Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 10/07/2008 1:04

Imatge
Extret de http://www.railwaygazette.com

La 9000 pel viaducte de Zona Franca?

No, el Metro de Santo Domingo. Els trens que hi circularan són idèntics als 9000 de Barcelona (construïts ambdós per Alstom); l'única diferència es que en comptes de MA-MB-R-MB-MA són MA-R-MA.

Que vagi de gust!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/07/2008 9:07

Cert, en algún fil, en Davida ho havia comentat.

Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 10/07/2008 9:20

Fotos perpetuenques del metro de Santo Domingo
Imatge
Un Alvia S120 d'Alstom al costat d'un Metro de Santo Domingo
Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/07/2008 12:29

metring ha escrit:Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?
Avantatges: abarateix el cost de producció i manteniment.
Inconvenients: uniformitat estètica, reproducció mimètica de possibles errors.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 10/07/2008 14:14

metring ha escrit:Cert, en algún fil, en Davida ho havia comentat.

Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?
Ho trobo bé en aquest sentit: pais ric tria la seva estètica i la desenvolupa, pais pobre n'aprofita el disseny per abaratir costos. Crec que els operadors dels països rics, per qüestions de prestigi, intentaran tenir models diferents dels dels seus veïns.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 11/07/2008 16:47

Sí, però qui ha disenyat el tren: algú de TMB, d' Alstom per TMB o TMB el va triar per concurs, i després, aquets sel's han copitat.
Fins i tot, té alguns detalls del nostre, la númeració del tren al mitg del vagó!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/07/2008 22:24

Pel que dedueixo de les fotografies, a Santo Domingo instal·len la catenària mentre fan proves amb els trens...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 11/07/2008 22:38

I com és que el metro només porta un panto aixecat?

En el metro són necessaris tots aixecats ( a Barcelona tots estan aixecats)

I el metro és llògic que sigui bastant igual, ja que és el fabricant qui ensenya un model de trensa les empreses que demanin informació i si aquestes finalment ho accepten i la seleccionen com a mont hi poden posar petits retocs de com posar els logos, on posar el nº amb leds, etc


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/07/2008 23:11

oriolp13 ha escrit:I com és que el metro només porta un panto aixecat?
Està en proves. De fet, a la fotografia es veu que la superestructura encara no està completa. Només hi ha catenària en una de les dues vies, i ben petiteta, es veu una armilla fluorescent al costat de la via, corresponent a algun tipus d'operari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 18/12/2010 21:30

Santo Domingo ha contractat més germanets dels 9000 per a la seva L2, i com va passar anteriorment, es construïran a Santa Perpètua.
Suposo que amb un total de 15 trens, ja que a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 19/12/2010 11:21

Miquel ha escrit: [...] a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo
En realitat, posa "45 vagons"... :evil:



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 19/12/2010 14:13

Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit: [...] a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo
En realitat, posa "45 vagons"... :evil:
Ja ho sé, però com estic segur que Alstom els hi farà cotxes i no vagons, ja hi poso cotxes. ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/04/2012 23:12

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 76&cs=mate

Embarcados en Tarragona los primeros dos trenes de Alstom para el Metro de Santo Domingo

Primera entrega de un pedido de quince unidades, 45 coches en total

Los primeros dos trenes para la línea 2 del Metro de Santo Domingo en fabricados en la factoría barcelonesa de Alstom en Santa Perpetua de Mogoda, han sido embarcados en el Puerto de Tarragona con destino a la República Dominicana.


(09/04/2012) A lo largo de los próximos meses se enviaran los trece trenes restantes que entrarán en funcionamiento en la segunda mitad del año. Los trenes, de tres coches, están equipados con aire acondicionado, sistemas de videovigilancia e información al viajero y rampas de acceso para pasajeros con movilidad reducida. Cada tren cuenta con una capacidad máxima de 617 pasajeros.

Este es el segundo contrato de Alstom con el operador del metropolitano de Santo Domingo. En 2006 el centro Industrial de Santa Perpetua diseñó y fabricó los diecinueve trenes de la primera línea suburbana de la capital dominicana.

En ambos contratos, las unidades fabricadas se basan en las del metro de Barcelona, referente también para la adjudicación de los contratos de los metros de Panamá y Lima, cuya fabricación ha iniciado ya Alstom.

La planta de Alstom en Santa Perpètua emplea a seiscientos trabajadores y cuenta con un centro de I+D e ingeniería aplicada para el desarrollo de nuevos proyectos en material rodante.

Imatge



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”