Baixbus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Re: Baixbus

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 29/11/2018 15:26

Busdriver ha escrit:En la base de baixbus de gava a dia de hoy hay 10 man híbridos 12 metros para rosanbus, 2 ivecos híbridos de 12 metros, 10 articulados iveco híbridos.
Aquí estan els 10 Heuliez GX337 (articulats). No s'havien vist tants articulats a Mohn ni als 80 :P

Imatge
https://twitter.com/Ottoeldelbus78/stat ... 8534109184

Encara en falten 10 més. Estaria bé que fossin Iveco Urbanway, i així tenir la meitat de cada model.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 29/11/2018 15:38

En total son 14 i no m'extranyaria que tots siguin Heuliez GX437. En teoria son per la nova M8 (alias B1 de BRCat). Hauria preferit el GX Linium per la M8.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 15/12/2018 23:33

Ha sortit a concurs les línies de Oliveras:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn

A grans trets:
Línies: L46, L52, L70, E70, L72, L74, L75, M75, L76, L77, L78, M79, E43, SB1, SB2, SB3
S'incrementarà el servei de la L72 en una segona fase (mitjans 2021).
En una tercera fase (2n semestre 2022) nova M8 i s'electrificarà la L46.
I en una quarta (a partir de 2023) es prolongarà la L77 a Castelldefels i s'incrementarà la M52(L52), L72 i M79.
Hi ha un increment important de flota passant dels 71 actuals al 98 inicialment i 141 al final.
Sorten els plànols de les noves E70, M75 i les freqüències definitives.
La flota que es manté són els 2178 als 2255 d'Oliveras, excepte els 2187, 2216 al 2224, 2226 al 2237, 2242 al 2245, i curiosament els 346, 353, 354, 355, 356, 358, 362, 363, 365, 366, 367 de Tusgsal.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 16/12/2018 16:48, en total s’ha editat 2 vegades.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dissabte 15/12/2018 23:53

Segones fases no son fins al 2022... :|


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 16/12/2018 12:10

Lluis ha escrit:Segones fases no son fins al 2022... :|
Al final una E79 no és funcional ja que no poden retallar més parades i el convertiran en M79 i suposi posen algun articulat a les hores puntes (segons els diversos PDF de les xarxes les MXX duran articulats). La L77 ampliada a Castelldefels, aquest municipi tindrà doble connexió amb l'aeroport (L99 + L77).

La L46 no se com l'electrificaran, per tema recàrregues de bus.

La L52 i futura M52 pasarra de 20' a 12' i a 10' progressivament. No sé si ja a cada 10' aquesta línia es necessària (si algú la fa servir dia a día hoy sabrá millor).

M79 cada 12' i hores puntes cada 8-9'. I en última fase cada 10' i hores punta cada 7'. Dissabtes cada 20' i festius cada 30'. A part de l'augment de freqüència es guanya molta connectivitat els festius que ara no existeix aquesta connexió



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 16/12/2018 13:59

La E79 hauria d'anar directa Diagonal - Sant Boi, sense parar a Sant Joan (el que li permetria anar per l'autopista o per la Ronda). Allà amb la E43 ja hi ha prou bona connexió com per a que calgui també la E79.

L46 electrificada... Com no podia ser d'una altra manera, serà el bus urbà de Sant Joan Despí el primer de l'AMB a electrificar-se... El Sr. Poveda mai en té prou.

M52 cada 10' també em sembla una mica massa, si bé és cert que és una de les línies amb més demanda de les actuals d'Oliveras. En comptes d'això, veuria molt més interessant millores al traçat per tal de millorar-ne la velocitat comercial i els enllaços, especialment a la zona de l'Almeda, Cornellà centre, i el polígon industrial de Sant Feliu per hi passa innecessàriament.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 16/12/2018 18:13

Javi M ha escrit:M52 cada 10' també em sembla una mica massa, si bé és cert que és una de les línies amb més demanda de les actuals d'Oliveras. En comptes d'això, veuria molt més interessant millores al traçat per tal de millorar-ne la velocitat comercial i els enllaços, especialment a la zona de l'Almeda, Cornellà centre, i el polígon industrial de Sant Feliu per hi passa innecessàriament.
Lo veo un poco exagerado. De acuerdo que la frecuencia debe mejorar, pero mucha fe tiene que haya tanta demanda.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 16/12/2018 22:43

m.h.t. ha escrit:Aquí estan els 10 Heuliez GX337 (articulats). No s'havien vist tants articulats a Mohn ni als 80 :P

https://twitter.com/Ottoeldelbus78/stat ... 8534109184

Encara en falten 10 més. Estaria bé que fossin Iveco Urbanway, i així tenir la meitat de cada model.
Si al final la M8 no la farà Mohn, aquests articulats anirán a la L97? La quantitat quadra per la majoria de cotxes de la línia, deixant varis estandar de reforç, perque no crec que un articulat pugui girar a ca n'Aimeric per exemple.



Busdriver
N4
N4
Entrades: 67

Entrada Autor: Busdriver » Dilluns 17/12/2018 10:24

El 10 articulats de mohn van per la E97 que entrará amb Servei entre aquest mes i gener.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 17/12/2018 16:43

La "gran sorpresa" és que la M8 no la farà Mohn, sinó Oliveras :o (o qui guanyi el concurs, al seu defecte).

