Pàgina 1 de 4

Authosa

Publicat: Dilluns 04/01/2010 19:00
Autor: sag470
Vist el que ha passat amb Transports Lydia, obro aquest tema sobre aquesta empresa de Barcelona. Aquesta empresa pertany al grup TCC de Moventis. Atès que quan acabi la concessió de les linies 86 i 87 podria passar el mateix, quan acaben les concessions d'aquestes linies?

Re: Authosa

Publicat: Dimecres 06/01/2010 20:30
Autor: automotorserie 436
Authosa ya perdió la histórica línea 85, el antiguo Casas, (de horta a Acda Tibidabo), por el "acoso" de TMB, desconozco el futuro de la 86 y la 87,aquí te dejo un link interesante.

http://campus.uoc.org/~jmora/lineas/casas.html

http://campus.uoc.org/~jmora/lineas/87.html

http://cv.uoc.edu/~jmora/lineas/86.html

Re: Authosa

Publicat: Dimecres 02/02/2011 0:50
Autor: m.h.t.
sag470 ha escrit:Atès que quan acabi la concessió de les linies 86 i 87 podria passar el mateix, quan acaben les concessions d'aquestes linies?
Doncs finalitzen aquest mes de febrer, i per això l'EMT ja les ha tret a concurs. ;) Torni a guanyar o no AUTHOSA, serà curiós veure quines empreses es presenten.

La 185 seguirà sent de TMB, ja que no s'ha tret a concurs.
automotorserie 436 ha escrit:[...] desconozco el futuro de la 86 y la 87 [...]
Las líneas 86 y 87 seguirán siendo titularidad de la EMT, por tanto no pasará como con las líneas de Lydia, donde TMB pasó a ser la titular y las subcontrató a Sagalés.

Re: Authosa

Publicat: Dijous 03/02/2011 9:28
Autor: Fran-Ikarus
La veritat és que aquestes línies (o "mini-xarxes" de poques línies) semblen les més "vulnerables", perquè per si mateixes no suposen una gran flota, i qualsevol gran grup s'hi pot presentar al concurs sense més dubtes que la rendibilitat econòmica (de fet no crec que en tinguin dubtes; si no n'hi ha, de rendibilitat prevista, no s'hi presenten)

A títol "romàntic", sí que fa llàstima que les petites companyies (Lydia, AUTHOSA, etc.) desapareguin, o perdin línies "de tota la vida". Per molt que AUTHOSA sigui una petita companyia, però d'un grup no tan petit.

Re: Authosa

Publicat: Dijous 03/02/2011 16:05
Autor: Trytasa Baldaquino
Se sap al final què ha passat amb la concessió?

No sé de la seva rentabilitat fins fa un any, però del que sí estic segur és que l'obertura del metro Horta-Vall d'Hebron ha fet molt de mal a la 86 i la 87.

Ara bé, tractant-se d'un barri costerut com el Carmel, crec que és d'interés (necessitat) públic mantenir-les, ni que sigui com a busos de barri.

Re: Authosa

Publicat: Dimarts 10/05/2011 17:14
Autor: m.h.t.
Trytasa Baldaquino ha escrit:Se sap al final què ha passat amb la concessió?
L'EMT ja ha fet pública la ressolució del concurs. Ha guanyat AUTHOSA. ;) Per tant, renova les línies 86 i 87 d'Horta i Gràcia durant 5 anys (prorroglables 3 més).

Com ja vaig dir anteriorment, m'agradaria saber quines empreses més es van presentar al concurs... :roll:
Trytasa Baldaquino ha escrit:No sé de la seva rentabilitat fins fa un any, però del que sí estic segur és que l'obertura del metro Horta-Vall d'Hebron ha fet molt de mal a la 86 i la 87.
Et puc dir que una de les condicions del nou contracte és la reducció del 10% del servei en ambdues línies. :cari

