TMB: 5000s vs 9000s

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quin tren consideres més agradable pel viatger?

5000 de CAF
8
25%
9000 d'Alstom
11
34%
Caldrà esperar un temps perquè me'n faci una opinió ferma
13
41%
 
Vots totals: 32
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Es Alstom, nena

Entrada Autor: wefer » Dissabte 25/11/2006 23:57

JaMiRo! ha escrit:Ho sento però tècnicament els 9000s són superiors als 5000s. Es poden discutir detalls estètics com els que comenteu però no hi ha color quant a temes enginyerils. Es Alstom, nena.
Sí, sí... deuen ser molt superiors, però no van :D
Avui he pujat altre vegada en un 9000, i reconec que la meva imatge d'aquest tren poc a poc va canviant a mesura que l'utilitzo. Al principi, em va donar la sensació de que no era gaire bon tren. Ara, en canvi, penso directament que és un tren pèssim xD

Esperava un tren a la L2, Pg. de Gràcia, per anar a Sagrada Família. Quan faltava un minut i escaig perquè arribés el tren, al tunel ja se sentia un escàndol com si arribés el setè de caballeria al complet. He somrigut i he pensat: avui toca 9000.
Arriba el tren. Certament, es deu haver estat treballant en el soroll de la frenada d'aquests trastos. Abans feien molt soroll... i ara encara en fan més!! Fins i tot he sentit comentaris entre la gent dient "Madre mia, como frena esto...".
Pujo al tren. Fantàstic, tota la part central del cotxe a les fosques. És una cosa que no recordo haver vist en els 5000s mai... ni en els 4000, ni en els 3000, ni en els 2100, ni en els 2000... Déu n'hi do.
Arrenca el tren, i veig que continua fent la sotragada que feia els primers dies, al més pur estil 300 en els seus últims dies. Ara és més suau, però la fa doble. en fi, que més valdria que l'haguessin deixat com abans. Dóna la sensació que els tècnics no puguin solucionar-ho, i hagin optat per fer l'arrencada més lenta, per maquillar-ho. Arrenca el tren, i el so és realment alt. Ni se sent l'anunci de parada :?
Tot plegat contrasta amb la suavitat dels 5000 i el seu silenci interior.
Cal dir que pel que he comprovat, l'excessiva rumorositat dels 9000 prové d'un doble problema: d'una banda, els seus motors són extremadament sorollosos, però per l'altra, la insonorització de l'exterior també és molt deficient, ja que per exemple se senten perfectament els passos pels pous de ventilació, cosa impensable en un 5000. Les portes, per cert, també es movien al passar pel costat pous.
Les pantalles tanpoc no funcionaven...
Total, que tot plegat m'ha recordat el títol d'una pel·lícula: "Este metro es una ruina" :riure
A l'arribar a SF, on he baixat, s'ha creuat amb un 5000. Quina suavitat, quina elegància, quin silenci... uf, quina diferència.

P.D: senyors de CAF, encara no he rebut la panera de Nadal.
P.D.2: Jamiro!, prometo canviar d'idea si em contracten a Alstom. :P



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 26/11/2006 11:35

Una cosa: he llegit (a Skyscrapercity per ser concrets) que els 9000 tenen components d'Asnaldo Breda. Què hi ha de cert en tot això? Seria l'explicació als defectes dels 9000?



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 12:42

UT596001 ha escrit:Una cosa: he llegit (a Skyscrapercity per ser concrets) que els 9000 tenen components d'Asnaldo Breda. Què hi ha de cert en tot això? Seria l'explicació als defectes dels 9000?
D'interiorisme, bàsicament. Poca cosa de detalls tècnics. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 12:42

wefer ha escrit:Sí, sí... deuen ser molt superiors, però no van :D
Avui he pujat altre vegada en un 9000, i reconec que la meva imatge d'aquest tren poc a poc va canviant a mesura que l'utilitzo. Al principi, em va donar la sensació de que no era gaire bon tren. Ara, en canvi, penso directament que és un tren pèssim xD

