Propera reforma de les 447

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Propera reforma de les 447

Entrada Autor: Oriol » Dimecres 27/01/2010 8:41

Trenscat ha escrit:La 465 i la 447 a Mataró no estaven pas acoblades, el Civia va entrar per la mateixa via que la 447 i es va aturar molt arran de l'altra i per això es crea aquest efecte òptic.
De fet, jo porto 8 messos pujant a Mataró o Caldetes unes 2 o 3 vegades per setmana, normalment en tren, i mai he vist un civia amb una 447 acoblats. Tot i això, l'altre dia vaig veure que hi havia una 447 en simple baixant de dalt, de Calella, Blanes o Maçanet! Per al·lucinar! Ensardinament de viatgers!


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 27/01/2010 13:45

Bé a veure. Ja va quedar clar que va ser un error meu. Tampoc m'agradaria que per això ens desviessim del tema.

D'altra banda, ja que comentes això de l'ensardinament, seria bo saber si la reforma de les 447 hi inclou eliminar les portes d'intercomunicació entre els vagons a fi de deixar-ho com als Civia.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 27/01/2010 16:45

Jordi Freixas ha escrit:seria bo saber si la reforma de les 447 hi inclou eliminar les portes d'intercomunicació entre els vagons a fi de deixar-ho com als Civia.
La reforma de les 447, inclou el que inclou, com les que están reformades ja. De fet, dubto molt que s'hi incorpori un nou cotxe intermig, perque si fessin unitats de 4 vagons, no podríen fer acoplaments dobles en servei, no hi cabríen a les estacions.
Si s'acaven adaptant des 447 a PRM, possaría la meva aposta de la següent manera: Construir uns nous cotxes intermitjos, amb pis baix (on es situaría el wc i una porta de sortida per cada costat) i l'altre porta, a l'altre extrem del vagó, per entendre'ns: Un vagó com els del civia, pero en model per una 447.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 27/01/2010 23:09

ferroviario_catalan ha escrit:La reforma de les 447, inclou el que inclou, com les que están reformades ja.
Quines són les que estan reformades ja?
ferroviario_catalan ha escrit:De fet, dubto molt que s'hi incorpori un nou cotxe intermig, perque si fessin unitats de 4 vagons, no podríen fer acoplaments dobles en servei, no hi cabríen a les estacions.
Els Civia bé que hi caben a les estacions anant acoplats. Vols dir que serien gaire més llargs amb quatre cotxes?



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 28/01/2010 14:35

Jordi Freixas ha escrit:Quines són les que estan reformades ja?
Hay varias 447 reformadas, se ha hablado de ello, con instalación de luces nuevas en el techo de las entradas de las puertas, cambio del suelo, y repintadas tanto por dentro como por fuera.
Jordi Freixas ha escrit:Els Civia bé que hi caben a les estacions anant acoplats. Vols dir que serien gaire més llargs amb quatre cotxes?
Los civia de 4 vagones, 2 acoplados caben, pero 2 447 supuestamente de 4 cohes, acopladas, no entrarian.
Recordemos que una unidad 447 de 3 vagones, es casi igual de larga que una unidad civia de 4 vagones. (464).
Acoplar 2 447 de 4 coches, seria como acoplar 2 unidades 465.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 28/01/2010 15:24

ferroviario_catalan ha escrit:Hay varias 447 reformadas, se ha hablado de ello, con instalación de luces nuevas en el techo de las entradas de las puertas, cambio del suelo, y repintadas tanto por dentro como por fuera.
Però quan es parla de reforma, en tot cas no seria llògic que es tractés d'una cosa més integral? Perquè sobre petites reformes d'aquestes que comentes, no fa gaire vaig començar a veure alguna 450/451 amb els fars halògens.
ferroviario_catalan ha escrit:Los civia de 4 vagones, 2 acoplados caben, pero 2 447 supuestamente de 4 cohes, acopladas, no entrarian.
Recordemos que una unidad 447 de 3 vagones, es casi igual de larga que una unidad civia de 4 vagones. (464).
Acoplar 2 447 de 4 coches, seria como acoplar 2 unidades 465.
Doncs en aquest cas, s'hauria de prioritzar la prolongació de les andanes a on actualment no hi pugui cabre una hipotètica 447 de quatre cotxes; ja és un tema de capacitat, que d'altra banda és un dels grans temes de queixa per part dels usuaris en determinades franjes horaries.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 15:26

