Autobusos de Lleida

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Re: Autobusos de Lleida

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 01/10/2008 0:15

Osti que fort!!! tela el conductor, ja se de quin conductor em parles es vastant xulet un dia fent la L5 es va posar a parlar per telefon, i tambe te tendencia a no portar el horari correctament adelantan-se de 5 a 10 min. perjudicant el bus que te darrere, perque te de carregar lo que te que carregar el altre :avall



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 01/10/2008 3:34

Jo em vaig trobar un a la L2 que també parlava pel mòbil mentre conduïa. Un dels passatgers es va crispar bastant i li va cridar l'atenció perquè l'apagués, ja que ens estava posant en perill a tots. Al final el va desar però de mala gana, com si tingués dret a fer el que li rota dins del "seu" bus. :|

Per cert, tinc el costum de saludar sempre el conductor quan pujo a l'autobús, però quasi cap d'ells em contesta. Vaja, jo ho trobo de bona educació però potser només molesto. :riure



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/10/2008 10:25

Sky ha escrit:Per cert, tinc el costum de saludar sempre el conductor quan pujo a l'autobús, però quasi cap d'ells em contesta. Vaja, jo ho trobo de bona educació però potser només molesto. :riure
A Barcelona, la immensa majoria em retornen la salutació. Per cert, d'aquest tema ja es va parlar fa una temporadeta al Fòrum. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 01/10/2008 13:49

Jo com a norma general solo saludar, pero si vec que el conductor es un borde no el saludo, pero si fa von plan el saludo i tal, avui he pujat al L2 RONDA concretament el bus 4139 ara al mati i el portava una noia super simpatica i molt agradable, molts conductors tenien de prendre exemple de ella :)



Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dimecres 01/10/2008 15:51

Aquest mati me pasat avans de anar a dinar per les oficines de Sarbus i m'han dit que tambe havia anat la dona que havia caigut i m'han dit que avui a la tarda parlaran amb ell.
jo tambe he vist a la noia de la L2 RONDA es el 4139 i esta rotulat de SITJETANA imposible no adonar-se, perque esta tot el bus rotulat :)
Fitxers adjunts
lleidahint[1].jpg
Estrena dels citaros a LLEIDA
lleidahint[1].jpg (80.9 KiB) Visualitzat 3866 cops



Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dimecres 01/10/2008 15:59

Ara us penjo un mercedes rotulat de SITJETANA es la propaganda que portava anteriorment, quan pugui us penjo la nova :)
Fitxers adjunts
BUS 4142 DE AUTOBUSOS DE LLEIDA.jpg
(85.62 KiB) S’ha baixat 318 vegades



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 01/10/2008 16:13

Bé, almenys no és tan "soso" com quan tots portaven un retolet de San Miguel. :D



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 01/10/2008 16:19

Molt maca la propaganda :) la veritat que la propaganda de Sant Miquel era una mica cutre, les altres propagandes que trovo cutres son les de GANA WI i Multiopticas :D



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 01/10/2008 16:36

Us ensenyo el vehicle mes delicat de autobusos de Lleida quan es va es va estrenar a 1999 va començar fent la L9 HOSPITALS pero va dura ven poc, es un vehicle que no te gaire força per arrancar degut a la seva lentitut va ser destinat a la L3 PARDINYES i despres amb la arribada dels 11 mercedes de l'any 2004 va pasar a ser un vehicle sustitut, ara degut a que es un vehicle lent s'ha destinat a fer la LP POLIGONS
Fitxers adjunts
BUS 4134 DE AUTOBUSOS DE LLEIDA (2).jpg
(84.03 KiB) S’ha baixat 295 vegades



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/10/2008 18:01

Glac58 ha escrit:Us ensenyo el vehicle mes delicat de autobusos de Lleida quan es va es va estrenar a 1999 [...]
Si es va estrenar el 1999, aleshores és rematriculat. Perquè les matrícules amb quatre xifres i tres lletres tot just existeixen des de finals del 2000.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 01/10/2008 18:29

