Segons fonts meves, no viatjarem mai mes amb 1000!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Enviada!

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 03/05/2007 21:26

wefer ha escrit:Algú té alguna adreça més dircete d'email per contactar amb TMB?
Te l'envio a wefer(a)wefer.com. Confio que en faràs bon ús. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/05/2007 20:13

Bé, per sort, ja tenim resposta oficial, i sembla que és positiva ;)
-------------------------------------------
Distinguidos señores:

A principio del año 2006 TMB creo un departamento "Patrimonio Histórico y Cultural" que tiene por objetivo la preservación del Patrimonio que a lo largo de los más de 135 años de historia se ha ido forjando con el devenir de los años y del servicio prestado.

Durante el año de funcionamiento de este departamento, hemos establecido las bases para la organización del futuro y, sobre todo, hemos recuperado todo el material que, procedente de la ciudad de Barcelona, existía en el Clot del Moro.

También estamos en proceso de restauración de un tranvia (cadenero, asignado el número 58) y un autobús (asignado el número 59).

En conjunto, tenemos alrededor de 50 vehículos (entre restaurados, en proceso de restauración y pendientes de restaurar) y vamos recuperando la historia en los temas culturales del transporte público de Barcelona.

Se trata, en definitiva, de contribuir a la preservación del material existente, bien esté en manos privadas o bien esté en manos públicas.

Para alcanzar ese objetivo nos hemos rodeado de un grupo de expertos aglutinados alrededor de un "Consejo Asesor" que nos orienta en las decisiones a tomar.

En ese Consejo Asesor, en un principio, no existe ninguna persona del colectivo que Vdes. conforman. Por lo que les invito a nombrar uno o dos representantes para que puedan estar presentes en dicho Consejo Asesor y contribuir a las decisiones que en el mismo se adopten.

De la misma manera, me gustaría tener una reunión con algún representante de Vdes. para explicarles en profundidad el proyecto que les he adelantado y, sobre todo, para explicarles el estado de los temas que nos han planteado en su e-mail.

En este aspecto, espero una llamada al 93 XXX XX XX para acordar día y hora de la reunión.

Adelantarles, no obstante, que su información no es correcta. De todo el materrial que se retire (inlcuidos los coches de la serie 1000) se conservará una muestra para conocimiento de las generaciones futuras.

Atte.

José Ant. Patiño
Responsable de Patrimonio Histórico y Cultural de TMB
---------------------------------------

Pas següent: a qui li interessa venir a la reunió i quan li ve bé (aforament limitat :D)?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/05/2007 20:20

M'hi apunto! D'aquí a dues setmanes què tal? Wefer, digues tú quina tarda t'aniria bé (si es fa en tarda)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 04/05/2007 20:30

Jo hi estaria interessat....








tot i que veig que haurem de fer un mini-sorteig...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 04/05/2007 20:33

La meva actual residència a Girona m'impedeix comprometre-m'hi.

En tot cas, bona notícia per l'interès de TMB a escoltar-nos.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 04/05/2007 20:36

Crec que ens em apuntat un bon punt per la bona manera de procedir. Els hi vam ficar un gol amb les boques de Liceu (que es on ens van conèixer) i devant de la carta d'en Wefer i tement una altra reacció com la de Liceu, fins i tot ens conviden a entrar al consell assesor. Les coses ben fetes donen bons fruits. Felicitats per la part que ens toca i felicitar-nos també per la notícia dels 1000. :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/05/2007 21:06

Enhorabona!

Aviam, aquesta mena de "comissió" ja existeix en el cas dels autobusos i dels tramvies... Ja podeu suposar quina associació (mitjançant algun dels seus gestors) hi està implicada... :roll:

Llavors, el que jo aconsellaria, suposant que presentem (presenteu) 2 persones:

- Una que tingui habilitats diplomàtiques, negociadores i sobretot molta, molta paciència (recalco aquest últim punt...)

- Una altra que sàpigui molt, molt i molt sobre material mòbil del Metro, i específicament (pel cas que ens ocupa) de la sèrie 1000.

Tots dos rols són complementaris, i imprescindibles.

Sabent molt dels trens de la sèrie 1000, però sense diplomàcia i paciència, parlar amb en Patiño es pot fer complicat...

Tenir molta diplomàcia i paciència, però desconèixer moltes coses a nivell de detall, tant dels trens dels quals es parla, com de les possibilitats tècniques de les infrastructures, pot fer que colin gols molt fàcilment (a mi si em diuen "no podrà tornar a circular per tal, tal i qual", m'ho crec)

Per aquest motiu, m'auto-descarto per tots dos papers, tot encoratjant dues persones que siguin apropiades a que aprofitin aquesta oportunitat que ens han donat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/05/2007 21:07

victorcasta ha escrit:tot i que veig que haurem de fer un mini-sorteig...
No, siguem sensats en això. No és un premi. Fins i tot pot arribar a ser un "mini-càstig", si hom no hi està preparat... Hem de trobar les dues millors persones per fer-ho. Creieu-me, hi han precedents (autobusos, tramvies...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 04/05/2007 21:10

metring ha escrit:M'hi apunto! D'aquí a dues setmanes què tal? Wefer, digues tú quina tarda t'aniria bé (si es fa en tarda)
Qualsevol de vosaltres dos em sembla prou adequat per un dels rols. Però (només un consell) penseu en trobar algú més "tècnic" per l'altre. Ja m'enteneu. No hi ha prou amb "saber dels mil". Cal saber molt i molt i molt. Tant dels mils com de les línies, de mecànica i d'electricitat.

