Quines sèries de Rodalies + aptes?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22849
Ubicació: Fabra i Puig

Quines sèries de Rodalies + aptes?

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/04/2009 18:30

Enceto aquest fil per fer llistat sobre les sèries existents a Rodalies i Regionals Renfe, cosa de la que de tant en tant se'n parla en diferents temes, i per a parlar de per a quines línies són més o menys adients, terrenys, etc.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 20/04/2009 19:45

Opino de com tindrien d'anar distribuits els trens a cada una de les linies de Renfe Rodalies:

C1 -> Civies i 447

C2 Sud -> 450/451, 447, Civies (sempre en doble) i alguna 440R

C2 Nord -> 451 (simple o doble) i 447

C2 Passant -> 450/451,440R, Civies i alguna 447

C3 -> 440R i 447

C4 -> 440R, 447 i algun Civia i 451

C7 -> 440R, 447 i Civies



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22849
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/04/2009 20:08

Però per quines qüestions? Gàlib, capacitat de viatgers, velocitat...?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 20/04/2009 20:32

C1
L'Hospitalet-Mataró/Calella doble de 447 i dobles de 440R,
Molins de Rei-Mataró doble de 447,doble de 440R o 465+463 o 464+464,i alguna 465 en simple
L'Hospitalet-Blanes/maçanet dobles de 447 i civies en doble

C2
C2 SUD 450,451 sempre en doble,civies en doble,i alguna 447 en doble
C2 PASSANT 465 en simple,civies en doble,440R en doble
C2 NORD civies en doble i doble de 447

C3
L'Hospitalet-Vic 447 en simple o en doble,440R en simple o en doble,465 en simple
L'Hospitalet-Ripoll/Ribes/Puigcerdà 447 en simple o doble

C4

Martorell-Terrassa civies en doble amb alguna 465 en simple pel mig,i alguna doble de 447
St.Vicenç-Manresa doble de 447 majoritàriament amb algun civia en doble i també 440R en doble

C7
440R,465 i alguna 447.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23394
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/04/2009 21:08

Les línies haurien de ser força homogènies quant a trens amb característiques tècniques (especialment velocitat màxima i acceleració) iguals. D'aquesta manera, la velocitat punta baixa o la poca acceleració relativa d'uns no hauria de perjudicar d'altres amb millors característiques, permetent d'aquesta manera esgarrapar minuts a l'horari.

A partir d'aquí, podríem anar pensant quines sèries presenten aquesta similitud de característiques i quins traçats s'adirien més amb segons quines sèries.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 20/04/2009 23:11

Doncs jo més aviat exposaria el perquè no d'alguna sèrie de trens en algunes línies.

Per la línia de Mataró (C1) no crec que siguin aptes ni les 440R ni 450\1, uns per la poca acceleració i els altres per la pèssima rapidesa de càrrega i descàrrega de viatgers i també pel col·lapse evident al túnel de Plaça de Catalunya.
Per la línia de Vilanova (C2-Sud) crec més adient els trens tipo 140, doncs entre Vilanova i Sant Vicenç de Calders es pot arribar a molts trams a 140 Km/h, sent adients els 450/1 i 440R, en canvi, tot el que són CIVIA i 447, els costa més complir horari entre Vilanova i Sant Vicenç.
Per la línia de Sant Celoni (C2-Nord) succeeix el mateix a partir de Granollers. En canvi degut al poc coixí horari a Castelldefels i Granollers, els millors trens per aquesta relació són les 447 i els CIVIA ja que tenen una molt bona acceleració
Per la línia de Vic (C3), degut a les condicions climatològiques i per la via única, els millors trens són les 447, ja que és interessant que els trens aconsegueixin fer el mínim temps possible entre estacions, cosa que no es podria complir amb una 440R ni amb els CIVIA ,que opino que donarien problemes amb el fred.
Per les línies C4 i C7 tant és un tren com un altre, potsé les 440R tindrien problemes per fer l'horari ja que no és gaire la distancia entre estacions.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 21/04/2009 16:23

Yo optaria por unas opciones que tengo mi teoria, por lo que no opinaré mas allá en caracteristicas.

R1:civias (dolbes) y 447 (dobles),por demanda y rapidez, ya que hay muchas paradas.
R2 sur y norte: 447 (dobles) por facilidad de acceso,rapidez y demanda
R2 pasante: 440,447 y civias (simples o dobles, dependiendo de las horas)
R3: civias y 447 (rapidez para ganar tiempo y comodidad)
R4: 447 (dobles) y civias (dobles) en la relacion SVC-Manresa, y 450 ,447 (dobles) y civias (dobles) para Terrassa-Martorell
R7: Cualquier serie, excluyendo los 450, lógicamente.

