Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Nous trens regionals per Portbou-Barcelona

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 07/09/2009 10:36

Les 449 podrien fer fàcilment els trens cap a Saragossa, i les 448 que feien aquest servei (incluida la 448.028) podrien fer els serveis Regionals Lleida-EDF i v/v, com per exemple el que surt d'EDF a les 06.50 i va fent de Rodalies, fins que arriba a SVC a les 8.02, i d'allí continua cap a Lleida. O també el que surt d'EDF a les 18.50 fa de Rodalies fins a SVC i allí, continua fins a Reus. Aquests dos serveis podrien anar servits per 448 en doble, en comptes de 440R, o sinò, 470... :roll:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 07/09/2009 11:57

canalcole ha escrit:Les 449 podrien fer fàcilment els trens cap a Saragossa, i les 448 que feien aquest servei (incluida la 448.028) podrien fer els serveis Regionals Lleida-EDF i v/v, com per exemple el que surt d'EDF a les 06.50 i va fent de Rodalies, fins que arriba a SVC a les 8.02, i d'allí continua cap a Lleida. O també el que surt d'EDF a les 18.50 fa de Rodalies fins a SVC i allí, continua fins a Reus. Aquests dos serveis podrien anar servits per 448 en doble, en comptes de 440R, o sinò, 470... :roll:
El que cal fer és:

-449 primer per els CEX de la línia de Girona,i al principis de 2010 posar 449 pels CEX a Saragossa(al ser un trajecte de mès hores),tot i que coneixent renfe,les posarà a la de Tortosa

- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470

- I les 470 per fer els regionals a seques,tant a la línia de Girona com a la resta.Si acàs faltès 470,que alguns serveis siguin en doble 470+440R

Jo el que veig injust és que a la línia de Girona tinguin 449 pels CEX's i 448R pels regionals a seques,i mentrestant al sud els CEX i REX la majoria amb 470 amb alguna 448R intercalada,i 440R amb els seus 'còmodes seients'fent els regionals a seques,i a sobre pagant el mateix.Aixó ho considero una discriminació cap als usuaris de les línies dels regionals del sud,passa que com els del nord és mobilitzen,cosa que els del sud no ho fan,si ho fessin potser no passaria aquestes coses.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 07/09/2009 12:10

El què han de fer és si queda encara alguna 440R amb seients durs que els canviin per seients tous i que facin els serveis de Regionals normals per tot Catalunya.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 07/09/2009 21:18

Per exemple, s'haurien de substituir les 440R que fan el servei entre l'Hospitalet i Lleida (via Manresa), com suggeria en un altre post. Però, és clar, no sols en aquest servei. (Entre parèntesi: Ja que estem parlant de seients durs, ¿com es poden justificar aquest tipus de seients en el trajecte Barcelona - Puigcerdà? Sí, és clar, sembla que el material idoni per arribar a la "rodalia" Puigcerdà són les 447... Però, però, però... Hi posaria tots els peròs del món.)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 08/09/2009 14:59

Pe Jorba ha escrit:(Entre parèntesi: Ja que estem parlant de seients durs, ¿com es poden justificar aquest tipus de seients en el trajecte Barcelona - Puigcerdà? Sí, és clar, sembla que el material idoni per arribar a la "rodalia" Puigcerdà són les 447... Però, però, però... Hi posaria tots els peròs del món.)
Aquí és a on volia anar a parar.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimarts 08/09/2009 21:13

Mako448 ha escrit:
- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470
Sobretot, que facin amb 448R d'una vegada per totes el regional de València.


Imatge

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 08/09/2009 22:20

Altaria_Trianilla ha escrit:
Mako448 ha escrit:
- Les 448R que facin TOTS o quasi tots els REX o CEX ca a Lleida/Mòra/Tortosa que habitualment és fan amb 470
Sobretot, que facin amb 448R d'una vegada per totes el regional de València.
Aixó suposaria dos canvis de sentit,i la gent que vagui de Barcelona cap a Ulldecona i mès a baix hauria d'estar canviant la direcció dels seients dos cops sí volen anar en el sentit de la marxa del tren(hi ha gent que aquest aspectees molt imporatant,encara que no ho sembli),peró vaja,tampoc és un problema massa greu.

També penso que el REX Barcelona-València si no dones la volta "turística",pel ramal de Tortosa,i és fes amb 448R(el que vagui a Trtosa que baixi a L'Aldea-Amposta,i que renfe posi una llançadora L'Aldea-Tortosa),el trajecte entre Barcelona i Valènca nomès duraria una miqueta mès de 4 hores,que està molt bé,i no les 4h50min que durà ara.Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 08/09/2009 22:29

Segur que si per començar ja hi fiquen 448's millorarà el temps de viatge i el nombre d'usuaris, ja que el confort haurà millorat.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 10/09/2009 17:36

Mako448 ha escrit:Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.
Precisament Renfomentadif mira pel desconfort del viatger que no utilitzi AVE pagant un ou, especialment a Rodalies (Civies, ara 447s a Puigcerdà... només se'n salva que hagin afegit coixinets a algunes 450/1).
liniadelRipollés ha escrit:L'entrada en servei de les 449 pot ser un problema pel corredor gironí i per la regularitat de les rodalies a Barcelona. Atenent que només tenen una porta d'accés per cotxe, les cues a Passeig de Gràcia poden esdevenir interessants.
Ara fins i tot s'interessen pels robatoris. Perquè els que aprofiten les cues per pujar/baixar a Passeig de Gràcia o Sants ja no són pocs, i com tu dius això pot anar a més.