Jordi Freixas ha escrit:Doncs en aquest cas, s'hauria de prioritzar la prolongació de les andanes a on actualment no hi pugui cabre una hipotètica 447 de quatre cotxes
El flamant pla de rodalia de Barcelona inclou deixar totes les estacions del nucli amb andanes de 200 metres mínim.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 29/01/2010 10:51

ferroviario_catalan ha escrit:
Los civia de 4 vagones, 2 acoplados caben, pero 2 447 supuestamente de 4 cohes, acopladas, no entrarian.
Recordemos que una unidad 447 de 3 vagones, es casi igual de larga que una unidad civia de 4 vagones. (464).
Acoplar 2 447 de 4 coches, seria como acoplar 2 unidades 465.
Peró les andanes de totes les estacions de rodalies Barcelona al 2012 en principi tindrian la capacitat per que hi capigui una doble de 465,i per tant,hi cabria una doble de 447 amb 4 cotxes cadascún.Les andanes s'allargaràn fins 200 metres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/01/2010 13:37

He derivat el debat terminològic sobre si cotxe o vagó en un nou fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 01/02/2010 15:23

Guigui ha escrit:El flamant pla de rodalia de Barcelona inclou deixar totes les estacions del nucli amb andanes de 200 metres mínim.
No obstant, d'aquí a que estiguin totes les andanes amb un mínim de 200 metres,passaran molts anys.
Dubto però que molt, que s'inclogui un nou cotxe a les 447, formant unitats de 4 cotxes. En tot cas, es podría fer el que vaig dir, o reformar el cotche intermig actual, o fer un nou cotche intermig i retirar l'actual.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimarts 09/02/2010 18:59

ferroviario_catalan ha escrit:
Guigui ha escrit:El flamant pla de rodalia de Barcelona inclou deixar totes les estacions del nucli amb andanes de 200 metres mínim.
No obstant, d'aquí a que estiguin totes les andanes amb un mínim de 200 metres,passaran molts anys.
Dubto però que molt, que s'inclogui un nou cotxe a les 447, formant unitats de 4 cotxes. En tot cas, es podría fer el que vaig dir, o reformar el cotche intermig actual, o fer un nou cotche intermig i retirar l'actual.
Els actuas Ri no es poden reconvertir a tipus gondola de cap manera, tant de bo fos possible. I trobo que no valdria la pena
llençar centernar i mig de remolcs.
El que si que es pot fer es com a Madrid, ampliar les andanes de manera provisional mitjançant ''banquetes''/''andana de quita y pon''.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/02/2010 19:03

Seria una bona mesura provisional (sempre i quan sigui efectivament PROVISIONAL i no provisionalment definitiva).

Ja també penso que desfer-se de tots els vagons intermitjos per no voler posar-hi un quart vagó a la composició és llençar els diners.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 09/02/2010 20:47

Jordi Freixas ha escrit:Ja també penso que desfer-se de tots els vagons intermitjos per no voler posar-hi un quart vagó a la composició és llençar els diners.
De totes maneres ningú ens ha aclarit si una unitat 447, por portar 2 cotxes remolc per unitat... Jo ho dubto...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 17/02/2010 1:41

Per què no haurien de poder portar un segon remolc?

Pensa que els cotxes extrems són tots dos, motors. Tingues en compte també que a la línia de Puigcerdà sense anar més lluny les 447 poden pujar sense problemes més amunt de Ribes de Freser tot i ser unitats de tres vagons. Cal remarcar-ho això, perquè les 440 només podien pujar si eren de dos cotxes.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimecres 17/02/2010 21:08

Segons tinc entès, les 440 podíen pujar perfectament amb tres cotxes el Transpirinenc. El problema eren els frens.


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/02/2010 21:28

Les 440 de tres cotxes no podien pujar, precisament pels motors i els frens, ja que dels tres cotxes només un estava motoritzat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/02/2010 21:32

Jordi Freixas ha escrit:Per què no haurien de poder portar un segon remolc?