Preguntareis donde he metido los 451, cierto, para mi gusto es un tren inútil, ya que un 2 pisos de 3 vagones, no tiene mucho sentido... aparte de lento, ya que si se quiere ganar espacio, existe acoplar series comunes, o bien los 450, 6 coches dobles! Pero si las he de meter en alguna linea, para la R4 (dobles) o para la R7, en simple.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 21/04/2009 16:30

ferroviario_catalan ha escrit: R4: 447 (dobles) y civias (dobles) en la relacion SVC-Manresa, y 450 ,447 (dobles) y civias (dobles) para Terrassa-Martorell
450 a Terrassa-Martorell SI i al SVC-Manresa NO?A mi em sembla que al revès seira lo lògic.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 21/04/2009 16:50

Mako448 ha escrit:450 a Terrassa-Martorell SI i al SVC-Manresa NO?A mi em sembla que al revès seira lo lògic.
Ya lo he puesto bien ya, el motivo es el siguiente: Martorell-Terrassa: Menos paradas y menos distancia entre ellas, lo cual menos gente y mas fácil carga-evacuacion
SVC-Manresa: Necesita rapidez, ya que es un trayecto largo, y tiene mas demanda.
De hecho, una vez ice un trayecto en 450, en la relacion Terrassa-Vilafranca P. y el tren iva en su hora, y tan bien.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23394
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/04/2009 17:25

ferroviario_catalan ha escrit:De hecho, una vez ice un trayecto en 450, en la relacion Terrassa-Vilafranca P. y el tren iva en su hora, y tan bien.
En 450, i passant per Pl. Catalunya? :o


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 21/04/2009 19:25

Com a usuari de la C-3, crec que entre BCN i Vic el servei s'hauria de fer amb 440R que tinguin els seients en 3+2 ja que tenen més capacitat, tot i que els CIVIA si tinguessin més seients, també podrien ser útils, ja que actualment les 447 pequen de pocs seients i amb disposició lateral, i perquè no també anirien bé les 450 per la seva capacitat. Per la resta del servei caldria algun tren amb més comoditat, com les antigues 440 amb seients regionals, o els nous 449, ja que fer el trajecte sencer amb els seients 447 es per martiritzar els pobres viatgers.


De nou al FTC

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 22/04/2009 0:27

Guigui ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:De hecho, una vez ice un trayecto en 450, en la relacion Terrassa-Vilafranca P. y el tren iva en su hora, y tan bien.
En 450, i passant per Pl. Catalunya? :o
Aviam, s'ha dit fins a la sacietat que les 450 i 451 poden passar perfectament per el túnel de Plaça Catalunya, tan sols tenen una limitació a 10 km/h en el pont metàl·lic sobre la línia 3 del metro.

Torno a enllaçar dos vídeos meus d'una 451 a Plaça Catalunya i Arc de Triomf, en un rodalies Vilanova i la Geltrú-Sant Celoni desviat per Plaça Catalunya al quedar tallat el túnel de Passeig de Gràcia per atropellament.

http://www.youtube.com/watch?v=dm7ZRm6Lmmo

http://www.youtube.com/watch?v=mPi_6OKe ... re=related

I com pots suposar, per fer els dos vídeos vaig tenir que anar amb el 451 per nassos...



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 22/04/2009 1:22

Guigui ha escrit:En 450, i passant per Pl. Catalunya? :o
Y tanto... Hice el trayecto Barberá-Cornellá en él... Loco me quedé cuando ví que venia ese tren... Y cuando paró a recojer gente ni te digo... si te miras mi fotolog a partir de mañana, empezaré a colgar las fotos.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23394
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/04/2009 9:48

UT596001 ha escrit:Aviam, s'ha dit fins a la sacietat que les 450 i 451 poden passar perfectament per el túnel de Plaça Catalunya, tan sols tenen una limitació a 10 km/h en el pont metàl·lic sobre la línia 3 del metro.
Prou que ho sé, però m'estranyava perquè una limitació com aquesta sempre causarà un retard, especialment en un tram amb tanta densitat de circulació com el túnel de Pl. Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22849
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 23/04/2009 9:57

Buf, si ja de per si està prou saturat, imagineu que passessin trens amb aquesta limitació de velocitat!! Però com no volen posar 4 vies... :roll:



