L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Disseny força mastegat

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/12/2009 17:30

Té bona pinta, però tinc la impresió que els fabricants cada cop es gasten menys en disseny. La semblança amb un tramvia és força gran.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/12/2009 19:00

És maco. Sembla que farà servir les mateixes portes que els 113 per un tema d'estalvi en el manteniment.

No m'agrada que s'inspirin tant en les unitats anteriors, com per exemple la línia entre els focus amb la sèrie.
Sembla que ja s'han decidit pel taronja. Potser no trigaran a canviar la imatge a les 112, un cop estigui enllestit el disseny de les 113.
Tindrà germans al Llobregat? Ja veurem... de moment no ho crec, potser més endavant.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 03/12/2009 22:32

Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/12/2009 23:49

Lluita1714 ha escrit:Tindrà germans al Llobregat?
Havent adquirit fa poc més trens de la sèrie 213, ho dubto.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 04/12/2009 16:44

M'encanta tant la unitat com, sobretot, la decoració! :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 07/12/2009 23:24

Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.


ElDesi1994 ha escrit:Ohhh! Estil tramvia, però bastant maques...
Sobretot al tester...
M'agraden! :ok


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/12/2009 23:31

És la tendència generalitzada. Els trens del metro de Porto (Eurotram de Bombardier, lliurats el 2002) tenen el tester força més inclinat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimarts 08/12/2009 12:27

liniadelRipollés ha escrit:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 08/12/2009 12:58

l'aerodinàmica ja aten altres funcions en aquest tren, i és la imatge, no la funcionalitat. No crec que afecti a les condicions de la cabina si ens mentalitzem de que, en el procés de disseny, el tren guanya "morro" i no perd de la part superior. i no al contrari. És una estètica que ara està de moda, potser d'aquí a vint anys es posin de moda les cabines amb menys aerodinàmica que existeixen, com ara, la del tramvia de Lyon. És com posar finestres rodones, no és per que sembli un avió, sinó per que pot quedar maco (que ara mateix em semblaria molt lleig). Si ens guiessin per funcionalitat, tindriam trens només de color blanc, tant quadrats que semblarien caixes de tubs de pasta dental, amb cadires ergonòmiques però de plàstic, i barres per subjectar-se rectes, molt rectes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Diumenge 13/12/2009 16:09

Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 14/12/2009 0:31

Pardal ha escrit:Jo trovo que no es mès qu'una 112 amb un nou frontal!
Penso el mateix.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 20/12/2009 15:58

Si els fan una mica més llargs ja veurem si alliberen el famós circuit de via d'agulla a la via 4 de Plaça Catalunya FGC!
Tony M. Nyphot ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Un tren amb característiques de metro no hauria de tenir testers aerodinàmics. El que cal és una cabina de conducció digna simplement. Els testers aerodinàmics redueixen la capacitat del tren, atenent que l'espai frontal inaprofitable per als viatgers és més gran.
Serà per això que els japonesos només fan testers aerodinàmics per als Shinkansen o com a molt per a alguns serveis Limited Express amb poques parades.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 17/01/2010 12:24

No us fieu del dibuix que es va expossar a BCN Rail, aixo emb fa olor a prova feta a corre cuita.

Jo personalment tinc uns dubtes... Si se supossa que a mes de reforçar el servei de les linies interurbanes, han de començar la substitució de les UT111... aquestes unitats hauran de estar preparades per al galib de la línia d'AV Tibidabo. Si obviem el fet de que les 112 son 4 cotxes, el impediment que tenen per a operar a aquest ramal es el seu gálib. Per aixo les 111 per exemple, porden rebaixada la caixa en la seva part superior i no porten cap equip al sostre. O si ens anem mes enrrere en el temps. Els 600 portaven les resistencies sota el bastidor al contrari que els granotes per poder pasar per aquestos tunels.

Altra questio es que s'haurien de contractar unitats de 3 cotxes.

Jo crec que el model definitiu poc tindra a veure amb el dibuix, lo que es bastant probable que passi es que portin les mateixes portes que les 112/113 i fins i tot finestres. Ja que son elements que encara s'estan fabricant ara mateix. Ja veurem si s'atreveixen amb un disseny totalment nou...

Lo certament innovador, fora del tipus de frontal tan de moda ara. Será el que portaran passadis d'intercomunicacio. Es preveu que amb la reforma de Pl Catalunya les 112 es sotmetin a una reforma per incorporar-lis passadis també. Ja que l'unic impediment que no ho permet actualment es la tancadisima corva amb desvios incluits a Pl Catalunya.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 19/01/2010 12:46

Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimarts 19/01/2010 23:13

Vox ha escrit:Ho he somiat o van dir quelcom tambè de comprar més s5000? Dit d'unaltre manera, com pensen sol·lucionar la necessitats de més trens quan obrin les 4 noves estacions de la L5?

Vox
Ehh, jo recordo que a metro tenian pensat incorporar en 2009 un tren prototipus, si no recordo malament del tipus metropolis d'alstom (com els 9000). A dia d'avui no s'en sap res d'alló... pero en tot cas potser podriem tenir en comte la possibilitat de que entri en servei en els proxims anys una nova serie.
O potser acabem de 9000s fins els nassos...

Eh! i no es tenian que incorporar mes 6000 a la L1??



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/01/2010 23:14

En principi, només son 10 6000,s.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/01/2010 23:38

Quan per prolongacions de línia siguin necessaris, se'n demanaran més. De moment en circulen 26 i la idea era de posar-ne 30 en circulació, suposo que pendent de la posada en funcionament de l'ATO, que de moment segueix en proves.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/01/2010 23:48

I tampoc cal perdre de vista el perllongament fins a Vall d'Hebron que s'inaugurarà enguany, cosa que per si sola ja requerirà tres trens més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 20/01/2010 6:36

la flota de 5000's de la línia 5 és de 33 i en hora punta en corren 29. Trobo que l'ideal seria recuperar els 5000's que corren per la L3 i no haver de barrejar 5000's amb els 9000's.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 20/01/2010 10:14

Però llavors la L3 es quedaria sense les unitats que necessita.

Per això preguntava. La nova estació de la L5 es per aquest any? I les 3 noves fins Vall d'Hebrón son per 2010 aixi que o ja tenen demanats més trens o tenen pensada alguna cosa (o comanda feta) perque ara ja no donaria temps.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”