TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Entrada Autor: Kane_84 » Diumenge 03/04/2011 19:15

pau5321 ha escrit:
Nozomi ha escrit:Deberían dejar algún 4000 sin reformar pero "adecentado", les he ido cogiendo cariño a estos trenes desde que cojo la L1 cada día, tienen un aire muy "Nueva York", de hecho, cuando viene un 4000R siento una pequeña decepción, mira que son incómodos los trenes reformados!
Se podrían conservar sin reformar los 4000 ya adaptados a PMR, que tienen los mismos asientos igual de cómodos, se diferencian del resto por la pegatina de PMR, el espacio reservado para minusválidos, y el suelo azul.
¿Hay mas de un 4000 con el suelo azul? Según leí en este foro creo que sólo hay uno. Sobre lo de dejarlo sin reformar no se, es que los 4000 originales están hechos una lastima todos.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/04/2011 19:56

solo hay uno: el 4069-72.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/04/2011 20:14

Kane_84 ha escrit:Sobre lo de dejarlo sin reformar no se, es que los 4000 originales están hechos una lastima todos.
És clar. A base de manteniment zero, volen acabar donant la impressió que la reforma és inevitable i endinyar-nos unes unitats amb seients infumables.

Veient aquest despropòsit, costa evitar pensar que es tracta de cobrir de calers algun conegut per fer la feina mal feta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 21/05/2011 19:00

Dijous passat el 4004M sobre una góndola a l'A-2 direcció Lleida.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 14/07/2011 1:38

Per cert: quants 4000 sense reformar queden? Últimament sóc usuari mig habitual de la línia 1 i és molt extrany que em toqui un 4000 sense reformar. De fet, en el meu trajecte d'aquesta nit Hospital de Bellvitge-Urquinaona tot i que he tingut la sort de viatjar en un 4000 sense reformar tots els trens que m'he encreuat eren majoritàriament 4000 reformats, i la resta 6000.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 14/07/2011 11:24

UT596001 ha escrit:Per cert: quants 4000 sense reformar queden? Últimament sóc usuari mig habitual de la línia 1 i és molt extrany que em toqui un 4000 sense reformar. De fet, en el meu trajecte d'aquesta nit Hospital de Bellvitge-Urquinaona tot i que he tingut la sort de viatjar en un 4000 sense reformar tots els trens que m'he encreuat eren majoritàriament 4000 reformats, i la resta 6000.
Aquest dissabte n'hi havia un com a mínim.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 14/07/2011 14:38

Jo crec que n'hi deu haver 14 de reformats i 10 per reformar (un d'ells potser, en reforma). Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/07/2011 14:40

Vols dir que n'hi ha tants d'originals? Jo també tinc la impressió que en queden ben pocs.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 14/07/2011 21:03

No ho sé del cert, però, tot just fa un any, en hi havia 7 de reformats i dos en reforma, extrapolant, que tarden una mitjana de dos mesos i mig per tren........, és el que em surt, posem 15 reformats, 2 en procés i pendents 7. És una estimació. A veure sí en Llop ens pot aclarir millor aquest tema.
Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/01/2012 10:51

Als 4000 reformats més recentment (deixant de banda els que queden sense reformar) no se'ls ha aplicat l'esquema exterior de pintura (amb frontal i part superior vermells)? L'altre dia vaig veure'n un, de reformat (no recordo les "matrícules") que estava totalment blanc.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 26/01/2012 16:32

Fran-Ikarus ha escrit:Als 4000 reformats més recentment (deixant de banda els que queden sense reformar) no se'ls ha aplicat l'esquema exterior de pintura (amb frontal i part superior vermells)? L'altre dia vaig veure'n un, de reformat (no recordo les "matrícules") que estava totalment blanc.
2 Opcions:

- La que més desitjo, que hagin deixat de pintar en vermell i negre el frontal.

