Quines sèries de Rodalies + aptes?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Re: Quines sèries de Rodalies + aptes?

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 01/08/2011 15:47

UT440_132M ha escrit:Si un 463 va pujar i baixar en proves amb èxit abans de renovar la línia, un 449, que és un tren del mateix tipus tècnicament parlant, tampoc n'hauria de tenir.
Eso de que sin problemas... Yo tengo varias dudas (bajo mi concepto). Si tan exitoso fué el viaje de la 463, porqué no han vuelto nunca más estas unidades por allí? Ademas, no creo que con un simple viaje, se realicen todas las pruebs necesarias...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 01/08/2011 23:36

ferroviario_catalan ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Si un 463 va pujar i baixar en proves amb èxit abans de renovar la línia, un 449, que és un tren del mateix tipus tècnicament parlant, tampoc n'hauria de tenir.
Eso de que sin problemas... Yo tengo varias dudas (bajo mi concepto). Si tan exitoso fué el viaje de la 463, porqué no han vuelto nunca más estas unidades por allí? Ademas, no creo que con un simple viaje, se realicen todas las pruebs necesarias...
Hay el problema de los andenes bajos, en toda la R3, para los Civia... ;)



yak-112
N5
N5
Entrades: 83
Ubicació: Castellar del Vallès, Barcelona

Entrada Autor: yak-112 » Dimarts 02/08/2011 11:37

canalcole ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Si un 463 va pujar i baixar en proves amb èxit abans de renovar la línia, un 449, que és un tren del mateix tipus tècnicament parlant, tampoc n'hauria de tenir.
Eso de que sin problemas... Yo tengo varias dudas (bajo mi concepto). Si tan exitoso fué el viaje de la 463, porqué no han vuelto nunca más estas unidades por allí? Ademas, no creo que con un simple viaje, se realicen todas las pruebs necesarias...
Hay el problema de los andenes bajos, en toda la R3, para los Civia... ;)
Además de que tiene que subir otro maquinista en cabina por normativa, y las cabinas de los Civia no tienen asiento para el acompañante ;)



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 02/08/2011 13:11

Els 449 son una opció factible ara mateix, més que res perque tenen molt bona acceleració/potència i frenada. Altra cosa es que els de RdC vulguin/puguin posar-los.
La gent ho agrairà moltíssim més que una basta 447. I jo més, que m'hi he deixat l'esquena i el cul.

Els 448, no és per res, però tenen el mateix problema que les 440/470... :roll:

Salutacions.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dissabte 20/08/2011 22:42

Podrien haver molt bones alternatives si Renfe penses una mica. Per exemple, crear un hibrid entre Civia i 449. Es a dir, un Civia capaç de circular a 160 km/h i amb un interiorisme adequat per als serveis regionals que ara estan prestant ,inadequadament, moltes UT447. Seria una opció molt viable, ja que les 449, a part d'anar lligades a serveis de ''major qualitat'' no serian prou utils per a certs serveis, entre altres motius, per portar una sola porta per modul/cotxe i tenir un interior poc diafan.

Nomes caldria fabricar Civies amb equips de tracció d'UT449, cosa que no supossa cap problema ja que son perfectament compatibles, a mes dels seients i altres elements. :P



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 21/08/2011 9:59

Aixó dels Civies amb seients Regionals està bé,aixó sí,seients cómodes de veritat,com els de les 448R o els que portaven abans les 440R de dox cotxes que pujaven a Puigcerdà.Els 449 la veritat,semblen una meravella peró poques portes,i els seients no són gaires cómodes.Un 447 i Civia en seients són clavats,peró entre un 448R i un 449 hi ha molta diferència en els seients a favor d'un 448R.

Per tant,jo penso que les 449 no haurien de pujar a Puigcerdà.Abans un 447 o Civia amb seients de 470 o 448R.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3757
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 21/08/2011 14:30

Mako448 ha escrit:Aixó dels Civies amb seients Regionals està bé,aixó sí,seients cómodes de veritat,com els de les 448R o els que portaven abans les 440R de dox cotxes que pujaven a Puigcerdà.Els 449 la veritat,semblen una meravella peró poques portes,i els seients no són gaires cómodes.Un 447 i Civia en seients són clavats,peró entre un 448R i un 449 hi ha molta diferència en els seients a favor d'un 448R.