Tradicionalment totes les línies fins a Castelldefels s'incloïen e la concessió Castelldefels (abans de Rué, ara de Mohn); cosa que trenca ara la M8. Potser l'AMB ha volgut compensar les concessions entre sí, per evitar molt desequilibri entre unes i d'altres.

Oliveras doblarà la seva flota (de 71 a 141 busos) esdevenint la concessió que més creixi de l'AMB. Esperem que això pal·lii la manca de servei a Sant Boi i línies de la concessió, en general. Veiem un increment de servei espectacular a algunes de les línies, avui molt mancades de servei.

Respecte la L52 (M52), el què cal és que s'amplii fins a Sant Antoni (Manso) absorvint la 91 i s'acabi, doncs, el culebrot de La Bordeta. Seria com tornar a la situació dels anys 80, quan arribava a Pl. Espanya per La Bordeta.


Salvem l'Estació de França!

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 17/12/2018 18:33

y si al concurso baixbus se presenta como Mohn y asi ir simplificando sus tres cabezas?, yo soy partidario de simplificar empresas como tenemos con Sagales o Moventis que tienen un galimatías casi como una talaraña .
Que la L52/M52 se unifique con la 91 sería la mejor noticia, pero me parece que tanto la EMT como TMB y la AMB no están por la labor



Avatar de l’usuari
TheBusSpotter
N4
N4
Entrades: 44
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: TheBusSpotter » Dilluns 17/12/2018 20:14

Disculpeu la meva ignorància, però no entenc molt bé això del concurs... Significa que es pot presentar cualsevol empresa o només Oliveras?


Salut!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 17/12/2018 20:27

Sí. Quan es convoca un concurs públic es poden presentar totes les empreses que compleixin les condicions. A grosso modo, i corregiu-me si m'equivoco, l'adjudicatària adjudica la concessió, després de la valoració de les ofertes en base a uns criteris que són públics (es poden trobar als documents informatius i/o als plecs de prescripcions), a l'empresa que millor puntuació obtingui d'aquestes valoracions.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 17/12/2018 20:30

se puede presentar cualquier empresa, lo que pasa que por no se que razón en el 99% de los casos el adjudicatario es ya el que lo explota y sino como ha pasado en Terrassa o el Nitbus todo acaba enfangado en los tribunales, que oh! sorpresa suele fallar a favor del que perdió el concurso que suele ser el que llevaba la concesión.
en lineas sueltas no ha habido muchos problemas con los cambios (88, PR4, lanzadera Vall Hebron.......)



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 17/12/2018 21:56

Mano entre medio siempre hay, son políticos, pero muchas veces la propia empresa explotadora que conoce tan de cerca cuanto les cuesta el mantenimiento y explotación de las líneas siempre tiende a quedarselo



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 17/12/2018 22:19

albert28 ha escrit:Mano entre medio siempre hay, son políticos, pero muchas veces la propia empresa explotadora que conoce tan de cerca cuanto les cuesta el mantenimiento y explotación de las líneas siempre tiende a quedarselo
Y sobretodo es por tradición. Imaginaos si ahora la concesión del Barcelonès Nord la gana Mohn y la del sud la gana TUSGSAL. :x Sería tan confuso todo...



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 17/12/2018 22:30

depende, TUSGSAL ahora grupo Direxis que engloba a TGO, autos castellbisbal o Masats por ejemplo podría perfectamente ir a por Terrassa y Sabadell.
Lo que pasa es que parece que tienen una norma no escrita (porque sería ilegal...) de no pisarse los territorios.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 17/12/2018 23:30

Todo es posible, pero que se presenten o no, muchas veces son estrategias empresariales. Tusgsal es dificil que se presente a esta nueva porque no tiene cochera cerca. A estos concurso es más fácil presentarse grupos grandes que pueden disponer de un solar rápido, y empresas cercanas que puedan competir económicamente. En este concurso es facil que se presente Alsa, Avanza, la Igualadina y Soler i Sauret, junto la actual.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 17/12/2018 23:47

si avanza o alsa pueden encontrar un solar rapido, igual lo puede hacer TUSGSAL y la localización de las oficinas no interfiere en la competencia economica, el baix se puede gestionar desde Badalona y viceversa desde Viladecans se puede gestionar el barcelones aunque tengan que tener una delegación lo cual no implica una duplicidad de costes.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 19/12/2018 16:51

Llegint més a fons els plecs, veiem que la M8 s'explotarà amb articulats 100% elèctrics (com la H16). Són els 11 articulats elèctrics a licitació properament.

En aquest cas, sí caldran carregadors als extrems (Cornellà Centre i Castelldefels -Marina-). Per quin sistema optarà l'AMB?? Pantògraf com TMB?? Pantògraf invertit?? Inducció?? :roll:

Pel què fa a la L46, s'explotarà segurament amb endollables (va fer proves un Veris). Per tant, no li caldran carregadors; sinó càrrega a cotxeres.

També s'obren a licitació uns quants articulats híbrids; aposto per la L70, E70, L72. :ok

I ben curiós el traspàs de cotxes de TUSGSAL a Oliveras. :D Així podran començar les millores abans d'esperar l'arribada dels nous; que trigaran força temps.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”