L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/04/2009 16:27

Sembla que estem a l'epicentre de la renovació del material d'FGC. A la Línia del Vallès ja estan mans a l'obra.
Van començar amb 13 noves 213, i a saber com acabarà... la compra de noves locomotores?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 07/04/2009 16:40

Ha sortit el Conseller nadal dient que serà un Concurs Semi-Obert que obligarà a fabricar els convois a Catalunya. Ha citat SIEMENS CORNELLA i ALSTOM STA PERPETUA. Jo em decanto per aquesta última amb aportacions tecnologiques de la primera.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 19:32

Avui, tant a La Vanguardia com a l'ABC, donen com a notícia l'adquisició de nous trens per aFGC del Vallès :nose

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=163450



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 05/11/2009 19:38

Si hi ha concurs, serà perquè no són, definitivament, 112... 113 a la vista! Es podia intuir, però ara està més clar, no sabeu quant me n'alegro de que el límit estigui a Catalunya i no a tot l'estat, per tal de que no entri CAF.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 19:44

Em sembla que els trens els faran CAF i Alstom en consorci...



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 05/11/2009 19:45

Lluita1714 ha escrit:Si hi ha concurs, serà perquè no són, definitivament, 112... 113 a la vista! Es podia intuir, però ara està més clar, no sabeu quant me n'alegro de que el límit estigui a Catalunya i no a tot l'estat, per tal de que no entri CAF.
A mi m'agraden tant els trens de CAF o els d'Alstom, o el que és el mateix, 440 o Civia. :D
A veure si aquesta, suposada, nova sèrie, es més "original" que les 213/112, que semblen caixes... :roll:



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 05/11/2009 19:47

metring ha escrit:Em sembla que els trens els faran CAF i Alstom en consorci...
Espero que alsthom controli la qualitat, i que quedin com les 112, o les 213, que són trens que, realment, han sortit molt ben fets, molt bons trens, i malgrat tot el consorci que es va fer.

Lo de les caixes és cert, o potser els tinc molt vists, però he de dir que el seu disseny tècnic, com ara el gàlib de les 213, mereix una medalla.

CAF ha sortit defectuós més d'un cop, com ara l'encàrrec del metro de Washington, em penso que era, i tampoc m'agrada gaire els seus dissenys, però això ja és una qüestió de gust.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 19:49

Però els 5000 han sortit millor que els 9000 del metro...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 05/11/2009 19:51

Això és cert. Pot ser també que els 5000 ja eren un model provat, com a Roma, i els 9000 no, van ser dissenyats per a Barcelona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 05/11/2009 19:54

Lluita1714 ha escrit:Lo de les caixes és cert, o potser els tinc molt vists, però he de dir que el seu disseny tècnic, com ara el gàlib de les 213, mereix una medalla.
No és perquè els tinguis vistos, perquè jo no n'he vist MAI un en persona, només en fotos i videos, i no m'agraden, els trobo sosos...
Lluita1714 ha escrit:CAF ha sortit defectuós més d'un cop, com ara l'encàrrec del metro de Washington, em penso que era, i tampoc m'agrada gaire els seus dissenys, però això ja és una qüestió de gust.
Com a disseny, són més macos els trens d'Alstom que els de CAF.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 05/11/2009 20:02

La Generalitat de Catalunya ha escrit:El consell d’administració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va aprovar ahir la compra de 24 noves unitats de la sèrie 113 per a la línia Barcelona Vallès. FGC va adjudicar aquesta compra a un consorci format per les empreses ALSTOM-CAF per un import de 155 MEUR. Un dels aspectes importants de la valoració tècnica ha estat la inclusió dels projectes d’I+D+i en les ofertes presentades. Els primers trens d’aquesta nova sèrie es posaran en servei el darrer semestre de 2013.

Més trens per a millorar el servei

La línia Barcelona - Vallès disposa actualment d’un total de 42 trens, dels quals 20 (sèrie UT-111) i estan formats per 3 cotxes, i els altres 22 (sèrie UT 112) i estan formats per 4 cotxes.

Amb aquest parc es presta actualment el servei a la línia, tant pel que fa als trams urbans (L6 + L7) com als suburbans (S1 + S2 + S5 + S55). En hora punta es realitzen fins a un total de 32 circulacions/hora i sentit, la qual cosa requereix 35 trens en servei, i en resten 7 (16%) com a reserva per a incidències i manteniment.

Les actuacions en curs com la nova estació de Volpelleres, el perllongament dels ramals de Terrassa i Sabadell i la nova cua de maniobres a Plaça Catalunya (en fase de redacció del projecte), suposaran un increment del servei que fan necessària l’adquisició de nous combois. Segons el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC), la demanda podria arribar a créixer més d’un 30% en els propers 10 anys.

Increment de l’oferta

Així tenint en compte la disponibilitat de noves infraestructures i l’evolució de la demanda futura FGC ha dissenyat un increment d’oferta evolutiu que té com objectiu arribar a 40 trens/hora el 2015.