Per tant,jo penso que les 449 no haurien de pujar a Puigcerdà.Abans un 447 o Civia amb seients de 470 o 448R.
El 449 està basat i porta la mateixa tecnologia que els 465, per no dir que són del mateix constructor (CAF). La idea seria, com ha dit Sigfrid440's, un Civia, però amb equips de 449, adaptat a 160 km/h i seients de 470, i també espai per a porta-bicis i porta esquís. Avui en dia és impossible anar amb bici a Rodalies, l'espai dels Civia és minúscul, i a les 447/450/1 ni existeix, i moltes vegades, jo he de deixar-la als seients laterals abatibles (en el cas que la unitat en disposi), o a la porta, i com no, t'emportes un toc d'atenció de l'interventor, dient que no obstrueixis la porta. Recordo que amb les 440R, la podies deixar a l'espai de PMR i no feia cap nosa, ni ningú deia res.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

França451
N9
N9
Entrades: 1806
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 21/05/2013 14:20

Yo lo que no entiendo es una cosa.

Si a Puigcerdà siempre han metido 440s de 2 coches, porque el túnel de Planòles a Tòses no da para más y ahora circulan las 447 de tres coches tan ricamente, y se hizo una prueba de Civia con una 465, que son cinco coches y no hubo problema de roces en los túneles, ya me han contado que el civia llevó todo el trayecto el peligro de reventar no sé qué transformadores de corriente, por tema electrificación, pero si entraron cinco coches, por qué no han metido 440s de seis coches o actualmente 447 de seis coches también?

Otro tema son los Civias a Ripoll, he leído no sé dónde que actualmente las 465 suben hasta Ripoll. No deberían de tener el mismo peligro que hasta Puigcerdà por el tema electrificación?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 21/05/2013 15:00

França451 ha escrit:y se hizo una prueba de Civia con una 465
El Civia que subió en pruebas a Puigcerdà fue un 463, no un 465.
por qué no han metido 440s de seis coches o actualmente 447 de seis coches también?
Ten en cuenta que las 440 eran Motor+Remolque+Remolque cabina, a diferencia de las 447 que son Motor+Remolque+Motor. A parte que a Puigcerdà suben a diario 447 en doble composición sin problema, igualmente decir que antes de la puesta en servicio de las 447 se tuvieron que reforzar todas las subestaciones eléctricas de la línea.
Otro tema son los Civias a Ripoll, he leído no sé dónde que actualmente las 465 suben hasta Ripoll. No deberían de tener el mismo peligro que hasta Puigcerdà por el tema electrificación?
Las pendientes de la línea hasta Ripoll son mucho menores, a parte que cómo he dicho antes se reforzaron las subestaciones eléctricas y se renovó por completo la catenaria. Igualmente, no me consta que un Civia haya subido en servicio comercial más allá de Granollers Canovelles...



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1602
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 10/05/2020 22:14

Rodalies s'hauria de gestionar amb un tipus de flota més homogenia posible. Unitats amb longitud de 100m, com els 465, encara que també seria posible les versions Flirt 160 de Stadler o el Coradia d'Alstom de 5 cotxes, operant majoritàriament en doble. En els serveis regionals, unitats amb la mateixa longitud pero amb més seients i menys portes d'acces, com els 449, encara que també són els Flirt 200 de Stadler de 5 cotxes.

Amb la flota actual de Renfe, a Catalunya es podria tenir la següent asignació:
- 147 S447, 33 S465 i 4 S450 pels serveis de rodalies.
- 14 S447 adaptades pel transpirinaic pels serveis de la R3 més enllà de Vic, fins Ripoll, Ribes i Puigcerdà.
- 18 S447 adaptades per regionals per les línies RG1 i R12.
- 14 S470 pels serveis Regional, i els serveis Regional Exprés fins Vinarós i Caspe.
- 26 S448 pels serveis Regional Exprés.
- 17 S449 pels serveis Mitja Distància.



Schesky
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Schesky » Dilluns 11/05/2020 0:07

Estic d'acord amb el que proposes a curt termini. Però crec que s'hauria d'adoptar la idea que els serveis regionals no poden estar limitats a 120km/h. Primerament perquè el competidor principal, que és el transport privat, ja pot circular a 120 i sense fer parades. Si volem un transport públic competitiu, hem de reduïr els temps de trajecte, per tant crec que els serveis regionals haurien d'estar prestats a un mínim de 140 km/h.

Això que dic hauria d'afectar a tots els trens que s'allunyin més enllà de St. Vicenç de Calders, Maçanet i Manresa, entenent que més enllà de Vic no és possible per l'orografia del traçat. Corregiu-me si en alguna de les linies que dic això no és viable, no coneixo les característiques de totes.

Exemple clar: R16.
Tortosa-Sants es fa segons els horaris de rodalies en aproximadament 2 hores i mitja. En cotxe en menys de 2 hores et plantes a Sants tranquil·lament, i això no és sostenible.

