Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Reforma i revisió

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/12/2009 8:50

Una reforma estètica no implica automàticament una revisió tècnica...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 09/12/2009 10:25

Ni ells mateixos saben si es van revisar a fons els equips, pero igualment, una revisio amb gairabe 80 anys i milers de Kilometres tant en horitzontal com en vertical recorreguts es logic que aquests equips tornin a necesitar una profunda revisió. Que aquestes locomotores fossin el millor del mon quan es van comprar el 30 i provoquessin la ruina de FMGP, no treu que ara estiguin en mal estat tot i el minim manteniment que s'els fa.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 09/12/2009 14:59

Però em venia a referir que la reforma de 1989 no tenia perquè ser unicament estètica. Perquè de ser així, ja podem plegar.

I en qualsevol cas... què els hi costa fer la revisió?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 09/12/2009 17:39

Repeteixo per enessima vegada que la reforma va ser menor, i de la qual se'n destaca l'implantació de sistemes de seguretat com l'home mort, o algunes modificacions estetiques, i una revisió en profunditat dels equips, en cap cas substitució. De poder s'agues pogut fer mes, com s'haguessin pogut no desballestar els 2 cotxes de nuria o el cotxe de montserrat, pero com diuen lo echo, echo esta. Ara caldria trobar la manera perque a FGC li fos rendible restaurar aquestes locomotores que com dic tenen com a futur la pols.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 09/12/2009 21:38

Vaja, doncs tenia entès que no hi haguessin reparat també alguna cosa, però ja veig que no.

Home, només d'entrada, un bon motiu per tenir les elèctriques en condicions òptimes per a poder circular, seria sense anar més lluny, per a poder realitzar serveis (ja siguin de viatgers o de manteniment) en que no fós estrictament necessari utilitzar la DM6.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 09/12/2009 22:01

jordi ara si-us-plau deixa de ser una aficionat un minut i pensa com la cap d'explotació del cremallera d'acord: :emprenyat

Tens una averia o has d'anar a fer un manteniment i hans de pujar un parell de plataformes carregades posem a fontalba. Que preferiries utilitzar:
1-La DM6, mes fiable que els stadler, pero amb l'inconvenient que gastes gas-oil (amb lo que costa el manteniment del cremallera aixo es una miseria)
2-Agafar un beh sense servei (que es el que normalment s'utilitza) i que si el transport es a Nuria per estalviar el beh és en servei comercial
3-Agafar la E4, que si be esta en condicions, ningu (tant mecanics com conductors, que a part pocs les saben conduir) t'assegura que pugui arribar, o que pugui tornar, cosa que a sobre et portaria un merder impresionant per la paralització del servei fins ves a saber quan.

Com veus si no ho penses com a aficionat és logic que no les utilitzin gaire (a no ser que no hi hagi servei comercial que és quan surten mes), ja que nomes poden portar que problemes, tant per si s'averien com per trobar algu que les sapiga portar, a mes que necesites conductor i ajudant en comptes del conductor que nomes necesita la DM6, i a sobre la posada a punt de la E4 és infinitament mes complex que el de la DM6, ara no entrarem en detalls. :ok


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 09/12/2009 22:33

Home... tal i com ho pintes és lògic. Com també seria lògic que s'utilitzés al revers si la mateixa circumstància que em plantejes es donés precísament a la inversa (E4 en condicions ÒPTIMES i Beh 4/8 i/o DM6 feta pols, per exemple).

Però si m'hagués de plantejar el tema com a cap d'explotació sense importar-me la resta, doncs... tot allò que fés nosa, fora. El que no pot ser, és que tinguis una infraestructura que des del punt de vista turístic la vens en sí mateixa com a atractiu turístic, tinguis una pàgina de rigor, amb uns PDF's de rigor, gents dificils de trobar (la qual cosa indica que estan en un lloc més o menys preferent), hi tinguis inventariades a tres de les quatre locomotores originals de la línia amb totes les seves característiques tècniques i demés, però que resulta que no es poden fer servir. Això és propi, ja no de ser pragmàtic, sinó de ser molt incompetent.

En qualsevol cas, si t'hi fixes en el que he dit en el meu anterior missatge a nivell de funcionalitat, m'he referit a TENIR LES ELÈCTRIQUES EN CONDICIONS (òptimes, per descomptat). Si en un aparell d'aquests hi ha el perill de quedar-se penjar a la via, amb el perill afegit d'haver d'aturar tot el transit, és evident que no es pot utilitzar... però no es pot utilitzar sigui una de les elèctriques, sigui una Stadler, o com si és l'AVE.