El problema és que el primer candidat que se m'acudeix (i em sembla que a tots) evidentment no voldrà...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/05/2007 21:12

Fran-Ikarus ha escrit:Enhorabona!

Aviam, aquesta mena de "comissió" ja existeix en el cas dels autobusos i dels tramvies... Ja podeu suposar quina associació (mitjançant algun dels seus gestors) hi està implicada... :roll:

Llavors, el que jo aconsellaria, suposant que presentem (presenteu) 2 persones:

- Una que tingui habilitats diplomàtiques, negociadores i sobretot molta, molta paciència (recalco aquest últim punt...)

- Una altra que sàpigui molt, molt i molt sobre material mòbil del Metro, i específicament (pel cas que ens ocupa) de la sèrie 1000.

Tots dos rols són complementaris, i imprescindibles.

Sabent molt dels trens de la sèrie 1000, però sense diplomàcia i paciència, parlar amb en Patiño es pot fer complicat...

Tenir molta diplomàcia i paciència, però desconèixer moltes coses a nivell de detall, tant dels trens dels quals es parla, com de les possibilitats tècniques de les infrastructures, pot fer que colin gols molt fàcilment (a mi si em diuen "no podrà tornar a circular per tal, tal i qual", m'ho crec)

Per aquest motiu, m'auto-descarto per tots dos papers, tot encoratjant dues persones que siguin apropiades a que aprofitin aquesta oportunitat que ens han donat.
Tens molta raó, calen aquestes dues coses. Quan comença el casting? :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/05/2007 21:18

Fran-Ikarus ha escrit:
metring ha escrit:M'hi apunto! D'aquí a dues setmanes què tal? Wefer, digues tú quina tarda t'aniria bé (si es fa en tarda)
Qualsevol de vosaltres dos em sembla prou adequat per un dels rols. Però (només un consell) penseu en trobar algú més "tècnic" per l'altre. Ja m'enteneu. No hi ha prou amb "saber dels mil". Cal saber molt i molt i molt. Tant dels mils com de les línies, de mecànica i d'electricitat.

El problema és que el primer candidat que se m'acudeix (i em sembla que a tots) evidentment no voldrà...

Ja, però se m'acut que expliqui als representants unes quantes nocions tècniques...



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 04/05/2007 21:52

He de felicitar a TMB per aquesta resposta i aquesta possibilitat que ens ofereix per formar part d'aquest equip coordinador del material històric.

Tot i això la resposta del 1000 m'ha semblat una mica ambigua, doncs els 1100 recordem que son trens de la sèrie 1000. Així penso que no es referia a l 1000 que hi ha a Can Boixeres si no a algun 1100 :'(

Salut,



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Divendres 04/05/2007 22:58

Hola Fotrapeople.


He de dir, que aquesta resposta no me la esperaba, m'ha encantat de debó.


Trobo exelent la proposta que 'sha fet i una resposta molt acertada.

Faig un parentesis i... Parlem dels 1000!

Bé, la famosa i ultima composició McA-McB+R1300+McA-McB la he vist avui a buixeres tal i com estava fa una setmana, a la via de la mort, sencera aixó si. No sembla que hagin fet res el que em donaesperançes de que aquesta es salva. Pasa que em fa por el fet de que estigui a la inteperie on l'accio de les inclemencies del temps i d'actes vandalics poden causar greus danys.

Torno a dir que personalment estic molt satisfet de que per fi es valori el material antic i de que es conservi, ixó comença a tenir alguna cosa semblant amb europa.

Molta sort als dos candidats, la seva labor es molt important i sobretot, per fi la afició de la pauraula en aquests temes. Bravo.

Tinc en ment dos candidats en els que segur depositaria la meva confiança per el seus coneixiements i per saber que actuaran correctament.

Per desgracia un no perteneix a aquest fòrum i l'altre dubto del seu interes, pero ja parlare personalment amb ell.

Avui llegir aquesta resposta m'ha donat una gran alegria.

Catalunya, i Espanya per extensió ha tingut un gran patrimoni ferroviari, maravelles de ingenieria qe s'han perdut per sempre, amb elles la historia, records i elblemes representants de grans epocas d ela historia dels nostres ferrocarrils.

Fins ara de l'antiga xarxa de tranvies no hem pogur disfrutar de cap exemplar, exceptuant el 129 jardinera muntat sobre un truck dels cotxes 5-10 del tramvia blau (exelent labor encara que es careguessin un dels centenaris cotxes) y alguna cosa en un estat deplorable i gairebe irrecuperable.

