Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia

Entrada Autor: Pere » Divendres 20/06/2008 15:14

Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:

Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Et corregeixo. Manlleu es telecomanda des de Torelló.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 21/06/2008 0:48

Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 30/06/2008 0:41

UT440_132M ha escrit:Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.

Sí, ho és, ho posa a dalt. :D



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 15/09/2009 18:42

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=144905#p144905
wefer ha escrit:Els serveis a Ripoll/Puigcerdà/La Tor de Querol, els de Tarragona/Tortosa, els de Girona/Figueres/PortBou i els de Lleida via Manresa s'haurien de fer exclusivament amb 448 i 449 que per això fóren dissenyats, sobretot els seus seients.
Estic d'acord excepte en una cosa, els serveis La Tor/Puigcedà/Ripoll. Jo trobo que aquests, s'haurien de fer amb 470, no amb 448 ni 449, aquestes unitats millor per els serveis que tu has dit, i els de Saragossa. ;)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 2:47

Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.

A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 16/09/2009 4:40

Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 9:19

victorcasta ha escrit:La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va.
Més aviat del que depèn és de la relació pes/potència.
Igualment i a falta de mirar les dades tècniques, és cert que potser les 448 en estat actual podrien tenir escassetat de potència per fer aquest trajecte. Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple. Una altra opció és remodelar només 3 o 4 eliminant-los al cotxe remolc, i fer-les circular amb composicions acoblades amb 448 normals. A Ribes, es quedaria la 448 normal, i d'allà cap amunt continuaria la unitat de dos cotxes, més que suficient per la demanda d'aquell tram.
O posar directament les 449. O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 13:30

victorcasta ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.

Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.

Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.

Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 13:50

wefer ha escrit:Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple.
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?
wefer ha escrit:O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
De fet, es podria aprofitar i fer-lo anar fins a Tolouse (previ intercanviador d'ample a La Tor de Querol).



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimecres 16/09/2009 15:27

Jordi Freixas ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.

Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.

Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.

Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
Ja posats, abans de les 448, que restaurin les 444. I no ho dic casualment: les 448 tenen la mateixa potència que les seves antecessores, però amb una relació d'engranatges diferent que les permet arribar a 160 km/h [140 per la 444] a costa d'una acceleració encara menor. Les 444 són (o eren :'( ) molt similars a les 440.

Naturalment, si les 440 senceres anaven molt apurades en aquell tram (per això circulaven amb 2 cotxes), les 448 encara serien pitjors, a més de tenir una velocitat màxima que no aprofitarien en cap tram de Barcelona a Puigcerdà.

Encara no sé si les 440 de Puigcerdà tenien el fre reforçat, he llegit més d'un cop tant que sí com que no. I també crec (si cap altre accident o desguàs recent ho ha fet canviar) que només una 448 (la 002) és de dos cotxes.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 17:04

No recordo a on va ser, que vaig llegir que de cara l'excedent que hi hauria de locomotores 252 degut a la proliferació de l'AVE, moltes d'aquestes passarien a fer mercaderies. I que per aquest motiu, patirien algunes modificacions tècniques, de manera que passarien a tenir menys velocitat, però més potència per a poguer arrossegar llargues composicions de vagons mercants... o alguna cosa així.

No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Dimecres 16/09/2009 18:46

Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:

Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Una forma molt françesa de comandar els enclavaments.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 16/09/2009 23:51

Jordi Freixas ha escrit:
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?
Només n'hi ha una unitat 448 amb 2 cotxes, es tracta de la 448.002 accidentada a Torredembarra.

;)


Imatge

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 17/09/2009 0:24

Doncs... n'estava conveçut de que n'hi havia una altra procedent d'algun altre accident.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”