Tram en doble?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Tram en doble?

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 13/09/2009 0:38

No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?

Foto original:
Imatge
Foto amb la tapa remarcada:
Imatge

EDITAT: Faltaven les fotos :P


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/09/2009 1:25

ElDesi1994 ha escrit:No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?
Sí. Poden circular i han circulat comercialment en doble composició, a més que les andanes estan preparades per a dobles composicions.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 13/09/2009 3:18

Sí, s'ha fet alguns dies especials, només s'ha fet al Trambesòs, tinc entès. Amés, els vehicles són mòduls, per la qual cosa permeten posar més cotxes als tramvies. Un exemple de Citadis amb extra de cotxes es troba a Bourdeaux. Aqui no s'ha fet per falta de demanda.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Diumenge 13/09/2009 10:00

I tant que s'ha fet. Es més, aquí teniu una prova:
dobleTrambesos.JPG
dobleTrambesos.JPG (66.37 KiB) Visualitzat 6718 cops
La foto és de la matinada del dia de la Mercé de 2005. Us apropo el que vindria a ser la prova en si mateixa:
tbMM.JPG
tbMM.JPG (11.81 KiB) Visualitzat 6717 cops


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

madosbahn
N1
N1
Entrades: 9
Ubicació: Al costat de TF

Entrada Autor: madosbahn » Diumenge 13/09/2009 11:06

El Trambesos va anar en doble durant alguns dies puntuals pel Forum de les Cultures.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 13/09/2009 13:30

:plas :plas :plas Grasies a tots, especialment les fotos. :ok


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 13/09/2009 13:30

En canvi,per la celebració del Red Bull Air Race del 2006,que va col.lapsar el trambesòs,tots anaven en simple i amb freqüència de dissabte. >:(



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Diumenge 13/09/2009 15:55

Mako448 ha escrit:En canvi,per la celebració del Red Bull Air Race del 2006,que va col.lapsar el trambesòs,tots anaven en simple i amb freqüència de dissabte. >:(
En aquella ocasió la "cagada" no va ser deixar el Tram en simple, sino el fet d'organitzar aquell tipus d'esdeveniment (apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant, i a més fent malbé la platja per bastir-hi una pista d'aviació innecessària).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/09/2009 10:29

Platanito ha escrit:apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant
:x
Era un acte lúdic, com pot ser un castell de focs (apologia de les explosions i el consum irresponsable de pólvora?). La gent, de tant en tant, també té dret a divertir-se i gaudir d'espectacles únics, sense que s'hagi d'acabar el món per això.
I la ficada de pota va ser, òbviament, no posar trams en doble per absorbir l'augment de la demanda.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 15/09/2009 12:43

Platanito ha escrit: sino el fet d'organitzar aquell tipus d'esdeveniment (apologia de la velocitat i del consum irresponsable de carburant, i a més fent malbé la platja per bastir-hi una pista d'aviació innecessària).
T'has deixat els (...) davant de "tipus d'esdeveniment".

Si comencem a parlar de coses innecessàries...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 15/09/2009 19:42

No crec que tinguin prous unitats de tramvía per doblar totes les circulacions en un día assenyalat. En l'ocasió del Fòrum 2004, les línies T5 i T6 encara no funcionaven, i es podíen utilitzar els cotxes sobrants per composicions dobles a la T4. Però a día d'avui, amb les 3 línies del Besòs funcionant, suposo que no hi ha prou material mòbil per fer això. :?
Tot i que a hores punta la T4 se satura molt, sobretot entre "El Maresme" i "Glòries", i alguna doble composició sería d'agraïr. :roll:


Salvem l'Estació de França!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 15/09/2009 20:12

m.h.t. ha escrit:No crec que tinguin prous unitats de tramvía per doblar totes les circulacions en un día assenyalat. En l'ocasió del Fòrum 2004, les línies T5 i T6 encara no funcionaven, i es podíen utilitzar els cotxes sobrants per composicions dobles a la T4. Però a día d'avui, amb les 3 línies del Besòs funcionant, suposo que no hi ha prou material mòbil per fer això. :?
Tot i que a hores punta la T4 se satura molt, sobretot entre "El Maresme" i "Glòries", i alguna doble composició sería d'agraïr. :roll:
Deberian hacer como en las lineas del trambaix, que debido a necesidad de material, está prevista la inminente incorporación de 3 nuevas udades.
Alguna más para la linea del Besòs, no iria nada mal no...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 0:39

Algú sap si seria possible posar-hi algun tipus d'unitat sense motor? El típic remolc que havien portat els tramvies tota la vida, vaja. Seria ideal ja que es podria disposar dels remolcs únicament en moments puntuals de gran demanda, i no suposarien el gran sobrecost que implica tota una unitat nova que no és necessària pel dia a dia.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/09/2009 0:47

wefer ha escrit:Algú sap si seria possible posar-hi algun tipus d'unitat sense motor? El típic remolc que havien portat els tramvies tota la vida, vaja. Seria ideal ja que es podria disposar dels remolcs únicament en moments puntuals de gran demanda, i no suposarien el gran sobrecost que implica tota una unitat nova que no és necessària pel dia a dia.
No sé, però sé que el Citados 302 (Barcelona) es pot convertir en Citadis 402 amb l'afegiment de dos cotxes, com deia anteriorment. Poso la foto d'un Citadis ampliat.
Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/09/2009 0:50

Però afegir més mòduls al mig és molt més inflexible que tenir remolcs disponibles per a necessitats puntuals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/09/2009 0:56

Guigui ha escrit:Però afegir més mòduls al mig és molt més inflexible que tenir remolcs disponibles per a necessitats puntuals.
Si el remolc té cabina bé, sinó, el canvi de sentit es torna complicat i molt incòmode (empentant el remolc per maniobrar, cosa que deu ser genial veure, molt ferroviari) o això, o es fa servir en línies circulars, que només tenim el tram entre Montesa i Sant Martí de l'Erm, que tanquen un cercle tancat. Al Trambesòs, les vies no permeten anar de la Gran Via a la Diagonal sense haver de maniobrar a Glòries.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 16/09/2009 1:42

victorcasta ha escrit:
ElDesi1994 ha escrit:No se, però podria ser que un tram anés en doble tracció (2 TRAMS Acoplats)? Em sembla que davant tenen una "tapa" on i podria haver-hi un scharfenberg. Algu m'ho podria confirmar?
Sí. Poden circular i han circulat comercialment en doble composició, a més que les andanes estan preparades per a dobles composicions.
De totes maneres, jo tenia entès que els Tram disposen d'un sistema de seguretat per minimitzar l'impacte en cas d'atropellaments.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 9:35

Lluita1714 ha escrit:Si el remolc té cabina bé,
No té cap secret fer un remolc amb cabina. Si es volgués fer, segur que això no constituiria cap problema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/09/2009 10:01

wefer ha escrit:No té cap secret fer un remolc amb cabina. Si es volgués fer, segur que això no constituiria cap problema.
I menys pensant en la munió de composicions push-pull de múltiples sèries que corren pel ferrocarril mundial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albertes
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: Albertes » Diumenge 04/10/2009 21:01

Hola!!! M'estreno en aquest fòrum, fa pocs dies vaig poder veure un tram doble. Al acabar el partit del Barça contra l'Atlètic de Madrid, vaig agafar el tramvia per tornar cap a casa (ja que el metro està tallat...) i vaig veure que el Tram parava molt cap endavant de l'andana, fins que no vaig baixar no vaig veure que eren dues unitats enganxades, així que, en ocasions especials trobo perfecte que es faci.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”