Megafonia curiosa

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Megafonia curiosa

Entrada Autor: marc » Divendres 22/05/2009 16:52

El passat dissabte, tornant de la trobada del fòrum vaig tenir un ensurt amb la megafonia de la 447 que cobria el semidirecte BCN-Ripoll. Després de perdre un tren per 2 minuts, vaig esperar el següent, i en arribar a la Garriga van començar les indicacions errònies. Deia que el tren acabava el trajecte a la Garriga, quan realment ho feia Ripoll, cosa que em va fer dubtar de quin tren havia agafat :x . Per acabar de rematar-ho, a Vic, va tornar a dir que hi acabava el trajecte, i com és costum que hi ha enllaç amb mitja distància (però encara haig de descobrir on van aquests MD xD ). Però a sobre de tot això va i diu: correspondència amb C4. :riure Que Vic i Manresa són les co-capitals de la Catalunya Central cola, però dir que són el mateix poble? jo els portaria a classe de geografia. Per cert això és un fet aïllat o aquests disbarats són freqüents?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 22/05/2009 17:39

Un video de "trenerobcn" on passa el que dius:




Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 22/05/2009 18:25

Per alguna cosa curiosa, ara que anomeneu això, moltes 440 remodelades queden estancades amb la megafonia de Pròxima parada: Balenyà-Tona-Seva, ara no tant amb les 447 (s'equivoquen més amb Campdevànol), però a la C3 passa algunes vegades.
MD? Potser que perquè el sistema tarifàric des de Vic fins a latour segueixi de Mitjana Distància, res més no se m'acut...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 22/05/2009 20:32

Jo fa un any, em vaig trobar tornant de Ribes, en una doble 447, que abans d'arribar a Campdevànol, la megafonia anunciava Puigcerdà. També m'he trobat amb això que dius, que a Vic, segons quin tren, et diu que hi ha correspondència amb la R4, i amb MD. La correspondència amb MD, l'entenc, ja que a partir de Vic en amunt, la tarificació, i les normes són precisament de la UN de MD, encara que la línia i els trens siguin de la UN de rodalia. Però la part més bona, és quan arribes a Ripoll, i la megafonia comença a cantar, com si entressis a Sants, i amb totes les correspondències. Si un no sap on va, pot acabar més perdut que en Wally :martell1


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 24/05/2009 0:33

El fet que els trens anuncïin la correspondència amb MD a Vic és molt senzilla, i és perquè a l'hora de progamar la megafonia dels trens s'els va oblidar treure aquesta correspondència. Sense anar més lluny, si agafeu un rodalies a Manresa, a l'arribar a Manresa canta: "Próxima parada Manresa corresponencia con trenes de Media Distancia. Final de Trayecto. Propera parada Manresa correspondència amb trens de Mitjana Distància. Final de trajecte". Com a Vic era al mateix, doncs això és el preu d'actualitzar les megafonies oblidant els detalls.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 25/05/2009 18:40

Parlant d'això, l'estiu passat vaig anar a Ribes diverses vegades per el meu treball de recerca, i només un dia, cosa estranya en renfe, hi va haver una megafonia a l'estació tipus Sants, en català, castellà, anglès i francès. El millor era que els que sabíem una mica de llengües ens moríem de riure amb l’accent indescriptible de la noia en anglès i francès. Algú sap perquè va durar tant poc?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/05/2009 18:49

Realment sorprenent, no que ho fessin, sino que la retiressin, i més encara que no ho facin al menys en anglès per aquí. Fa la tira d'anys, a Rodalies Màlaga, tenien la megafonia en castellà i anglès, aquí caldria afegir aquest últim.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 26/05/2009 1:47

metring ha escrit:Realment sorprenent, no que ho fessin, sino que la retiressin, i més encara que no ho facin al menys en anglès per aquí. Fa la tira d'anys, a Rodalies Màlaga, tenien la megafonia en castellà i anglès, aquí caldria afegir aquest últim.
A Blanes i Calella la megafonia automàtica de l'estació anuncia els trens en anglès també...

Però per escoltar coses com el "for platform Barcelona Sants" millor que no diguin res.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 8:20

UT596001 ha escrit:
metring ha escrit:Realment sorprenent, no que ho fessin, sino que la retiressin, i més encara que no ho facin al menys en anglès per aquí. Fa la tira d'anys, a Rodalies Màlaga, tenien la megafonia en castellà i anglès, aquí caldria afegir aquest últim.
A Blanes i Calella la megafonia automàtica de l'estació anuncia els trens en anglès també...

