Pàgina 18 de 22

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 15:50
Autor: Miquel
Millor que segueixin amb Manual, que així els motoristes fan tota la feina, i trigues menys temps a fer la línia sencera.
D'altra banda, un AAC, em va dir que l'ATP està a punt per la línia 1.

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 16:44
Autor: Vox
traveller ha escrit:
Vox ha escrit: Els 6000, per altra banda, m'agrada com penquen. Es l'única sèrie nova de TMB que circula en una línea sense ATO,no?

Vox
No, els 9000 a L4 circulen només amb ATP, com deia victorcasta és la única sense ATP.
Per altra banda, avui ha tornat a circular el tercer 4000R, a veure quant dura....
....i el nostre amic 6037-40 s'ha tornat a espatllar en hora punta...
Per tant els 9000 de la L4 sense ATO però amb ATP, i les 6000 sense ATO ni ATP, no?

A la L3 que hi havia ja, ATP,no?

Vox

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 16:47
Autor: victorcasta
Vox ha escrit:A la L3 que hi havia ja, ATP,no?
A la L3, ATP-ATO.

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 16:54
Autor: Vox
victorcasta ha escrit:
Vox ha escrit:A la L3 que hi havia ja, ATP,no?
A la L3, ATP-ATO.
Però el que no fa massa que hi es es l'ATO, oi? Ho dic perque fins fa no massa a la L3 pencaven estil L1 i ara els noto més regulats.

Per tant ja tenim 3 linees de TMB amb ATP/ATO: L2, L3 i L5. O quatre, que suposo que la L11 tambè.

L4 sense ATO i L1 sense ATP i sense ATO.

Vox

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 18:39
Autor: Miquel
L-1: Manual
L-2: ATO
L-3: ATO, excepte el tram Canyelles - Trinitat Nova que s'hi va amb ATP
L-4: ATP
L-5: ATO
L-11: ATO

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 24/10/2008 20:03
Autor: victorcasta
Miquel ha escrit:L-1: Manual
L-2: ATO
L-3: ATO, excepte el tram Canyelles - Trinitat Nova que s'hi va amb ATP
L-4: ATP
L-5: ATO
L-11: ATO
Aviam, caldria puntualitzar això, perquè l'ATP és un sistema de seguretat i l'ATO un de conducció. Per tant, si classifiquem sistemes de seguretat:

L1: Tren-Stop
L2: ATP (FM)
L3: ATP (FM)
L4: ATP (AM)
L5: ATP (FM)
L11: ATP (FM)

I si classifiquem sistemes de conducció...

L1: Manual
L2: ATO
L3: ATO (excepte de Canyelles a Trinitat Nova, manual)
L4: Manual
L5: ATO
L11: ATO

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Dijous 27/11/2008 21:48
Autor: ferroviario_catalan
Refloto el tema, esta tarde he estado en los talleres de Sagrera,por motivos laborales, y comunicaros que el proximo 4000 reformado que entrara en brebe a hacer pruebas en carrusel, sera el 4309 (coche remolque).
Estaba terminado al 100%, a falta de detalles como quitar los empapelados del suelo y asientos, asi que posiblemente el lunes, inicie pruebas.
Decir tambien qeu tenian otro 4000 en proceso de reformas, pero no puede ver el numero, ya que las cajas estavan pintadas, y ls placas del interior las habian quitado,ahora,a ese le queda bastante,estaba completamente desmontado el interior,pero boggies,baterias y demas, ya colocado.

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 19/12/2008 12:23
Autor: ferroviario_catalan
Y por chivatazo de mi queridisa primita mia, ha visto sobre las 11:15 de esta mañana el 4309 (coche R) reformado, ya haciendo pruebas con el carrusel de línea 1.
Con estos, son 4 los 4000 reformados que hay: 4302, 4309, 4312 y 4316 (guiado por el coche remolque)

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Divendres 06/02/2009 22:29
Autor: Jordi Reverter
Hola molt bona nit la serie 4000 es la única que no te la megafonia nova com la del 2000 i 3000 aixó ha de cambiar a catalunya no diu enllaç amb rodalies renfe.

Anarquia megafònica

Publicat: Dissabte 07/02/2009 2:24
Autor: Guigui
Jordi Reverter ha escrit:Hola molt bona nit la serie 4000 es la única que no te la megafonia nova com la del 2000 i 3000 aixó ha de cambiar a catalunya no diu enllaç amb rodalies renfe.
El que trobo aberrant és que la megafonia canviï en funció de la sèrie. Tan incapaços són d'unificar-la? A Viena, el metro (qualsevol sèrie) comparteix el mateix estil de megafonia fins i tot amb l'autobús i el tramvia. A Barcelona, en canvi, cada model tira pel seu cantó. Sembla mentida...

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Diumenge 08/02/2009 15:58
Autor: victorcasta
Des d'aquesta setmana que ve, el carrusel de la L1 passarà de 24 a 26 trens, ja que comença a funcionar l'ATP en alguns dels trens.

