ATP-ATO

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Re: ATP-ATO

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 04/05/2009 19:10

L'ATC es l'únic capaç de mantenir feqüències en un temps fix. I per fer-ho, obviament complint horaris, ara bé es impossible en Mode Manual, ATP i ATO clavar temps, i els intervals són aproximats. Rés es perfecte. I crec recordar que tenim uns macos "cronometres" al costat del semàfor. I es millor esperar 30 segons més que trigar 20 minuts més, la balança no es equilibrada i ens estan donant Gat per Llebre.
La questió com he dit, es posars-hi, posar-hi ganes, esforç i dedicació, entre d'altres.

I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/05/2009 19:29

Miquel ha escrit:I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.
Ja ho sé que es pot circular en ATO i amb bloqueig telefònic. Però si no vols sistemes de seguretat que es controlin per màquines, treiem la conducció en ATO, treiem la protecció de l'ATP i del Tren-Stop i la del bloqueig automàtic que també es fa per ordinadors. Tornem al bloqueig telefònic de tota la vida i així tot ho deixem en mans humanes que és més segur per a la circulació.
L'ATC es l'únic capaç de mantenir feqüències en un temps fix. I per fer-ho, obviament complint horaris, ara bé es impossible en Mode Manual, ATP i ATO clavar temps, i els intervals són aproximats. Rés es perfecte. I crec recordar que tenim uns macos "cronometres" al costat del semàfor. I es millor esperar 30 segons més que trigar 20 minuts més, la balança no es equilibrada i ens estan donant Gat per Llebre.
La questió com he dit, es posars-hi, posar-hi ganes, esforç i dedicació, entre d'altres.
Per molt que la pantalla de regulació et digui que queden 20 segons com 50 segons a estació, en ATO el temps entre una estació i una altra serà sempre el mateix (sempre que la circulació sigui fluïda i no es vagi massa enganxat al de davant), cosa que en mode Manual+ATP depèn de la destresa o de les ganes que li posi el motorista en aquell moment però el temps no serà sempre el mateix.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 05/05/2009 6:45

Miquel ha escrit:I si es fà un bloqueig telèfonic es que hi ha hagut un problema (suposadament amb un semàfor), crec que tot i que vagis amb ATO has de demanar permis al CCM o ells a tú, ja que un semàfor apagat es un disc en vermell i està prhibit rebasar-lo.
Es impossible circular en un tram amb bloqueig telefònic en ATP o ATO. Un disc apagat es un disc vermell, correcte. Un disc apagat no sempre suposa un bloquig telefònic i a més, hi han més supòsits per a un bloqueig telefònic que un disc apagat.
victorcasta ha escrit: Ja ho sé que es pot circular en ATO i amb bloqueig telefònic.
no es correcte. Si el bloqueig es necessari, no es pot circular ni en ATP ni, per descomptat, en ATO en el tram afectat.

victorcasta ha escrit:Per molt que la pantalla de regulació et digui que queden 20 segons com 50 segons a estació, en ATO el temps entre una estació i una altra serà sempre el mateix (sempre que la circulació sigui fluïda i no es vagi massa enganxat al de davant)
aquesta velocitat també dependrà de la consigna de marxa que s'hagui establert des del lloc de regulació de la línia corresponent, i pot augmentar o disminuir.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 05/05/2009 9:32

wefer ha escrit:Sobre la L1, la qual agafo cada dia: no entenc què passa, si és culpa de l'ATP, la remodelació de trens o una altra cosa... però les freqüències últimament en hora punta han passat de ser dolentes (abans de l'ATP) a ser encara pitjors ara.
Les dues últimes setmanes, m'he trobat que els trens circulen a una freqüència d'entre 3' 30" i 4', en hora punta, quan altres línies a la mateixa hora circulen a 2' 30" o fins i tot menys. El resultat és que a moltes estacions, part de la gent es queda a l'andana i que, a sobre, es van acumulant retards al no poder tancar portes fàcilment.
El punt màxim va ser dijous passat, quan a les 20 hores, aproximadament, vaig estar esperant un tren a Sagrera durant 10 minuts. Hagués pogut ser un problema puntual, però és que ja comença a ploure sobre mullat.
Algú sap què està passant a la L1 i quan podrem tenir unes freqüències "normals"?
doncs fora d'hora punta (jo l'agafo cada dia entre les 15:30 i 15:45 sentit Santa Coloma) les freqüències són més o menys les que dius, o una mica millor

no s'enten gaire, s'haurien d'adaptar a la demanda



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/05/2009 17:31

Avui, agafant la L1 entre Sagrera i Catalunya, he vist que, en sentit contrari, passaven trens cada minut i escaig. Ni rastre de tren-stop, tot i que el meu tren s'ha aturat una mica més del compte a gairebé cada estació. I, mentrestant, els panells es passaven l'estona "processant nova informació".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 13/03/2011 11:57

Una pregunta pels experts tècnics del fòrum.

Divendres anava a la L1, justet per arribar al cine, i la llei de Murphy va fer que a la meva estació de destinació (Urgell), on el 6000 aparentment s'havia aturat de manera normal, estiguessin durant un minut les portes sense obrir-se, i al final la motorista (o com es diu ara l'agent únic que "porta però sense conduir" el tren?) anunciés per megafonia: "Imposible realizar la parada, los viajeros que bajasen aquí tendrán que retroceder en la siguiente estación". I això vam fer, baixar a Rocafort i tornar enrera (i olé!, vaig entrar al cine just quan començaven els títols de crèdit)

No sé dir si el tren havia quedat massa avançat, o massa endarrerit (la frenada havia estat normal, sense cap sensació de brusquedat ni antel·lació excessiva)

Els trens actuals no tenen cap recurs per compensar, quan estan aturats a l'estació, un petit decalatge de pocs metres? Dit d'una altra manera, si s'hagués passat una mica el punt normal d'aturada, no poden fer marxa enrere?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/03/2011 12:17

Pel que comentes, sembla que el tren va passar-se de la zona que l'ATP permet l'obertura de portes. I com que està totalment prohibida la marxa enrere al Metro de Barcelona, el conductor1 va fer bé: tirar cap a la següent estació i avisar el passatge que ha de tirar enrere a la següent estació.



1 Per cert, el nou reglament de circulació, vigent des que hi han les línies automàtiques i que engloba tota la circulació del metro (convencional i automàtica), no cita ni una sola vegada la paraula motorista, que ha quedat substituïda per conductor.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 13/03/2011 23:10

Gràcies, m'ha quedat molt clar, i sí que em va fer la impressió que la conductora va actuar de manera perfecta, vista la situació.

I aquests "rebassaments" de la zona on l'ATP permet l'obertura de portes, es van donant de manera, diguem, "aleatòria"? O indiquen alguna anomalia?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/03/2011 23:42

Doncs no conec el cas, però si l'ATO funcionava no hauria de passar. Potser circulava amb conducció manual, sota l'ATP.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”