En aquest full excel del web Los Autobuses de Barcelona s'indica que el model es va donar d'alta el 20 de desembre del 2000: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_lleida/Lleida.xls



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimecres 01/10/2008 19:52

Glac58 ha escrit:Us ensenyo el vehicle mes delicat de autobusos de Lleida quan es va es va estrenar a 1999 va començar fent la L9 HOSPITALS pero va dura ven poc, es un vehicle que no te gaire força per arrancar degut a la seva lentitut va ser destinat a la L3 PARDINYES i despres amb la arribada dels 11 mercedes de l'any 2004 va pasar a ser un vehicle sustitut, ara degut a que es un vehicle lent s'ha destinat a fer la LP POLIGONS
Va ser el primer Mercedes Benz d'aquest model que es va posar en circulació a tota Europa. Van dir que era un dels busos més moderns del moment.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimecres 01/10/2008 21:11

Bé, tenia pendent un mapa on exposar la meva proposta sobre com haurien de ser els recorreguts dels autobusos urbans a Lleida. A la imatge podreu veure cada línia am el seu recorregut. Tot seguit us en faig una petita explicació per aclarir possibles dubtes.

Les 4 primeres línies serien les úniques circulars, que recorreríen el centre de la ciutat. Tenim la L1 Interior, la L2 Ronda (mantenint el recorregut actual, però amb la diferència de "A" i "B", que significaria que la línia tindria busos pels dos sentits de la marxa) la L3 Pius XII (mateix recorregut que la L1 però desviant un tros del recorregut per Lluís Companys, Passeig de Ronda i Pius XII fins enllaçar a Prat de la Riba per la plaça Ricard Vinyes, un sol sentit) i la L4 Rovira Roure (mateix recorregut que la L1 però desviant un tros del recorregut per Rovira Roure, Passeig de Ronda, Av. Princep de Viana fins enllaçar amb Sant Ruf. Seríen línies amb freqüències no superiors als 5-7 minuts.

Després venen les grans línies perifèriques que enllaçarien la zona exterior de la ciutat amb el centre, amb recorregut anada-tornada. He intentat que totes poguèssin trobar indrets on fer un canvi de sentit sense desviar-se massa del seu recorregut normal, perquè a Lleida és força complicat això. Tenim la L5 Bordeta-Pl. la Pau, que faria el mateix recorregut però acabant el seu trajecte a Plaça la Pau per efectuar el canvi de sentit. El mateix passa amb la L6 Magraners-Pl. la Pau. Després tenim la L7 Secà-Estació RENFE, que efectuaria el fi de trajecte a Lleida-Pirineus ja que s'hi pot fer un canvi de sentit sense desviar-se del seu recorregut normal. Després tenim la L8 Torrefarrera-Pl. Treball, on efectuaria el canvi de sentit passant per Corts Catalanes i Princep de Viana sentit Plaça Europa, acabant el seu trajecte a la parada que té actualment la L10 davant de la botiga de Vodafone. La L9 Hospitals-Pl. Europa farie una espècie de trajecte circular però dins de la zona d'Hospitals i Ciutat Jardí, baixant per Passeig de Ronda i pujant per Avinguda 11 de Setembre. La L10 Pardinyes-Estació RENFE té un cas especial, ja que jo ja he aprofitat per fer-lo passar pel futur "pont" que unirà Prat de la Riba amb Pardinyes. Si voleu també podria passar pel pont actual. La L11 no tindría cap mena de variació en quant a recorregut. La L12 Bordeta-Est. Autobusos sería el que vindrie a ser actualment la L17, però morint a l'estació de busos per no fer un recorregut massa llarg. La L13 faria el mateix recorregut que l'actual però amb alguna eptita variació i morint també a Plaça la Pau. La L14 s'encarregaria una mica de Ciutat Jardí, junt amb la L9, però sense variar excessivament el seu recorregut. La L15 i la L16 tindríen el mateix recorregut que en l'actualitat. I finalment la L17, que recorreria la Mariola en forma circular podent enllaçar després amb la L2a, L2b, o la L3 a Pius XII.

