Megafonia als trens de Renfe per informar d'avaries!!!!!!!!!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Megafonia als trens de Renfe per informar d'avaries!!!!!!!!!

Entrada Autor: metring » Dijous 19/06/2008 22:17

Ja era hora!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igual algú de vosaltres ja l'ha escoltat, però avui és el primer cop que jo ho faig, i ha estat precisament per anunciar que les línies 1 i 3 de Rodalies podien acumular retards de fins a 30 minuts, i que era possible que ens haguessim de quedar més estona de l'habitual al tren.

Quina emoció!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 19/06/2008 22:23

Els missatjes per megafonia a l'interior dels trens van començar a emetre's fa aproximadament un any, per les desviacions causades per les obres de l'ave.

Si et refereixes a lo d'infromar en directe sobre alguna incidència, això ho porto escoltant fa aproximadament un any.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/06/2008 22:26

Je, je, dubto que gaire gent l'hagi sentit. I si no, preguntem-lis als nombrosos passatgers que han estat tancats dins un tren, durant força estona, i sense cap mena d'informació. A les hores, igual no era molt freqüent :roll:



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 19/06/2008 23:48

Tots els trens de rodalies disposen de megafonia interior en la qual el maquinista pot informar de les averies si aquesta funciona i si li ve de gust.
El que han instal·lat des de l'estiu pasat aproximadament és un sistema que des del CIC de Barcelona que es troba a l'Estació de França (Centro de Información de Cercanías) poden comunicar-se amb tots els trens de rodalies i emetre missatges per la megafonia d'ells.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/06/2008 23:50

Ara ho has dit, no es tractava del maquinista qui parlava, com més d'un cop he sentit, sino un missatge lllegit per una locutora professional, probablement enviat a distància. Havia oblidat d'esmentar-ho. Savia que havien dit que existia, però que no els hi funcionava.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 20/06/2008 12:41

I mentrestant jo haig d'anar a Atenció al Client de Sants per demanar que avisin per megafonia el retard d'un Catalunya Exprés cap a Figueres que no es presenta i ningú en sap res...

Però què bé que viviu a Rodalies!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/06/2008 18:35

entfe001 ha escrit:Però què bé que viviu a Rodalies!
És com si ho digués un condemnat a la foguera a un condemnat a la forca. :roll:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 21/06/2008 0:39

Megafonia a la linia C3 l'any passat, dins dels trens.
Amb motiu de les obres de l'arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona, la linia 3 de rodalies finalitza el seu recorregut a l'estació de Sant Andreu Arenal, les alternatives de transport per continuar des d'aquesta estació son: la linia L1 del metro i la linia 4 de Rodalies, preguem disculpin les molèsties.
I actualment als que van amb destinació Puigcerdà o La Tour de Carol.
Senyors passatgers, els informem que per obres de millora de la infraestructura, els trens amb destinació Puigcerdà / La Tour de Carol finalitzen el recorregut a l'estació de Ribes de Freser, per seguir fins a destinació cal agafar els autobusos que RENFE ha habilitat. Preguem disculpin les molèsties.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/06/2008 11:14

Val, però es tracten d'avisos creats per una situació temporal, i no pas un avís d'una avaria puntual, com el que vaig sentir l'altre dia, aquí radica la diferència, i la bona idea d'haver-ho fet així, ja era hora!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 21/06/2008 13:05

metring ha escrit:Val, però es tracten d'avisos creats per una situació temporal, i no pas un avís d'una avaria puntual, com el que vaig sentir l'altre dia, aquí radica la diferència, i la bona idea d'haver-ho fet així, ja era hora!
Doncs per avaries ja ho he escoltat més d'un cop a dins del tren, amb la megafonia que prové del CIC.

Val a dir que si no mal recordo encara no ho tenen tots els trens.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/06/2008 13:16

Si, però a la mateixa Renfe van dir que no els hi funcionava uns quants cops, com el dia en que un tren es va quedar dins el túnel entre Arc de Triomf i Catalunya, quan els usuaris, farts d'esperar informació, tiraven de l'alarma diversos cops.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 21/06/2008 13:28

metring ha escrit:Si, però a la mateixa Renfe van dir que no els hi funcionava uns quants cops, com el dia en que un tren es va quedar dins el túnel entre Arc de Triomf i Catalunya, quan els usuaris, farts d'esperar informació, tiraven de l'alarma diversos cops.
Una cosa no exclou l'altra.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/06/2008 13:33

No, no pas, però que si hagués fet falta en incidències greus, encara que fos el mateix maquinista qui parlés :(



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 21/06/2008 20:19

El tren que es va averiar entre Arc de Triomf i Plaça Catalunya no podia rebre cap missatge perquè precisament estava averiat.
També comentar que almenys les sèries 440R, 447, 450 i 451 disposen d'aquesta característica. En el cas dels CIVIA (463, 464 i 465) no ho he pogut comprobar.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 23/06/2008 10:03

jo no he sentit mai, i he estat en alguns trens amb problemes...(lúltim cop, l'altre dia a la C3, quan la gent es va amotinar a Bifurca), serà que tinc mala sort



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 23/06/2008 15:55

metring ha escrit:Si, però a la mateixa Renfe van dir que no els hi funcionava uns quants cops, com el dia en que un tren es va quedar dins el túnel entre Arc de Triomf i Catalunya, quan els usuaris, farts d'esperar informació, tiraven de l'alarma diversos cops.
El tren estava sense tensió, per tant es va considerar en el disseny del tren que el sistema de megafonia no era tant vital per mantenir-lo en marxa amb les bateries auxiliars.

Salut,



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimarts 24/06/2008 17:31

Es tracta d'un equip de Soluziona, que permet establir comunicació CTC -> UT. Comprén conexions tipus GSM/GPS/GSMR/GPRS



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 24/06/2008 19:57

Mr. Baricentro ha escrit:Es tracta d'un equip de Soluziona, que permet establir comunicació CTC -> UT. Comprén conexions tipus GSM/GPS/GSMR/GPRS
Soluziona ara és Indra, des de fa un any i mig.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/07/2008 10:48

Jordilar ha escrit:El tren estava sense tensió, per tant es va considerar en el disseny del tren que el sistema de megafonia no era tant vital per mantenir-lo en marxa amb les bateries auxiliars.
Resulta força evident que això és un error greu de disseny, ja que si en algun moment fa més falta la megafonia interna és precisament quan hi ha problemes al tren.
A més, un sistema de so té un consum molt baix comparat amb qualsevol altre sistema del tren, per la qual cosa tampoc és excusa que tècnicament no es pugui fer.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 29/12/2008 20:17

Ara per el tall de Pg. de Gràcia, el conductor té un micro i diu a on va el tren. Jo ho vaig comprovar a Clot-Aragó aquest cap de setmana quan vaig agafar un tren destinació EDF, el maquinista deia que anava a Edf, però ho deia d'una manera que no sabia quina era la línia, ni d'on venia, ni a on anava...



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”