UT440_132M ha escrit:Jo no se si potser aquesta deixadesa dels trens, de la xarxa de Rodalies de Catalunya, pot ser conseqüència del famós article 155.
Son molts els trens que van pintats, i no poca superfície precisament, alguns porten cotxes sencers pintats de dalt a baix.
Tornem a nivells de vandalisme de fa 10 anys.
Tal i com bé dius, això recorda i molt l´època quan les 440 pujaven a Puigcerdà, Portbou o a Tortosa, sempre brutes i amb grafits de dalt a baix. No pot ser que absolutament ara, tots els trens de Rodalies de totes les linies estiguin així de bruts i així de grafits, i a més les 470, les 449, els electrotrens 448, i fins i tot un 130 vaig veure a l´Estació de França.
Quan la Generalitat es va fer càrrec de Rodalies ara fa uns quants anys, hi havia interès en tenir els trens nets i era molt dificil veure grafits. Fins i tot en els primers trens del dia et podies trobar als seients premsa gratuita amb un segell que posava: "per cortesia de Rodalies de Catalunya". Podies anar al lavabo i estava net. Ara tot això es diferent. L´altre dia vaig agafar un tren a Sant Andreu Comtal per anar fins a l´Estació de Sants, era una doble de civies 465 procedents de Sant Celoni amb destinació l´Aeroport (amb deu minuts de retard), ambdós unitats amb grafits de dalt a baix, no pots veure res des de les finestres. Vaig intentar fer ús del lavabo però estava amb la porta oberta, bloquejat i sense aigua. A la tassa hi havia una caca, demano disculpes per l´escatologia però és així. En el submón dels grafits tot em va donar sensació de deixadesa i de molt abandonament, les parets de l´Estació de Sant Andreu Comtal plena de grafits per tot arreu, amb aquell pegot de formigó ben grafitejat i uns ascensors nous que no se sap si són allà per fer bonic o la data de la seva inauguració. A l´arribar a l´Estació de Sants vaig fer ús del lavabos del vestíbul, previ pagament. És tot molt vergonyós. Jo utilitzo molt la L7 de Ferrocarrils de la Generalitat ja que visc molt a prop de l´Estació de El Putxet, i allò no té res a veure. Trens nets, puntuals, i ara amb menys publicitat als laterals. També utilitzo sovint els trens de Rodalia i el Metro de València, i allà la situació és molt diferent pel que fa al tema dels grafits.
Amb la qual cosa si la situació és que si l´empresa espanyola Renfe Operadora no sap (o no vol) mantenir nets i sense grafits els trens de Catalunya, que sigui un altre operador competent, com FGC, qui es faci càrrec de Rodalies de Catalunya. Ja fa temps que no es veuen a més aquells típics controls de bitllets i molts trens inclosos els de Mitja Distància van sense interventor, és com si tot els hi fotés igual, és una vergonya i no em canso de posar una i altra reclamació, a les quals mai responen.