Però per escoltar coses com el "for platform Barcelona Sants" millor que no diguin res.
Bé, si ho fan amb cura i ganes, ja que hi ha gent que treballa per traduïr, que els contractin, i no facin les traduccions tipus "Barrote Estopón" :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2009 9:01

metring ha escrit:Bé, si ho fan amb cura i ganes, ja que hi ha gent que treballa per traduïr, que els contractin, i no facin les traduccions tipus "Barrote Estopón" :)
Això, això! :sant


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 29/05/2009 16:30

Personalment crec que ja tenen prou feina a fer que la megafonia s'entengui en català i castellà, perquè a sobre es tinguin que embolicar amb anglès i francès. No se si és normal però a la C3, es habitual la megafonia inintel•ligible i que va a tota pastilla a les estacions, i la megafonia hiperbaixa o directament sense megafonia dins els trens. Primer que arreglin i unifiquin això si us plau :avall


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 29/05/2009 17:03

A Torelló l'any passat per l'estiu la megafonia també era en català, castellà, francès i anglès. Per altra banda (cosa que no passa en cap altre estació de la línia), la senyalètica ADIF està en català, castellà i anglès.
És veritat, sobretot en estacions tipus Granollers Canovelles, Parets i la pròpia Vic, parlen bastant ràpid. No em sembla llògic :roll: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 30/05/2009 11:41

Perdona que et corregeixi BB9200, però des de mitjans de l’estiu passat Ripoll, Campdevànol i Ribes també tenen la nova senyalització d'Adif i no t’ho puc assegurar però diria que la Molina i Puigcerdà també la tenen.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 30/05/2009 13:23

Des de finals de l'estiu passat, hi ha senyalètica ADIF a totes les estacions de la línia, des de Manlleu, fins a Puigcerdà passant per Campdevànol i Toses. I a totes les indicacions són en català, castellà i anglès.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 30/05/2009 20:34

Ara que ho dius tens raó que de Manlleu amunt hi ha aquell cartell vermell de no passeu per les vies


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 30/05/2009 20:44

Els cartells de prohibit creuar les vies, la part en angles "no traspassing..." despres no se qu emés va, però crec que tota l afrase esta mal feta, començant pel traspassing.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/05/2009 23:58

pol ha escrit:Els cartells de prohibit creuar les vies, la part en angles "no traspassing..." despres no se qu emés va, però crec que tota l afrase esta mal feta, començant pel traspassing.
Exacte: "trespassing" vol dir, en anglès, invasió de propietat privada. Però mai travessar. En fi, els falsos amics i l'intrusisme a la professió...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/05/2009 0:01

Guigui ha escrit:
pol ha escrit:Els cartells de prohibit creuar les vies, la part en angles "no traspassing..." despres no se qu emés va, però crec que tota l afrase esta mal feta, començant pel traspassing.
Exacte: "trespassing" vol dir, en anglès, invasió de propietat privada. Però mai travessar. En fi, els falsos amics i l'intrusisme a la professió...
És com l'acudit aquell d'algú que buscava una escola d'anglès barata, i entra una, dient "Això és una escola barata"? i li diuen "If, if, between, between" :riure



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 02/06/2009 16:52

UT440_132M ha escrit:Des de finals de l'estiu passat, hi ha senyalètica ADIF a totes les estacions de la línia, des de Manlleu, fins a Puigcerdà passant per Campdevànol i Toses. I a totes les indicacions són en català, castellà i anglès.
I tant, que hi ha senyalètica ADIF al transpirinenc des de fa més d'un any. Però, veient el que dèieu, vaig decidir fer un viatget aquest cap de setmana, i vaig comprovar que totes les estacions dintre de la senyalètica ADIF portava les indicacions en català i en castellà, però no pas en anglès (excepte Torelló). Ara, em vaig dormir entre la farga i Ripoll i d'aquestes 2 no sé si porten la senyalització en anglès.
Guigui ha escrit:
pol ha escrit:Els cartells de prohibit creuar les vies, la part en angles "no traspassing..." despres no se qu emés va, però crec que tota l afrase esta mal feta, començant pel traspassing.
Exacte: "trespassing" vol dir, en anglès, invasió de propietat privada. Però mai travessar. En fi, els falsos amics i l'intrusisme a la professió...
Diria que passar/traspassar vol dir pass. Aplicat a no passar per les vies diria que seria You aren't passing for tracks. No em feu cas, que l'anglès no se'm dóna gens bé :) .
Per La Molina, la megafonia de l'estació... aquella sí que és ràpida! Quasibé ni s'entén!.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/06/2009 16:58

BB9200 ha escrit:Diria que passar/traspassar vol dir pass. Aplicat a no passar per les vies diria que seria You aren't passing for tracks. No em feu cas, que l'anglès no se'm dóna gens bé :) .
Do not cross the track o, simplement, No crossing.

;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”