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 23/04/2009 17:55

R1: 447 en simple o doble, tram Barcelona-Maçanet, 450, tram Barcelona-Calella. La primera per acceleració, la segona per capacitat. 450 sempre que la línia passés per el túnel d'Aragó.
R2: 447 en simple o doble, tram Sant Celoni-Vilanova, per acceleració, 465 en simple tram Granollers-Castelldefels, millor adaptabilitat per el servei.
R3: Civia en general, per capacitat i acceleració. 447 també vàlides. 440 de 2 cotxes per el tram de Barcelona-Puigcerdà-
R4: Civia en composició que englobi 7 cotxes mínim, per acceleració. En els trams més llargs, 447 en doble.
R7: 440R en simple, per la demanda de la linia, i velocitat en alguns dels trams, especialment entre Cerdanyola i Martorell.
R10: Tots els materials són vàlids per fer el recorregut.
Futura línia C3sud per la Diagonal: 465 en simple per acceleració, velocitat, capacitat i recorregut, semblant al metro.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 23/04/2009 20:56

C1

L'Hospitalet-Mataró: 447 en composicions simple i doble i Civies.
Molins de Rei-Mataró: 440R en doble i 447.
L'Hospitalet-Blanes i L'Hospitalet-Maçanet: 440R en simple o en doble i 447.

C2

Estació de França-Vilanova: Amb 447's en simple o en doble i 451's en doble.
Estació de França-St. Vicenç de Calders: 447 en simple o en doble, 450's, 451's en simple o en doble i Civies 465+463 o 464+464
Granollers-Castelldefels: 447's i Civies 465.
Aeroport-Sant Celoni: 447's i Civies 465+463

C3

L'Hospitalet-Granollers Canovelles: 440R i 447 en simple o en doble.
L'Hospitalet-La Garriga: 447 en simple o en doble i Civies 464+463
L'Hospitalet-Vic: 447 en simple o en doble i Civies 464+464
L'Hospitalet-Ripoll: 440R i 447.
L'Hospitalet-La Tour de Carol: 440R i 447.

C4

L'H-Terrassa: 447 i Civies
St. Vicenç-Terrassa: 447 i Civies
St. Vicenç-Manresa: 440R i 447
St. Vicenç-Martorell: 447

C7

L'Hospitalet-Cerdanyola Universitat: 440R i 447 i Civies 464+463
L'Hospitalet-Martorell: 440R i 447 en simple per baixa demanda que té.

Salutacions



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 23/04/2009 21:13

Renfe451 ha escrit: C2

Estació de França-St. Vicenç de Calders: 447 en simple o en doble, 450's, 451's en simple o en doble i Civies 465+463 o 464+464
447 i 451 en simple NO. Acaba de passar una 451 en simple i anava a petar, i mira que només portava 2 parades!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3757
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 23/04/2009 21:26

R1
Mataró - L'Hospitalet - Molins de Rei: Civia 464 doble. L'Hospitalet - Maçanet Massanes: Civia 465+463 - 447 doble.

R2 nord
Maçanet - St.Celoni - Aeroport: Civia 465+464

R2
Granollers - Castelldefels: 447 doble

R2 sud
Barcelona Estació de França - Vilanova: 447 doble

Barcelona Estació de França - Sant Vicenç de Calders: 451 doble o 450 doble, espràdicament 440R doble.

R3
L'Hospitalet - Granollers Canovelles: Civia 465 simple

L'Hospitalet - La Garriga: Civia 465 simple

L'Hospitalet - Vic - Torelló (acabant el nucli de rodalia a Torelló): Civia 465 + 463 o doble 447

L'Hospitalet - Ripoll: 440R doble en els "regionals" i 447 doble fins a Torelló, Torelló - Ripoll 447, simple (parant a totes).

L'Hospitalet - Ribes de Freser: 447 doble

L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol: 470 dos cotxes doble 448 dos cotxes doble o 449 (encara que siguin de regionals)

R4

L'Hospitalet - Martorell: 447 doble

Terrassa - L'Hospitalet: Civia 465 + 464

Manresa - L'Hospitalet: 447 doble

Manresa - Sant Vicenç de Calders: 440R doble

R7

L'Hospitalet - Cerdanyola UAB: Civia 465 + 464

L'Hospitalet - Martorell: 447 doble


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Divendres 24/04/2009 0:58

Las únicas cosas que yo haría como encargado de asignacion de material a líneas, seria:
Los 450 y 451, a la R4, para los trayectos Martorell-Terrassa.
Todas las demas series y trayectos, trenes dobles salvo la R7, que por demanda, no es necesario.
440 en doble el la R2 Passant.

Lo demás, tal como está.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”