TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dilluns 11/04/2016 11:54

He vist avui una 4000R (Santa Coloma) amb nous logos als costats del tren:
Imatge
N'hi ha 2 logotips a cada vagó, estan sense el text "Transports Metropolitans de Barcelona", i són bantant grans, pel meu gust.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/04/2016 14:11

Són els mateixos que els que han posat als 2100 vinilats.

Jo també trobo que són excessivament grans, espatllen la imatge la veritat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 11/04/2016 16:35

Deberían de haberlos puesto como al principio, solo el logo del Metro en el frontal y ya está.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/04/2016 18:12

marc_bcn_2 ha escrit:He vist avui una 4000R (Santa Coloma) amb nous logos als costats del tren:
Imatge
N'hi ha 2 logotips a cada vagó, estan sense el text "Transports Metropolitans de Barcelona", i són bantant grans, pel meu gust.
Per algun casual li has mirat el frontal?

Ara que m'hi fixo l'han vinilat de blanc i vermell pel costat, i no m'estranyaria que al frontal tingui el mateix disseny que el del 2100 i no el dels 3000 i 4000 reformats. Ho dic, ja que pel que veig, la franja vermella lateral es més grossa que en origen.


El metro de Barcelona amb motoristes!

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dilluns 11/04/2016 18:37

No li he pogut veure el frontal, estava a l'estació quan he arribat a l'andana.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/04/2016 8:48




Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/04/2016 15:47

Doncs tal i com em temia, l'esquema de colors del frontal també ha canviat, i ha passat a ser ovalada, a ser totalment recta (línia divisoria del vermell i negre).
En fi, una collonada com una catedral, i jo que pensava que Bcn Comú no faria despeses tant tontes...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/11/2017 9:21

10 anys!

Ens fem grans...

Els primers trens de #metrobcn de la sèrie 6000 van començar a funcionar per la línia 1 fa 10 anys, concretament durant el 2007.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 03/11/2017 9:35

Seguro que habrá gente que todavía menciona a los 6000 como "los nuevos". :)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/11/2017 9:45

Renfe445 ha escrit:Seguro que habrá gente que todavía menciona a los 6000 como "los nuevos". :)
Lo "peor" de aquella ola de nuevas series es que trenes de apenas 10-20 años totalmente vigentes (4000 en este caso, pero también 2000-2100-3000) pasasen a ser vistos como "viejos" :(

Era justo antes de la crisis, claro.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 03/11/2017 23:05

Fran-Ikarus ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Seguro que habrá gente que todavía menciona a los 6000 como "los nuevos". :)
Lo "peor" de aquella ola de nuevas series es que trenes de apenas 10-20 años totalmente vigentes (4000 en este caso, pero también 2000-2100-3000) pasasen a ser vistos como "viejos" :(

Era justo antes de la crisis, claro.
Pues que no se fijen en ciudades como Madrid, me explico:

Los 300 de Barcelona y similares serían como "los miles" de Madrid. Éstos circularon por última vez en línea 5 hasta el 99, creo recordar.
Los 1000 de Barcelona son como los cinco miles de Madrid. (hablo estéticamente al menos por fuera). La diferencia es que Madrid conservó y sigue conservando alguno en circulación, mientras que Barcelona los empezó a fundir todos hace ya diez años.
Los 2000-3000-4000 son como "los Pandas" de Madrid, esos trenes cuadrados serie 2000 primitiva que circularon allá por los 80, y que allí se ven ya como obsoletos, por mucho lavado de cara que les hayan hecho. Los 5000,6000,9000 son como los 3000, 6000, 7000, 9000 de Madrid, o sea todas las novatadas. Y que para variar, no se libran de errores y críticas, y en absoluto son la panacea de la red de Metro.

Quedarían por ahí los llamados "Burbus" de Madrid, que fueron una serie hoy día considerada como osbsoleta, de la serie dos mil que no tengo ni idea de dónde los sacaron ni en qué modelo de otras ciudades del mundo se basaron. Y ojo, que si Barcelona se cargó los miles, Madrid por lo que recuerdo, se cargó los seis miles de la línea 9, todavía no me explico el motivo, porque esa serie es de las nuevas. Es como decir que aquí nos cepillamos los seis miles porque sí...

Vale, y explicado por qué los 2000-3000-4000 se ven como "viejos", volvemos al tema.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dijous 04/11/2021 2:01

Avui he vist torns 611 i 616 al 6053 i 6052, i 617 al 4036, que he agafat i ha canviat a 117 quan ha arribat a final de línia. No entenc què ha passat, però sembla que s'ha resolt.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dissabte 19/03/2022 1:16

No sé si és adient fer aquesta pregunta aquí en aquests moments, em pensava que hi trobaria la resposta però no és el cas.
Algú té un llistat de l'ordre de reforma dels 4000? N'hi ha de 3000, 2000 i 2100, però no de 4000 no he sapigut trobar més que alguns al començament i al final de la reforma.
L'únic que sé del cert és que va començar el 4061, seguit del 4045 el 4005 i el 4033. A partir d'aquí ja no he trobat res concret fins el final amb el 4077. Hi ha mencions esporàdiques i fins i tot alguna foto, però no queda clar què passa quan.
Per cert, suposo que haureu notat que les soldadures de les barres noves dels primers 4000 reformats són diferents de les dels últims que són com els 3000, a part del 4025 que té un estil propi. Imagino que té a veure amb qui va fer la reforma.
Moltes gràcies
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”