Alvia BCN - París

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 19/11/2006 23:48

Un canvi d'ample comdemnat no, un disjuntor condemnat.

Comdemnar vol dir bloquejar... per avaria o per què et dóna la gana, un element, vàlvula, etc. Ara que si comdemnes moltes coses, al final acabes condemnant-te a tu mateix... :x xD



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/11/2006 0:46

L'oficina de duanes de la Tor de Querol també està condemnada.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/11/2006 21:12

Ei, una cosa... que quan deia això de posar un Alvia a París, qui diu BCN - París, també diu de fer-ne un per via convencional en servei de Catalunya Exprés BCN - Perpinyà. Un tren que sigui de caire regional, i que comuniqui una capital amb una altra sense que la frontera i el canvi d'ample de via suposi cap problema. A part... algú ja havia comentat en un altre fil, que en les connexions de mercaderies entre Alemanya i França, les locomotores tenien instalats els sistemes de seguretat dels dos països. Jo crec que si no es fa, serà perquè els dos governs estatals no ho voldran.

De totes maneres, això potser ja podria resultar més factible, no creieu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/11/2006 21:28

Per quan hi hagi ample internacional a Catalunya, seran molt útils màquines com les del meu avatar, la Taurus 3 (sèrie 1216 de la ÖBB, Ferrocarrils Federals Austríacs), que pot circular a pràcticament tots els sistemes de corrent d'Europa Central i Occidental, com a mínim a Àustria, Alemanya, Itàlia, França, Benelux, Eslovènia i Hongria. Això permetria circular entre nuclis importants i no anar a petar a llocs que només són terme per un impediment tècnic, ja sigui el canvi d'ample de via o de tensió.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/11/2006 8:24

Però per mentrestant, l'Alvia seria un bon tren per fer un hipotètic Catalunya Exprés BCN - Perpinyà, o BCN - Tolouse.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/11/2006 9:03

Jordi Freixas ha escrit:Però per mentrestant, l'Alvia seria un bon tren per fer un hipotètic Catalunya Exprés BCN - Perpinyà, o BCN - Tolouse.
Molt més interessant Tolosa que Perpinyà (aquesta última podria quedar coberta per una major freqüència cap a Montpeller), ja que es tracta d'una aglomeració de mig milió d'habitants. A més, així es revitalitzaria la línia de la Tor i, de retruc, les zones per on passa.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/11/2006 9:09

Guigui ha escrit:A més, així es revitalitzaria la línia de la Tor i, de retruc, les zones per on passa.
Tal com estan les infraestructures actualment, seria més ràpid BCN-Tolosa a través de Perpinyà que no pas a través de La Tor



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/11/2006 9:21

wefer ha escrit:Tal com estan les infraestructures actualment, seria més ràpid BCN-Tolosa a través de Perpinyà que no pas a través de La Tor
Totalment d'acord, però parteixo de la premissa que cal acondicionar la línia de la Tor, per dos motius de pes:

1. Descarregaria la sortida a França pel Pertús.
2. És la distància més curta de Barcelona cap a Tolosa, el centre i oest de França i París.

Aquest acondicionament consistiria en adaptar la línia a ample UIC, posar-hi doble via (evidentment, també en territori RFF) i permetre en tots els trams una velocitat màxima que, en cap cas, baixi dels 120 km/h, però que idealment sigui de 150/180 on el terreny ho permeti.