Esperava un tren a la L2, Pg. de Gràcia, per anar a Sagrada Família. Quan faltava un minut i escaig perquè arribés el tren, al tunel ja se sentia un escàndol com si arribés el setè de caballeria al complet. He somrigut i he pensat: avui toca 9000.
Arriba el tren. Certament, es deu haver estat treballant en el soroll de la frenada d'aquests trastos. Abans feien molt soroll... i ara encara en fan més!! Fins i tot he sentit comentaris entre la gent dient "Madre mia, como frena esto...".
Pujo al tren. Fantàstic, tota la part central del cotxe a les fosques. És una cosa que no recordo haver vist en els 5000s mai... ni en els 4000, ni en els 3000, ni en els 2100, ni en els 2000... Déu n'hi do.
Arrenca el tren, i veig que continua fent la sotragada que feia els primers dies, al més pur estil 300 en els seus últims dies. Ara és més suau, però la fa doble. en fi, que més valdria que l'haguessin deixat com abans. Dóna la sensació que els tècnics no puguin solucionar-ho, i hagin optat per fer l'arrencada més lenta, per maquillar-ho. Arrenca el tren, i el so és realment alt. Ni se sent l'anunci de parada :?
Tot plegat contrasta amb la suavitat dels 5000 i el seu silenci interior.
Cal dir que pel que he comprovat, l'excessiva rumorositat dels 9000 prové d'un doble problema: d'una banda, els seus motors són extremadament sorollosos, però per l'altra, la insonorització de l'exterior també és molt deficient, ja que per exemple se senten perfectament els passos pels pous de ventilació, cosa impensable en un 5000. Les portes, per cert, també es movien al passar pel costat pous.
Les pantalles tanpoc no funcionaven...
Total, que tot plegat m'ha recordat el títol d'una pel·lícula: "Este metro es una ruina" :riure
A l'arribar a SF, on he baixat, s'ha creuat amb un 5000. Quina suavitat, quina elegància, quin silenci... uf, quina diferència.

P.D: senyors de CAF, encara no he rebut la panera de Nadal.
P.D.2: Jamiro!, prometo canviar d'idea si em contracten a Alstom. :P
:llengua :emprenyat

Com es nota que no t'ha agafat cap incidència de la L5 causada per 5000s...

:D :D :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 26/11/2006 14:54

JaMiRo! ha escrit: :llengua :emprenyat
Com es nota que no t'ha agafat cap incidència de la L5 causada per 5000s...
:D :D :D
No, però qualsevol dia d'aquests a veure si peta algun 9000 a la L2 i ho puc explicar en directe :D
Per cert, que no els tinc cap mania especial als 9000, eh? Només una pregunta... els 9000 són fàcilment combustibles? :riure
(M'encanten aquestes discussions absurdes. 5000 vs 9000, Talgo vs CAF, Siemens vs Talgo, etc.)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 26/11/2006 22:34

Ves per on, aquesta tarda m'han tocat (sense buscar-ho) els dos models en viatges separats per només dues hores: el d'anada en el 9005-9008 (el meu debut en aquest tren) i el de tornada en el 5137-5140.

Val a dir que els vostres comentaris sobre el soroll dels 9000 m'han influit molt, perquè mentre esperava el d'anada precisament no estava pensant massa en trens (avui he tingut excursió "a pata" i estava prou cansat), però com que a mesura que s'acostava el tren he començat a sentir un soroll diferent als 2100 però més fort que el dels 5000, he pensat "Aviam si ara vindrà el 9000"... et voilà.

Insisteixo, com que estava prou cansat, no he estat per romanços, com ara provar si les "culeres" són més o menys còmodes que les dels 5000. He anat a seure directament als seients, ja que hi havia prou espai lliure.

Llavors, comparant ràpidament entre el viatge d'anada i el de tornada:

- Seients igual de còmodes.

- Barres entre parelles de seients més "còmodes" les dels 9000, ja que la "forma rara" en els 5000 fa una mica incòmode recolçar-s'hi; en canvi, les laterals (als extrems del seient) a mi em resulta més còmoda la del 5000, plana, ampla i a l'alçada idònia pel meu braç :D que la més estreta i corbada dels 9000.

- El mapa de la xarxa millor als 5000, perquè, clar, la distribució dels 9000 (en bona part condicionada per la posició relativa de les portes orientades a les mampares de la L9/10, clar) deixa uns espais molt més petits entre les portes i les finestres. Suposo que qüestió de buscar solucions.

- Les pantalles a priori, val, potser més "cutres" (forma que les envolta) als 9000 que als 5000, però en canvi aquesta mena de formes passen més fàcil de moda. No sé si m'enteneu. Ja veurem d'aquí 5, 10, 15 anys quan el plàstic comenci a envellir. Potser llavors millor la forma més senzilla dels 9000. Però vaja, tot això són frivolitats mentre no funcionin, o funcionin igual de pobrement configurades que als 5000.