Re: Authosa

Publicat: Dimecres 11/05/2011 12:51
Autor: Ismael_BCN
A los usuarios les va dar un ataque de risa saber que reducen la frecuencia de paso, y asi que van a hacer echar a algun conductor a la cola del paro o a ahorrarse autobuses?, porque si eso es potenciar el transporte público, vamos mal, y a quien no le guste cojer el metro o padezca vertigo o claustrofobia como yo cuando va en metro, que hace, se pone a esperar el autobús cuando quiera venir, porque pongamos el ejemplo de la linea 87, yo lo cojo en Horta y quiero ir a los FGC de Gracia, con el bus voy directo aunque da varias vueltas, pero el metro, deberia de cojerlo hasta Vall, d´hebron, cambiar a la linea 3 hasta Diagonal, hacerme ese pasillo que aunque tenga cintas transportadoras es mas largo que el túnel de la rovira, :x y luego cojer los FGc marcar de nuevo, y subirme a Gracia, se tarda menos en bus que en el metro y ademas te ahorras ascensores, o escaleras, y largos pasillos, pero bueno yo tengo ese punto de vista.

Un Saludo, Ismael

A Gràcia

Publicat: Dimecres 11/05/2011 13:01
Autor: Guigui
En tens prou amb baixar a Fontana. Ara, si tanta claustrofòbia et causa el metro i igualment no et fa res trigar una bona estona més amb el 87, tampoc et vindrà d'esperar 5 minuts més.

Re: Authosa

Publicat: Dimecres 11/05/2011 17:49
Autor: Trytasa Baldaquino
Ismael_BCN ha escrit:A los usuarios les va dar un ataque de risa saber que reducen la frecuencia de paso, y asi que van a hacer echar a algun conductor a la cola del paro o a ahorrarse autobuses?, porque si eso es potenciar el transporte público, vamos mal, y a quien no le guste cojer el metro o padezca vertigo o claustrofobia como yo cuando va en metro, que hace, se pone a esperar el autobús cuando quiera venir, porque pongamos el ejemplo de la linea 87, yo lo cojo en Horta y quiero ir a los FGC de Gracia, con el bus voy directo aunque da varias vueltas, pero el metro, deberia de cojerlo hasta Vall, d´hebron, cambiar a la linea 3 hasta Diagonal, hacerme ese pasillo que aunque tenga cintas transportadoras es mas largo que el túnel de la rovira, :x y luego cojer los FGc marcar de nuevo, y subirme a Gracia, se tarda menos en bus que en el metro y ademas te ahorras ascensores, o escaleras, y largos pasillos, pero bueno yo tengo ese punto de vista.

Un Saludo, Ismael
Evidentemente, tardarías menos con un autobús que te hiciera el servicio no sólo hasta Gracia, sino hasta tu destino final (y si es sin paradas, mejor)

Por suerte o desgracia, la finalidad del transporte público es combinar comodidad con servicio público optimizado, y si no hay una masa crítica que lo necesite hacer circular autobuses semivacíos es un crimen económico y medioambiental.

Re: Authosa

Publicat: Divendres 14/09/2012 23:04
Autor: Miquel
Algú sap si han retallat les expedicions de la línia 86 cap a Maria Labèrnia?

Als horaris de TCC només apareix fins a Calderón de la Barca, i des de sempre havia sortit en una mena de prolongació les expedicions a Labèrnia.

I l'altre dia hi vaig anar caminant però no vaig veure cap parada amb l'adhesiu del 86, tot i que com que era el primer cop que hi anava, desconec si mai van arribar a existir en aquella zona.

Re: Authosa

Publicat: Dissabte 15/09/2012 22:52
Autor: Ecomobisostrans
Me'n recordo que els hi anava molt just de temps anar a Labèrnia, i com que ara hi ha el 119 i el metro hauran pensat que hi ha prou combinació.

Re: Authosa

Publicat: Dimarts 03/04/2018 22:32
Autor: m.h.t.
Tornen a sortir a concurs les línies d'Authosa (86 i 87):

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=28027859&

Sortiran el 30 de juliol, quan sabrem si hi ha alguna novetat al servei. Possiblement, s'exigeixin busos híbrids convertibles (tipus Vectia Teris), ja que s'hi van estar fent proves el passat any.

Re: Authosa

Publicat: Dilluns 19/11/2018 13:05
Autor: m.h.t.
Han arribat 3 nous Vectia Teris per a TCC Authosa. És obvi, per tant, que han renovat la concessió. Curiosament, l'enllaç del concurs ha desaparegut del web de licitacions. Transparència i tal... :roll:

Són a la nova cotxera de TCC a la Zona Franca. Amb el nou esquema groc-gris estandaritzat de l'AMB. Es trobarà a faltar el blanc-verd d'Authosa. :'( Uns colors heretats de Casas (l'esquema original de Casas).