Per últim... dius que per pilotar a les elèctriques es necessiten a dues persones? Jo tenia entès que això era així fins a la reforma de 1989 (i que possiblement sigui el motiu pels quals els hi van allargar la finestra curta del costat Núria). M'ho pots aclarir això?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 10/12/2009 8:44

Per seguretat es fa amb dues persones, ja que els comandaments es van dissenyar per controlar la locomotora dues persones, i un sol maquinista no donaria l'abast.
Per cert es poc probable que els beh estiguin fets pols ja que en l'ultima reforma han aprofitat be els diners, ja que es va reformar absolutament tot incloent equips.
A i torno a repetir, les Electriques, els cotxes i la geperuda estan alla perque FGC no dona peles per arreglar-ho, i com que als de ribes els fa llastima deixar-ho morir fan el que sigui per guardar-ho, encara que sigui donar-los una altre vida i aixi "semiconservar-ho" per si es vol restaurar algun dia, i com que a les cotxeres antigues no hi caben ni els sport wagen ni els automotors alla hi ha espai de sobra.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 15:36

marc ha escrit:Per seguretat es fa amb dues persones, ja que els comandaments es van dissenyar per controlar la locomotora dues persones, i un sol maquinista no donaria l'abast.
Doncs... ja haurien pogut aprofitar la reforma de 1989 per mirar de solucionar aquest tema. Però en qualsevol cas, si aquestes locomotores requereixen una conducció especial i no tots els maquinistes ho saben fer, hi ha una cosa que s'en diu cursets de reciclatge.
marc ha escrit:Per cert es poc probable que els beh estiguin fets pols ja que en l'ultima reforma han aprofitat be els diners, ja que es va reformar absolutament tot incloent equips.
Em referia a un cas hipotètic.
marc ha escrit:A i torno a repetir, les Electriques, els cotxes i la geperuda estan alla perque FGC no dona peles per arreglar-ho, i com que als de ribes els fa llastima deixar-ho morir fan el que sigui per guardar-ho, encara que sigui donar-los una altre vida i aixi "semiconservar-ho" per si es vol restaurar algun dia, i com que a les cotxeres antigues no hi caben ni els sport wagen ni els automotors alla hi ha espai de sobra.
Continua sent incompetent per part de FGC.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 10/12/2009 16:46

Es inutil que parlem del que es podria fer o deixar de fer o el que s'agues pogut fer. FGC te aquesta filosofia i no es pot canviar, el que cal pensar es com salvar la E1 i companyia


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 17:05

I si montem un grup de Facebook?

Ahir vaig estar buscant, però incomprensiblement no vaig trobar res relacionat amb el Cremallera de Núria, que resultés minimament seriós.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 19:21

PD: Em referia al grup per fer alguna cosa d'entrada.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 11/12/2009 11:54

Ho trobo bona idea, pero caldria buscar algun titol que ens diferencies del grup que ja tenen els treballadors del cremallera.

Que tal aquest titol: "volem tornar a veure la E4 i els cotxes circular!"


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 11/12/2009 17:46

No. S'hauria de tractar d'alguna cosa més genèrica. Fent referència a les elèctriques en general, no només a la E4.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 12/12/2009 17:34

Si teniu idees


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 12/12/2009 21:04

Per exemple...

-Recuperem els trens històrics del Cremallera de Núria
-Recuperació del material històric del Cremallera de Núria
-Recuperem els trens de la primera generació del Cremallera de Núria

No ho sé... què us sembla? A mi, particularment m'agrada més la primera opció, "Recuperem els trens històrics del Cremallera de Núria".



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 13/12/2009 11:35

A mi tambe m'agrada, ara be qui crea el grup?


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 13/12/2009 17:49

Jo mateix. Què hi poso a la informació?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 14/12/2009 2:43

El grup ja ha estat creat:

http://www.facebook.com/group.php?gid=221753012007

De moment encara no m'he llençat a promocionar-lo ni res. O sigui que si veieu qualsevol cosa que volgueu afegir, o que simplement no la veieu clara, digueu-m'ho.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 28/12/2009 11:24

Ahir hi vaig afegir nova informació al grup; l cronologia històrica del cremallera, i el llistat del material històric segons numeració.

Tinc altres coses pensades per completar la "pàgina". El que passa és que a l'hora de crear "seccions", un grup de Facebook no dóna massa joc. Aniria bé que es podessin crear diferents galeries de fotos, però vaja...



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”