- Aspecte general: a mi personalment m'agrada que hi hagi dos tipus de trens diferents, li dóna "varietat" a la xarxa; però d'alguna manera, de moment, "m'identifico" més amb els 5000, suposo que perquè s'hi troben més analogies amb les sèries que porto 20 anys agafant... La part sentimental, com si diguéssim. Però trobo reeixits, a la seva manera, tots dos models.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 23:21

wefer ha escrit:Per cert, que no els tinc cap mania especial als 9000, eh? Només una pregunta... els 9000 són fàcilment combustibles?
Jo en tinc una altra: els administradors de fòrums sobre transports catalans són combustibles? :twisted: :D ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dilluns 27/11/2006 1:39

Ni 5000 ni 9000. Yo em quedo amb aixó(nets i en bon estat):

Imatge

Res de caixes blanques superhypermegafashions(5000), res de caixes sorolloses(9000), res de avisos alarmants de portes, res de portes que obertes a l'andana les pots tancar amb la ma(9000).

Odio els 5000 i els 9000, com els 3000 no hi ha res. I sino, les UTAs, els 111/211, i les 447.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 27/11/2006 20:18

Posats a triar, prefereixo els que hi havien abans de la sèrie 3000, la gran sèrie 300. Allò sí que eren trens, i no aquestes coses de plàstic que tú dius! :D ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dilluns 27/11/2006 20:43

Serie600 ha escrit:Javi82, has anat a Estocolm?...... ( :'( llagrimeta de nostalgia).

Digue'm que has pujat al metro i t'ha agradat.... si us plau!..... (que si no em causaras una "depre")

Sal.lutacions:

Serie600

PD1: De bitxos com els que portas d'avatar en tinc un a casa :D
PD2: Has entrat en un Teknik Magassinet o en un Class Olhson?.... (off topic)


Sí q vaig pujar al metro, tenia una tarjeta per 3 dies pq estava a St Eriksplan i havia d'agafar-lo per anar al centre, a més alguna passejadeta extra més en vaig fer. I a veure... estèticament cal dir q les estacions de les línies verda i vermella no són gaire maques, són així d'un estil sesentero q no les afavoreix gens, això sí, les de la línia blava són una preciossitat... Els trens excel·lents, suposo q al ser 'temporada baixa' en ple estiu només tindrien circulant els C2000.

Em vaig quedar amb ganes de pujar al teu avatar, però és q vaig fer la caminata sencera fins a Djurgården pq mira q era maco anar per aquell passeig i després endinsar-se al parc un cop hi arribes... Calla, calla q encara tb em posaré nostàlgic jo tb :'(

A veure si faig un petit reportatge amb les fotos Copenhague+Estocolm, q de 'treneres' hi vaig fer unes quantes.



PD: Jo en tinc un dels q surt, la foto se la vaig fer quan estava a la botiga abans de separar-se per sempre del seu germà bessò :)

PD2: Doncs no en vaig entrar en això, q són? El màxim va ser entrar a un NK, i només a mirar pq els preus d'allà rasquen :D

PD3: Els suecs són uns caxondos... als cambrers de l'hotel els vam dir q ens diguessin alguna frase en suec tipus 'hola, com estàs?' per entrar-li amb bon peu a les sueques, però el q ens van ensenyar va ser 'ensenya'm els pits'. I no vegis la cara q posaven les ties, fins q al final vam descobrir el q significava el q ens havien dit els cabrons dels cambrers. xD



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dilluns 27/11/2006 22:23

JaMiRo! ha escrit:Posats a triar, prefereixo els que hi havien abans de la sèrie 3000, la gran sèrie 300. Allò sí que eren trens, i no aquestes coses de plàstic que tú dius! :D ;)
Coses de plastic no, les caixes son de metall(exepte el frontal de les 447). I crec que tu aixo precisament o hauries de saber...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 27/11/2006 22:28

Mr. Baricentro ha escrit:Coses de plastic no, les caixes son de metall(exepte el frontal de les 447). I crec que tu aixo precisament o hauries de saber...
El comentari era en broma home. Evidentment sé de quin material es fa cada part d'un tren. ;)

Però no em negaràs que d'un 300 a un 3000 hi ha molt plàstic de diferència... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 28/11/2006 0:42

JaMiRo! ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:Coses de plastic no, les caixes son de metall(exepte el frontal de les 447). I crec que tu aixo precisament o hauries de saber...
El comentari era en broma home. Evidentment sé de quin material es fa cada part d'un tren. ;)

Però no em negaràs que d'un 300 a un 3000 hi ha molt plàstic de diferència... :D
Ei... que jo un cop vaig veure la caixa d'una 213 desde abaix, i em semblava que era "cartón-piedra" (no sé com es diu en català) o era una segona capa? Jo de materials dels trens, en sé ben poc...



