Dubte sobre els TALGO...

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jordi Freixas

Dubte sobre els TALGO...

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/01/2007 13:33

Els trens TALGO, exactament... de qui són propietat?

Ho dic perquè de sempre havia cregut que eren trens llogats per RENFE (o qui siugi), però... també estava pensant que els TALGO III potser ja no són un material en condicions per llogar.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/01/2007 13:39

Pel que jo sé, els trens talgo en servei a la Renfe són propietat de la Renfe, excepte els Elipsos (Bcn a París, Milà i Zurich i Madrid a París) que són al 50% de Renfe i de la SNCF.

De tota manera, el material talgo sempre ha estat mantingut per l'empresa que el va construir: Patentes Talgo, SA.

Salut !!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 05/01/2007 13:39

Tots els Talgo (a excepció d'especimens extranys estil Talgo XXI) són propietat de Renfe, el manteniment dels quals és a càrrec de Talgo. Després hi ha algunes branques que són propietat al 50% de Renfe i 50% de SNCF (TrenHotel Elipsos), d'altres que són d'ADIF (els Talgo XXI i el Talgo 350 prototipus), i algun altre que és de Talgo per a proves (Talgo IV prototipus, locomotora TRAV-CA, etc).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/01/2007 13:44

Ok, gracies a tots dos per la informació.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 29/01/2007 18:00

Algú sap d'algun fil on s'aprofundeixi sobre l'Història dels Talgos a Catalunya? :nose Gràcies.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 29/01/2007 21:39

Un dubte que m'ha sortit ara sobre els TALGO. El manteniment dels TALGO d'Alta Velocitat, també van a càrrec de la propia empresa?

Sigui com sigui, en aquest cas ja no s'anuncien com a TALGO, sinó com trens AVE. Detall que resulta com a mínim curiós...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 30/01/2007 9:12

Et puc recomanar una web que tot i que és personal, molts la tenim com la bíblia de TALGO. A veure si pots trobar-hi el que busques: http://talgo.ifrance.com/talgo/

A més, també tens la web oficial: http://www.talgo.com/

Salut !!
sortrens ha escrit:Algú sap d'algun fil on s'aprofundeixi sobre l'Història dels Talgos a Catalunya? :nose Gràcies.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 30/01/2007 12:31

Jordi Freixas ha escrit:Sigui com sigui, en aquest cas ja no s'anuncien com a TALGO, sinó com trens AVE. Detall que resulta com a mínim curiós...
De fet, no. A principis dels 2000, Renfe va començar a transformar els "productes" TALGO a Altaria, i la raó que va donar era que així es desvinculava el nom del servei comercial del material que es feia servir. La realitat ha estat una altra, però per exemple, va desaparèixer el nom "Talgo" de les locomotores 354. Aleshores, els TALGO es van anar substituïnt per Altaria (serveis diurns no realitzats amb T-III entre d'altres), TrenHotel (nocturns) o AVE (els d'Alta Velocitat, aquests mai es van arribar a dir Talgo).

El proper any desapareixerà la denominació Talgo 200, per exemple, passant a ser Altaria, i els serveis que quedin sota la denominació Talgo seran substituïts en un futur pels serveis Altaria (Talgo de Bilbao pel directe, l'Unamuno i el Covadonga, el BCN-Lorca, ...) o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).

Així que no és curiós, és una "iniciativa" que va emprendre l'operadora fa ja uns anys.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 30/01/2007 14:47

genissimon ha escrit:Et puc recomanar una web que tot i que és personal, molts la tenim com la bíblia de TALGO. A veure si pots trobar-hi el que busques: http://talgo.ifrance.com/talgo/

A més, també tens la web oficial: http://www.talgo.com/

Salut !!
sortrens ha escrit:Algú sap d'algun fil on s'aprofundeixi sobre l'Història dels Talgos a Catalunya? :nose Gràcies.
Moltes mercès!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 30/01/2007 20:00

aarongilp ha escrit:o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).
De fet... ara que parles dels TALGO per la línia d'Alta Velocitat, com és que els que van a Euskadi, Asturies i Galiza no van per la línia d'Alta Velocitat? Aquests trens passen per Zaragoza, i allà segons s'ha dit per aquí, hi han dos intercanviadors.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 30/01/2007 20:34