Aquest fet s' ha vist agravat els darrers anys per haver dilatat els temps de trajecte per tal d'incloure els retards i millorar així la puntualitat de la R16 (TRAMPOSOS!!! :avall ) i també per haver substituït la majoria de 470 i 448 que teniem per 477 remodelades, que ens han fet perdre en comoditat i també en competivitat (abans anavem a 140 i 160 i ara, amb la nova variant de velocitat alta no podem passar de 120km/h). De les 449 ja ni en parlo, són els pares. La única que ens deixen per al sud la meitat dels dies desapareix de la línia.

Les 447 remodelades poden ser acceptables per anar a Vic, a Reus o per la nova r17 fins PortAventura-Camp de Salou, i tots aquests trajectes ja em semblen llargs. Però per distàncies encara superiors no em semblen trens ni eficients ni adequats. Les veig com un parche perquè deu faltar material, i igual encara ni se n'han adonat, no ho sé. Però sé que fa 10 anys tardavem 20 minuts menys i anàvem amb trens més còmodes i fins a 40 km/h més ràpids que els d'ara.

No se si es poden fer adaptacions al material actual per incrementar-ne la velocitat. Jo penso que el que tocaria és invertir en més 449s o ampliar la flota de regionals amb alguna serie de característiques similars a la 449. Però esque mentre els temps avancen sembla que en matèria de qualitat dels serveis regionals estem encallats des de fa 20 anys o inclús anem cap enrere.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6921
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/05/2020 7:59

Schesky ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 0:07
Si volem un transport públic competitiu, hem de reduïr els temps de trajecte, per tant crec que els serveis regionals haurien d'estar prestats a un mínim de 140 km/h.
El problema principal ara mateix no crec que siguin aquests 20 Km/h. La situació és molt pitjor. Un viatge en regionals acostuma a ser:
120 Km/h -> 30 km/h per esllavissada de fa 6 mesos -> 120 km/h -> llarga parada per creuament en via única -> 120 Km/h - > 30 Km/h per via inestable des de fa 10 anys -> 120 Km/h -> 30 Km/h per túnel inestable -> ...

O dit d'una altra manera: falta de manteniment i inversió que fan que tinguem una xarxa obsoleta, que cau a trossos i que no és competitiva.



Schesky
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Schesky » Dilluns 11/05/2020 9:24

wefer ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 7:59
Schesky ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 0:07
Si volem un transport públic competitiu, hem de reduïr els temps de trajecte, per tant crec que els serveis regionals haurien d'estar prestats a un mínim de 140 km/h.
El problema principal ara mateix no crec que siguin aquests 20 Km/h. La situació és molt pitjor. Un viatge en regionals acostuma a ser:
120 Km/h -> 30 km/h per esllavissada de fa 6 mesos -> 120 km/h -> llarga parada per creuament en via única -> 120 Km/h - > 30 Km/h per via inestable des de fa 10 anys -> 120 Km/h -> 30 Km/h per túnel inestable -> ...

O dit d'una altra manera: falta de manteniment i inversió que fan que tinguem una xarxa obsoleta, que cau a trossos i que no és competitiva.
Clar, totalment d'acord. De fet, amb el que he dit no pretenc responsabilitzar 100% a la velocitat punta del mal funcionament de la xarxa. Jo parlava de característiques de les unitats que em sembla que han de millorar a curt termini, perquè no només no millorem sinó que cada cop anem a menys.
Tot i que és 100% cert que si la infraestructura no està en les condicions adequades qualsevol intent de millora és inútil.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 915

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 11/05/2020 16:21

Entenc que actualment només es disposa d'algunes 470, 448 i les 447 que serveixen per tapar forats, però aquestes tres sèries ja no donen un servei de qualitat.

Es necessita nou material per regionals:160 km/h, seients còmodes, taula, endolls, lavabo i màquina autovenda.

Pel que fa a serveis regionals/rodalies com el corredor Reus-Tarragona-Barcelona, ja fa temps que em corre pel cap la idea de reformar les 450/451 tipus els que corren per Suïssa.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1838
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 11/05/2020 17:27

UT596001 ha escrit:
Dimarts 21/05/2013 15:00
Igualmente, no me consta que un Civia haya subido en servicio comercial más allá de Granollers Canovelles...
Doncs ja n'han pujat uns quants cops fins a Ripoll :D

Imatge

Jo mateix n'he vist destinació "R3 Ripoll", i fa no massa, vaig pujar-hi a un provinent d'allà (sentit BCN-L'H).


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23394
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/05/2020 19:28

Fixa't quantes coses han passat en 7 anys...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1838
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 11/05/2020 21:01

Guigui ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 19:28
Fixa't quantes coses han passat en 7 anys...
Com aixecar fils "a traïció". :llengua :riure


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”