En fi, he intentat explicar lo millor possible la meva proposta, que òbviament està oberta a crítiques i modificacions. Gràcies per la vostra atenció.

PD: El recorregut en alguns barris pot variar del mapa perquè no em conec tots els carrers. Per a què us en feu una idea, el recorregut dins els barris vindrien a ser similar als actuals.

Mapa: http://www.subirimagenes.com/otros-mapa ... 01609.html



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 01/10/2008 23:21

Jo recordo haver vist el 4134 amb la cavalcada de reis del any 2000.
Ara dire la meva que opino :) la L7 SECA hi ha un projecte de fer-la al reves pero encara no es una realitat, la L2 ja esta reforçada amb la L10 EXTERIOR i pel que fa algunes linies nomes serien maldecaps pels usuaris :)
La 16 existeix pero no es una linia normal es la linia ES ESPECIALS.Algunes propostes que dius serien viables pero si els carrers estiguesim amb condicions es el cas de Bisbe Ruano que es un caos. Pel que fa a la linia Lleida- torrefarrera no pot ser real, ara trexplico perque es un cas una conplicat. L8 BALAFIA- GUALDA pasa pel poligon de Torrefarrera pero pel qui l'agafo ara mentendra, quan arriba al poligon de Torrefarrera hi ha una gasolinera, be pues mes endavant hi ha un canal, pues fins aqui arriba el limit de Lleida, si us ficseu la parada esta avans del canal, amb el seu moment sarbus no tenia autoritzacio de l'ajuntament de Torrefarrera i no podien entrar al poligon, pero despres de negociar amb el ajuntament de Torrefarrera els van deixar entrar al poligon. El mateix cas es la L14 que varia gent reclamava una parada al Jardiland pero al canal que hi ha despres de les basses acaba el limit de Lleida, PERO si la fesin els busos 4147,4148 i 4150 la podrien fer realitat aquests projectes perque tenen tarjeta de transport. :)
Avui a la tarda he vist el 4056 fent la L14 AGRONOMS i lo mes llogic no seria posar-lo a la L3 PARDINYES que pujen nens, mares amb carrets i cadires de rodes.
:(, salta a la vista que Sarbus necesita mes autobusos perque amb la flota actual no n'hi tenen prou.



sergilleida
N7
N7
Entrades: 460
Ubicació: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda

Entrada Autor: sergilleida » Dimecres 01/10/2008 23:41

La proposta no esta mal pero jo crec que això suposaria un gran maldecap per a la gent que hauria d'estudiar de nou les linies i possibles combinacions.

En un altra ordre de coses jo pensava que la L15 era la LCC Caparrella i la L16 la LP Poligons de aqui que numericament es passes de l14 a l17 quan es va crear la Bordeta Ciutat Jardi.

I si jo crec que 4 autobusos mes a la flota no anirien gens malament.



Avatar de l’usuari
Evalleida
N7
N7
Entrades: 589
Ubicació: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit

Entrada Autor: Evalleida » Dimecres 01/10/2008 23:50

Jo crec tambe que es que faltem mes cotxes a Autobusos de Lleida perque no es gaire normal veure al 4056 circulant tot el dia fent la L14, quan els usuaris que hi van amb un standard fan prou,una altra cosa que tendendencia a fer Sarbus es fer treballar els vehicles en exces, us poso un exemple el 4150 sol fer de sustitut a la L3 Pardinyes el canvi es sol fer cap alla a les 10 o 11 de mati que es canvia i el 4055 marxa a les cotxeres, despres quan arriva a les cotxeres el 4150 cap alla a les 21:10 min. es reposta i es prepara per tonar a sortir cap alla a les 22:40 per fer la NL1 el vehicle surt de les cotxeres i a les 22:45 surt del pont de la universitat i es va pasant per lleida cada 2 hores i cap alla a les 6:15 del mati arriba a Lleida :( , aquesta situacio es repeteix cada divendres. Pero el dia que paso alguna cosa aurem de lamentar mals mayors.