És a dir, seria una gran inversió, no una gran despesa. Però sembla que la visió estratègica i comercial de determinats interessos econòmics s'acaba poc més enllà de la pròpia nàpia.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/11/2006 21:35

No caldria apatar a línia a UIC. Per això mateix et deia d'utilitzar els trens Alvia amb aquesta finalitat, ja que disposen de Boogie Brava.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/11/2006 21:35

No caldria apatar a línia a UIC. Per això mateix et deia d'utilitzar els trens Alvia amb aquesta finalitat, ja que disposen de Boogie Brava.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/11/2006 21:40

També pensava en el trànsit de mercaderies, que fins i tot els transportistes i el seu potent lobby a la Comissió Europea ja diuen que serà inevitable que, a termini mitjà, es realitzi majoritàriament per ferrocarril.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/11/2006 21:44

S'hi pot col·locar eixos variables als vagons de mercaderies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/11/2006 21:50

I les màquines, què? Penseu que les Taurus 3 dels ferrocarrils austríacs ja poden recórrer tota l'Europa UIC gràcies a que estan adaptades a tots els sistemes de tensió. I no és estalviar poc temps no haver de fer el canvi a la frontera.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/11/2006 13:30

Per a les mercaderies, la única solució és ample UIC, almenys de La Tor fins a Vic. Ja sigui amb via només UIC o de tres carrils.

Per als passatgers, crec que quan s'acabi la renovació de via i catenària al tram alt de la línia (Ripoll-Puigcerdà), un talgo pendular remolcat per 252 fins a Puigcerdà i per una locomotora SNCF fins a Toulouse seria la solució més factible a curt termini. Per al material motor no només hi ha el problema del diferent ample de via sinó la diferent electrificació i senyalització. I no crec que hi hagi cap problema de manca d'espai per a instal·lar un intercanviador Talgo a Puigcerdà.

La locomotora SNCF podria ser la del Corail Lunea de La Tor a París, que està tot el dia sense fer res a la La Tor.

Per un recorregut tant ple de revolts tancats com és el del transpirinenc oriental, el material pendular està perfectament adaptat.

Salut !!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 22/11/2006 16:25

genissimon ha escrit:
Per als passatgers, crec que quan s'acabi la renovació de via i catenària al tram alt de la línia (Ripoll-Puigcerdà), un talgo pendular remolcat per 252 fins a Puigcerdà i per una locomotora SNCF fins a Toulouse seria la solució més factible a curt termini.
Sempre i quan la RFF / SNCF renovin i deixin en un estat decent el tram Foix-Puigcerdà.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 22/11/2006 18:54

Per motius de feina faig bastants viatges BCN-Zaragoza i BCN-Montpellier, tant en tren com en cotxe. Per anar a Zaragoza actualment el tren és competitiu en el cas d'anar via Valls, però no ho és absolut per anar a Montpellier: 4 hores i mitja per fer 300 km. i amb uns horaris gens adaptats a les necessitats del viatges de feina.

Desprès del meu primer viatge en Alvia (al.lucinat pel minut emprat en el canvi d'ample) jo també vaig pensar en aquest tren per substituir el Catalan Talgo immediatament. Però realment hi ha massa elements en contra (tensió d'alimentación, senyalització, homologació a França...) així que em sembla que en tocarà esperar uns anys fins que s'inaguri el nou túnel.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/11/2006 19:48

Doncs s'adapta el que s'hagi d'adaptar en el tren i llestos.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 22/11/2006 20:07

Jordi Freixas ha escrit:Doncs s'adapta el que s'hagi d'adaptar en el tren i llestos.
Si fos tan fàcil ja ho haurien fet, no? En aquests casos, si el tren no es dissenya específicament per a això, després és quasi-bé impossible d'adaptar-los. Ni el pots adaptar a 1.5kV ni posar-li la senyalització tan fàcilment, i apart, s'haurien de canviar algunes coses com la il·luminació frontal per a que la SNCF el pogués homologar...massa dificil, massa costós, tant en temps com en calers...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/11/2006 20:27

Home... amb virgueries com les que es fan avui en dia amb segons quins trens (440, Camells, etc) no veig perquè no es pot fer. A més... si tot i així, resultés tècnicament impossible, podrien fer un Alvia especial, com segons sembla, és el que en un principi serà el futur Civia Alpino dels quals no se l'ha vist ni en dibuix.

Penseu també, que ja fa estona que ho estic plantejant com un tren que aniria per via convencional.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 22/11/2006 21:52

Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”