En el tema ferrocarril es per plorar, a catalunya hauriem perdut quasi tot el patrimoni ferroviari de no haber sigut per ARMF i altres asosiacions que contribueixen a mantenir viva la historia dels nostres ferrocarrils.

Fins ara, les posibilitats de salvar bona quantitat de reliquies s'han anat a fer punyetes per la falta de recursos i sobretot, per el desinteres de qui els te.

Com tots vosaltres, soc un gran entusiasta del ferrocarril, per a mi son una cosa important en la meva vida, no voldria que en un futur no es pogues gaudir d'un patrimoni que veiem com es perd irremebiablement.

Ara ens escolten, nosaltres, que tant apreciem el ferrocarril ara podem actuar.


Pot ser , dintre de poc en aquest forum es puguin discutir (amb tot el meu respecte) asumptes mes importants que si els UT450 de renfe poden passar per el tunel de Montgat... :D



Salutations i gracies per llegir la parafada.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 04/05/2007 23:45

Excel·lent noticia encara que, com apunta en Jordilar, no precissa 1000 i 1100, així que encara podria donar-se el cas que donguin per bona una representació dels 1000 i 1100 guardant només una 1100.

En quant a la reunió i demés, per experiencia en altres camps, tambè recomano que es façi una bona elecció, entre la diplomacia i el coneixement tècnic.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 05/05/2007 0:40

Magnifica noticia!!!!!!, tant pel fet de confirmar l'intenció de conservar material(___1000 o 1100___) (no ha quedat ben clar), com per el fet de ens tinguin en compte a la gent que ens apasionen aquests temes i que mitjanÇant aquest magnific fòrum tenim vius aquests temes i fomentem el seu tractament, la seva conservacio i estudi.

Som gent que ens em interesat per saber i estudiar coses sense mes interes que la satisfacció personal, i poguer-la compartir entre altres membres del fòrum i també per tothom que li agradin aquestes questions i visiti el FTC.

Una altre fita important es aconseguir certa sensibilitat cap al que ens apasiona que a fi de comptes no nomes ens interesa a nosaltres si no que es d'interes general, perque es historia d'una Ciutat, els trens Metros etc.. per quotidians no semblen dignes d'anomenar-se "historia", aquesta paraula sembla nomes aplicable a "Romans" etc.. i no es aixi, a vegades penso que vetllem perque algo no es perdi i que algú sabra algun dia d'aixo perque quatre "xalats" ens hi em preocupat, cada cop l'arquelogia industrial pren mes pes dins dels estudis historics.


Jo tambe tinc en ment algun candidat al "casting", pero sigui qui sigui, els que representin el FTC, tenen una gran responsabilitat que crec que recolÇarem tots els foraires, es questió de escollir be, però com?

Felicitats wefer per la carta i per la manera d'actuar, n'estic orgullos que veguin que encara que frikis, som gent seria.

Ah! suposo que els escollits al consell asesor sabran fer veure que no es el mateix un 1000 que un 1100, com que crec que aixo no cal dir-ho, crec que el mil finalment es salvara.

Encara que com el blat fins que no estigui al sac i ben lligat, fins que el 1000 no estigui a la cotxera i ben restaurat pot passar de tot, pero com a minim les intencions mostrades a la carta son prou interesants i que ens tinguin en compte molt mes.

Felicitats FTC.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 0:42

Pel tema de la reunió d'una representació del FTC amb Patrimoni de TMB, he obert un nou fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5722



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 05/05/2007 11:50

Veig que el correu que et vaig passar ha fet efecte, eh Marçal? Aquests nanos no fallen mai... :D

Quina gran notícia! ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 13:02

fantito ha escrit:Vull reflexionar sobre el fet que el Fórum no té personalitat Jurídica, per tant el representant o representants que hi vagin sempre ho faran a títol personal
Efectivament, encara que de forma "no oficial" sí que representaran els interessos conjunts del fòrum.
Segons com vagin les coses, potser seria bo plantejar-se adquirir algun tipus de personalitat jurídica, no només per aquest tema concret.
Tot i així, jo sempre em desmarcaria bastant de fer una "associació d'amics" tradicional



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 05/05/2007 13:21

Em congratulo molt per la resposta, molt més positiva del que m'esperava. Com heu dit la majoria de companys, no es pot escollir a la babalà. Però també vull dir que si bé com diu en Fantito estaria bé adquirir algun tipus d'entitat o personalitat jurídica, també és cert que siguin quins siguin els escollits la majoria de nosaltres estarem d'acord en l'elecció i, per tant, ens deixarem representar extraoficialment per aquests, no?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dissabte 05/05/2007 13:25

M'en alegro de que hagin fet cas i m'entristeixo per no complir els 200 misatges relamentaris i per ser menor d'edat...

Espero que vagi tot bé i que vegin les diferencies entre un 1000 i un 1100que alguns pensen que son iguals.

Salut



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”