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dijous 02/10/2008 0:07

la L15 es la LP, la L16 es la linia ES ESPECIALS, la L17 es la linia ING GUALDA pero com va ser anulada li a deixat el lloc a la L17 BORDETA - CIUTAT JARDI, i la L18 es la LCC i la L21 es el BUS TURISTIC, la L22 es la NAYANDEI, la L23 es la NL1 LLEIDA- GRANJA D'ESCARP
Saveu perque va el 4150 a la Granja d'escarp us ho dire perque el se, el motiu es que amb aquella linia segons quins dissabtes puja molta gent per anar a la Nayandei un autocar dels que hi han no la podria pujar pero el 4150 pot portar gent de peu i aixi porta mes gent, no son llestos ni res :) pero si pasa algo sera una catastrofe.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dijous 02/10/2008 15:08

Glac58 ha escrit:la L15 es la LP, la L16 es la linia ES ESPECIALS, la L17 es la linia ING GUALDA pero com va ser anulada li a deixat el lloc a la L17 BORDETA - CIUTAT JARDI, i la L18 es la LCC i la L21 es el BUS TURISTIC, la L22 es la NAYANDEI, la L23 es la NL1 LLEIDA- GRANJA D'ESCARP
Saveu perque va el 4150 a la Granja d'escarp us ho dire perque el se, el motiu es que amb aquella linia segons quins dissabtes puja molta gent per anar a la Nayandei un autocar dels que hi han no la podria pujar pero el 4150 pot portar gent de peu i aixi porta mes gent, no son llestos ni res :) pero si pasa algo sera una catastrofe.
Que jo sàpiga un bus que fa un servei especial no és cap linia. Quan un bus porta un ES ESPECIALS fa un servei especial, però en cap cas forma part del sistema de línies. La L15 és la LCC perquè està creada abans que la dels Polígons, que sería la L16. Tot lo que és Nayandei i Bus Turístic no està dins de cap línia, sino que són particulars, com la del Gurugú que ni l'has esmentat. I lo de que la NL1 és la L23 t'ho has tret de la màniga.

Pel tema proposta, tots coincidiu en què sería un sistema on la gent s'hi faria un lío molt gran. Si això ho haguèssin pensat fa 100 anys a Barcelona (o nosé exactament quan) quan volien construïr el metro ja m'explicaràs com estarien ara. Vull dir amb això que m'esteu donant un argument de poc pés. I per a què vegueu, l'altre dia anava jo amb la L8 i a Carrer Cavallers s'hi van acumular ni més ni menys que 6 autobusos en la mateixa parada. Això comporta pèrdua de temps. Un dels problemes que hi ha amb un sistema purament circular.

No he dit que amb el sistema anada-tornada, amb el mateix nombre d'autobusos, es reduiria la freqüència de pas als barris més de la meitat, perquè aquelles línies s'estalviarien de donar la volta a Lleida.

Ja que tenim sistema de transbords, si us plau, aprofitem-lo al màxim.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dijous 02/10/2008 15:23

