Pàgina 56 de 59

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 21:49
Autor: Renfe445
El segon vídeo sona com els 9000 de la L9, però el primer video és el so original dels 9000 de la L2 i la L4.

Alguna cosa similar ha passat amb els 4300 de la FGV de València.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 22:28
Autor: victorromo99
Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 22:40
Autor: oriolp13
victorromo99 ha escrit:Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP
Que jo sàpiga, a la L2 sempre han anat en mode ATO des de la seva entrada en servei.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 23:04
Autor: davroca5
Simplement es qualitat del so entre els dos vídeos. El segon té una qualitat en HD i el primer no.
Per cert, l'ATP no es un sistema de conducció. Es un sistema de protecció i seguretat que supervisa a l'ATO.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 23:11
Autor: victorromo99
No crec que sigui aquest el motiu, perquè jo recordo aquell so de fa uns anys i també no es l'unic video que fa aquest so

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 21/12/2014 23:59
Autor: nestor
davroca5 ha escrit:Simplement es qualitat del so entre els dos vídeos. El segon té una qualitat en HD i el primer no.
Per cert, l'ATP no es un sistema de conducció. Es un sistema de protecció i seguretat que supervisa a l'ATO.
Jo tampoc escolto cap diferència més enllà de la diferència de qualitat del video. El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dilluns 22/12/2014 1:06
Autor: Vox
Jo tambè he notat el canvi de soroll i no als vídeos (que tambè) sino en directe. Abans just abans d'aturar-se feia un so com per fases i ara ja no el fa.

Vox

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dijous 25/12/2014 20:20
Autor: ferroviario_catalan
No se si hay algún hilo dedicado a posible reforma de
Los 2000... Pero hace 10-15 días ví un camión en las cocheras de vilapicina cargando un coche de un 2000... No se si para posible reforma...

El cercador fa meravelles!

Publicat: Divendres 26/12/2014 0:39
Autor: Guigui
ferroviario_catalan ha escrit:No se si hay algún hilo dedicado a posible reforma de
Los 2000...
Tan fàcil com introduir "reforma 2000" al cercador... et voilà: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... forma+2000

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 28/12/2014 18:29
Autor: Mr. Baricentro
nestor ha escrit: El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Lo que a mi me resulta curioso es que hayan cambiado toda la cadena de tracción no a uno, sino a varios 2000. Recordemos que técnicamente no tienen absolutamente nada que ver, si bien por fuera pueden parecerse, vienen a ser el caso 446/447 pero en metro: son estéticamente idénticas(si, existen ciertas diferencias estéticas, pero no vamos a pormenorizar), pero técnicamente, una es de tecnología continua(escobillas, chopper), y la otra el de tecnología aterna(trifásica, GTO en 447 y IGBT en 2100/9000).

Dicha reforma consistiría en una reforma integral de toda la cadena de tracción de la unidad, adaptándola a trifásica: cambio de motores, de la electrónica de potencia y de control... así como de todo el cableado, pues no tiene absolutamente nada que ver una tecnología y otra.

En resumen, que vendría a ser adaptar la instalación eléctrica de una casa de los años 20 a la legislación actual(picar paredes, cambiar todo el cableado...) obviamente, dicho a modo de comparación(en boletín azul no esta presente en un tren). En una casa hay que hacer esa reforma si, pero no en una unidad, sino en varias... Me resulta poco probable, dado que con los tiempos que corren, así como no en una, sino en varias unidades, con el coste que ello representaría... Ya lo podían haber echo en los 3000/4000 no? La cadena de tracción es la misma.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 28/12/2014 18:48
Autor: jsantos233
nestor ha escrit:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 28/12/2014 19:08
Autor: jsantos233
oriolp13 ha escrit:
victorromo99 ha escrit:Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP
Que jo sàpiga, a la L2 sempre han anat en mode ATO des de la seva entrada en servei.
A veure, que jo sápiga hi han 3 modes:
-ATO+ATP = acceleració i fre automàtic
-ATP = el conductor accelera i frena
-M+25 = lo mateix que ATP pero sense funcions de seguretat(p.ex moure's amb les portes obertes, passar semafor en vermell, ignorar limits de velocitat), limitat a 25km/h.

Que tingui possibilitat d'ATO no vol dir que sempre hi vagin en ATO. En mode ATO se suposa que sempre accelera i frena al mateix lloc, mentres que en ATP depen del conductor. Això ultim, crec, pot fer que el soroll sigui una mica diferent.

