Cotxes Arco, desballestats pròximament?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Cotxes Arco, desballestats pròximament?

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/08/2007 1:52

Tornant del meu viatge a Madrid i València, ho he fet en un tren Arco.
M'ha sorprès que, tot i essent el cotxe de preferent, l'estat era força lamentable: als seients els faltaven els botons de regulació, les taules i molts altres elements no paraven de grinyolar, els auriculars en molts seients no funcionaven.
Quan ha passat l'interventor, li he comentat que no podia regular el meuseient perquè li faltaven els botons. M'ha dit "ya... la única solució es quitar uno de otro asiento" i així ho ha fet :x

Quan li he preguntat si això era normal, m'ha dit que el problema està en que a tallers se'ls estan acabant els recanvis, perquè no en compren de nous. Per què? Doncs perquè tenen previst retirar en breu els Arco (finals d'any?) i substituir-los per Alvia.

Molt probablement, per tant... si Renfe ja no compra recanvis pels cotxes Arco, és que té previst desballastar-los en breu temps, encara que no hagin competat la seva vida útil.

Moraleja: qui vulgui agafar algun tren amb material "convencional" des de Barcelona, que es doni pressa, perquè aviat no quedarà res.



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dimarts 14/08/2007 8:00

Los Arco por el CM si que les queda poco (probablemente menos de 1 año) pero se dice que lo más seguro es que acaben por el norte con los actuales Diurnos. Pero vamos, dudo que los vayan a desguazar tan pronto... como mucho los venderán por 4 duros a cualquier otra parte, pero desguazarlos ya no creo.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 14/08/2007 13:23

Bé que el desembre del 2001 es van carregar no se quants cotxes 12000 i 16000, procedents de reforma dels 8000 (*) entre el 1986 i el 1992, a preus (la reforma) entre 6 i 11 milions de les pessetes de l'època per cotxe. També van desballestar moltes unitats de les sèries 9000 i 10000 constuits de nou entre 1982 i 1985 (els restaurants el 1987). Van ser substiuits per composicions talgo III, posades en servei a partir de 1964 i mai reformades.

Uns quants desballestats a Can Tunis i uns altres a Fuencarral pel mètode de "la pinça".

En tinc fotos que no puc publicar (no són meves).

(*) els 8000 era la versió renfe dels universals cotxes UIC X.

Posteriorment renfe ha seguit la mateixa política de terra cremada pel que fa al material rodant i les empreses competidores i ha anat desballestant tot allò que ha pogut.

Exemple del que passava el 2003: http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 4&orderby=

Salut !!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/08/2007 22:36

Però si estan nous els vagons dels ARCO!!!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 21/08/2007 10:16

Jordi Freixas ha escrit:Però si estan nous els vagons dels ARCO!!!
Pel que sembla, no tots.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 21/08/2007 11:39

Home antics no són els cotxes Arco però potser no han tingut un manteniment gaire bo. La veritat és que la sensació anant en un Arco és que és nou (relativament) però que potser li faria falta una mica de reforma, en plan molt light si tu vols. Parlo només dels interiors del tren, de fora i rodatge crec que estan prou bé no? :roll:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/08/2007 12:31

Home, evidentment SEMPRE és necessari un manteniment. Aquests dies que vaig estar a París, resulta que la pràctica totalitat dels trens RER, són més vells que els nostres trens de Rodalies, però... cosa curiosa: estan en molt més bon estat i funcionen millor (que no perfectes, però vaja).



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/08/2007 12:33

Trenscat ha escrit:La veritat és que la sensació anant en un Arco és que és nou (relativament)
si el compares amb un Talgo III, ja et dic jo que sembla una nau espaial :D
Trenscat ha escrit:Parlo només dels interiors del tren, de fora i rodatge crec que estan prou bé no? :roll:
Pel que he pogut probar el rodatge és perfecte, molt millor que el de qualsevol Talgo... per això és un cotxe de bogies.
Són cotxes que efectivament encara podrien tirar 10 o 15 anys més amb una reforma. Però diria que Renfe no està interessada en el tema. Ja veurem.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/08/2007 13:01

De fet, els ARCO provenen d'una reforma dels Estrella, no?



