Sabeu quin és aquest tren?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Sabeu quin és aquest tren?

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 23/12/2006 11:37

No us recorda a res, aquest tren?


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 23/12/2006 11:52

És una 440RR, per a Biotrén de Xile. Les dues que es van enviar (crec) són, justament, dues ex-Puigcerdà, la 133M i 134M, amb remolcs de la 001 i la 108.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 23/12/2006 11:53

Crec que són 440 reformades de RENFE que van comprar aquesta companyia.

(Edició: se m'ha avançat l'aaron per pocs segons! :aaa )



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 23/12/2006 21:02

Jo, el que no entenc és com després de veure això, CAF va fer aquella caqueta amb les 440, i les va donar per bones... senzillament increïble.

PD: Si no hagués entrat mai al portal aquell pro-440 forever, mai de la vida hagués gosat dir que aquests trens provenen d'una reforma de la 440. Mai de la vida...



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 23/12/2006 22:03

Efectivament, és una 440 reformada en servei al "Biotren", a Concepción, Xile. He trobat la foto a la viquièdia i al veure que posava que era una 440 portada des d'Espanya m'ha fet gràcia.

Últimament es veuen bastants 440 a la R2, per exemple aquesta tarda he agafat una d'aquestes unitats, que feia un servei SVC - SAC, a Sitges a les 17.26 per anar a Barcelona.

Trobo que són uns trens que tot i ser vells es conserven bastant bé, sobretot els que estan reformats, i no donen la sensació de ser tan vells. Aproximadament quants anys tenen, 30?

Pot ser que aquests trens siguin els més nombrosos a Espanya? Vull dir, com hi ha tant per Rodalies com per Regionals, jo crec que ben bé estan presents per totes les línies ferroviaries de l'Estat que estan electrificades, i així doncs, a ull es podria dir que són els trens dels quals hi ha més quantitat, no?

Per cert, algú em podria dónar l'adreça d'aquesta web a favor de les 440, siusplau?

Gràcies


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Diumenge 24/12/2006 0:10

Esta es la web:

http://www.ut440.com/ut440/index.php

Saludos y Feliz Navidad a todos



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 06/01/2007 13:41

Per cert, quin és l'ample de via al Biotrén, 1668 mm o 1435 mm?
Si és 1435 mm, s'ha canviat d'ample a les 440?
Gràcies


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 06/01/2007 15:08

Diria que ni és 1668 ni 1435, sinó 1676mm., l'antiga mesura de Renfe, que se segueix utilitzant a centre i sud-amèrica (i a la L1 de FMB xD)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 06/01/2007 15:16

aarongilp ha escrit:(i a la L1 de FMB xD)
Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 06/01/2007 15:23

Jordi Freixas ha escrit:Impossible. La línia 1 connecta amb la RENFE a la sortida de Pl Catalunya, i les línies de RENFE d'ample ibèric estan totes interconnectades.
Si no m'erro, els 8 mm de diferència encara entren en el marge de tolerància perquè el material pugui circular en ambdós amples.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 06/01/2007 18:32

Efectivament. Un tren de 1668 pot circular per 1676 sense massa problemes, i un de 1676 pot circular sobre 1668 però serà major el desgast.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 06/01/2007 21:12

I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 06/01/2007 22:26

Jordi Freixas ha escrit:I en això no es podria trobar una amplada intermitja? (estic parlant dels eixos només)
No és necessari, ja que el pas de material d'una xarxa a l'altra és quasi bé nul (fa uns anys se sap que va entrar un 311 a la L1, i al 98, pel 150è aniversari, un 100 de la L1 va arribar a l'Estació de França).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 07/01/2007 4:43

Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 07/01/2007 11:00

Jordi Freixas ha escrit:Ja, però és que ho deia perquè tal i com estan moltes de les infraestructures de RENFE/ADIF, no crec que en tot l'estat només hi quedi la línia 1 del Metro de Barcelona amb l'ample antic.

El tram Ripoll - La Tor de la línia de Puigcerdà, per exemple. O la línia de Canfranc. O el Soria - Torralba. I com tantes altres... tinguent en conmpte que fins ara que per fi sembla que ha sorgit la idea de fer-hi reformes, aquestes, amb les seves vies fetes pols, de l'any de la pera, estan realment a 1668 mm?
Si vols que et digui la veritat, ni idea. Per una banda, pensant lògicament i d'acord a la manera d'actuar de Renfe (l'antiga), no seria descabellat pensar en que no tota la xarxa està ja a 1668mm, el que passa és que ADIF, a la seva declaració anual de la xarxa, no esmenta en cap moment (em sembla recordar) la possibilitat de trams a 1676mm. Així que no sé.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 07/01/2007 18:21

En aquest cas, no cal mirar més que el sentit comú:

Quan fa que va sorgir aquest canvi d'ample?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 07/01/2007 18:32

Més de 35 anys, com a mínim.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 07/01/2007 19:03

I quan fa que no es renoven les vies a la línia de Canfranc, o en el tram Ribes - La Tor de Querol? (si és que realment s'han renovat algun cop des dels temps de la transició cap aquí)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 07/01/2007 19:31

Ni idea, però diria que estem pels mateixos temps. Ja t'he dit en un altre missatge que el la lògica em diu una cosa però els documents me'n diuen una altra.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”