FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Entrada Autor: aim » Diumenge 26/07/2009 11:18

Vaja, torno de vacances i em trobo sense Talgo III :(


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 26/07/2009 11:53

La composició 'excepcional' de Talgo III ha passat per Cunit/Segur, a les 10.31.
Aqui teniu el video:

canalcole l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 27/07/2009 10:26, en total s’ha editat 1 vegada.



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Diumenge 26/07/2009 15:51

quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches ;)

sempre ens quedara anar a argentina ...



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 26/07/2009 16:04

Xesco 593 ha escrit:quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches ;)

sempre ens quedara anar a argentina ...
...o utilitzar el MSTS. :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/07/2009 23:26

Ostres, estaria be fer seguiment, per saber com se l'emporten a Argentina, des de quin port, fotillos...



davida  
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 27/07/2009 8:50

El Talgo III encara circula diariament en la seva versió RD de Barcelona a Montpellier.
Així que encara es pot viatjar amb el Talgo vermell dels rematxes.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 27/07/2009 10:28

Ja es pot veure l'ultim Talgo d'Unamuno cap a Barcelona, i l'especial cap a Sarrieña aqui, una mica més amunt d'aquest missatge. ;)



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 27/07/2009 20:03

Mireu aquests... bueno, no ho dire, encara que s'ho mereixen... :emprenyat
Us explico, aquesta es la foto d'avui del Fotolog http://www.fotolog.com/trainlines:

Imatge

Fins aqui bé, però mireu el segon comentari...
burger_kings ha escrit:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
Tots deveu pensar: "Mira, un aficionat despistat que no sap on aparten el Talgo III..."

PERÒ NO!!!!!!!!
Mirem el Fotolog d'aquest "burger_kings"... i veiem que és un grafiter de caqueta!!!!!! :aaa

Sense paraules. :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 20:40

burger_kings ha escrit:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 27/07/2009 22:00

Comentar que també s'ha suprimit el servei nocturn Estrella Pio Baroja que cobria el trajecte entre Barcelona i Salamanca/Gijón, desconec ara mateix si hi han posat un TrenHotel a canvi.
Així doncs després de la pèrdua d'aquests dos serveis el tren convencional a Barcelona es pot considerar gairebé extingit, doncs únicament queden com a base a St. Andreu Comtal, el Talgo Barcelona-Llorca, el Talgo IIIRD Barcelona-Montpeller, els elipsos i els 101 provisionalment mentre els substitueixen a 130.

Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 27/07/2009 22:58

Pere ha escrit:Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.
En el cas del Miguel de Unamuno, hi han 2 regionals, un en cada sentit, que fan més o menys l'horari del Talgo entre Lleida i Saragossa.

El problema radica, un cop més, en les connexions tant a Lleida com a Saragossa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/07/2009 10:48

Guigui ha escrit:
burger_kings ha escrit:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.
Si us plau, no parleu d'aquesta gent, que els hi doneu publicitat. Boicot als grafiters!



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 28/07/2009 14:24

Fa uns instants ha passat una composició de Talgo III direcció SVC. Portava molts mansos, i moltes branques. ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/07/2009 14:50

Vols dir toritos?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/07/2009 14:56

De http://www.blogs.elpunt.cat/carlesgorini (Recordeu que teniu l'enllaç de Revista de Ferrocarrils al subfòrum d'enllaços):

Adéu al Talgo III

27 juliol 2009 per Carles Gorini

Els Talgo III, els “Cocacolos,” han estat retirats de la circulació aquest cap de setmana. La notícia ha aparegut a diversos mitjans de comunicació, que han fet èmfasi que amb la desaparició dels trens plata i vermell es posava fi a “tota una època.” El que no comparteixo és la mena d’època que diuen que s’acaba. N’hi ha que han vist en aquest tren l’entrada del ferrocarril espanyol en la modernitat, una mena d’avançada del tren de gran velocitat, però jo no la sé veure.

Més aviat, el que veig, és el muntatge superlatiu que es va dur a terme per construir una nova empresa ferroviària d’esquenes a les que, tradicionalment, havien fabricat els trens en aquest país. Talgo, a través de contractes específics i avantatjosos, va començar a guanyar diners munyint una RENFE que els perdia a cabassos. De fet, el creixement de Talgo devia tenir alguna relació amb el fet que, a partir del 1962, el Banc Mundial concedís un crèdit milionari al ferrocarril espanyol per tal d’assegurar la seva viabilitat. Només dos anys després que comencessin a arribar els diners, el 1964, el nou tren es posava en servei. Els vehicles d’alumini de que es composava els produïen a la factoria aeronàutica CASA, a Madrid, que també mantenia els avions americans de les bases militars “de utilización conjunta.”. A la fi, el disseny tampoc era tan espanyol com s’ha fet veure, perquè era fruit del desenvolupament que havia dut a terme ACF (American Car and Foundry). Si bé aquest detall de l’aventura americana de Talgo es va vendre com un interès per part dels americans per comprar el tren, bé es podria haver degut a la pròpia incapacitat espanyola per desenvolupar i posar a punt la tecnologia necessària.

Però en el fons si no m’agrada el Talgo és, segurament, perquè al tren li demano el confort que no pot oferir-me cap altre medi de locomoció. I el Talgo no és un tren confortable. És un tren diferent. Diferent com el país que el va engendrar en els temps del Spain is diferent. Però ser diferent no el converteix en un bon tren. I tampoc és original perquè a Alemanya va córrer als anys cinquanta un de molt similar, el Senator, dissenyat per Franz Kruckemberg. El tren el van enviar a la ferralla ben aviat perquè no va haver-hi manera que els alemanys el trobessin còmode.

A la fi, la notícia que ja no circula el Talgo III tampoc no és del tot certa. En queden uns quants: els Talgo III RD. Són els que passen la frontera i van a Montpeller. No se sap quant duraran. Per si de cas, he anat a fotografiar-ne un i no per melancolia, sinó per oferir-los a través de la imatge la prova de la ronya en què s’ha convertit el tren amb què el franquisme ens va voler equiparar a Europa.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 28/07/2009 15:00

o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 28/07/2009 15:02

calisay ha escrit:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
A la pàgina anterior ho fica. ;)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 28/07/2009 17:42

Així doncs a dia d'avui únicament de trens convencionals a Barcelona només queden els següents:

- Euromed
- Arco Garcia Lorca
- Alaris
- Mare Nostrum
- Talgo a Lorca
- Talgo a Múrcia
- Trenhotel a Granada
- Costa Brava
- Catalan Talgo

Així doncs a Reus només queda el Costa Brava i a Lleida o Montsó ja no hi ha cap tren convencional de llarga distància oi?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:44

Exacte, en un principi així és.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimecres 29/07/2009 8:45

canalcole ha escrit:
calisay ha escrit:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
A la pàgina anterior ho fica. ;)
Gràcies!!! Aniré a fer 1 vistasso a SAC


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”