Aquest inconvenient fa que aquestes unitats siguin més aptes per la línia de Móra la Nova o fins i tot la de Puigcerdà si és possible que no pas per les de Girona i Portbou. Però, és clar, s'ha de fardar de flotamamodennaduropa primer a les línies més usades encara que sigui pitjor per a l'usuari.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 10/09/2009 23:24

Jordi Freixas ha escrit:I com ja s'ha dit milions de cops, la línia de La Tor de Querol, REALMENT no és de Rodalies.
Perdoneu pel :topic
Pel que fa a la Catalunya de l'any 2009, a dia 10 de setembre i a les 23 hores i 24 minuts, línia de La Tor de Querol, REALMENT, és de rodalies. En altres planetes, galàxies o sistemes solars no ho sé.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 11/09/2009 3:30

Pere, saps de sobres que això no és veritat. El tram Vic - La Tor de Querol va passar a ser gestionat per Rodalies com a recurs per mantenir la línia oberta... I PROU. Per tant, una cosa és el que digui la unitat de negoci, i una altra, de vegades ben diferent, és la realitat. I aquí la realitat és que considerar aquesta línia en la seva totalitat com a Rodalies, és totalment contradictori amb el que és la propia xarxa de Rodalies de BARCELONA (aquí s'hauria de demanar explicacions a Renfe de perquè el tram esmentat no apareix a enlloc), i totalment contradictori amb la finalitat per la qual van ser concebudes les xarxes de Rodalies.

A part de tot. Si tu t'en vas a Barcelona Sants a veure els horaris de tots els trens de no-Rodalies, curiosament t'hi apareixen els "rodalies" (aixo sí, sense denominació, i això ja ho vaig comentar una vegada) a Ripoll, Puigcerdà i La Tor de Querol al costat dels AVE, Avant, Alvia, Talgo, Catalunya Exprés, Regionals, ...

O sigui que no en tinc ni idea de com deuen ser les coses en altres galaxies, però REALMENT la línia de Puigcerdà en la seva totalitat NO ÉS DE RODALIES.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 11/09/2009 16:53

En alguna banda (no pas en aquest fòrum, pel que he intentat de comprovar) s'ha comentat que, amb la posada en funcionament de les 449, també a Catalunya es podria estrenar la modalitat de reserva de plaça en els trens de MD. És cert? I em pregunto (si de cas s'apliqués aquesta modalitat) de quina manera podria afectar la persona que per exemple es veu obligada a agafar un tren a corre-cuita, de forma no prevista ni previsible, per poder arribar -per exemple- a Girona?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 11/09/2009 17:57

Mako448 ha escrit: També penso que el REX Barcelona-València si no dones la volta "turística",pel ramal de Tortosa,i és fes amb 448R(el que vagui a Trtosa que baixi a L'Aldea-Amposta,i que renfe posi una llançadora L'Aldea-Tortosa),el trajecte entre Barcelona i Valènca nomès duraria una miqueta mès de 4 hores,que està molt bé,i no les 4h50min que durà ara.Passa que aixó no és farà mai per qué llavors els LD perderien molts viatgers,i ja sabem que aixó a renfe no li agrada,o sigui,que renfe vol que agafem els LD suposo que per gunayar mès diners.
Primer de tot, perdó per seguir un poc amb l'offtopic :S

És el que haurien de fer en un bon grapat de serveis. No és normal que el primer LD direcció Barcelona des de les dos estacions del nord de Castelló (faig referència a Vinaròs) siga a les 11:25 (13:39 Sants) o bé en el REX de les 7:10 (10:05 Sants), no és competitiu en cap cas ni pràctic per algú que haja d'estar a Barcelona a primera hora per a qualsevol cosa, obliga a sortir el dia abans i fer nit ... i són 50 minuts tontos per fer la volta per Tortosa.

Un dia vaig baixar a casa, a Benicarló amb l'últim REX del dia cap al sud, el de les 19.29 a Sants, i arriba a Vinaròs a les 22.28, tres hores infumables que m'obliguen a anar en un LD perquè a la llarga és més còmode 1- Més "ràpid" 2- Més còmode, de l'altra manera has de fer un desplaçament a Vinaròs.

En fi, des del meu punt de vista que no sóc cap expert ni vull ser-ho crec que ho tenen plantejat de la forma més dolenta possible, o més dolenta per al señor cliente. Durant este any tocarà baixar al poble el dissabte de matí per tema d'horaris :emprenyat ja podrien ficar un Regional 22.00 Sants ~ 00.10 aprox. Vinaròs.

Ais quant hem d'apendre dels altres límits



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/09/2009 22:03

Pe Jorba ha escrit:En alguna banda (no pas en aquest fòrum, pel que he intentat de comprovar) s'ha comentat que, amb la posada en funcionament de les 449, també a Catalunya es podria estrenar la modalitat de reserva de plaça en els trens de MD. És cert?
Això s'ha dit, i s'ha comentat de passada en aquest fòrum. Ara per ara, és un rumor, però si es materialitza, consumarà el pèssim servei de Renfomentadif i no farà sinó precipitar la demanda de traspàs de regionals. Pitjor seria impossible.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”