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Diumenge 08/02/2009 16:54
Autor: automotorserie 436
Guigui ha escrit:
Jordi Reverter ha escrit:Hola molt bona nit la serie 4000 es la única que no te la megafonia nova com la del 2000 i 3000 aixó ha de cambiar a catalunya no diu enllaç amb rodalies renfe.
El que trobo aberrant és que la megafonia canviï en funció de la sèrie. Tan incapaços són d'unificar-la? A Viena, el metro (qualsevol sèrie) comparteix el mateix estil de megafonia fins i tot amb l'autobús i el tramvia. A Barcelona, en canvi, cada model tira pel seu cantó. Sembla mentida...
La cuestión de la megafonía no uniforme es totalmente secundaria, que más da que voz o estilo, lo importante es que la información que se da es la adecuada.

No sols formalismes

Publicat: Diumenge 08/02/2009 17:57
Autor: Guigui
automotorserie 436 ha escrit:La cuestión de la megafonía no uniforme es totalmente secundaria, que más da que voz o estilo, lo importante es que la información que se da es la adecuada.
I la informació també va per barris. Per exemple, les 4000 no informen d'enllaços fora de la nomenclatura "L". Tant costa fer les coses amb mètode?

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Diumenge 08/02/2009 18:10
Autor: Miquel
Home, a mi en fà molta gràcia, que cada sèrie tingui la seua propia veu, em vaig enfadar moltissim quan vaig escoltar la nova veu dels 3000, d'altra banda als 4000 els hi ha de mantenir l'estil, però renovar-la.

Algú sap a quina velocitat haurà d'anar un tren entre St Eulàlia i Torrassa, amb ATP?

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Diumenge 08/02/2009 18:44
Autor: victorcasta
Miquel ha escrit:Algú sap a quina velocitat haurà d'anar un tren entre St Eulàlia i Torrassa, amb ATP?
La velocitat màxima permesa a Metro són 70 km/h en horitzontal i recta, i de 60 en corbes amb radis superiors a 500 m. Cap d'aquestes es podrà superar, tot i que no sé quins codis han fixat en aquest tram.

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Dilluns 09/02/2009 0:06
Autor: Proastiakos
victorcasta ha escrit:
Miquel ha escrit:Algú sap a quina velocitat haurà d'anar un tren entre St Eulàlia i Torrassa, amb ATP?
La velocitat màxima permesa a Metro són 70 km/h en horitzontal i recta, i de 60 en corbes amb radis superiors a 500 m. Cap d'aquestes es podrà superar, tot i que no sé quins codis han fixat en aquest tram.
Caram, si que en saps! Aixó em sona a article del reglament de circulació. Pensava que eres un aficionat!

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Dilluns 09/02/2009 0:27
Autor: victorcasta
Proastiakos ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Miquel ha escrit:Algú sap a quina velocitat haurà d'anar un tren entre St Eulàlia i Torrassa, amb ATP?
La velocitat màxima permesa a Metro són 70 km/h en horitzontal i recta, i de 60 en corbes amb radis superiors a 500 m. Cap d'aquestes es podrà superar, tot i que no sé quins codis han fixat en aquest tram.
Caram, si que en saps! Aixó em sona a article del reglament de circulació. Pensava que eres un aficionat!
Però un aficionat també pot tenir el reglament de circulació... :)

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Dilluns 09/02/2009 19:43
Autor: Miquel
Proastiakos ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Miquel ha escrit:Algú sap a quina velocitat haurà d'anar un tren entre St Eulàlia i Torrassa, amb ATP?
La velocitat màxima permesa a Metro són 70 km/h en horitzontal i recta, i de 60 en corbes amb radis superiors a 500 m. Cap d'aquestes es podrà superar, tot i que no sé quins codis han fixat en aquest tram.
Caram, si que en saps! Aixó em sona a article del reglament de circulació. Pensava que eres un aficionat!
Aixó vol dir que s'ha acabat veure trens a 80Km/h (o més) entre aquell tram, i d'ençà, calculo que es pot trigar entre 5 i 10 segons més a fer el trajecte, a més suposo que limitaràn també les entrades a les parades i ara ho farà a 45-50 Km/h en comptes de 50-55-60 Km/h.
Per cert algú ha vist algun torn 125 o 126?

Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Publicat: Dimarts 10/02/2009 15:18
Autor: traveller
Miquel ha escrit: Per cert algú ha vist algun torn 125 o 126?
Sí, avui mateix (a hora punta només). A més a Hospital de Bellvitge els trens entren per via 2 i fan el canvi de testera a la maniobra.

Torn 125 en circulació

Publicat: Dimarts 10/02/2009 21:38
Autor: Guigui
Miquel ha escrit:Per cert algú ha vist algun torn 125 o 126?
Aquesta tarda (vora les 14 hores) he agafat el 125 entre Catalunya i Glòries. Un 6000, per cert.