TMB: 5000s vs 9000s

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Quin tren consideres més agradable pel viatger?

5000 de CAF
8
25%
9000 d'Alstom
11
34%
Caldrà esperar un temps perquè me'n faci una opinió ferma
13
41%
 
Vots totals: 32
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

TMB: 5000s vs 9000s

Entrada Autor: wefer » Dissabte 18/11/2006 22:14

Bé, anem a començar la guerra :D
Què preferiu, els 5000s de CAF o els 9000 d'Alstom?

La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.
El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
A dins d'un 5000 es pot mantenir una conversa en veu baixa sense cap problema, tot i circular per la L2. El nivell sonor intern és molt més baix que a les anteriors sèries 2000 i 2100.
En canvi, als 9000, el soroll és eixordidor. Fan molt més soroll, externament, que un "antic" 2000 i 2100... només un 1000/1100 fa més soroll que un 9000. Això, que per un friki ferroviari pot ser fins i tot un plus, per l'usuari habitual no deixa de ser més que una molèstia. Pel que fa al soroll interior, és del mateix nivell que els 2100, i a anys llum dels silenciosos 5000. Certament, en la qüestió decontaminació acústica (molt important a la L2) el 9000 és un tren anacrònic.

Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
En canvi, els 9000 que he agafat em recorden més a un tren dels anys 70 que a un d'actual. Sobretot el moment de l'arrencada, on el tren acostuma a donar un cop com si fos un tren de vapor amb cotxes de fusta :D I les frenades... massa brusques i poc progressives al final. Per no parlar, lligant amb el tema anterior, de l'escàndol que fan al final de la frenada els 9000. Déu n'hi do!!!! Em recorden a un TGV frenant... per què serà? ;) Tornem a trobar-nos que el 9000 fa aigües.

En la resta d'apartats, però, no hi veig diferències significatives. Els interiors són molt semblants, i només petits detalls inclinen la balança a favor d'un o d'altre, però sense ser massa significatives.

Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.

En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!! :D

P.D: si els senyors de CAF són tant amables d'enviar-me un pernil per Nadal, si us plau, que contactin amb mi a través d'Email xD



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 18/11/2006 22:17

El primer cop que vaig pujar a un 9000, no em va fer gaire bona impresió.
Fa un soroll espantos al frenar. En fi, que prefereixo el 5000



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/11/2006 22:25

Jo he pujat a un 5000 dos cops (o només un?), i no he pujat mai a un 9000, o sigui que encara no en tinc una opinió veritablement formada... :?

De tota manera, hi ha una cosa que trobo important, en wefer té raó quan diu que els 5000 no fan soroll per dins. :roll:
Ara que trobo que els pals per agafar-se (com coi es diuen?, ara no em ve al cap...) situats just al mig de les plataformes d´accés són especialment incòmodes. :|
I l´aspecte més dolent dels 5000 és el graó que hi ha entre porta i andana, impossible per a discapacitats! :(

Sobre els 9000...encara no ho sé, no n´he agafat mai.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 18/11/2006 22:46

Jo m'esperaré una mica per respondre.

El cas és que els 5000 ja els he agafat innumerables de cops (sovint a la L2, més de la meitat últimament en la L5, i fins i tot un parell de cops el de la L3), en tot tipus de condicions (des d'anar pràcticament sol al vagó, fins a l' "ambient" habitual d'hora punta en la L5); mentre que als 9000 (concretament al 9001-9004) només he pujat un parell de cops (i un d'ells anava tan ple i jo tan cansat que no vaig estar per gaires detalls de comfort...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 18/11/2006 23:14

La veritat es que he agafat molts mes cops el 9000 que no pas el 5000 (aquest crec que només 3 o 4 cops comptats i ja fa molt de temps), així que no podria opinar gaire.

Tal i com comenta en Wefer, el soroll del 9000 pot ser un plus, i en el meu cas ho és. La veritat és que m'agrada el soroll que fa, sobretot al frenar. Tot i així, que recordi tampoc és que es sentís molt soroll mentre viatges, potser no m'he adonat, ja que quan agafo el 9000 m'enganxo al vidre de darrere la cabina i d'allí no em moc fins que arriba l'hora de baixar...

El que si que pot molestar a l'usuari és que la frenada i l'arrencada que les fa molt sobtades, cos aque si no recordo malament en el 5000 no passa.

Pel que fa al tema seients i distribució no puc opinar, ja que com he comentat abans sempre vaig enganxat lo més a prop a la cabina.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 19/11/2006 0:01

Algú sap si els 9000 tenen aquestes acceleracions i frenaes brusques per algún motiu relacionat amb que no van ser disenyades per la L2?

Jo he votat que necessito més temps encara que començo a acceptar molt bé les 5000. Les trovo confortables, silencioses i bé, es pot dir que no trovo masses errades. Tampoc en soc un expert :|

Les 9000 les trovo como "més tren", malgrat foten un escandol considerable encara que a mi m'agrada :D A més fa uns sorollets estil L8-L10 de Madrid que m'agrada tambè.

En resum, no se quina sèrie m'agrada més però les 5000 cumpleixen molt bé mentre que les 9000 tinc els meus dubtes de si fotaran aquest escandol a la L9.

Algú sap pq la 9000 no porta els fars tipus Xenon de la 5000?

Vox



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 19/11/2006 0:26

No m'agrada gens el balanceig que fa el cotxe 9004 quan el tren frena bruscament.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 19/11/2006 14:56

Hola!

Voleu la meva opinió?

9000

:D

A veure, afegiré alguns comentaris al respetable :D :D :D :
wefer ha escrit:La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.