De totes maneres fa temps El Llop va comentar que, al menys a la L5, van reduir la velocitat a alguns trams per estalviar energia. Pot ser han canviat algo a les 9000 que faci estalviar energia i per això ja no fan aquest soroll que dieu. En el meu cas no agafo frequentment cap línia que tingui les 9000 o 2100, així que no puc dir si ha canviat o no. Al video si que no trobo cap diferència. Hi ha que tindre en compte que el primer video está fet al mig de la andana, mentres que el segon al final. Al ultim video el soroll está una mica més silenciat, pero més o menys fa el mateix soroll.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 28/12/2014 19:11
Autor: Mr. Baricentro
jsantos233 ha escrit:
nestor ha escrit:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.
Ahí ahí

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Divendres 02/01/2015 16:06
Autor: nestor
Mr. Baricentro ha escrit:
jsantos233 ha escrit:
nestor ha escrit:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.
Ahí ahí
No se ve nada.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dissabte 03/01/2015 8:10
Autor: Mr. Baricentro
nestor ha escrit: No se ve nada.
Que es lo que no ves?

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Diumenge 04/01/2015 19:32
Autor: nestor
Mr. Baricentro ha escrit:
nestor ha escrit: No se ve nada.
Que es lo que no ves?

Las fotos adjuntas que había en tu post.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dimecres 21/01/2015 10:59
Autor: metring
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000

Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2000

Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
Oriol Pàmies / 21.01.15 - 08:57h

Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Ara li ha arribat l'hora a la sèrie 2000 de Metro, que passarà pel procés a un ritme de dos trens per any, del 2016 al 2018. Ara es treballa en el tren prototip.

La remodelació comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les accions que s'hi han de realitzar, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda, situades a cada extrem de la unitat. Un polsador permetrà a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes. També s'instal·larà un nou tipus de passadís entre cotxes que facilitarà enormement les tasques de manteniment.
Gravació sincronitzada

Pel que fa a la seguretat, es preveu revisar els mecanismes de totes les portes d'accés i implantar un sistema de videovigilància que permet la gravació de tot el tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'actualitzarà la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmenta la seguretat.

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, també s'aborden altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment.

A l'exterior, es repararà la xapa i s'introduiran petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren exterior amb tecnologia LED i els pilots exteriors d'il·luminació frontal i indicadors lluminosos laterals.
Van ser els primers trens continus

Aquesta sèrie estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) es van rebre entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus "cuc", ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes. Que es pogués anar d'una punta a l'altra per l'interior va ser tota una novetat per als barcelonins.

Els trens 2000, construïts per CAF, Meinfesa i GEC-Alsthom i equipats amb motors Mitsubishi, van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Han estat destinats els últims anys a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000, ja reformats, i algunes unitats de la 5000.

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dimecres 21/01/2015 11:32
Autor: Miquel
Com destrossar un tren en 4 passes, pregunteu a Can TMB!! :D

Jo aquest any estic tenint la tremenda sort que gairebé tots els trens que em toquen a L3 són 2000 (I uso la línia cada dia, que és l'única que tinc, podria tenir la mateixa sort amb la rifa :roll: ), així que tocarà gaudir-los tot el que es pugi. M'hi he fitxat, i l'únic tren que no he vist de la sèrie 2000 és el 2001-2004.
Jo hagués enviat el 2009-2012 que fa molta llàstima veure'l.., en fi, esperem que els 2100 corrin ben lluny que seran els propers a ser despersonalitzats.

"Millora del confort interior"

Publicat: Dimecres 21/01/2015 12:28
Autor: Guigui
Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
Si és el confort interior es "millora" com als 3000... (no continuo per no semblar mal educat).

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Publicat: Dimecres 21/01/2015 19:19
Autor: Renfe445
Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes.
No podrien implantar la llum a totes les portes?
les més visibles són la disposició longitudinal dels seients
El que pretenen fer és passar-se la comoditat dels passatgers pel forro.
i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària
Espera, espera, espera, espera!!! Com que s'instal·laran?

Segons el manual de conducció d'aquests trens...
CABINA S/2000: en las cabinas de los trenes de esta serie, además de lo descrito anteriormente, existe un detector de presencia de personas en la cabina contraria. La detección queda señalizada en el pupitre (1) de la cabina activa.
A veure, TMB, que no cola!

No posaré cap caqueta més perquè la notícia em fa emprenyar.