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 21/08/2007 20:28

Sembla ser que RENFE es prepara per a la competència.

Al desfer-se d'aquests cotxes s'assegura que cap empresa competidora els adquireixi i els utlitizi.

D'aquesta manera obliga a les empreses que vulguin entrar al mercat a fer-ho amb material nou.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/08/2007 21:01

Bueno doncs... quina xorrada. No s'havia dit per aquí que, en cas d'aprovar una concessió a una operadora, l'empresa anterior té la obligació de cedir el material i els treballadors?



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 21/08/2007 22:57

Jordi Freixas ha escrit:Bueno doncs... quina xorrada. No s'havia dit per aquí que, en cas d'aprovar una concessió a una operadora, l'empresa anterior té la obligació de cedir el material i els treballadors?
:roll:

Qualsevol empresa podrà "comprar" "surcos" per a qualsevol trajecte.

L'únic que estarà regulat seran els serveis regionals i/o rodalies. La resta, son lliures.


Donat que el transport regional i/o de rodalies necessita ser prestat amb uns nivells minims, aquest es regularà per concesions que aniran acompanyades de subvencions per tal de que les empreses considerin atractiu oferir els serveis.

Així, en un futur, la generalitat haurà d'adjudicar els serveis regionals i els de rodalies a alguna operadora.

Donat que no hi ha precedents, crec que no hi ha cap llei/norma que marqui que RENFE hagi de traspassar els actius i/o treballadors a aquelles noves operadores que guanyin els concursos publics.

El rumor del que parles, parteix de que sembla ser que en el cas del transport per carretera la cosa si que funciona així. Jo no ho pogut comfirma, potser algú ens en podria treure l'aigua clara.

Com que el material del que estem parlant, no és utilitzar per RENFE per oferir serveis regionals o de rodalies, en cas de que la cosa funcioni com dius tu, no l'haurà de traspassar a ningú.



;)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/08/2007 23:23

Mira, no ho sé. Però en qualsevol cas, RENFE ja ha venit material a altre operadores que circulen per ADIF.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 21/08/2007 23:29

Jordi Freixas ha escrit:Mira, no ho sé. Però en qualsevol cas, RENFE ja ha venit material a altre operadores que circulen per ADIF.
:?

A quines operadores?

Si parles de les locomotores que utilitzen les empreses contructores per als trens de balast i vies, evidentment que els les han venfgut, ja que per poca cosa poden servir.

No els faran la competència amb aquestes màquines... :roll:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/08/2007 23:34

ACCIONA, i també hi havia alguna altra operadora de merdaderies que opera per ADIF, totes dues amb unitats Diesel 333.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 21/08/2007 23:46

Jordi Freixas ha escrit:merdaderies
:riure

Entre aquesta i la del "forroviario"... :)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 22/08/2007 0:32

No és Espanya el primer país on les locomotores d'un mateix tipus són numerades sota una mateixa sèrie tot i pertànyer a diferents operadores. Suïssa, Alemanya, França en són alguns exemples.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 22/08/2007 9:04

entfe001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:merdaderies
:riure

Entre aquesta i la del "forroviario"... :)
:riure xD



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/08/2007 11:12

Ei, què passa? Que les merdaderies estan molt bé xD



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/08/2007 11:55

Jordi Freixas ha escrit:Ei, què passa? Que les merdaderies estan molt bé xD
Deus parlar dels TECO que porten les escombraries de Vigo i A Corunya a la planta de tractament de l'empresa SOGAMA (Sociedad Gallega de Medio Ambiente), depenent de la Xunta de Galícia. Durant un temps es van fer amb els TMD, ara desterrats, crec, a Madrid i a Sevilla.

Salut.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”