Mmmmm, els seients són més o menys igual de còmodes i amples. Però els recolzaculs són més còmodes als 9000s que no pas als 5000s. A més hi ha més barres que permeten agafar-se. No cola, wefer. :D
wefer ha escrit:El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
Bé, no us enganyaré pas. És cert. Però tingueu en compte que els trens, malgrat estar en servei comercial, són en període de proves i encara s'han de pulir aspectes com l'ATP-ATO, principal causant d'aquestes frenades tan bèsties. :D
wefer ha escrit:Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
ATP-ATO! ;)
wefer ha escrit:Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.
En el mateix període de temps en què circul·len els 9000s, els 5000s ja van començar a fer patir incidències greus a la L5. És el que passa quan fas un tren un 30% més barat (que no un 30% més car, ull wefer). Qui us penseu que causa tantes incidències a la L5? La sèrie 1000? No fotem... :)
wefer ha escrit:En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!!
Uiii, jo poca cosa puc fer...Encara em queda molt camí per recòrrer. Però si per mi fora estaria construïnt rèpliques de la sèrie 1000... :D
Pere ha escrit:El primer cop que vaig pujar a un 9000, no em va fer gaire bona impresió.
Fa un soroll espantos al frenar. En fi, que prefereixo el 5000
:llengua
Vox ha escrit:Algú sap si els 9000 tenen aquestes acceleracions i frenaes brusques per algún motiu relacionat amb que no van ser disenyades per la L2?
En certa manera tingues en compte que de moment tenen un programa ATP-ATO semblant al de la sèrie 2100 i 5000. Els tècnics que tenim per allà estan treballant en aquest aspecte. ;)
Vox ha escrit:Algú sap pq la 9000 no porta els fars tipus Xenon de la 5000?
Sí que en porta, però no són fars Xenon, són òptiques amb tecnologia LED (Diodes Electro Luminiscents). De fet, la 5000 en porta a totes les òptiques, mentre que la 9000 en porta una d'hal·lògena i una altra de LED. :oops:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 19/11/2006 15:26

Gràcies per la info!!

Alstomista :D

Vox



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 19/11/2006 20:39

Jo m'esperaria una mica per poder agafar mes 9000 i tenir alguna opinió perque no en tinc ja que em vaig pujar i anava molt ple (llavors de moment no tinc una bona imatge :D)
MISSATGE 100!!


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dilluns 20/11/2006 0:13

La verdad sea dicha pero hay una aspecto curioso. Yo subí en el 9000 en la primera semana de estreno y me fije en el detalle de la frenada (como un derrape). Y ayer subí de nuevo y en las cuatro estaciones en que paro no lo hizo me quede sorprendido.
Que ya han arreglado el motivo por el cual hacía ese ruido?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/11/2006 0:55

JaMiRo! ha escrit:un 30% més barat (que no un 30% més car, ull wefer)
Bona observació.

Proposició

Siguin A i B dos productes tals que A té un cost 100 i B un cost 125. Aleshores les dues afirmacions següents són certes:

1. B és un 25% més car que A.
2. A és un 20% més barat que B.

Demostració

1. El sobrecost del producte B (25) representa un 25% del cost total del producte A, que té un cost 100.

2. El cost del producte A representa quatre cinquenes parts del cost del producte B, per la qual cosa resulta una cinquena part més barat (el complementari de la unitat representant la proporció total).



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dilluns 20/11/2006 2:17

entfe001 ha escrit: Bona observació.

Proposició

Siguin A i B dos productes tals que A té un cost 100 i B un cost 125. Aleshores les dues afirmacions següents són certes:

1. B és un 25% més car que A.
2. A és un 20% més barat que B.

Demostració

1. El sobrecost del producte B (25) representa un 25% del cost total del producte A, que té un cost 100.

2. El cost del producte A representa quatre cinquenes parts del cost del producte B, per la qual cosa resulta una cinquena part més barat (el complementari de la unitat representant la proporció total).
Cuanta imaginación, madre mia.
La cuestión es cual es simplemente el tren con mas pinta de metro, y sin lugar a dudas es el 9000



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/11/2006 8:31

Bueno, per comoditat, pose'm la del metro de Londres, amb els seients tapissats, mmm! Encara que aquí, seria inconcebible posar-ne, ja que acabarien tots esgarrinxats i arrencats... :'(



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 20/11/2006 9:49

jo encara no he pujat al 9000 així que no opino :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/11/2006 10:05

Ja posats, hi ha alguna eminència que pugui comparar com es viatjava amb 100 i amb els 5000 i 9000?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 20/11/2006 18:28

A mi tal com estan ara m'agraden els 2 igual. Ara be, el 9000 guanyara per golejada quan vagi per la L9 sense la cabina i em puigui colocar davant per veure-ho tot amb la millor prespectiva.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dilluns 20/11/2006 20:54

Poca cosa veuràs... el mateix llum de la caixa de pasatge et fara reflex al vidre i si no ti amorres tampanta la cara pels costats amb les mans, no veuràs res.

Jo no opino, ni dels MERDA5000 ni dels MERDA9000.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 20/11/2006 21:57

Serie-1000-metro ha escrit:Jo no opino, ni dels MERDA5000 ni dels MERDA9000.
Radical! ;) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dilluns 20/11/2006 22:38

Sí, 100% radical!

La prova es, desde que hi han els 5000ls, en hora punta la L5 esta almenys un cop cada setmana aturada per averia.... Perque serà?

Com es que hi han dies, i sobretot cap a finals de setmana que circulen casi tots els 1000ls per la Linia 5??????????

Resposta: Perque els 5000ls han anat petan durant la setmana i estan a tallers. Material nou=poca fiabilitat.

I això no u dic jo, informació treta per informadors meus.

Salut i peles!!!



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”