Re: Authosa

Publicat: Dilluns 19/11/2018 13:25
Autor: trainman
A ver cuáles son los sustituidos por esos Vectia. Los más veteranos de Authosa son los 233 ex-Mohn, 218 y 223-225.

Re: Authosa

Publicat: Dilluns 19/11/2018 21:43
Autor: sag470
m.h.t. ha escrit:Han arribat 3 nous Vectia Teris per a TCC Authosa. És obvi, per tant, que han renovat la concessió. Curiosament, l'enllaç del concurs ha desaparegut del web de licitacions. Transparència i tal... :roll:

Són a la nova cotxera de TCC a la Zona Franca. Amb el nou esquema groc-gris estandaritzat de l'AMB. Es trobarà a faltar el blanc-verd d'Authosa. :'( Uns colors heretats de Casas (l'esquema original de Casas).
No lo se certero, pero diria que la concesión es la misma, y solo se ha prorrogado. No creo que hayan licitado el nuevo concurso todavia. Los 3 Vectia corresponde al plan de renovación 2018-2019 de toda el area y todos los operadores.
trainman ha escrit:A ver cuáles son los sustituidos por esos Vectia. Los más veteranos de Authosa son los 233 ex-Mohn, 218 y 223-225.
En teoria vienen a renovar los 223-225, pero supongo que quedaran de reserva y "daran de baja" los 218 y 233. Esperemos que vayan a otro urbano, pero con la edad (en verano caducaran el escolar) no les veo mucho futuro.

Re: Authosa

Publicat: Dilluns 19/11/2018 23:37
Autor: trainman
Si dieran de baja alguno de los 223-225, un buen destino podría ser el urbano de Cerdanyola. Asignando fijo al 2335 y mandando uno de esos Magnus 223-225 para acá, podrían mandar al 2331 y 2332 a ser reservas.
Y para los 218 y 233 me viene a la cabeza el urbano de Sitges.

Re: Authosa

Publicat: Dimarts 20/11/2018 21:41
Autor: sag470
Serian una buena opción.
Por flota, podrian reutilizar todos los 223-225 para nuevos destinos, dejando el 226 de reserva solo. El segundo reserva o retén podria ser uno de los Dennis sin ruta PMR asignada y todo asientos.
Algunos Magnus que salen los veo en Sitges para dar de baja los 333 y 334.

Re: Authosa

Publicat: Dimarts 12/02/2019 22:43
Autor: m.h.t.
Les línies d'Authosa (86 i 87) recuperen dijous les freqüències anteriors a l'arribada de la L5 al Carmel. :plas

A més, la 86 es perllonga fins Albert Llanas (per la Ctra. del Carmel) :o
S'intueix, doncs, la posada en marxa dels Vectia Teris. :ok

Re: Authosa

Publicat: Dimarts 19/02/2019 14:15
Autor: m.h.t.
Sembla que Authosa es resisteix a actualitzar els BKB amb només destinació. :)

Sens dubte, aquestes línies són una 'prova de foc' pels Teris. ;) Els pendents congostos dels carrers del Carmel demostraran l'eficàcia i durabilitat d'aquests petits busos.

Re: Authosa

Publicat: Dimecres 20/02/2019 12:34
Autor: Ecomobisostrans
El divendres cap a les 12:30 vaig anar de Rbla. Carmel fins al Park Güell amb el 86, i anava un d'aquests nous, anàvem a tope fins ben amunt de Conca de Tremp, que van baixar unes 15 persones entre les 2 últimes parades, al troç nou van baixar unes 10 més, i les altres 10 van donar la volta per baixar a Calderón de la Barca. Han millorat la freqüència fins a 10 minuts però encara és insuficient, hauria de baixar a 8 o a 6, o posar midis com els de TMB si es que hi caben (ocasió perque TMB els hi vengui i deixi de posarlos a les línies de standards), o posar un reforç al tram central, Metro Carmel-Conca de Tremp-Calderón de la Barca-Metro Carmel