Per donar aquest servei es requerirà un parc de fins a 66 trens. Tenint en compte l’obsolescència tecnològica dels trens de la sèrie UT 111, es preveu que el parc de 66 unitats de tren necessàries es composi dels actuals 22 trens de la sèrie 112 i 44 nous trens de la sèrie 113.

L’adquisició d’aquest nou parc mòbil es farà en dues etapes. En una primera fase caldran 24 trens que permetran oferir el màxim servei possible i millorar-ne la qualitat amb la renovació del parc de trens. És en aquest sentit que s’ha realitzat l’adjudicació d’aquestes 24 noves unitats que seran entregades entre el tercer trimestre del 2013 i el tercer trimestre de 2014.

En una segona fase es realitzarà la fabricació i subministrament de la resta dels 20 trens necessaris després del corresponent encàrrec.

Trens més moderns i confortables

Els nous trens de la sèrie UT 113 són més moderns i confortables i tenen les següents característiques:

Trens de 80 metres de longitud construïts en alumini
L’interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de màxima seguretat i confort.
L’ergonomia de la cabina oferirà més amplitud i més confort per al conductor
La climatització interior, juntament amb un aïllament acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
Distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment, amb una capacitat de transport de 800 persones entre assegudes i dempeus.
Seran trens completament accessibles per a tothom, com la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren.
Les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionats del traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i preparats per a la conducció assistida tipus ATO.
Sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. Sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb pantalles planes, megafonia, interfonia...
Alimentació a 1500 V cc.


4 de novembre de 2009



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 05/11/2009 20:02

Lluita1714 ha escrit:Això és cert. Pot ser també que els 5000 ja eren un model provat, com a Roma, i els 9000 no, van ser dissenyats per a Barcelona.

Els 5000 i esl trens del metro de Roma es van fer a la vegada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 05/11/2009 20:07

:P ... però... falten 4 anys, ni més, ni menys... quan els acabin, la seva tecnologia ja estarà obsoleta. :)
El LLOP ha escrit:Els 5000 i esl trens del metro de Roma es van fer a la vegada.
Però tinc entès que es van entregar primer a Roma, on possiblement hagin corregit els errors.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2009 20:14

La Generalitat de Catalunya ha escrit:Tenint en compte l’obsolescència tecnològica dels trens de la sèrie UT 111 [...]
Veig que la Generalitat comparteix el mateix criteri dubtós sobre "progrés" que l'ATM. Clar que, veient qui escalfa poltrones en un i altre lloc, poc estranya...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 06/11/2009 10:36

Serà per la meva visió un tant oriental dels trens, però a mi els 112 són els trens en circulació que més m'agraden precisament perquè s'assemblen més al model suburbà de trens que podem trobar al Japó. Simples, còmodes, amb accés fàcil (a peu d'andana), format caixa de sabates (si no poden córrer massa quin sentit tenen fer-los aerodinàmics?), amb un disseny espartà i fàcil de netejar, informació senzilla i concreta etc..

Precisament el fet del morro aerodinàmic és lo que no m'agrada dels trens de la Renfe o dels 9000 de FMB, la falera per fer-ho tot rodonet i que parega (per fora) un tren d'alta velocitat quan no ho són. A part, els interiors del Civia són prou discutibles (IMO) però això ja seria caure en l'offtopic.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 12/11/2009 19:58

Així doncs ja s'han resolt els problemes de subministrament elèctric per poder posar més trens a línia o simplement es tracta de la jubilació de les 111? Si és així, ja hi cabran pel ramal del Tibidabo o freganan les parets del túnel com les 112?


And now for something completely different...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 12/11/2009 21:52

Tony M. Nyphot ha escrit:Així doncs ja s'han resolt els problemes de subministrament elèctric per poder posar més trens a línia o simplement es tracta de la jubilació de les 111?
Jubliació de les 111 i a part tenir més trens de cara a la obertura de les prolongacions de Terrassa i Sabadell.

Per cert, avui remirant exemplars de la setmana passada del "Diari de Sabadell" sortia aquesta notícia amb el següent titular "Compran 24 trenes para el Metro de Sabadell". En plena portada i ben gran perquè es veiés.

(Dedicat a cert usuari que li encanten eixes denominacions :D )



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/11/2009 21:56

Gràcies per la dedicatòria. ;)

Però l'esperpent, en aquest cas, depassa l'àmbit purament semàntic. O no. Ara, tampoc em dedicaré a veure "sabadellcentrisme" on no n'hi ha. Però sí que hi veuré una altra mostra de fins on arriba l'estupidesa de certs individus que es dediquen apassionadament a massacrar el renom de la professió periodística.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 03/12/2009 15:11

Al BCNRail podiem veure aquest dibuix de les futures unitats 113:

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/12/2009 15:15

Doncs fa força patxoca! Molt diferent!



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”