Diferencia entre automotor i ferrobús.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Diferencia entre automotor i ferrobús.

Entrada Autor: Julià » Dijous 06/03/2008 22:57

Quina diferencia hi ha entre un ferrobus i un automotor? Gracies :ok :riure :riure



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 07/03/2008 9:23

Un ferrobús és un tipus d'automotor.
No hi ha una definició exacte, però podríem dir que un ferrobús és un automotor de petites dimensions, normalment dedicat a línies secundàries i amb dèbil tràfic. Vaja, un tren aproximadament amb les dimensions d'un autobús.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/03/2008 10:57

Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 07/03/2008 12:54

I portaven motors dièsel horitzontals com els d'autobús urbà de l'època.

A la renfe, que també en va tenir molts fins als anys 80, la majoria duien motors com el Pegaso Monotral. Anaven acoblats a un embragatge i canvi ZF de sis velocitats més inversor amb comandament elèctric (cosa que permetia acoblar més d'un cotxe motor comandat des d'una sola cabina).

A Alemanya van néixer amb 4,5m de distància entre els seus dos eixos i un sol motor d'uns 150 CV. Posteriorment van sortir amb 6m entre eixos i fins a 2 motors de 150 CV. Duien una molt còmoda suspensió pneumàtica entre el xassís i la carrosseria.

Hi ha un llibre de les Monografías del Ferrocarril que en parla: El Ferrobús. El Schienenbus Uerdingen en España. Desgraciadament està esgotat.

Busca a internet schienenbus Uerdingen, trobaràs molta més informació.
Guigui ha escrit:Si no vaig errat, els primers ferrobusos van circular cap als anys 50 a Alemanya, on es deien "Schienenbus" (bus de vies) a causa del seu semblant amb els autobusos de l'època. El mateix model va passar a altres països (Àustria, Espanya, antiga Iugoslàvia, etc.).


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 07/03/2008 13:00

I aquí tens una breu explicació i fotos :D :

http://www.wefer.com/w5/renfe/591.htm

Salut,



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 10/03/2008 1:39

La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimarts 11/03/2008 0:00

jordidr ha escrit:La nostra estimada expresidenta catalana de renfe Merce Sala feia els seus viatges amb ferrobus ???!

No t'ha quedat clar la descripció de la pàgina d'en wefer?

PD:Si :D

PD:la mateixa que feia saltar els frens d'emergencia quan conduia.


Salutacions



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”