Glac58 ha escrit:Jo recordo haver vist el 4134 amb la cavalcada de reis del any 2000.
Ara dire la meva que opino :) la L7 SECA hi ha un projecte de fer-la al reves pero encara no es una realitat, la L2 ja esta reforçada amb la L10 EXTERIOR i pel que fa algunes linies nomes serien maldecaps pels usuaris :)
La 16 existeix pero no es una linia normal es la linia ES ESPECIALS.Algunes propostes que dius serien viables pero si els carrers estiguesim amb condicions es el cas de Bisbe Ruano que es un caos. Pel que fa a la linia Lleida- torrefarrera no pot ser real, ara trexplico perque es un cas una conplicat. L8 BALAFIA- GUALDA pasa pel poligon de Torrefarrera pero pel qui l'agafo ara mentendra, quan arriba al poligon de Torrefarrera hi ha una gasolinera, be pues mes endavant hi ha un canal, pues fins aqui arriba el limit de Lleida, si us ficseu la parada esta avans del canal, amb el seu moment sarbus no tenia autoritzacio de l'ajuntament de Torrefarrera i no podien entrar al poligon, pero despres de negociar amb el ajuntament de Torrefarrera els van deixar entrar al poligon. El mateix cas es la L14 que varia gent reclamava una parada al Jardiland pero al canal que hi ha despres de les basses acaba el limit de Lleida, PERO si la fesin els busos 4147,4148 i 4150 la podrien fer realitat aquests projectes perque tenen tarjeta de transport. :)
Avui a la tarda he vist el 4056 fent la L14 AGRONOMS i lo mes llogic no seria posar-lo a la L3 PARDINYES que pujen nens, mares amb carrets i cadires de rodes.
:(, salta a la vista que Sarbus necesita mes autobusos perque amb la flota actual no n'hi tenen prou.
Mira d'aquest tema en sé jo bastant, entre d'altres coses, perquè visc a Balàfia i utilitzo la línia 3-4 vegades al dia.

En el seu moment la Residència de les Germanetes dels Pobres va demanar a Sarbus una parada, aprofitant que el bus canviava de sentit a Gualda. Quan es va fer, el bus no tenia més remei que pujar fins a la rotonda de sortida a la l'autovia A2 per efectuar el canvi de sentit. Llavors l'Ajuntament de Torrefarrera es va posar en contacte amb Sarbus per ficar-hi una parada al seu Polígon, situat just al costat d'aquesta rotonda. I ara actualment s'està parlant de ficar una parada a l'entrada del poble (a petició del propi Ajuntament). Aixi que de límits de Lleida i nose que més, res de res.

I lo que expliques de la tarjeta de transports i nose quins invents del 4147,4148 i 4150 no sé que té a veure. Primera perquè la tarjeta de transport de l'ATM funciona a totes les màquines dels autobusos, i segona, que no entenc perquè s'hauria de pagar amb aquesta tarjeta si entraria dins el recorregut dels autobusos urbans de Lleida.

A Barcelona els busos de TMB arriben a L'Hospitalet, Cornellà, Badalona o Santa Coloma de Gramenet, i la gent ho paga com si fos un bitllet normal.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 02/10/2008 17:26

erbuki ha escrit:I lo que expliques de la tarjeta de transports i nose quins invents del 4147,4148 i 4150 no sé que té a veure. Primera perquè la tarjeta de transport de l'ATM funciona a totes les màquines dels autobusos, i segona, que no entenc perquè s'hauria de pagar amb aquesta tarjeta si entraria dins el recorregut dels autobusos urbans de Lleida.

A Barcelona els busos de TMB arriben a L'Hospitalet, Cornellà, Badalona o Santa Coloma de Gramenet, i la gent ho paga com si fos un bitllet normal.
La tarjeta de transports no té res a veure amb la de l'ATM.

Sense anar més lluny, els busos de TMB que surten de Barcelona porten una cartulina (la tarjeta de transports a la que fa referència) davant on exibeixen les autoritzacions que tenen per les rutes fora de la ciutat de Barcelona, els busos que no la porten no poden prestar servei fora de Barcelona ciutat. I tampoc poden fer els recorreguts que no estiguin expressament autoritzats. És de suposar, per tant, que en el cas de Lleida sigui igual, ja que la competència dels transports interurbans correspon a la Generalitat (*), i per tant la Paeria per si sola no pot posar autobusos que surtin del Terme Municipal de Lleida.

(*): En el cas de l'Àrea Metropolitana de Barcelona les competències les té l'Entitat Metropolitana del Transport.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”