- Que hagin estat intercanviats la unitat doble amb la triple, m'explico, els frontals dels cotxes motors acoblats no els hi apliquen l'esquema, són blancs, però aquests no porten (almenys als 3000) l'indicador lluminós pel nºtorn/tren.

Exemple:
[4001 - 4002] - [4003 - 4301 - 4004]
Ara sigui
[4003 - 4301 - 4004] - [4001 - 4002]


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 26/01/2012 21:18

Fran-Ikarus ha escrit:Als 4000 reformats més recentment (deixant de banda els que queden sense reformar) no se'ls ha aplicat l'esquema exterior de pintura (amb frontal i part superior vermells)? L'altre dia vaig veure'n un, de reformat (no recordo les "matrícules") que estava totalment blanc.
A mi me consta que a los últimos 4000R, la diferencia con los anteriores es que los fluorescentes son de luz blanco cálido,(como los 3000R) mientras los otros tienen un blanco más amarillo (los de siempre). Pero eso que ahora, cuando ya quedan pocos por reformar, decidan dejar los frontales blancos... Me estraña.
Tambien me resultaría raro que hayan cambiado el órden de configuración de la unidad, pasar de
[4001 - 4002] - [4003 - 4301 - 4004] a [4003 - 4301 - 4004] - [4001 - 4002], pero lo vería más posible...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/05/2012 17:25

Algú sap quants 4000 en estat original queden?

Avui he viatjat amb la 4080, i divendres passat vaig veure la 4056-4060.

Per tant, com a mínim, en tinc dues de localitzades.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 04/05/2012 17:27

3



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 04/05/2012 19:33

Estem en crisis !!!
Atureum les reformes del 400!!!
Estalviem


Vull poder-me sentar en un tren de la L1 sense clavarme les espatlles del del costat. Que posin a tots el regidors de l'ajuntament de Barcelona i del parlament en seients de 4000R



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 22/04/2013 15:27

http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... ns-4000-l1

Finalitza la rehabilitació dels trens 4000, de la L1

El material mòbil del metro de Barcelona ha culminat una etapa de modernització amb la renovació de tots els trens de la sèrie 4000, perquè estiguin en les millors condicions en els anys que els queden de vida útil.
Oriol Pàmies / 20.04.13 - 23:31h

La setmana passada va arribar al taller de Metro d’Hospital de Bellvitge, de la línia 1, l’últim tren dels 24 que integren la sèrie 4000 que ha passat el procés de remodelació integral, per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior. Els cinc cotxes que componen el tren van ser transportats en camions góndola, descarregats i acoblats sobre la via del taller entre dimarts i dijous passat. Eren els cotxes motors 4077, 4078, 4079 i 4080, i el remolc 4320.

Un cop format de nou el tren, de matinada, va ser remolcat al taller de la Sagrera, on s’acabaran d’instal·lar i ajustar alguns elements del comboi. Més endavant viatjarà al taller de Santa Eulàlia, on passarà la revisió oficial i quedarà preparat per a la incorporació al servei amb passatgers, les pròximes setmanes.

La reforma d’aquests trens, iniciada el 2007, ha comportat canvis tècnics, d’estètica i d’equipament per equiparar-los al material més modern de la xarxa. D’entre les accions realitzades, les més visibles són el passadís intercomunicador entre cotxes (que queden units en un grup de tres cotxes i un de dos), que facilita la distribució del passatge, així com la disposició longitudinal dels seients i la nova situació dels agafadors. També s’han habilitat dues zones per a persones amb mobilitat reduïda, situades a cada extrem de la unitat.
Portes més segures i videovigilància interior

Pel que fa a la seguretat, s’ha implantat la funcionalitat antiatrapament en totes les portes dels cotxes i un sistema de videovigilància que permet la gravació de tot el tren en sincronia amb els tiradors interiors d’emergència. També s’ha actualitzat la cabina de conducció, amb equips d’aire condicionat propis, i s’han instal·lat detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmenta la seguretat.

