveixen ribes diferents del Llobregat (per cert, gairebé incomunicades entre elles), poblacions diferents. La Renfe passa per ciutats com Sant Joan Despí, Sant Feliu i Molins mentre que els FGC ho fan per Sant Boi, Sant Vicenç... Què té a veure la R4 amb les L8/R5 i R6? Res de res, La falta de capacitat de transport de viatgers a la R4 no es solucionarà mai amb cap actuació a FGC.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 06/12/2006 15:02

Albert ha escrit:
No té cap sentit aquesta afirmació. Els FGC Llobregat-Anoia i la R4 Sud no són dues línies que estiguin solapades l'una amb l'altra al llarg del seu recorregut, A l'inici, sí passen per les mateixes poblacions (Barcelona, L'Hospitalet i Cornellà), però no arriben ni tan sols a creuar-se en cap moment. Els potencials usuaris de FGC a BCN no ho són de la R4 (ni al revés). Qui vagi des de Cornellà a Plaça Catalunya, agafarà la Renfe a no ser que tingui excessivament a prop alguna de les dues estacions dels FGC a Cornellà. De Cornellà en amunt, els FGC L-A tenen tan poc a veure amb la R4, com amb la R3 o la R1. Serveixen ribes diferents del Llobregat (per cert, gairebé incomunicades entre elles), poblacions diferents. La Renfe passa per ciutats com Sant Joan Despí, Sant Feliu i Molins mentre que els FGC ho fan per Sant Boi, Sant Vicenç... Què té a veure la R4 amb les L8/R5 i R6? Res de res, La falta de capacitat de transport de viatgers a la R4 no es solucionarà mai amb cap actuació a FGC.
Ja et puc di lo que no, que la gent de Cornellà té un aillament de la Renfe. Aquí tothom agafa ela FGC, o la L5 per anar a Plaça Catalunya, t'ho dic perquè abans vivía a Barcelona, i per venir a Cornellà agafava FGC. Per sort, la R4 no es l'unic transport que tenim, que si no, l'ensardinament fos pitjor. La gent fuig de la Renfe a aquesta ciutat, a la R4 has de esperar 20 minuts perquè passi un tren, en aquest temps, ja estàs transbordant a la L3 a Diagonal...



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Divendres 20/04/2007 18:50

Watermark ha escrit:Penso que les unitats 450 i 451 haurien de dedicar-se exclusivament a realitzar serveis Civis i no Rodalies-a-seques. Crec que són idònies per a serveis de poques parades i gran velocitat. A més a més, crec que fan falta molts Civis a Rodalies Barcelona. Si els posessin a la R4 Nord crec que agafarien molts usuaris de FGC, sobretot de Terrassa. A la R1 també causarien furor.
Has escoltat alguna vegada a 3 metres d'ella una 450 a 140km/h?


Salutacions



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 03/06/2010 23:53

Aquí os adjunto una foto de una 450, realizando un trayecto Terrassa-Vilafranca. Yo hice el trayecto Barberà del Vallès-Cornellà en ella, y que gozada!
Tengo alguna foto más, pero al tenerlas que retocar (son escaneadas, y tengo que cortarlas para poder subirlas) no se ven muy bien.
Fitxers adjunts
buenísima.jpg
450 servicio Terrassa-Vilafranca
buenísima.jpg (49.84 KiB) Visualitzat 5557 cops


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”