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimarts 28/11/2006 15:07

JaMiRo! ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:Coses de plastic no, les caixes son de metall(exepte el frontal de les 447). I crec que tu aixo precisament o hauries de saber...
El comentari era en broma home. Evidentment sé de quin material es fa cada part d'un tren. ;)

Però no em negaràs que d'un 300 a un 3000 hi ha molt plàstic de diferència... :D
Jeje, ya m'ho imaginaba :P Sips, la veritat esque d'un 300 a un 3000 hi ha molta diferencia(en lo que es refereix al plástic, el poc que deu haver deu ser el de les pegatines de nen puncky no? :) )
Ferrovi ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:Coses de plastic no, les caixes son de metall(exepte el frontal de les 447). I crec que tu aixo precisament o hauries de saber...
El comentari era en broma home. Evidentment sé de quin material es fa cada part d'un tren. ;)

Però no em negaràs que d'un 300 a un 3000 hi ha molt plàstic de diferència... :D
Ei... que jo un cop vaig veure la caixa d'una 213 desde abaix, i em semblava que era "cartón-piedra" (no sé com es diu en català) o era una segona capa? Jo de materials dels trens, en sé ben poc...
M'imagino que será el poliester o algun tipus de material plástic o fibra de vidre. Si mires un "spoyler" o "guardabarros tunning" per darrere(la cara que no es veu, vurás que tot són petits filets. M'imagino se será algo semblant al que comentes.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 28/11/2006 23:45

Ferrovi ha escrit:Ei... que jo un cop vaig veure la caixa d'una 213 desde abaix, i em semblava que era "cartón-piedra" (no sé com es diu en català) o era una segona capa? Jo de materials dels trens, en sé ben poc...
Això suposo (pel que comentes) que és una pintura polimèrica de protecció dels baixos, quelcom semblant al que porten molts vehicles automòbils. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 28/11/2006 23:49

JaMiRo! ha escrit: Això suposo (pel que comentes) que és una pintura polimèrica de protecció dels baixos, quelcom semblant al que porten molts vehicles automòbils. ;)
No sé, de pintura no en tenía res. Concretament, semblava que la caixa estigès feta completament d'aquest material, que sembla DM. ho dic perque els costats sense pintar, eren del mateix material. El DM es una fusta poc resistent, però el que més s'asembla i es més resistent es el "cartón-piedra". Això, ho vaig veure en els del 99, quan els transportaven a Santa perpetua. Jo era a un creuament aprop de la fabrica, i em vaig quedar bocabadat, i intentava fixarme en el material, que era a quasi un metre.

Igualment, Gràcies



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 28/11/2006 23:57

El teu dubte quedarà solucionat properament. Aviat comencem les 213 a Santa Perpètua, no tinc més que fotre'm a sota i ja està! 8) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 30/11/2006 12:20

He parlat amb un dels meus contactes a la L2 i es veu que encara que els 5000 han sortit fets un nyap, els 9000 no es queden enrera. Pel que m'ha dit, ja hi han queixes per part dels motoristes pel nivell de soroll que han d'aguantar durant el servei, i també per les brusques frenades que fa el tren (també hi han hagut reclamacions per aquest motiu). A més degut a la quantitat d'electrònica que equipen tant els 5000 com els 9000, una manera de sol.lucionar incidències es fent-lis un "reset" es a dir, desconectant-los completament i tornar-los a connectar. Aixó es fa amb els 5000 però no està permés fer-ho als 9000 degut a que tarden una eternitat en connectar-se, la qual cosa fa que no sigui operativa aquesta acció ja que seria necessari parar la línia amb el conseqüent perjudici pel passatger, per aquest motiu s'opta per canviar el tren.
Es una infirmació de segona mà, però bastant fiable.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 30/11/2006 22:27

Hola:
El LLOP ha escrit:A més degut a la quantitat d'electrònica que equipen tant els 5000 com els 9000, una manera de sol.lucionar incidències es fent-lis un "reset" es a dir, desconectant-los completament i tornar-los a connectar.
"Be Windows, my friend"...... xD

El Llop, aixo que dius, ja m'ho va dir el meu ex-vei motorista retirat, aixi que per la meva banda, corroboro aquesta informacio.

En fi. Que els 1000 no eran tan dolents, no?. Al cap i a la fi han funcionat durant mes de 30 anys gairebe sense dir ni "mu" apenes.

Sal.lutacions:

Serie600



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 30/11/2006 23:06

Trobo que s'haurien d'evitar els sistemes operatius en els trens nous. Fixeu-vos que tant els 3000 i derivats porten el "SAC" i que no dóna cap tipus de problema, doncs es un sistema per informar i no intervenir a les funcions principals del tren.

Salut,



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”