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, també s’han fet altres accions a l’interior de les unitats orientades al confort, com la potenciació dels equips de climatització, la substitució del paviment, l’ús d’una nova pintura en els revestiments i la redistribució de les finestres abatibles a l’interior de cada cotxe.

A l’exterior, destaca el característic color vermell aplicat al frontal de la cabina. S’ha procedit a reparar la xapa i s’han introduït petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren exterior amb tecnologia LED i els pilots exteriors d’il·luminació frontal.
Estrena el 21 d'abril del 1987

Aquesta sèrie, formada per 24 trens quíntuples i destinada a donar servei a la L1, va entrar en funcionament comercial al metro de Barcelona entre els anys 1987 i 1992 per substituir la sèrie 400. La primera circulació oficial amb passatgers va ser el 21 d’abril del 1987, en un trajecte entre la Sagrera i Universitat amb l’assistència de diversos dirigents institucionals. Els trens, construïts per la Maquinista Terrestre y Marítima, CAF i Macosa, tenien característiques semblants als de la sèrie 3000, de la línia 3, però adaptats a l’ample de via ibèric i a la tensió de 1.500 volts. Precisament, els 18 trens de la sèrie 3000 s’han remodelat en paral·lel de manera semblant els últims anys.

En l’actualitat, el material mòbil a la L1 es completa amb deu unitats de la sèrie 6000, de CAF, estrenades entre el 2007 i el 2009.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/04/2013 15:33

:aaa



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/04/2013 15:37

La setmana passada va arribar al taller de Metro d’Hospital de Bellvitge, de la línia 1, l’últim tren dels 24 que integren la sèrie 4000 que ha passat el procés de remodelació integral, per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
Convido els autors materials i espirituals d'aquesta verborrea supina perquè acomodin els seus excel·lentíssims culs als seients dels 3000 i 4000 remodelats i en comprovin l'excels "confort interior".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 22/04/2013 15:37

Total, si en quedava un de pendent només, el fet que hagin enllestit ara la reforma és anecdòtic (a Facebook, per exemple, molta gent està "neo-indignada", però potser són els mateixos que, el 2007, quan es deia que "la crisi era una mena d'invent perquè no es notava", estarien encantats de que Barcelona continués amb la seva fugida cap endavant de "modernitat a tot preu")

La llàstima ara mateix és que ja no queda cap interiorisme original (futura preservació d'algun tren?, hauria de ser amb l'interiorisme actual, sense tabiques de separació entre cotxes, etc.)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 22/04/2013 16:30

Fran-Ikarus ha escrit:Total, si en quedava un de pendent només, el fet que hagin enllestit ara la reforma és anecdòtic (a Facebook, per exemple, molta gent està "neo-indignada", però potser són els mateixos que, el 2007, quan es deia que "la crisi era una mena d'invent perquè no es notava", estarien encantats de que Barcelona continués amb la seva fugida cap endavant de "modernitat a tot preu")

La llàstima ara mateix és que ja no queda cap interiorisme original (futura preservació d'algun tren?, hauria de ser amb l'interiorisme actual, sense tabiques de separació entre cotxes, etc.)
Sempre hi ha l'esperança que hagin desat alguna cosa, però és gairebé impossible. D'aquí a 30 anys ja ens lamentarem com sempre...

Ara, sempre tenim la oportunitat de preservar els 2000 en estat original si FMB es dedica a conservar-los adequadament i potser a fer una reforma de mínims, bàsicament, tractar la caixa del tren i repintar-la de blanc (i només blanc, res de vermell, a la foto de l'hora punta es veu d'un hora lluny que el tren llueix mil vegades millor de blanc que de vermell i negre) i posar els indicadors de torn en LED, per la resta, sembla ser que es conserva prou bé.

Per cert, si que han trigat a entregar l'últim 4000, diria que se'l van endur a l'octubre, em vaig acomiadar de l'aspecte original d'aquests trens l'11 de setembre, poc abans d'anar a la manifestació, pel dia i tot, no se m'oblidarà mai! :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”