Pensa que els cotxes extrems són tots dos, motors. Tingues en compte també que a la línia de Puigcerdà sense anar més lluny les 447 poden pujar sense problemes més amunt de Ribes de Freser tot i ser unitats de tres vagons. Cal remarcar-ho això, perquè les 440 només podien pujar si eren de dos cotxes.
No pujaven trens de tres cotxes perquè només un d'ells estava motoritzat i li corresponia a aquest frenar tota la composició; això sumat a que les subestacions elèctriques es queien a trossos i no podien subministrar l'energia necessària. Ara, amb les subcentrals millorades, és possible posar trens amb dos cotxes motors, que dónen la possibilitat de posar un remolc intermig, que els cotxes motors podran frenar tot el tren. El dubte és que si s'afegeix un segon remolc, seran capaços els cotxes motors de frenar tot el pes?



Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Dijous 18/02/2010 0:57

victorcasta ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Per què no haurien de poder portar un segon remolc?

Pensa que els cotxes extrems són tots dos, motors. Tingues en compte també que a la línia de Puigcerdà sense anar més lluny les 447 poden pujar sense problemes més amunt de Ribes de Freser tot i ser unitats de tres vagons. Cal remarcar-ho això, perquè les 440 només podien pujar si eren de dos cotxes.
No pujaven trens de tres cotxes perquè només un d'ells estava motoritzat i li corresponia a aquest frenar tota la composició; això sumat a que les subestacions elèctriques es queien a trossos i no podien subministrar l'energia necessària. Ara, amb les subcentrals millorades, és possible posar trens amb dos cotxes motors, que dónen la possibilitat de posar un remolc intermig, que els cotxes motors podran frenar tot el tren. El dubte és que si s'afegeix un segon remolc, seran capaços els cotxes motors de frenar tot el pes?
Una UT 440 de 3 cotxes pot frenar al cotxe motor reostàtica, neumàtica i electromagnéticament; al remolc intermig neumàtica i electromagnéticament; i al cotxe remolc-cabina, neumàtica i electromagnèticament. Així doncs tots tres cotxes frenen.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 18/02/2010 1:11

Una unitat 440R de 3 cotxes podria ascendir i descendir per la línia de Puigcerdà sense cap problema, és més, hi han pujat en alguna ocasió.
Una de les maniobres que es van fer tant als trens civia i 447 que van circular en règim de proves entre Ribes i Puigcerdà és la frenada i l'arrencada en la ràmpa de màxim pendent, situada just entre La Molina i l'entrada al túnel de Toses. Aquí el tren demostra la capacitat d'acceleració en rampes de tant pendent, imagino que una 440R de 3 cotxes deu tenir seriosos problemes per assolir una acceleració que compleixi una certa seguretat, ja que la dificultat d'accelerar en aquestes rampes pot agumentar en funció de les condicions climatològiques (si el carril es troba moll etc..), i conseqüentment podria augmentar el risc d'accident.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dilluns 22/02/2010 23:42

Les 440 del transpirenaic eren de dos cotxes principalment per que el cotxe motor pogues retenir tot el pes de la unitat en baixada només amb fré dinamic (electric, reostatic, digueu-li com volgueu), convenientment reforçat. Tot hi estar desprovistes de remolc intermig fins i tot així tenien que aplicar fre neumatic ja que l'electric era insuficient. Imagineu-vos que una UT440 tingues sempre que baixar amb els discos de fre actuant en tot moment. Massa desgast. A mes, al haver hi només un cotxe motor i donades les pendents i duressa climatologica. Es mes segur arrencar amb una major proporcio d'eixos tractors pel tema de l'adherencia. Les 440 de tres cotxes podien (i ho van fer) puixar fins La Tour de Carol, pero fer-ho repetidament supossaria massa desgast i el rendiment no era prou accectable (comentar a mes lo impressionant que resulta veure accelerar una 440 en composició Motor-Remolc).

En tot cas jo crec que encara així les 447 podrien puixar fins La Tour amb la meitat d'eixos tractors (un cotxe remolcat per cada cotxe tractor)...i sinó, quan arribi el moment, venvolguts siguins els Civia-Alpino-Rodalies-Catalunya :bleah



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”