Jordi Freixas ha escrit:
aarongilp ha escrit:o ve per serveis AVE (aquests mateixos quan les LAV estiguin acabades, incloent-hi també el Catalan Talgo i el Talgo Marenostrum, internacionals ambdós).
De fet... ara que parles dels TALGO per la línia d'Alta Velocitat, com és que els que van a Euskadi, Asturies i Galiza no van per la línia d'Alta Velocitat? Aquests trens passen per Zaragoza, i allà segons s'ha dit per aquí, hi han dos intercanviadors.
Doncs primera, perquè el material no ho permet (Talgo III, d'ample fixe) i segona, perquè l'estalvi de temps seria mínim, sobretot abans, entre Lleida i Zaragoza, on l'estalvi es transformava en pèrdua de temps al tardar 20 minuts en fer el canvi d'ample (i són 2 canviadors). Quan la LAV surti de BCN i els serveis es fagin amb material de la sèrie 130 (branques Altaria aptes per a 250 km/h i amb dues motrius als extrems), aleshores la pèrdua de temps per canviador passaria de 40 minuts (2 canviadors, canvis de locomotores inclòsos) a poc més d'1 minut, el temps de viatge en general s'escurçaria força i així sortiria més a compte fer-la servir. Apart, t'estalvies personal per als enganches de locomotora i maquinistes.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 30/01/2007 21:14

Home... en el cas de Galiza, com no electrifiquin el tram de Monforte de Lemos fins al final, em sembla a mi que ho tindran una mica fotut per fer-hi anar el TALGO que dius...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 30/01/2007 21:20

Jordi Freixas ha escrit:Home... en el cas de Galiza, com no electrifiquin el tram de Monforte de Lemos fins al final, em sembla a mi que ho tindran una mica fotut per fer-hi anar el TALGO que dius...
Bé, ja faran quelcom amb el tram d'A Coruña i de Salamanca, tot i que potser els remolquen locomotores dièsel...

P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 30/01/2007 21:41

Però llavors, el TALGO BCN - A Coruña ja no podria ser el 130 que deies abans (a no ser que es limitin a enganxar-li la locomotora Diesel davant de tota la composició, màquines motrius incloses).



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 30/01/2007 21:56

Si, és el que deia. A França durant força temps es va fer amb un TGV per anar a Les Sables d'Olone o algo així, el TGV anava sota catenària fins a Rennes em sembla recordar i allí una loc. de la sèrie CC72000 preparada per a l'ocasió se'n feia càrrec. També hi ha qui diu que es podria acoblar a la motriu de cua la branca T6 per a A Coruña i després, fer com fins ara, però no sé jo si seria gaire bona idea fotre a córrer un tren així...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 30/01/2007 23:24

I escolta... però si també hi ha el TALGO XXI. Aquest, si mal no recordo, és un híbrid elèctric - diesel, no? (clar... també faria falta que RENFE en comprés...)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/01/2007 1:14

aarongilp ha escrit:P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.
Per seguir l'off-topic: També es diu Galiza en portuguès, que lingüísticament és germà bessó del gallec.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 31/01/2007 12:04

Jordi Freixas ha escrit:I escolta... però si també hi ha el TALGO XXI. Aquest, si mal no recordo, és un híbrid elèctric - diesel, no? (clar... també faria falta que RENFE en comprés...)
És dièsel a seques. Els que té ADIF porten pantògraf però no per captar corrent sino per auscultar-la. I en el seu moment Renfe va dir que no en volia, així que res. Apart, fotre un dièsel per un viatge de 1200 km dels quals 1000 estan electrificats...
Guigui ha escrit:
aarongilp ha escrit:P.D.: Galiza només es diu al interior de Lugo i al interior de Ourense. Els mateixos gallecs diuen Galicia.
Per seguir l'off-topic: També es diu Galiza en portuguès, que lingüísticament és germà bessó del gallec.
Bé, no he estat mai a Portugal, així que no puc opinar. A la radio (no recordo quina), parlaven en gallec i deien Galicia...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 31/01/2007 17:13

Algú sap algun nom de las subcontractes que treballant per Talgo?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 03/02/2007 16:48

Doncs llavors, la qüestió és clara: electrificació entre Monforte de Lemos i A Coruña, i s'ha acabat el problema (i de passada, poden aprofitar, i ja que diuen que falta material diesel, enviar-lo a cobrir linies tipo Directo).

D'altra banda... sabeu algun lloc a on es puguin trobar fotos d'aquest TGV que deieu remolcat per una màquina Diesel? A Tranvia Portal no m'ha sortit res (de fet... buscant únicament la referència CC72000, tampoc).



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”